Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




vasutallomasok.hu fórumok
Kormányok és a magyar vasút



  Létrehozás dátuma: 2007.08.27 12:00
Létrehozta: szvdom
Leírás: Na itt lehet politizálni (is).
Vissza a fórumokhoz Új hozzászólás küldése
Sanya (válasz) 2014.05.24 19:35.30 (314)
Szabó úr: Tisztelettel köszöntöm.

Figyelmébe ajánlom a Bécsújhely-Sopron-Szombathely- Fiume vasútvonalat melyet a Déli vaspálya társaság épített. A vonalon számtalan létesítmény található, melyek a társaság típus tervei alapján készültek. Egy állító központos váltó őrhely, sajnos ezekből már nem sok de még van, pl Püspökmolnári.
Szerintem az országos levéltárban, vasút igazgatóságokon, vezérigazgatóságon (Budapesten) tudnak információt adni.
Sok sikert.
  Előzmény: Pettendi_Szabo_Peter (312)  

Sanya (válasz) 2014.05.24 19:19.00 (313)
Ma negyven éve hogy Sárvár--Répcevis vonal bezárásra került.
Pálya kezdő vasutasként megéltem azt a lelki traumát amit a vonal bezárása okozott, vasutasoknak, utasoknak, fuvaroztatóknak.
Maga az utas számlálás egy színlelt köz játék volt, mivel Volán ellenőrök végezték, akiknek szigorúan meg volt határozva hogy nem számít a valós utas létszám, az adatlapon nagyon csekély utasszám szerepelhet. Fuvaroztatok hiába igényeltek számukra megfelelő számú, típusú kocsit azt nem minden esetben kapták meg. Igaz ez az elv most is megtapasztalható.
Ha az utas bármelyik közbe eső állomásról, megállóhelyről kért jegyet az ország bármelyik állomására, azt az adatlapon csak Sárvárig szabadott feltüntetni és ebből az a látszat alakult ki, hogy csak Sárvárig veszik igénybe a vasutat, ráadásul nagyon kevesen.
Negyven éve hogy a közútra terelték a forgalmat. Kezdetben szinte óránként mentek a buszok, ma már vannak olyan települések az egykori vasútvonal mentén, ahol szombat 14 órától hétfő reggelig nincs közösségi közlekedési szolgáltatás.
Sajnos az utas létszám csökkenése a megszűnt munkahelyek és a városokba való betelepedésnek tudható be.
   

Pettendi_Szabo_Peter (válasz) 2014.05.20 18:16.50 (312)
Tisztelt Fórumozók!
A segítségeteket szeretném kérni.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem doktorandusza vagyok. A dokumentarista fotográfia és dokumentumfilmezés a fő szakterületeim.

Az Osztrák-Magyar Monarchia jelentőségét és sokszínűségét, a vasút szempontjából, bemutatni kívánó projekten dolgozom.
Olyan, az egykori Monarchia területén található állomás épületeket keresek, amelyek azonos típusterv szerint épültek és a mai napig is állnak.
Van-e olyan típusterv, amely az összes országban megépült?
Kihez fordulhatok, aki ebben nekem segíteni tud?
Bármely forrásnak, tanácsnak, ötletnek nagyon örülnék, amely közelebb visz a megoldáshoz.

Segítségeteket előre is megköszönve, üdvözlettel,
Pettendi Szabó Péter
   

Tibi (válasz) 2014.04.30 10:45.59 (311)
Túlépített, felesleges autópálya-rendszer, túlárazott, méregdrágán felújított vasúti pályák.

Míg a szocialista kormányok idején az autópálya-építés volt a nagy biznisz, az elmúlt négy év során a vasúti infrastruktúra fejlesztésében volt az igazán nagy pénz. Nem is nagy, töméntelen.
Míg a Tárnok - Székesfehérvár közötti 67 kilométer hosszú vasúti pályát "potom" 135 milliárdból hozták ki, addig a Szajol - Püspökladány közötti - szintén 67 kilométer hosszú szakaszt már 161 milliárdból. Persze biztosan véletlen lehetett, hogy míg az előbbi felújítását az SZCKM-2008 Konzorcium (tagjai: Szentesi Vasútépítő Kft = Strabag, Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft., míg utóbbit az SZ-K-2011 Konzorcium (Közgép és Swietelsky Vasúttechnika) és a K-P-2011 Konzorcium (Közgép, Swietelsky Vasúttechnika, Szentesi Vasútépítő) nyerte el. De az szintén jó kérdés, hogy vajon mi került kilométerenként 2 - 2 és fél milliárd forintba...

Persze, ezekre legalább elmondhatjuk, hogy elkészültek. Kevésbé áll jól a Budapest - Esztergom vasútvonal felújítása, amely joggal nevezhetnénk a leginkább elszúrt, elügyetlenkedett beruházás díjára. A telekkisajátítások miatt több mint egy éves csúszásban lévő rekonstrukció Pilisvörösvár - Budapest szakasza 25,4 milliárd forintba kerül, így az kilométerenként 2 milliárd forintunkba fáj (összehasonlításképpen: az első TGV Párizs- Lyon szakaszának kilométere 870 millió forintba került, de a híres gyorsvasúthálózat legújabb, 2011-ben átadott szakasza sem került többe 3 és félmilliárd forintnál, viszont ott egy alagutat és 7 viaduktot is megépítettek). Az Észak-Buda közösségi közlekedését nagymértékben akadályozó szerencsétlenkedés miatt bosszankodás és kényelmetlenség okozta anyagi és nem anyagi kárról nem is beszélve.
Természetesen nem állítom,hogy minden fejlesztés felesleges is volna, de többségük a mindenkori kormányok sikerpropagandája.

   

Tibi (válasz) 2014.03.03 12:05.33 (310)
Illetve még valami :
A karbantartó és javítócsapatnak akadt bőven dolga Somogyban. Kétszáz síncsavart loptak el 2013 márciusában Tab és Siófok között, Kaposvár és Kaposfüred térségében 145-öt tüntettek el. Máskor a vonatdobálások miatt indult eljárás Balatonmáriafürdőnél, Siófoknál, Balatonlellénél, illetve Balatonszentgyörgy és Balatonföldvár térségében. Zamárdi-felsőnél a sorompóoptikát festették le, Balatonmárianál és Siófoknál idegen anyagot helyeztek a vágányra.

Vasútbiztonsági rendszer rongálás=terrorizmus
Ez alap hangon 10 év kényszermunkát kellene hogy érjen.
   

Tibi (válasz) 2014.03.01 13:27.58 (309)
A kábellopásokról :
Nem lehetne elérni hogy ezt súlyosan büntessék,hisz szinte terrorcselekmény amit a "színes" fémtolvajok csinálnak! Valamint a jelzőberendezés rongálása komoly baleset előidéző szabotázs cselekmény szerintem.
A felmerülő költségeket, helyreállítás, nyomozati költségek, bírósági tárgyalás költségei, valamint egy a cselekmény súlyának és a társadalomra való veszélyességére való hivatkozással kiszabható büntetési tétel maximumát kiróva.
Nem vagyok hajlandó a kártékony csürhe károkozásait finanszírozni!
A befizetett adóforintjainkat a normális társadalom közösségi problémáinak a megoldására fordítsák!
Elhagyatottabb fűtőházakban hosszabb időre leállított gépekből bizony eltűnik ez az ami ifém és eladható.
Egyébként szerintem ebben fejesek is benne vannak, szervezetten csinálják. Ennyi kábelt ellopni egy embernek, képtelenség. Egy méter kábel is dög nehéz, hát még 50-70 méter. Csak gondoljunk bele, mikor lefektetik, egy egész brigád megy ki, gépekkel, emelőkkel.
   

Sanya (válasz) 2013.06.26 18:10.14 (308)
Sajnos 1968-tól ( Gazdasági mechaniszmus óta) egyetlen kormánynak sem érdeke a vasút normális működtetése.
Ha elmegy az utas, a fuvaroztató: "kevesebb gond", vonalakat lehet bezárni, gazdaságtalanságra hivatkozva és ezzel munkahelyeket lehet felszámolni.
Hétvégén főleg a vidékiek, ha utazni akarnak üljön autóba, akinek nincs autója az meg maradjon ott ahol a hétvége érte.
  Előzmény: Cshaweska (307)  

Cshaweska (válasz) 2012.04.01 18:48.23 (307)
Annak ellenére hogy azt mondta az Orbán,hogy nem lesz vasútvonal bezárás a kormányuk alatt,gyakorlatilag még is ezt teszik Április 15-én.

Rengeteg vidéki vonalon lehetetlenítik el a közlekedést.
Az IR járatok se maradnak ki.
A Baja-Kiskunhalas viszonylaton 4 vonatpárral (2 halasi,2 kecskeméti) lesz kevesebb.
A Kiskunhalas-Kecskemét viszonylaton pedig 6 vonatpár kerül lemondásra.

Szégyelheti magát a "Fejlesztési2 minisztérium!
Leépítik a vasútat.
És akkor csoda hogy az EU berág ránk?

A kép eredetije 2011.09.18-án készült Almás megállóhelyen.
   

FONYTON (válasz) 2011.11.10 19:37.16 (306)
Sziasztok! Hoztam neketek egy kis csemegét!
Forrás: http://barikad.hu/t%C3%B6rt%C3%A9nelmi_b%C5%B1n_volt_m%C3%A1v_cargo_privatiz%C3%A1ci%C3%B3ja-20111110

Történelmi bűn volt a MÁV Cargo privatizációja

A MÁV egyetlen nyereséges ágának eladása olyan bűn, amelyet a közlekedési vállalatban dolgozók utódainak még sokáig tanítani fognak a különféle szakmai előadásokon.

A magukat „szakértőnek” álcázott politikai döntéshozók a már régen megbukott neoliberális gazdaságpolitika jegyében, - majmolva a globális uniót - tudatos hazaárulást követtek el, amikor a közösségi közlekedésnek ezt a nyereséges árufuvarozási részét kiszervezték és júdáspénzért idegenek kezére, juttatták.

A folyamatból egyértelműen kitűnik, hogy a cél nem más, mint az ország utolsó nagy, állami vállalatának a tönkretétele oly módon, hogy még egyszer ne legyen képes normális funkcióinak ellátására.

De nézzük, hogy mi is történt valójában. Kezdjük az elején. A magyar vasút, földrajzi elhelyezkedés, geopolitikai és stratégiai szempontból kiemelkedő helyzetben volt, és ezt a szakma nagy vezetői is felismerték. 1913-ban már 22.623 km közforgalmú vasúthálózattal rendelkezett. Trianon után ez 8705 km-re csökkent. Az „új” országhatár 49 vasútvonalat metszett és 42 vonalat a nyílt pályán vágott el.

Az időben ugorva eljutunk az 1970-es évek elejére, amikor a keskeny nyomközű vasutak nagy részét felszámolták – amely jelentős ráhordó szerepet töltött be a nagyvasút irányába. Ebben az időszakban, intenzív áruszállítás indult be a KGST országok között. A már említett kedvező fekvésünknek köszönhetően észak-dél valamint kelet – nyugat között jelentős tranzitszállítások bonyolódtak le.

A MÁV fejlesztette a vasúti pályát és tartozékait, korszerűsítette a technikai- és a biztosítóberendezéseket, az elegyrendező pályaudvarokon és az ipari körzetekben egyaránt. A fejlesztések között említhetjük az iparvágányok kialakítását és azok egyre magasabb szinten történő kiszolgálását, a konténer daruk beszerzését és alkalmazását, a villamosítást, a régi vasúti pályák korszerűsítését, a záhonyi átrakó állomás kialakítását stb.

1989-ben az árufuvarozási piac a már ismert okok miatt hanyatlásnak indult. A vasút vezetőit, pedig a politikai irányítás kénye-kedve szerint váltogatta, cserélgette, majd a 2000-es évek elején a liberalizációnak köszönhetően létrejöttek a magánvasutak.

Az első nagy csapás az árufuvarozásra akkor méretett, amikor 2002-2003-ban több vasúti vezető közreműködésével 2240 db vasúti teherkocsit ócskavas áron eladtak, illetve szétdaraboltattak. Az elmúlt időszak híradásaiból tudható, hogy a tehervagonok közül sok az alakuló magánvasutakhoz, egy része Lengyelországba illetve a diósgyőri kohóba került. Ezek között természetesen voltak érvényes fő-vizsgával rendelkező tehervagonok, valamint kisebb javításra szorulók és rossz kocsik is, amelyet több száz fényképfelvétel is bizonyít. Az ügyben, 2008-ban indult meg a nyomozás, mely információnk szerint bírósági szakban van. A kár kb. 1 Mrd Ft, a vasúti fuvaroktól való elesés bevételei, pedig felbecsülhetetlen nagyságúak.

Ezzel egy időben a MÁV Cargo áruforgalmi korlátozást vezetett be Magyarország legnagyobb átrakó rendező-pályaudvarán Záhonyban. A korlátozás azt jelentette, hogy szinte kitiltottuk a magyar vasúti pályáról, a keleti irányból érkező zsíros fuvarokat. Így a bevételt Szlovákia, Lengyelország és Románia tehette zsebre.

A MÁV valamennyi szakmai területén beindították az átszervezéseket, a kiszervezéseket illetve a leányvállalatok létrehozását. A szakágak között, pedig kialakították az úgynevezett megrendelő-teljesítő viszonyt, amely a „főszervezők” szerint, kimutathatóvá és átláthatóvá teszi a gazdálkodást.

Ezt követően az árufuvarozási üzletágból MÁV Cargo lett, majd eljött a 2008. év. Közben alakulgattak a magánvasutak, jórészt külföldi tőkével. 2008. január 2-án a RAIL Cargo Austria (RCA) 100%-os tulajdont szerzett a MÁV Cargo felett. Az akkori adatok szerint Európa harmadik legnagyobb fuvarozó társaságává lépett elő. A társaság egységesített, közös teherkocsi parkja 30.000 db, amely saját mozdonyparkkal és személyzettel is rendelkezett.

A MÁV Cargo eladása idehaza óriási felháborodást keltett, mivel felszámolták a jelentős bevételt hozó, addig állami kézben lévő árufuvarozást, és ennek fejében egyesek még milliárdos nagyságrendű sikerdíjban is részesülhettek. Ma már elmondhatjuk, hogy se pénz, se állami kézben lévő árufuvarozás. Az akkor ellenzékben lévő Fidesz az alábbi nyilatkozatott tette:

„Kinek állt érdekében a MÁV Cargo eladása?
A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy vizsgálja ki a MÁV Cargo privatizációs folyamatát, és adjon választ arra, kinek állt érdekében a nyereséges állami vállalat eladása - mondta Fónagy János, az ellenzéki párt szakpolitikusa pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, annak kapcsán, hogy a rendőrség vizsgálatot indított a privatizáció ügyében…”

A vasutas szakszervezetek közül a VDSzSz álságos sztrájkhullámba kezdett amiatt, hogy a vasutasok részesedjenek a 102,5 milliárd Ft eladási árból, de nem emlékszünk arra, hogy a világraszóló gazemberség – azaz a privatizáció ellen – érdemben felemelték volna a hangjukat.

„Stratégiai hiba volt a MÁV Cargo, a teherszállítást végző MÁV cég eladása. Egyebek mellett ezt állapította meg a vasúttársaság helyzetét vizsgáló parlamenti bizottság jelentése. A bizottság kezdeményezi, hogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos terjessze ki a vizsgálatát a bizottság tudomására jutott ügyekre is. (2011. július 22.)”
   

KeriPetya (válasz) 2011.10.21 09:29.19 (305)
Halihó!

Lenne egy kérdésem: az, hogy műemléki védelem alá került a 11 - es vonal egy része, jelent(het)i - e, hogy a személyforgalom megmarad?
Úgy értem, jó, hogy védelem alá helyezték, de ez garancia - e arra (önmagában), hogy nem szüntethetik meg a személyforgalmat?
Sok műemlék eltűnt annak ellenére, hogy védelem alá helyezték, lásd pl. az eredeti indóházat Kelenföldön. Meg ugye az, hogy egy - egy építmény védelem alatt van, nem jelenti, hogy a vonatok megmaradnak... lehet egy állomásépület műemlék, ettől még megszüntethetik az egész vonalat...
   

Cshaweska (válasz) 2011.10.20 19:00.12 (304)
A Pécs-Barcs viszonylatban egyel kevesebb vonat lesz.(Már mint ami a BarcsIG közlkedő vonatokat illeti.)
A tervezet szerint a jelenlegi Szentlőrinc-Nagykanizsa vonat Barcsig lesz rövidítve Lőrinc felől.A mostani 4:55-kor SM-re (Szombathely) induló 8909-es sz. sebes vonat vissza tér a 2008-2009-es időponthoz (6:10),"helyette" egy "gyorsított személy" indul 4:40(!)kor Gyékényesre (Barcsig a szombathelyi sebesekhez hasonlóan,csak 4 helyen áll meg),vissza 8:00 magasságában indul (mint anno az MD-s időkben).

A 8906-os Szombathely-Pécs sebes Gyékényestől továbbra is "bokorugró" járat ként közlekedik.(Értelmetlen részemről a Bz-szerelvényt kihasználatlanul 20:12-től másnap hajnali 3:42 [illetve hétvégén: 5:10]-ig Barcson tárolni.)
   

VT22 (válasz) 2011.09.29 14:20.59 (303)
Idén nem várható újranyitás.
   

Kispala (válasz) 2011.09.26 19:32.40 (302)
Na erre én is kíváncsi vagyok, mert lenne pár alkalmas szünetelő vonal. Most leginkább a 130-as Hódmezővásárhely-Makó szakaszára gondolok. Forgalmi szolgálat van még még Makó-Újvárosban és Földeákon is. Egy-egy forgalmista van. A vonatközlekedés eseti, kb hetente van valamilyen nem személyszállító vonat. A pálya is bírja még a 60km/h-t. Egy Bz járatása csak nem kerülne sokba...
  Előzmény: Pezsman17 (301)  

Pezsman17 (válasz) 2011.09.26 12:37.00 (301)
Költői kérdés, de tud valaki bármit a hatalmas hévvel beharangozott vonalnyitásokról?
   

Pezsman17 (válasz) 2011.09.26 12:36.29 (300)
Bár nem tartozik a politika témakörébe, érdekes lesz ez a változás. Emiatt jövőre "csak" maximum 4 órás szünet lesz a vonatok között szemben a mostani tragikus menetrenddel. Így ez a változtatás kedvező, a Pécs-Barcs személyvonatok számára leszek kíváncsi...
  Előzmény: Cshaweska (299)  

Cshaweska (válasz) 2011.09.16 22:47.16 (299)
A menetrendváltás után lehet,hogy már nem csak áthaladóban láthatjuk a Corvinus-t Berzencén.A kiszivárgott TERVEZET alapján (a változatosság kedvéért) a CORVINUS Pécs és Barcs között gyorsvonatként, onnan Gyékényesig személyvonatként közlekedik.A 60-as vonalon napi 3 pár sebes + 1 gyékényesi "gyorsított személyvonat" és persze a CORVIUS tartozik majd a teljes vonalat bejáró vonatok közé.
Az eddig Szentlőrinc-Nagykanizsa vonalon járó vonat Barcs-ig lesz csonkítva.
   

Cshaweska (válasz) 2011.08.04 16:39.46 (298)
A MÁV 2011.08.01-től A 60-as számú (Pécs-Gyékényes) vonalon a kisforgalmú állomásokon (ahol a forgalmi szolgálattevő látta el a pénztárosi feladatokat) a jegykiadást MEGSZűNTETTE.A vonalon csak Gyékényesen,Barcson,Szigetváron és Szentlőrincen maradt meg a jegykiadás.A többi helyen felszálló utas a jegyvizsgálónál pótdíj megfizetése nélkül válthatja meg menetjegyét.

Ilyen a magyar vasút....
   

cshaweska (válasz) 2011.06.27 23:52.55 (297)
Idén nyáron a GYSEV adja ki a teljes Szombathely-Kaposvár-Szombathely gyorsvonatpárt.Aki rajong az ex-ÖBB-s kocsikért az nehabozzon leutazni a 36-os vonalra.

Jó fotózást!
   

kadajo (válasz) 2011.05.18 01:12.48 (296)
Pont a szerelvény megspórolás volt a célja ezzel a Startnak. Legalábbis ők ezt mondják. Azzal hogy szétbontották a Délkör IR-eket 2 Uzsgyit meg tud spórolni a cég, amit máshová be tud fordítani. Valamint (ez az én személyes meglátásom) egy átlagos napon Dombóvár - Kecskemét között fölösleges közvetlen vonatot közlekedtetni, ugyanis az átmenő forgalom az olyan csekély, hogy nem hoz hasznot a társaságnak ez a megoldás, és persze felesleges is az uzsgyi Dombóvár és Baja között. Egyedül a diákforgalom ami kihasználta a teljes viszonylatot, így az ugrott...
Diákoknak egy alternatíva: Ha az Uzsgyik olyan állapotba lennének, hogy egy hétig is távol lehetne őket tartani Szentestől, akkor meg játszhatná azt a Start, hogy vasárnap délutánonként leküld egy Uzsgyi szerelvényt egész Kaposvárig, (Kecsemét 15:22 - Kaposvár kb 20:20), amit hétfőtől - péntek délutánig Kaposvár - Fonyód között pörögne, és pénteken pedig mehetne vissza Kecsemétig (Kaposvár: kb 15:40 - Kecskemét: 20:36) Ezeken a napokon a 788 sz. vonat Kecskemétig közlekedne. Ez a megoldás kézenfekvő lenne.
  Előzmény: cshaweska (291)  

cshaweska (válasz) 2011.04.07 16:20.55 (294)
Az iho.hu-n most olvastam,hogy a nagy forgalom miatt pénteken és vasárnap Bz-k helyett csörgős ingák közlekednek Tiszalök és Debrecen között.
Ez jól jönne a 60-as (Pécs-Gyékényes) vonalon is.Hiszen rengetegen járnak be Pécsre a vonal menti településekről.Még nyáron is (lásd:fenti kép) tele volt a 4 halbiból álló szerelvény.
Mi a mai állapot?Pénteken 8 kocsis Bz-anakonda indul Pécsről,majd Barcsról már csak az első 4 megy fel Gyékényesre.
Vajon a Bz-vel helyettesíthető a 4-5 kocsis halbiszerelvény vagy a már elvitt MD-k?
A szűkös helyek mellet a szerelvény átjárhatósága is gond.
A komolyabb szerelvények vissza állítása amúgy nem lenne újdonság.Az MD-s időkben is volt,hogy pénteken 6 (!) kocsis szerelvény közlekedett Gyékényesre.
Vasárnap pedig M41+4Bx+Btx volt az összeállítás.
Remélem hamarosan valóra válik a 60-ason is ami most Debrecenben elindult.
   

cshaweska (válasz) 2011.02.05 22:27.58 (293)
A napokban felröppent a hír miszerint (a 62-es mellet) a 64-est megnyitják.
Az iho.hu-n az esélyesek között szerepel.
Remélem lesz belőle valami.Kár lenne hagyni szétrohadni.

Vajon a vonal átadásának 100.évfordulójára vissza áll a fogalom a NY-i szakaszon?
   

cshaweska (válasz) 2011.01.24 18:12.11 (292)
Hihetetlen hogy milyen relikviákat hagynak szétrohadni...
A képen egy tipikus mellékvonali szerelvény romja látható ahogy Pécsbánya-Rendezőn az idő lassan bekebelezi őket.Nem hiszem hogy nem lenne lehetőség a felújításukra és a FÜSTI-ben való kiállításukra.
   

cshaweska (válasz) 2011.01.18 18:12.01 (291)
A kép láttán felmerül a kérdés: Mi volt az érve a Startnak amikor úgy döntött,2-3 évvel a Délkörvonatok után megszünteti a közvetlen-Dunántúl-Alföld összeköttetést?
Hisz csak a költséget növeli a +szerelvény Baja és Dombóvár között.Az részben igaz,hogy Bátaszék és Dombóvár között nem túl nagy a forgalom (legalább is szombaton). De ez mért vezetett egy ilyen döntéshez?

A kép 2011.01.15-én készült Baján.
   

Pezsman17 (válasz) 2010.12.23 15:51.40 (290)
Módosítom a korbábi hozzászólásom, valóban korán közlekedik a gyorsvonat, 4.55-kor fog indulni január 3-tól. Ezen kívül több menetrendi módosítás is elképzelhető még. Kíváncsi vagyok... Bár nem úgy tűnik, mintha szándék lenne a vonal menetrendjének elfogadható szintre emelése.
   

Pezsman17 (válasz) 2010.12.23 01:25.55 (289)
Mennyivel van korábban??!!! 7 azaz HÉT perccel... Ez legyen a legnagyobb gond..

Nekem inkább a kivett Barcs-Pécs személyvonatok hiányoznak. Brutális ritkítás volt...
  Előzmény: cshaweska (288)  

cshaweska (válasz) 2010.12.22 22:59.10 (288)
Azért ez is haladás!
Gyorsabban juthatnak a falusiak a Regionális központba (Pécsre).
Nem kell átszállni illetve órákat várni Barcson.
Bár a 8909 kicsit korán indul...:S Visszavihetnék 5:16-ra!
   

Pezsman17 (válasz) 2010.12.22 18:50.33 (287)
Ez pozitív, de a vonal menetrendje még így is kritikán aluli. Ezzel kapcsolatban írtam is a Start ügyfélszolgálatának és az NFM-nek is, csupán kíváncsiságból...
   

Oldalborda (válasz) 2010.12.22 12:03.47 (286)
Január 3. - tól lesznek megálló vonatok az említett településeken. Jól írtak alá az ott lakók...!
http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14d109821a43e3
  Előzmény: cshaweska (285)  

cshaweska (válasz) 2010.11.04 09:14.48 (285)
Aláírásgyűjtésbe kezdett öt Somogy megyei település, mert információik szerint az új vasúti menetrendben a falvakat érintő Gyékényes–Pécs vonal napi 15 vonatpárjából az eddigi öt helyett már csak három fog megállni. Berzence, Somogyudvarhely, Bélavár, Vízvár és Babócsa önkormányzata szerint pont egy olyan vonatpár nem áll meg többet náluk, amelyet munkába járáshoz használnak. A falvak vezetői a szaktárcához és a vasút vezetéséhez fordultak.

Azért mindennek van határa.Az érintett falvak polgárai használják a vasutat.Akkor a Start milyen jogon nem állítja meg a vonatait itt?A jelenlegi menetrend alapján kivannak használva a járatok.A "munkás"vonatok pedig tömve járnak és a korábban írt 8904-es Szombathely-Pécs gyorsvonat vasárnaponként csudig telik diákokkal.
   

cshaweska (válasz) 2010.10.11 22:30.11 (284)
Ez eléggé felháborító amit a MÁV művel!

Vasárnap a Kollégistáknak 3 kocsiba kellet felpaszírozódniuk.Plusz kocsit a világ kincséért se raknak rá.Pedig kb 2 falúnyi diák (és azok csomagjai) utazott a vonaton.
(Az eset a 8904-es Szombathely(13:13)-Pécs(17:45))

Korábban (még az MD-k idejében) a Pénteken délután és Vasárnap este felé közlekedő vonatok 4-6 kocsival jártak.(A pénteki 6 kocsis halbi-szerelvény ,a vasárnapi M41+Btx+3-4BX kocsi)

Ma meg ott tartunk hogy plusz kocsit csak a gyékényesi személy kap.

A kép is bizonyítja hogy kell az a bizonyos plusz kocsi.
   

cshaweska (válasz) 2010.09.25 10:46.07 (283)
Helyzetjelentés a 60-as vonalról!

A Dráván levonuló áradat hamarosan Barcshoz ér.Péterhida-Komlósd Vmh. bekötőútját átvágták hogy a felgyülemlett víz ne árassza el a települést.A megállóban található átereszekből K->Ny irányba óriási erővel tör át a víz.A töltés aljáig áll a víz.A pálya Babócsa előjelzőjéig 20km/h-val járható.
Vízvár és Bélavár között a kanyargós pályán Vzívár bejárati jelzőjétől a bélatelepi kavicsbányáig 40km/h sebesség korlátozás van érvényben.A vonatok pár perc késéssel közlekednek.(Pl: a 8909-es Pécs-Szombathely gyors 7.07 helyett 7.18-kor érkezett Berzencére.)

A kép Péterhida-Komlós megállónál készült.
   

cshaweska (válasz) 2010.08.29 11:45.20 (282)
Illetve mit tudtok?*
   

cshaweska (válasz) 2010.08.29 11:44.47 (281)
Üdv mindenkinek!

Egy kérdésem lenne.
Egy berzencei rokonomtól hallottam hogy az ottani Önkormányzatot a MÁV-START Zrt. úgy tájékoztatta ,hogy a Pécs-Barcs-Nagykanizsa-Szombathely gyorsvonatok hamarosan ismét (a 2008/09-es menetrendhez hasonlóan) NEM állank meg sehol Barcs és Gyékényes között.
Ez szerintem (részben) óriási hiba lenne,hiszen a napi 1 pár Gyékényes-Pécs személy vonattal nem lehet megoldani a Barcs-Gyékényes szakasz utasforgalmát.
Mondjuk meg értem hogy egyes helyeken feleslegesen állnak meg a vonatok.Pl: Péterhida-Komlósd és Somogyudvarhelyen nem szoktam látni le- illetve felszálót.
(Utóbbinál az lehet az ok ,hogy a falubeliek áthordják inkább Berzencére a diákokat mint hogy a saját megállójukat használnák [Szintén berzencei ismerőstől hallottam])
Szerintem vissza állhatna a szombathelyi gyorsoknál a Barcs-Babócsa-Vízvár-Berzence-Gyékényes megállási "rend".

Ti mit gondoltok erről?
   

cshaweska (válasz) 2010.08.23 19:48.38 (280)
Idén is járják a Balaton partját a Dezsők.A Balatonszentgyörgy-Keszthely,Keszthely-Tapolca,Tapolca-Székesfehérvár,Balatonfüred-Székesfehérvár vonatokon fordulnak elő.(Utóbbiban csatoltan.).Ha már van hangos utastájékoztatás, nem lehetne jobb ra megcsinálni?Jelenleg a magyart szépen elmondja a gép,de a német/angol nyelvűben "bevágják" a magyart.Ami eléggé hülyén hangzik.
(Bár ennek az lehet az oka,hogy ideiglenes jelleggel tünnek fel a Dezsők a balatonon és gyorsan összedobták a hangosítást.)
   

Kaksity (válasz) 2010.07.21 12:06.46 (279)
Bár bocs, de ez hülyeség. Ha decemberben bezárnák a most újranyitott vonalakat, azzal azt üzenné a kormány, hogy a Gyurcsány-Kóka, illetve a Bajnai-Hónig maffia helyesen döntött, amikor leállította a forgalmat ezeken a vonalakon. Tehát már csak presztízs okokból sem fogják újra bezárni őket.
Az pedig, hogy a rossz menetrend miatt nincs utas, a legkevésbé sem érdekli a "nemzeti együttműködés" kormányát. Mert tény, hogy ennél még a bezárások előtt is jobb menetrend volt, pedig állítólag akkor is kevesen utaztak ezeken a vonalakon.
  Előzmény: ROCOman (263)  

Oldalborda (válasz) 2010.07.16 16:38.16 (278)
Hát... nekem már egy kicsit elegem van ebből... magyar áldozatokról mikor fogunk már végre megemlékezni? Kárpótlásokat követelni? Emlékműveket állítani?
  Előzmény: cshaweska (276)  

Kispala (válasz) 2010.07.15 20:30.01 (277)
Én is örülök. :-)) Amint kijön fényképezőgépem a szervízből [ :-( ], beutazom a Karcag-Tiszafüred vonalat, és ha minden jól megy, a fotóim felkerülnek az Indóház Online-ra.
  Előzmény: Oldalborda (275)  

cshaweska (válasz) 2010.07.15 14:35.44 (276)
Holokauszt emlékművet adtak át pár hete Pécsen az A vágánynál.
Az emlékműről hiányzik még ez-az de egyébként jól sikerült.
   

Oldalborda (válasz) 2010.07.11 18:08.10 (275)
Örömmel hallom, hogy ennyien vonatoznak ismét a vonalon...! Meg aztán meg kell hagyni, a híradásokból eléggé kimaradt ez a vonal...
  Előzmény: interpici400 (274)  

interpici400 (válasz) 2010.07.10 23:08.45 (274)
Tegnap utaztam a megnyitott Karcag-Tiszafüred vonalon. Pusztakettősnél két biciklivel felnyomakodtunk a szóló Bz-re, amin már állóhely is alig akadt. Tiszaszentimrén a kb. 10 leszállónak köszönhetően még egy biciklis srácnak sikerült felférnie az újabb 7-8 utassal egyetemben. Tiszaszőlősön is szálltak fel. Tiszafüred-Gyártelepnél 30-35 utas leszállt, újabb 5-6 viszont fel, így Tiszafüredre 10 perc késéssel, kb. 60%-os telítettséggel érkeztünk. A kocsira, mivel indult vissza, itt újabb 15 ember szállt fel. A Karcagról Tiszafüredre közlekedő 36916 sz. vonatról van szó.
Nem elég a szóló Bz! A Pusztakettős utáni utasok ráadásul a nyilvántartásba sem kerülnek bele, mivel a kalauz nem tudott kijönni a vezetőfülkéből a tömeg miatt.
Ha most lett vona utasszámlálás, az utasszámláló valószínűleg már nem fért volna fel:)
   

Oldalborda (válasz) 2010.07.09 21:23.09 (273)
77, 87, 98 - ezekről azt hiszem én is hallottam, úgyhogy adom...
  Előzmény: Pezsman17 (272)  

Pezsman17 (válasz) 2010.07.09 17:44.21 (272)
Úgy hallottam, hogy már az első körben meg akarták nyitni az Abaújszántó-Hidasnémeti és a Szilvásvárad-Putnok vonalat, tehát ez a két vonal nálam esélyes. A közlekedésért felelős államtitkár komáromi illetőségű, úgyhogy a "Minden szentnek maga felé hajlik a keze" elv alapján az Almásfüzitő-Esztergom vonal is játszik. A Fidesz-közeli VEKE megnyitásra javasolja a 45-ös és a 77-es vonalat (a 13-as, a 64-es és a 107-es vonalat is, ám ezek szerintem sajnos még váratnak magukra), tehát az én 5-ös tippem: 4,45,77,87,98
   

Oldalborda (válasz) 2010.07.09 12:52.01 (271)
Akkor jöhet a találgatás...
127 -es bezárt szakaszáról absz. nem hallottam semmit az újranyitásokkal kapcsolatban, úgyhogy az talán nincs közte... Murony - Békésről hallottam, úgyhogy az talán...
  Előzmény: interpici400 (270)  

interpici400 (válasz) 2010.07.08 14:21.06 (270)
Természetesen nem:)
  Előzmény: Oldalborda (269)  

Oldalborda (válasz) 2010.07.08 13:01.28 (269)
Lehet tudni, melyikeket?
(Bocs, most nem nagyon van időm megnézni).
   

interpici400 (válasz) 2010.07.08 11:34.36 (268)
A Duna TV-n a tegnapi Közbeszédben beszélgetés volt látható Völner Pállal (infrastruktúráért felelős államtitkár) a MÁV-ról és a szárnyvonalak újraindításáról. (9:23)

http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=644700

Völner azt mondta, hogy még az idén újabb 5 szárnyvonal újraindítását tervezik.
   

Pezsman17 (válasz) 2010.07.07 11:25.13 (267)
Ha a diákigazolvány érvényes, akkor az illető igénybe veheti a kedvezményt akkor is, ha már nem diák. Az érvényesség módosításáról a jegyvizsgálónak tudnia kellett volna. A világítás hiánya esetén a vasútnak pénz visszafizetési kötelessége ebben az esetben nincs. Nem a panaszkönyvben kellett volna reklamálni, hanem a kalauznál. Azt viszont jogosnak tartom, hogy útlevéllel nem lehet a diákigazolványt helyettesíteni, hiszen ez egy magyar útlevéllel sem lehetséges más országokban.

Egyébként tény, hogy pécsi kalauzzal sokszor fullad az utazás üvöltözésbe, mert sokuk tájékozottsága, nyitottsága, segítőkészsége nulla. Persze ez csak a kisebb részük, ám tudjuk, hogy a rosszat jobban megjegyzi az ember.
   

cshaweska (válasz) 2010.07.06 21:32.33 (266)
http://bama.hu/helyi-ertek/postabontas/kellemetlen-uti-elmenyek-315266

Ilyen pofátlanságot hogy engedhet meg a MÁV magának?
Ilyen kalauzok mért dolgozhatnak a vasúton?
Szerintem jogos az illető felháborodása az ügyben.
   

Oldalborda (válasz) 2010.07.01 13:00.22 (265)
Az újrainduló vonalak menetrendje itt:
http://www.nfm.gov.hu/data/cms2067474/Ujraindulo_vasutvonalak_bevezeto_menetrendjei.pdf

Egyébként pedig szerintem is várjuk meg a decembert, aztán meglátjuk, kinek van/lesz igaza a jelenlegi kormánnyal és a vonalújranyitásokkal kapcsolatban...
   

Pezsman17 (válasz) 2010.07.01 10:34.23 (264)
Nem is lesz:)