Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Gyimesbükk    Capras Dávid, ma 12:34.01   Válasz írása
Újabb tévhitet sikerült eloszlatni. Kovásznától Bereckig keletibb felvésű a vonal, mint a Madéfalva–Palánka oh. 30. sz. őrháza, így nem az a legkeletibb MÁV-őrház. A Brassó–Háromszéki HÉV berecki vonalát a román állam 1932-ben megváltotta, így 1940-ben a MÁV tulajdonába került, nem hév-ként kezelte. http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=17782&f=4008 http://www.trennet.ro/products/gallery/file57.pdf 5. o. alja
 
Kelenföld    cd196, 2017.11.14 12:07.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com elfogadott hozzászólás 25867
2013.02.08. 00:46.55
Minden tiszteletem a váci főépítészé, amit ír máshol is igaz:

KULTÚRÁNK MEGŐRZÉSE ÉS/VAGY MODERNIZÁCIÓ
a váci vasútállomás épületeinek bontása és elsivárítása kapcsán

Talán minden magyar hallott már róla, ha nem, most tudat(osít)om, hogy az első hazai gőzüzemű vasútvonal 1846-ban létesült Vác és Pest között, az első villamosított vasútvonal pedig 1911-ben Vác és Gödöllő között. Ezek ipartörténeti események és alkotások, melyekre minden magyar büszke lehet(ne). A vasútvonalak és állomások ránk maradt jeles tárgyi emlékeit, épületállományát megőrizni, védeni, továbbhagyományozni kötelességünk.

Miért? Mert történelmünk, kultúránk jeles tárgyi emlékei, melyek nélkül szegényebbek lennénk, nemcsak szellemileg, anyagilag is. Ezen építmények nemzetvagyonunk részei. Ezeket károsítani, tönkretenni, megsemmisíteni őrültség, egyben nemzetellenes tett.

Gondolkozzunk! A súlyos beteget meggyógyítjuk – legalábbis mindent elkövetünk ennek érdekében – és nem megöljük! Építményeinket, örökségünket miért pusztítjuk el?!

A több mint másfél évszázados vasúttörténetünk kezdeti időszakából nem sok maradt ránk, de százévesnél régebbi épületek még akadnak. Ezek állapota – a múlt és a jelen rendszernek is köszönhetően – erősen avult, leromlott. Ha a rendszeres karbantartásokat, esetenkénti nagyjavításokat elvégeztük volna, most nem itt tartanánk. De ezek még most is menthetők, helyreállíthatók, használhatók, hasznosíthatók. Nem igaz, hogy a helyreállításuk nem rentábilis. Ez az épületállomány rendbe hozva még legalább további száz évet bír. Új épületeinkről vajon elmondhatjuk-e ezt?

De az alapkérdés az, hogy kötelességünket hajlandók vagyunk-e teljesíteni, kultúránk jelentős tárgyi emlékeit – elpusztításuk helyett – megmenteni, megőrizni, továbbörökíteni.

Elpusztítani valamit természetesen egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb, mint megmenteni, helyreállítani. De a pusztítás végleges, nem lehet visszacsinálni, meg nem történtté tenni!

Hazánk régi, történelmi épületállományának szinte már szisztematikus bontása mind a mai napig tart és úgy tűnik, ez a folyamat megállíthatatlan. A bontásban anyagilag érdekelt a tulajdonos – legyen az állam, önkormányzat vagy magánszemély –, az építésztervező, aki a várható munka reményében szó nélkül kiszolgálja a megbízót, és a hatóság is, aki minderre áldását adja – lásd a bontási engedélyek tömegét.

Minden valamirevaló építésznek, de laikusnak is tudnia kell(ene), hogy alap nélkül nincs felépítmény, még szájbarágósabban: múlt nélkül nincs jövő, csak jelen.

Nem értem, hogy a büszke magyar miért szégyelli múltját, miért írtja, pusztítja kultúrája még meglévő épített örökségét, nap mint nap, ma is (csak nem a pénzért, feledve, hogy magyar?). Ezt tenni, ebben részt venni öngyilkosság. Az a nép, nemzet, melynek nincs identitástudata, fogytán épített öröksége, múltjának emlékei, sőt irtja azokat, halálra van ítélve.

Visszatérve Váchoz, azt a tájékoztatást kaptam a MÁV vezérigazgatóságán, hogy az állomás épületei – az állomás-, a pályafenntartás- és laktanyaépület kivételével – bontásra kerülnek az új, „racionális”, P+R parkolós, modernizált állomás kialakítása érdekében. Terv szerint látványban egy letarolt, 2-300 parkolós, csenevész csemetefákkal beültetett sivár terület lenne, melyet az új perontetők, le-följárók és liftházak oldanak valamelyest.

Nem értem, hogy e ”bontásérett” épületek eddig miért nem kaptak kellő figyelmet, odafigyelést; országos műemléki, vasúti vagy legalább helyi védettséget. Nem modernizálás-, fejlődésellenes vagyok, hanem örökségvédő. A modernizálás, a fejlesztés és az örökségvédelem nem egymásnak ellentmondó fogalmak. Ésszerű kompromisszumra, megoldásra kell(ene) törekednünk és nem „a múltat végképp eltörölni.”

Ehhez kérem támogatásukat, segítségüket, Magyarország és Vác érdekében.

Budapest-Vác, 2013. január 30.

Tisztelettel,

Rainer Péter
Vác mb. főépítésze”
 
Székesfehérvár    cd196, 2017.11.14 12:06.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com elfogadott hozzászólás 25867
2013.02.08. 00:46.55
Minden tiszteletem a váci főépítészé, amit ír máshol is igaz:

KULTÚRÁNK MEGŐRZÉSE ÉS/VAGY MODERNIZÁCIÓ
a váci vasútállomás épületeinek bontása és elsivárítása kapcsán

Talán minden magyar hallott már róla, ha nem, most tudat(osít)om, hogy az első hazai gőzüzemű vasútvonal 1846-ban létesült Vác és Pest között, az első villamosított vasútvonal pedig 1911-ben Vác és Gödöllő között. Ezek ipartörténeti események és alkotások, melyekre minden magyar büszke lehet(ne). A vasútvonalak és állomások ránk maradt jeles tárgyi emlékeit, épületállományát megőrizni, védeni, továbbhagyományozni kötelességünk.

Miért? Mert történelmünk, kultúránk jeles tárgyi emlékei, melyek nélkül szegényebbek lennénk, nemcsak szellemileg, anyagilag is. Ezen építmények nemzetvagyonunk részei. Ezeket károsítani, tönkretenni, megsemmisíteni őrültség, egyben nemzetellenes tett.

Gondolkozzunk! A súlyos beteget meggyógyítjuk – legalábbis mindent elkövetünk ennek érdekében – és nem megöljük! Építményeinket, örökségünket miért pusztítjuk el?!

A több mint másfél évszázados vasúttörténetünk kezdeti időszakából nem sok maradt ránk, de százévesnél régebbi épületek még akadnak. Ezek állapota – a múlt és a jelen rendszernek is köszönhetően – erősen avult, leromlott. Ha a rendszeres karbantartásokat, esetenkénti nagyjavításokat elvégeztük volna, most nem itt tartanánk. De ezek még most is menthetők, helyreállíthatók, használhatók, hasznosíthatók. Nem igaz, hogy a helyreállításuk nem rentábilis. Ez az épületállomány rendbe hozva még legalább további száz évet bír. Új épületeinkről vajon elmondhatjuk-e ezt?

De az alapkérdés az, hogy kötelességünket hajlandók vagyunk-e teljesíteni, kultúránk jelentős tárgyi emlékeit – elpusztításuk helyett – megmenteni, megőrizni, továbbörökíteni.

Elpusztítani valamit természetesen egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb, mint megmenteni, helyreállítani. De a pusztítás végleges, nem lehet visszacsinálni, meg nem történtté tenni!

Hazánk régi, történelmi épületállományának szinte már szisztematikus bontása mind a mai napig tart és úgy tűnik, ez a folyamat megállíthatatlan. A bontásban anyagilag érdekelt a tulajdonos – legyen az állam, önkormányzat vagy magánszemély –, az építésztervező, aki a várható munka reményében szó nélkül kiszolgálja a megbízót, és a hatóság is, aki minderre áldását adja – lásd a bontási engedélyek tömegét.

Minden valamirevaló építésznek, de laikusnak is tudnia kell(ene), hogy alap nélkül nincs felépítmény, még szájbarágósabban: múlt nélkül nincs jövő, csak jelen.

Nem értem, hogy a büszke magyar miért szégyelli múltját, miért írtja, pusztítja kultúrája még meglévő épített örökségét, nap mint nap, ma is (csak nem a pénzért, feledve, hogy magyar?). Ezt tenni, ebben részt venni öngyilkosság. Az a nép, nemzet, melynek nincs identitástudata, fogytán épített öröksége, múltjának emlékei, sőt irtja azokat, halálra van ítélve.

Visszatérve Váchoz, azt a tájékoztatást kaptam a MÁV vezérigazgatóságán, hogy az állomás épületei – az állomás-, a pályafenntartás- és laktanyaépület kivételével – bontásra kerülnek az új, „racionális”, P+R parkolós, modernizált állomás kialakítása érdekében. Terv szerint látványban egy letarolt, 2-300 parkolós, csenevész csemetefákkal beültetett sivár terület lenne, melyet az új perontetők, le-följárók és liftházak oldanak valamelyest.

Nem értem, hogy e ”bontásérett” épületek eddig miért nem kaptak kellő figyelmet, odafigyelést; országos műemléki, vasúti vagy legalább helyi védettséget. Nem modernizálás-, fejlődésellenes vagyok, hanem örökségvédő. A modernizálás, a fejlesztés és az örökségvédelem nem egymásnak ellentmondó fogalmak. Ésszerű kompromisszumra, megoldásra kell(ene) törekednünk és nem „a múltat végképp eltörölni.”

Ehhez kérem támogatásukat, segítségüket, Magyarország és Vác érdekében.

Budapest-Vác, 2013. január 30.

Tisztelettel,

Rainer Péter
Vác mb. főépítésze”
 
Ludad    KeriPetya, 2017.11.14 11:04.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1570963352942918&set=gm.2067242410155501&type=3&theater&ifg=1
 
Esztergom    JasonX, 2017.11.12 11:25.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a válaszokat.
 
Esztergom    VT22, 2017.11.07 20:48.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Készült terv egy Pilismarótig történő hosszabbításról is:
http://vasutifilm.znet.hu/tkp/egomtkp.jpg
 
Zajta    Adani_, 2017.11.06 19:32.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi helyzet Zajtáról:
https://youtu.be/8UIYEVJk0RM

Képek is lesznek majd.
 
Esztergom    ROCOman, 2017.11.06 19:06.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.szeretgom.hu/content/72865-mar-130-eve-vasuti-hidat-terveztek-esztergomba
 
Budafok    Hofer, 2017.11.06 17:49.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
377, 458-as pályaszámú gőzös a borpince-iparvágányon.
2017. 11. 06.
 
Esztergom    JasonX, 2017.11.05 13:03.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tervezték soha, hogy továbbviszik a vonalat Párkánynánáig?
 
Kaszabánya    Rudy, 2017.11.05 11:16.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez Canton 3/Halta Cățănaș (3-as számú Őrház/Kacenási megálló) lenne a Govasdia völgyi Erdélyi Bányavasút szakaszán.
 
Vác    papsajt, 2017.11.04 13:46.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mókás az a sajtóhiba az újságcikkben. :) Az állomás nagyon szép lett, bár eddig csak képen láttam, nem jártam arra. Mindenképpen megnézem, ha Vácon járok. Az egyik legszebb felvételi épület, bár az én kedvencem Miskolc-Tiszai. Kívülről. :)
 
Budapest-Déli    VT22, 2017.11.03 21:25.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom de a VPE honlapján valahol a hálózati üzletszabályzat mellékleteiben szerepel az összes állomás összes adata, biztber is.
 
Kishomok    VT22, 2017.11.03 21:24.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.vasarhelyihirek.hu/nem_lesz_tram-train_megallo_kishomokon
 
Budapest-Déli    atidas, 2017.11.02 18:51.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudja valaki az itt használt biztosítóberendezés típusát? S.O.S
:)
 
Öntés    Hofer, 2017.11.01 18:46.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hanság Élővilága Kiállítás udvarán kiállított GV 3764-es C50-es rendbe hozva.
 
Oroszvár    cd196, 2017.10.31 19:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oroszvár és Pozsonyligetfalu közt van egy szelvényváltás. Porpáctól nő a szelvényezés (Hegyeshalomban nőtt a vonalhossz állomásbővítés, nyomvonal-helyesbítés miatt) Rajka államhatáron át tovább Oroszvár trianoni államhatárig, onnan egy másik csökken valahogyan Pozsony felé. A trianoni államhatáron van a váltás, nem a (mai) párizsi államhatáron. Lásd:
https://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/000128-TTP.pdf
 
Borsodi Ércmű    bigtomi, 2017.10.31 00:11.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágányok részben felszedve, az épületek kifosztva. A mozdonyszínből az egy éve még szinte teljesen egyben lévő A26 045 mára eltűnt.
 
Sámsoni út    Hofer, 2017.10.29 17:57.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez most már megálló-rakodóhely! Az új névtáblán is ez szerepel.
 
Lukafalva    sandor72, 2017.10.29 13:35.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás nem a Marosvásárhely- Parajd közötti vonalon van. A Maros-Tordai HÉV-nek ezen a pályaszakaszán csak Nyárádszeredában volt nagyobb épület. Inkább a Temesvár közeli Nagytereme településre gondolok, ahol most is létezik a képen látható épület.
 
Jászberény    ROCOman, 2017.10.29 09:09.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes festésű szlovák magánvasúti mozdony az állomáson október 14-én kora reggel.
 
Varannó régi    cd196, 2017.10.25 07:53.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban délebbre volt: http://www.oldmapsonline.org/map/cuni/1120418 http://mapy.tuzvo.sk/HOFM/
Vlaky.net vá.hu-ra hivatkozik: https://www.vlaky.net/servis/objekt.asp?id=1172
 
Felsőjánosfa régi    ckg471, 2017.10.24 10:22.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://goo.gl/maps/RsCQb65pdKp
A mai Felsőjánosfa megállóhelyhez vezető bekötőút és a régi nyomvonal keresztezésénél lévő egykori útátjáróban vágánymaradványokat vehet észre a figyelmes szemlélődő.
 
Délegyháza-Újbánya    ROCOman, 2017.10.23 19:07.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://iho.hu/blogpost/valami-mintha-hianyozna-az-asea-folul-140703?fb_comment_id=935109583173293_936398863044365#f15214d0d031fc2
 
Nagybecskerek bégapart    ROCOman, 2017.10.22 09:43.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.magyarszo.rs/hu/2780/vajdasag_nagybecskerek/130878/K%C3%A9sz%C3%BCl-a-Nagybecskerek%E2%80%93Zsombolya-kisvas%C3%BAt-t%C3%B6rt%C3%A9nete.htm#f_4_c
 
Békéscsaba    Marikamami, 2017.10.21 20:02.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017. október 18-án 12 éves unokámmal a Békéscsaba állomásról 13 óra 19 perckor induló Békés IC vonattal indultunk a Keleti pályaudvarra, majd onnan tovább az ország másik végébe. Rossz információ miatt nem jó peronra mentünk. A már majdnem induló vonatnál a kalauzok észrevették kétségbeesett integetésemet, megvárták hogy átérjünk az aluljárón és felszálljunk a vonatra. Nagyon köszönöm, emberségből jeles!
 
Porva-Csesznek    Zee, 2017.10.19 20:45.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Esetleg van valakinek a felvételi épületről és a szemben lévő turistaházról valami sematikus homlokzati rajz? (amin azért a méretek is szerepelnek)
Üdv,
Z
 
Ágerdőmajor    Kerekes Tibor, 2017.10.18 02:51.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ágerdőmajor,itt voltam katona 1991-92-ben.Kár érte.
 
Pesterzsébet    Pircsi, 2017.10.17 11:15.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt szeretném tudni,hogy mikorra várható az aluljáró akadálymentesitése?
 
Kecskéscsárda    sanyi, 2017.10.16 12:19.45   Válasz írása
a sorompokezelöt vagyis baktert a kamrába furodo sin nyársalta fel anyám mesélte
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő