Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




vasutallomasok.hu fórumok
Elveszett állomások



  Létrehozás dátuma: 2007.08.27 12:00
Létrehozta: szvdom
Leírás: Bezárt, megszüntetett, felszámolt vasútvonalak, megtalált régi-régi állomások, fényképek, térképek, információ
Vissza a fórumokhoz Új hozzászólás küldése
ROCOman (válasz) 2017.09.06 19:48.45 (537)
Szia!

Balatonederics régi felkerült az oldalra. A vonatkozó tartalmak pedig át lettek helyezve arra a lapra.
  Előzmény: Shine24 (535)  

ROCOman (válasz) 2017.08.30 05:36.00 (536)
Köszönjük. Hamarosan fent lesz.
  Előzmény: Shine24 (535)  

Shine24 (válasz) 2017.08.29 19:20.33 (535)
Sziasztok! Véleményem szerint a 30b vonalra fel kellene venni Balatonederics régi állomást, ami a maitól dél, dél-keleti irányban volt, Barátnőm Édesapja ma mondta hogy az vonalkorrekció előtt a régi állomás egy HÉV III. osztályú épület volt, amiről nem mellesleg a mai állomás oldalán is van fent archív kép.
   

kobori850 (válasz) 2017.05.29 23:05.10 (533)
Köszi Endre én is így saccoltam , de inkább megkérdezem,
   

Endre (válasz) 2017.05.29 14:49.48 (532)
Diósjenő - Romhány 18 kilométer, én 5-6 órát számolnék rá.
  Előzmény: kobori850 (531)  

kobori850 (válasz) 2017.05.28 15:15.32 (531)
Valyon mennyi idő lenne gyalogosan a diosjeno - romhany szakasz?
   

kobori850 (válasz) 2017.03.20 07:01.44 (530)
Igen az, de azért remélem a bozót nem fog akadalyozni.
  Előzmény: ROCOman (529)  

ROCOman (válasz) 2017.03.19 14:24.04 (529)
Szia!

Ez nagyszerű! Szeretettel várjuk a képeket, friss információkat.
  Előzmény: kobori850 (528)  

kobori850 (válasz) 2017.03.19 11:54.52 (528)
Ha minden igaz bejarom a Diósjenő - romhany vonalat úgy hogy lesznek képek bár csak augusztusban.
   

Cshaweska (válasz) 2017.02.22 15:17.16 (527)
Sziasztok!
Lehet hogy már kérdeztem,de a napokban találtam ezt a képet.
Vinye és Porva-Csesznek között fotóztam az egyik alagútnál.
Ez milyen épület lehet?
Előre is köszi a választ!
   

raps (válasz) 2016.12.23 15:19.08 (526)
Respektálom a választ.
  Előzmény: ROCOman (525)  

ROCOman (válasz) 2016.12.22 16:31.52 (525)
Szia!

A cikk nem említi konkrétan sem Bár megállóhelyet, sem Dunaszekcsőt.
Mohács-Vasmű állomást (hol megállót) emleget, de ezt nem sikerült semmivel sem alátámasztani. A cikk semmilyen valós, kézzel fogható referenciára nem hivatkozik, így végül az a döntés született, hogy nem kerülnek fel az oldalra.
  Előzmény: raps (518)  

Endre (válasz) 2016.12.13 21:35.11 (524)
Köszi.
  Előzmény: szvdom (523)  

szvdom (válasz) 2016.12.10 13:48.53 (523)
Debrecen-Újföld
  Előzmény: Endre (521)  

Endre (válasz) 2016.09.08 00:22.59 (521)
105-ös vonal 4-es kilométerhez alkalomadtán felveendő:
Debrecen-Újföld
A megálló a 4-es őrháznál üzemelt 1910-től 1927.05.14-ig, helyette nyílt meg a 3-as őrháznál Nyilastelep.
   

KeriPetya (válasz) 2016.07.19 09:43.17 (520)
Sziasztok!

Újmezőhegyesen (125., 488a vonalak) a leírás szerint 1998-ban állt meg utoljára vonat, azonban a Békés Megyei Népújság 1978. május 26.-i száma ír a pár nappal későbbi (1978. május 28.) megszüntetésről. Kíváncsi lennék, hogy is volt ez, esetleg két külön megálló, vagy mégsem szüntették meg, vagy időszakosan megszűnt, vagy...?
   

Cshaweska (válasz) 2016.02.13 18:57.06 (519)
Minden szép és jó,hogy az egykori Harkány-Drávaszabolcs(-Donji Miholjac) vonal magyar szakaszán kerékpárút épült,de sok értelme nincs,ha a Harkány és az 58-as elkerülője között hiányzik egy szakasz.Így ezen a részen a régi 58-as úton kell kerekezni.
Tudom hogy nem szervesen tartozik az oldalhoz,de az egykori 63-as vonalhoz igen.
Kép: Drávaszabolcs Vá.,2015.11.29
   

raps (válasz) 2016.01.04 14:11.32 (518)
Sziasztok!

Az alábbi cikk alapján kérném felvenni tervezett, de soha meg nem épült állomás/megálló:
Mohács-Vasmű, Bár, Dunaszekcső

Mohács – Bátaszék vonal

A zimonyi vonal üzembe helyezése után a Bátaszéktől délre eső jobb-parti vonalszakasz kiépítése feledésbe merült. 1910-ben foglalkozott újra a kormány a „déli vonal” kiépítésével. 1912-re a tervek is elkészültek. A régi elképzelések „leporolásának” egyértelműen hadászati oka volt. Az egykori tervek szerint az állami beruházásban Pélmonostorig épülő vonal Bátaszéktől délre a Bátaszék – Pécs vasútvonallal közös nyomvonalon haladt volna. Báta állomás után vált volna szét a két vasútvonal. A tervekben foglaltak szerint az építéssel párhuzamosan a Bátaszék – Báta szakaszt elsőrangúsították volna, Báta állomás bővítésével egy időben. A háborús készülődés miatt az anyagi erőforrásokat a már meglévő dél felé húzódó vonalak felújítására fordították. A vonal kiépítése évtizedekre lekerült a napirendről. Konkrét építési tervekkel csak 40-es évek végén találkozhatunk újra.

1949-ben elkészültek a Bátaszék – Mohács vasútvonal tervei. 1949. május 9-én a Közlekedési Minisztérium Vasúti Főosztálya kiadta az engedélyt az előmunkálatokra. Ugyanezen év május 10-én közigazgatási bejáráson elfogadták az építendő vasútvonal nyomvonalát.
A Mohács – Bátaszék vasútvonal Mohács közigazgatási határán belüli vonalvezetése az 1948-es tervek szerint:
A tervezett vonal a Mohács – Pécs vasútvonal 34/35 szelvényei között kanyarodik el bal ívvel, észak felé fordulva behalad Mohács új személypályaudvarába. A pályaudvartól észak felé haladva a Vasmű bejáratánál megállóhely épül 315 méter hosszú és 8 méter széles peronnal. A Vasmű északi határánál létesül a Mohács-Vasmű állomás. A személypályaudvartól Mohács-Vasmű állomásig vontatóvágány létesül.
A tervekben két változat készült a nyomvonalra. A Duna menti változat szerint a vonal Báta, Dunaszekcső és Bár községek érintésével, a dombvidéki, amely Báta vasútállomásról kiindulva Bár községnél csatlakozik a Duna menti változathoz.
1949-ben megkezdődött a vonal építése. A kiadott építési engedély szerint három helyen kellett volna elkezdődnie a kivitelezési munkáknak: az új Mohács állomás területén, bővítési
munkák Bátaszék állomáson, nyíltvonali vágányépítés Bátaszéktől délre.
A bátaszéki építésvezetőség az épülő vasút mentén a töltés lábától két méterre kőrisfa csemetéket ültetett.
A MÁV Pécsi Igazgatósága vizsgálatot indított és a facsemeték ültetését a következőkkel indokolta: homoktöltés védelme széljárás ellen, Népköztársaságunk legfelsőbb kormánytényezői felhívásának teljesítése az ország fásításának fokozására, az iránymutató szovjet példának faültetés terén való követési szándéka.
Csak a nyíltvonali részen kezdődött el az építkezés. 1951 augusztusára az első hét kilométeres szakasz, Bátaszék és Furkópuszta között elkészült. A vágány a Baja – Bátaszék – Dombóvár vonal 767+03 szelvényében ágazott ki, nyíltvonalon jobb kitérővel. A 11+30 szelvénytől a 12+81 szelvényig ideiglenes munkavágány jellegű volt „c” rendszerű különböző 6-8 méter hosszúságú sínmezőkkel. A vonal a 73+50 szelvényig készült el, ahol csatlakozott a Furkópusztai Kendergyár keskeny nyomtávú iparvasútjához.
A felépítmény nagy része, elsősorban a talpfák, de a betonaljak is már agyonhasználtak voltak. Az alépítmény nagy részben nem volt tömörítve. Helyenként jelentős vágánysüllyedéseket jegyzőkönyveztek a bejáráskor. 20-30 milliméteres nyombőség is előfordult, alátétlemezeket csak néha alkalmaztak. A felépítmény hibáit nagyrészt kijavították a pálya felszedéséig.

1952 novemberében a Közlekedés-és Postaügyi Minisztérium utasítására a Pécsi Igazgatóság megkezdte a már lefektetett vágányok felszedését. A felszedett vágányokat a komlói szénosztályozó alatti vágány építésére használták fel.
A pálya felszedését követő évtizedekben, egészen napjainkig semmiféle építési tevékenység nem volt a vonalon. Minimális fenntartási tevékenység ugyan folyt, de csak néhány évig.

Forrás:
http://www.vasutas.eoldal.hu/cikkek/vasutak-a-multbol/duna-jobb-parti-vasutvonal.html

üdv. raps

Boldog Új Évet!
   

raps (válasz) 2015.11.29 23:11.39 (517)
Sziasztok!

Szakáldon is volt megállóhelye valamikor a Nyékládháza-Mezőcsát vonalon a vonatnak ?

A wikipedia szerint volt:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Mez%C5%91cs%C3%A1t%E2%80%93Ny%C3%A9kl%C3%A1dh%C3%A1za-vas%C3%BAtvonal
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 15:51.20 (516)
Debreceni villamos menetrendje, itt: villamosvonat, Debreceni Helyi Vasút... hátha érdekes. 1944.
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 15:47.13 (515)
Szászrégentől (745) szárnyvonal, 1944...
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 15:45.20 (514)
Nagybocskó önállóan szerepel az oldalon, hozzá egy viszonylat... 1944.
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 15:42.40 (513)
Felsővisónál (779) volt egy szárnyvonal Vaddisznósig...
1944-es menetrend alapján.
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 15:31.42 (512)
1944-es menetrendből...
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 11:55.52 (511)
325: Farkasmály - Pipishegy között volt még egy megálló Repülőtér néven.
1941-es menetrend, 231. oldal.
   

KeriPetya (válasz) 2015.08.06 11:52.57 (510)
1941-es menetrendből.
   

Budai (válasz) 2014.07.31 11:57.22 (509)
Tisztelt Fórumozók,

A régi Emődi állomásról keresek fényképet.
Kérem aki tud segítsen.
Köszönettel,
   

KeriPetya (válasz) 2014.05.20 22:02.23 (508)
Az alábbi lapon látható egy fotó Szepesolaszi-Szepesváralja vasútállomásáról.
A vasutallomasok.hu jegyzékében két külön állomást találtam: Szepesolaszit és Szepesváralját, egymástól 9 km távolságra.
Nem a területem, nem értek hozzá, csak figyelemfelkeltés.
http://timelord.blog.hu/2014/05/07/a_kassa-oderberi_vasut_epitese
   

Oxy (válasz) 2014.02.14 07:53.31 (507)
A kettőt azonosnak azért nem nevezném, de a Városliget mh. nagyjából a mai Városliget eá. helyén volt (praktikusan a Kacsóh Pongrác és Erzsébet királyné úti átjárók között).
  Előzmény: raps (506)  

raps (válasz) 2014.02.13 22:25.48 (506)
Továbbá érdeklődnék: A Városliget megállóhely azonos volt a mai Városligeti elágazással?
   

raps (válasz) 2014.02.13 22:24.17 (505)
Köszönöm.

Akkor ezek szerint hamarosan a Vasúttörténeti parknál megjelenik a Budapest Északi Teherpályaudvar, mint korábbi név.
Ugyanúgy megjelenik, mint Budapest-Vizafogó esetén a Lipótváros illetve a Szentistvánvárosi Teherpályaudvar korábbi elnevezés.
  Előzmény: ROCOman (504)  

ROCOman (válasz) 2014.02.13 18:24.15 (504)
1., Igen.
2., Igen.
  Előzmény: raps (503)  

raps (válasz) 2014.02.13 12:07.23 (503)
Értem. Az én kérdésem az Északi Teherpályaudvarra vonatkozott. Arra a teherpályaudvarra, amit a térképrészlet is Északi teherpályaudvarnak nevez, illetve amiről a cikk is szól.

Akkor az egy kérdésből kettő lett.
1., Az Északi Teherpályaudvar tehát, a jelenlegi Vasúttörténeti park, ahogy azt korábban is gondoltam ?
2., Az Északi Rendező pályaudvar pedig, ezek szerint a sosem létezett kategória ?
   

ROCOman (válasz) 2014.02.12 15:47.02 (502)
Két külön dologról beszélünk. Az egyik az Északi Teherpályaudvar a másik az Északi Rendezőpályaudvar.
  Előzmény: raps (501)  

raps (válasz) 2014.02.12 15:38.39 (501)
Én úgy tudom nem csak tervezték, hanem létezett is...

"A MÁV Északi Fűtőház – önálló főnökségként 1913. augusztus elsején kezdte meg működését. A telephely a Magyar Királyi Államvasutak Budapest-Északi teherpályaudvara és Északi Fűtőháztelepe névvel Rákosrendező pályaudvar szomszédságában a váci vasútvonal és – az akkori VI. kerületnek számító – Szent László utca által határolt területen épült. "

Forrás: http://www.vdszsz.hu/contents/printwindow.jsp?id=1&main=4748
   

ROCOman (válasz) 2014.02.12 07:00.25 (500)
Az Északi Teherpályaudvar a mostani Pólus centernél épült volna meg anno.
  Előzmény: raps (499)  

raps (válasz) 2014.02.11 21:53.30 (499)
Budapest Északi Teherpályaudvar.

Megszűnt? Esetleg Rákosrendező része lett? Vagy a Vasúttörténeti park van ma egy részén?
   

Endre (válasz) 2014.01.18 22:31.32 (497)
Két apróság:
962: Tanműhely megálló az utolsó (82/83) menetrendben is Kistapolca néven szerepel, tehát valószínűleg a hozzászólónak van igaza, a Tanműhely felirat a bezárás után került fel, így a Kistapolca és Kistapolca (régi) elnevezéseket javasolnám.

492: 1969-től volt egy Mezőkovácsháza Tüzép megálló is, 1 kilométernél.
   

ROCOman (válasz) 2013.10.28 07:45.55 (496)
Szia!

Köszönöm. Akkor egy adag fotó ami az átrakó egykori létét erősíti meg. Lássuk milyen reakciókat kapunk, illetve kutatjuk a háttéranyagot.
  Előzmény: KeriPetya (495)  

KeriPetya (válasz) 2013.10.28 07:26.11 (495)
Szia!

A javítások jók, köszönöm!
A sorrendet illetően legközelebb megpróbálom fordítva feltölteni a képeket...
  Előzmény: ROCOman (494)  

ROCOman (válasz) 2013.10.28 07:04.27 (494)
Szia!
Köszönöm. Kérlek, fusd át, hogy a javítások jók-e. (Csak egy apróság: a logikailag egymás után következő képeket "fordított" sorrendben töltsd fel, azaz először a legutolsónak szánt fotót.)
  Előzmény: KeriPetya (493)  

KeriPetya (válasz) 2013.10.28 06:56.01 (493)
Feltettem őket hozzászólásként; az első képek leírását szerkeszteni kérem.
Helymeghatározás gyanánt a 472-es szelvény az átrakó vége környéke, a hossz kb. 350-400 méter lehet. Zsujtától való távolság kb. 500 méter.
A fotók most szeptemberben készültek (ez lemaradt).
  Előzmény: ROCOman (492)  

ROCOman (válasz) 2013.10.21 18:08.42 (492)
Szia!
Köszönöm. Tedd fel őket légy szíves Zsujta átrakó lapjára. Lássuk milyen észrevételek érkeznek esetlegesen.
  Előzmény: KeriPetya (491)  

KeriPetya (válasz) 2013.10.21 07:33.47 (491)
Készültek képek telefonnal, hova küldjem/töltsem?
   

ROCOman (válasz) 2013.10.19 07:52.01 (490)
Szia!

Köszönjük az információt.
Képeket készítettél esetleg? Egy szelvényszám is jó lenne a pontosabb helymeghatározáshoz.
  Előzmény: KeriPetya (489)  

KeriPetya (válasz) 2013.10.18 15:00.04 (489)
Sziasztok!

Zsujta-Átrakó szerepel az oldalatokon, de nincs "hitelesítve".
Ami tény: Zsujtáról Hidasnémeti felé haladva kb. 1 km távolságra jobb oldalon található egy őrház és egy hosszú, a vágányok felől magas fallal rendelkező valami, ami egy rakodóhelynek tökéletesen alkalmas. Utánaolvastam (illetve Zsujta lapján is írják), hogy valamiféle bányavasút jött ide, itt került a kisvasútról a nagyra a sok bányászott anyag. A nagyvasút átmenő vágánya mellett volt egy másik is, ez volt az átrakó vágány; ebből nem találtam semmit. S még valami: Zsujta felől indulva jobb kéz felől becsatlakozik egy töltés, ez nagyjából a kövesútig vehető ki.
Egy hónapja ezeket tapasztaltam.
   

MatyusTamas (válasz) 2013.03.23 14:14.26 (487)
Kösz az infót. Arra jártam és nem tudtam, mire vélni a dolgot, mivel az épületek teljesen egyformák.
Akkor ez csak egy őrház volt.
  Előzmény: VT22 (486)  

VT22 (válasz) 2013.03.23 12:40.39 (486)
Szia!
Megnéztem a vonali hossz-szelvényt (1940-es évek ?) amin "üres őrház, lakóház" jelöléssel szerepel az épület. Feltöltöttem Nenadics lapjára, a fehér üres négyzet jelöli az őrházat:

http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=nena&num=501
  Előzmény: MatyusTamas (485)  

MatyusTamas (válasz) 2013.03.21 16:34.18 (485)
968-az Baja-Regőce-Zombor vonalon van egy vasúti épület ami eredeti kinézetében és méretében megegyezik a Nenadicsi állimással. Az épület Nenedicstól 2,5km-re található Zombor felé. Ez is esetek egy megálló, ehetett vagy csak őrház volt?
   

Cshaweska (válasz) 2013.03.17 22:07.33 (484)
Üdvözletem!

Érdeklődnék,hogy az egykori Barcs-Nagyatád vonal állomásai hogyan érhetőek el a Barcs-Nagyatád műútról?
Csokonyavisonta-alsó -ról van sejtésem,de a többi homály.

Aki tud kérem segítsen :)
Előre is köszönöm!