Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Románia második ütem


2011.06.29. 16:48
Szente-Varga Domonkos [szvdom], Várkonyi Tibor [VT22]

A magyar határhoz közel eső vonalakból áll össze a második ütem. Jó hír, hogy bővült a forrástárunk is, tizenöt román menetrendből tudunk most már táplálkozni, ami a megszűnt vonalak feldolgozásában nyújt nélkülözhetetlen segítséget. Az ütem vonalai között érdekesség a Gyula-Dénesmajor-Simonyifalva kivasút, melynek Erdélybe átnyúló szakasza az ágyai szárnyvonallal együtt a Trianoni békeszerződéssel megszűnt. A kisvasutat 1906 év végén adták át, tehát meglehetősen rövid életű volt ez a szakasz, a források felkutatása pedig külön kihívást jelentett.


Szokás szerint az itt közölt állomáslistákat egy hétre vitára bocsátjuk, ahol még lehetőség van észrevételek megtételére, és jogos esetekben módosítunk a listákon. Az egy hét vitaidőt követően a vasútvonalakat és az állomásokat felvesszük, utána már nehezebb változtatni.
Az észrevételeket gyorsüzenet formájában vagy a témával kapcsolatos fórumban várjuk.


733 Arad-Újszentanna-Nadab-Illye-Nagyszalonta-Nagyvárad

0 Arad [Arad]
7 Utvinișu Nou (magyar neve: Ötvenes újfalu)
10 Ötvenes [Utviniș]
13 Zimándújfalu [Zimandu Nou]
18 Cetatea Veche (megszűnt) (az 1966-os menetrend jelöli)
20 Téglagyári mh. [Cărămidărie]
24 Újszentanna [Sântana]
27 Óvarsánd [Comlăuș] (alnév: Ószentanna)
35 Alsósimánd [Șimand]
- Nadabi malom (megszűnt) (az 1914-es menetrend jelöli)
43 Nadab [Nădab]
48 Chișineu Criș (1966: Chișinău Criș)
56 Zerind (magyar neve: Nagyzerénd)
63 Tămașda (magyar neve: Tamáshida)
68 Boiu Bihor
71 Ciumeghiu (magyar neve: Illye)
82 Nagyszalonta [Salonta]
85 Madarász [Mădăraș Bihor]
88 Inádi halastó [Rădvani] (1914: Püspökradvány)
94 Cséffa [Cefa]
99 Gyapju [Gepiu]
105 Váradles [Leș Bihor]
110 Mácsapuszta [Nojorid] (megszűnt) (az 1943-as és 1966-os menetrend jelöli)
115 Őssipuszta [Oradea Vest]
121 Nagyvárad [Oradea]


733a Kötegyán-Nagyszalonta

0 Kötegyán
6 Barmódpuszta [Mosia Barmod] (megszűnt)
14 Nagyszalonta [Salonta]


736 Nagyvárad-Szombatság-Pusztahollód-Vaskóh

0 Nagyvárad [Oradea]
4 Nagyvárad-Velence [Oradea Est]
5 Oradea Est Triaj (magyar neve: Nagyvárad-Rendező)
9 Rontó [Rontău]
11 Félixfürdő [Baile Felix]
14 Kardó [Cordău]
22 Nyárló [Mierlău] (megszűnt)
25 Magyargyepes [Calea Mare] (megszűnt)
30 Tasádfő [Tășad] (megszűnt)
33 Drágcséke [Drăgești] (megszűnt)
35 Topești (magyar neve: Toposd) (megszűnt)
39 Magyarcséke [Ceica] (megszűnt)
42 Dusafalva [Dușești] (megszűnt)
46 Zăvoiul Crișana (megszűnt)
49 Szombatság-Venterrogoz [Rogoz] (megszűnt)
53 Pusztahollód [Holod]
58 Gyanta [Ginta]
60 Feketekápolna [Căpâlna]
63 Suplacu de Tinca (magyar neve: Tenkeszéplak) (új megálló, az 1966-osban még nem, az 2006-os menetrendben már szerepel)
65 Sólyom [Șoimi]
69 Belényesörvényes [Urviș]
71 Borz [Borz]
75 Belényesújlak [Uilacu Beiuș]
79 Belényessonkolyos [Ioaniș] (alnév: Körösjánosfa)
83 Várasfenes [Finiș]
87 Belényes [Beiuș]
90 Dragánfalva [Tărcaia] (alnév: Köröstárkány)
95 Kisszedres [Sudrigiu]
98 Rény [Rieni Bihor]
103 Biharlonka-Rézbánya [Štei] (1966: Dr. Petru Groza)
109 Vaskoh [Vașcău]

A vonal Nagyvárad-Kardó közötti szakaszát a II. világháború alatt átmenetileg visszacsatolták Magyarországhoz.
A vonal elején, Nagyvárad-Kardó között van forgalom. Menetrend a szakaszra:
http:/www.transferoviarcalatori.ro/mersul-trenurilor/oradea-felix.html
http:/tren.transira.ro/Tabele/2010-2011/Transferoviar/314_Oradea%20-%20Baile%20Felix%20-%20%20Cordau%20-%20Holod_2011.pdf

A Kardó és Pusztahollód közötti szakaszon nincs forgalom, a pálya járhatatlan, a vonalszakasz helyreállítása és újranyitása tervben van.


736a Szombatság-Bihardobrosd-Lunka Sprie

Megszűnt vasútvonal

0 Szombatság-Venterrogoz [Rogoz] (megszűnt)
2 Rogoz h. (megszűnt)
6 Szombatsági őrház (megszűnt)
8 Nánhegyes [Hidișel] (megszűnt)
10 Bihardobrosd [Dobrești] (megszűnt)


736b Nagyvárad-Püspökfürdő

A vonal a Nagyvárad-Pusztahollód vonalból ágazott ki Rontónál. Az 1960-as évek elején szűnt meg.

0 Nagyvárad [Oradea]
4 Nagyvárad-Velencze [Oradea Est]
9 Rontó [Rontău] (megszűnt)
10 Püspökfürdő [Băile 1 Mai] (1938-as térképen: Băile Episcopiei) (megszűnt)


738 Bánffyhunyad-Kiskalota

0 Bánffyhunyad [Huedin]
2 Bánffyhunyad Vásártér [Huedin Obor]
7 Zentelke [Zamul Bihorului]
11 Nagykalota [Călata]
14 Kiskalota [Călățele]

Megszűnt vasútvonal.


739 Kötegyán-Illye-Pusztahollód

0 Kötegyán
5 Pósapuszta (megszűnt)
8 Illye régi (megszűnt)
8 Ciumeghiu (magyar neve: Illye)
13 Csegőd [Cighid] (megszűnt)
16 Erdőgyarak [Glad]
19 Árpád [Arpășel] (megszűnt)
23 Feketebátor [Batăr]
28 Feketetót [Tăut]
34 Gurbediu (magyar név: Tenkegörbed)
37 Tenke [Tinca]
45 Körösmart [Râpa]
49 Tenkemocsár-Gyanta [Dumbrava Bihor]
51 Holod Vest (magyar név: Pusztahollód nyugat)
53 Pusztahollód [Holod]

A Kötegyán-Illye szakasz megszűnt.


740 Nagyvárad-Kolozsvár-Dés

A vonalnak ebben az ütemben csak a Nagyvárad-Dés szakaszát vesszük fel. A Brassóig tartó részt további ütemekben dolgozzuk fel.

0 Nagyvárad [Oradea]
4 Nagyvárad-Velence [Oradea Est]
5 Oradea Est Triaj (magyar neve: Nagyvárad-Rendező]
9 Fugyivásárhely [Oșorhei]
15 Mezőszakadát [Sacadat] (1914-es menetrendben még nincs benne)
18 Mezőszakadát felső [Sabolciu=Mezőszabolcs] (1914: Mezőszakadát)
23 Mezőtelegd [Tileagd]
29 Mezőtelki [Telechiu]
31 Cécke [Tețchea]
36 Élesd [Aleșd]
37 Élesd felső [Aleșd hc.] (1914: Élesd megálló)
41 Rikosd [Butan]
46 Rév [Vadu Crisului Hm.]
49 Rév felső [Vadu Crisului hc.] (1914: Rév megálló)
51 Zichybarlang [Peștera]
53 Vársonkolyos [Șuncuiuș]
57 Kőrösbánlaka [Bălnaca] (a megállóban olvasható név: Băi Naca)
60 Barátka [Bratca]
64 Jádvölgy alsó [Stâna de Vale] (1914: Jádvölgy)
65 Jádvölgy kitérő [Bulz] (alnév: Csarnóháza) (a megállót az 1914-es menetrend még nem jelöli)
69 Királyhágó [Piatra Craiului]
71 Lacu (magyar neve: Feketelak) (1966: Lacul Crișului)

77 Feketetó [Negreni] (alnév: Körösfeketetó) (1914: Körösfeketetó megálló)
80 Csucsa [Ciucea]
84 Valea Draganului (alnév: Nagysebes) (1966-os menetrend még nem jelöli)
87 Kissebes [Poieni]
90 Sebesvár [Bologa]
94 Malomszeg [Brăișoru]
103 Bánffyhunyad [Huedin]
108 Zsobok [Jebuc] (1979: Săula) (1914, 1943: Zsobok-Kispetri)
113 Sztána [Stana]
116 Gălășeni (magyar neve: Tóttelke) (az 1988-as menetrend már jelöli)
119 Jegenye kitérő [Leghia] (megszűnt) (az 1988-as menetrend még jelöli)
122 Egeres község [Aghireș hc.]
124 Egeresi gipszgyárak [Aghireș]
126 Nádasdaróc [Dorolțu] (1914: Nádasdarócz-Bogártelke) (1943: Darócbogártelke)
128 Mákófalva [Macău]
132 Magyargorbó [Gârbău]
138 Magyarnádas [Nădășel] (1914: Magyarsárd)
140 Méra RO [Mera] (1914: Magyarnádas)
141 Rădaia (magyar neve: Andrásháza)
156 Szucság [Suceag]
146 Baciu (magyar neve: Kisbács) (megszűnt) (1966-os menetrend jelöli)
147 Kisbács [Baciu Triaj]
152 Kolozsvár [Cluj Napoca] (1966: Cluj)
155 Szamosfalva-fürdő [Clujana] (1914: Kolozsvár alsóváros megálló)
159 Szamosfalva [Cluj Napoca Est] (alnév: Kolozsvár kelet) (1966: Someșeni=Szamosfalva)
162 Dezmér [Dezmir]
164 Apahida [Apahida]
166 Szamosvölgyi megállóhely (megszűnt) (csak az 1914-es menetrend jelöli)
167 Apahida hc. (magyar neve: Apahida megálló) (a 2006-os menetrend jelöli)
173 Zsuk [Jucu] (1914, 1943: Alsózsuk)
175 Jucu de Jos (magyar neve: Alsózsuk megálló)
178 Válaszút [Răscruci]
180 Bonchida [Bonțida] (1914: Válaszútbonchida)
184 Fundătura (magyar neve: Szamosjenő) (1966-os még nem, 1988-as menetrend már jelöli)
187 Nagyiklód [Iclod]
191 Dengeleg [Livada Someș]
197 Szamosújvár [Gherla]
200 Szamosújvárnémeti (megszűnt) (az 1914-es menetrend jelöli)
203 Néma felső [Bunești] (1914-es menetrend még nem jelöli) (alnév: Széplak)
206 Néma [Nima] (1914, 1943: Néma alsó)
211 Dés [Dej Călători]

Jucu de Jos megállóhely még épül, nincs átadva. A Nokia gyár számára, a menetrend még nem jelöli, a vonatok még nem állnak meg itt.
Zsobok, Nádasdaróc, Zsuk valamint Néma neve a megállóban található kiírásból származik.


778 Dés-Désakna

0 Dés [Dej]
3 Désakna [Ocna Dej]

Személyforgalom nincs a vonalon.


486 Gyula-Gyulavári-Dénesmajor-Nádasmajor-Simonyifalva

A vonal Gyula-Dénesmajor szakasza már fent van az oldalon.
A Dénesmajor-Nádasmajor-Simonyifalva szakasz Trianonnal Romániához került. A románok az I. világháborút követően nem vették fel már a forgalmat a kisvasúton, ezért nincsen az állomásoknak román neve. Az 1921-ben átadott Nadab-Illye-Nagyszalonta fővonallal keresztülvágták a kisvasutat, majd a síneket néhány éven belül elbontották.

16 Dénesmajor
19 Bedőszeg
24 Feketegyarmat
25 Nagyzerind
30 Nádasmajor
32 Miske
36 Bélzerind
38 Vadász
40 Szalai megálló (később épült, az 1909-es menetrend még nem, az 1914-es már jelöli)
41 Simonyifalva piactér
42 Simonyifalva


486a Nádasmajor-Ágya

A vasútvonalat egyedül az 1908-as menetrendben sikerült megtalálni. A vonal Trianonnal Romániához került, a románok már nem vették fel rajta a forgalmat, hanem elbontották a síneket.

0 Nádasmajor
2 Augusztamajor
7 Ágya


Köszönetnyilvánítás

Az ütem kidolgozásának munkáiban külön köszönetet mondunk Felek Ferencnek, aki nagy mértékben segítette kutatómunkánkat, és rendelkezésünkre bocsátotta a Gyula-Dénesmajor-Simonyifalva kisvasút és annak ágyai szárnyvonaláról rendelkezésre álló adatait. Ez tette lehetővé, hogy ezt a kisvasutat is feldolgozhassuk és bekerülhessen a határon túli felveendő vonalak sorába.