Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Kőbánya-Kispest    bkvdeok, tegnap 20:56.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bemutató vidó az állomásról: https://www.youtube.com/watch?v=tQ3mSDlTeLA
 
Ete    Adani12345, tegnapelőtt 20:38.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Videó a vonalról, szó van benne Ete megállóhelyről is.
https://youtu.be/SUJhH7LoBoM

Ennek megállónak nem sok értelmét láttuk így először erre járva, a környéken nincs semmi csak egy nagy szántóföld, a falu innen annyira messze ,hogy még a templomtornyát se látni. Szák-Szend dettó ugyanez. És mivel az épület elég messze van a sínektől feltételeztük ,hogy régen itt rakodóhely lehetett.
 
Rajka    Zsilinszky Gyula, 2018.01.16 17:12.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rajka állomás építész tervezője Kiss Balázs építész, aki mellett 1969-ben rajzoló-szerkesztőként dolgoztam a MÁVTI-ban. Mind a Wikipédiában, mind pedig ezen az oldalon helytelenül szerepel Szabados Gyula szerzői minőségben való feltüntetése Rajka jellegzetes, lépcsőzött tömegű, vöröstéglás homlokzatú épületét illetően. Az 1969 utáni történéseket ugyan nem ismerem, de az új épület alaprajzi és építészeti koncepcióját egyértelműen, teljes egészében Kiss Balázs határozta meg, a MÁV által megadott program, valamint a szlovák fél igényei alapján.
 
Zugló    bkvdeok, 2018.01.14 19:40.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy videó a megállóhelyről: https://www.youtube.com/watch?v=mmyjkK0T-mo
 
Baktüttös    bravo88, 2018.01.14 09:52.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az esőbeállót elbontották
 
Ágfalva    Sanyi, 2018.01.13 18:18.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Se a SOPRON DELIT, se a AGFALVA állomást nem akarják újra nyitni.
2 eve volt szerencsém beszélni egy GYSEV es vezetőségben dolgozó úriemberrel erről és elmondta,, volt szó Agfalván egy megállóhely nyitásról de nem a korábbi régi AGFALVA állomás helyén, hanem közelebb a határhoz.
Ehhez támogatókat vártak, de a támogatók száma igen csak kevésnek bizonyult ahhoz, hogy ezt a projek kivitelezhető legyen. Tehát támogatók hiányában ez a dolog feledésbe merült."
Sopron déli pu ra pedig a hosszú időn át nem kívánt tehervagonokat helyezik el.
Ha van időtök( idejük) sétaljanak el arra nagyon sok sínt felszedtek.
Közvetlen( Kossuth L u atjaróból is látszik) a tehervagonok melletti vágányt lezárták es fel is szedték( megysüllyedt).
Ill. hátrább az egyik iparvágányt( amelyet rögtön a Kossuth L u i atjáró elöttől lehet már csak GYSEV távvezérelt váltón megközelíteni) is felszedték, ha jól láttam erről a vágányról lehetett bejutni a Sörgyárba es a fatelepre is. Ez is a multe.
Tovabbi informaciókat tudok adni az email en megkerestek/ megkeresel

 
Nádiga rakodó    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 23:54.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nádiga rakodó rakodóhelyet 1933 decemberében létesítették. 1937. május 1-jén törlik az árudíjszabásból.
 
Vajszlói téglagyár    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 23:47.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1912. novemberében a vonallal együtt a forgalomnak átadva.
Vajszlói téglagyár rakodóhely kizárólag a vajszlói mészhomokkő téglagyár részvénytársaság küldeményei részére van megnyitva.
 
Levenye    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 23:39.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Királyi Államvasutak helyi árudíjszabásának 1937. május 1-i módosítása a megállóhelyhez "Jelenleg lezárva" jelölést tett.
 
Szörény    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 23:28.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet 1936. szeptember 9-én nyitották meg a forgalomra. Jegykiadás már akkor sem volt.
 
Ócsárd    kitchen, 2018.01.12 22:11.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt található egy kép az állomás vágányairól.

https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1976_09/?pg=5&layout=s
 
Harkány    hooshy21, 2018.01.12 19:38.41   Válasz írása
Az állomás panoráma képe:
 
Harkány    hooshy21, 2018.01.12 19:35.49   Válasz írása
Harkány állomás állapota 2018.01.12-én.
 
Gyügér    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 02:56.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1936-os Vasúti és Közlekedési Közlönyben előbb arról értesítenek, hogy Gyügéri kitérő nevét Gyügéri rakodóra módosítják, majd július 1-jén a személy- és áruforgalomra való megnyitásáról. Jegykiadás, elszámolás a vonat történik. A megálló Almássy-majortól 3 km távolságban van.
 
Mariházi    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 02:51.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A forgalomnak 1925-ben lett átadva Mariházi kitérő néven, mint rakodóhely.
A kilométermutató szerint Martfűtől és Tiszaföldvártól is 3 kilométer távolságra. Kizárólag Kövér János földbirtokos kocsirakományú küldeményeinek le- és feladására.
1941 januárjában az elnevezését Mariházi rakodóra módosítják.
 
Petőfiváros    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 02:42.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1929. június 15-én nyitották meg a forgalomra Városi téglagyár megállóhelyet.
Feltételes megállóhelyként funkcionált, egy vonatpár kivételével az összes vonat megállt feltételesen a megállóban, de csak június 15. és szeptember 30. között.
 
Óbög    Marciusi_Dusan, 2018.01.12 02:33.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927. december 20-án nyitották meg feltételes megállóhelyként. Egy vonatpár kivételével minden vonatot megállítottak a megállóban.
 
Újszőreg    ROCOman, 2018.01.11 20:47.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"2017 végén az egykori Újszőreg megálló addig nem biztosított átjárójánál üzembe helyezték az AS 4603 számú, tengelyszámlálós, ledes, vonatszemélyzet által ellenőrzött fénysorompót, amely így elnyerte a legmagasabb számot viselő AS címet is :)" Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146392961&t=9174056
 
Újbög    Gajdos Márk, 2018.01.11 18:15.25   Válasz írása
A felújított épület 2018 januárjában.
 
Tiszajenő-Vezseny    Gajdos Márk, 2018.01.11 18:13.28   Válasz írása
Bedeszkázott ajtók és ablakok, hulló vakolat, és falfirkák fogadják a településre érkezőket.
 
Tiszavárkony    Diesel014, 2018.01.11 18:06.30   Válasz írása
2018. január 10-ei állapotok: omladozó vakolat, bedeszkázott ajtó és ablakok, de az épület még áll.
 
Kaposfüred    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 17:52.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaposfüred és Somogyjád között volt még egy rakodóhely: Magyaróvölgy.
A vonal megnyitásától 1934. december 17-ig működött.
 
Benedekvölgy    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 17:42.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1934 szeptemberéig Pirgonvölgy volt a megálló neve.
 
Zugló    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 17:33.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1940. május 19-én adták át a forgalomnak Zugló néven. Ugyanezen év szeptember 1-jével a megálló neve Rákosvárosra módosult.
 
Mecsekalja-Cserkút    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 15:23.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1924. január 29-én az állomás neve Pellérdről Patacs-Cserkutra változott.
 
Mecsekalja-Cserkút    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 15:18.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 1936. május 15. óta viseli ezt a nevet. Korábbi neve "Patacs-Cserkut".
 
Attala    Marciusi_Dusan, 2018.01.11 15:14.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet 1936-ban nyitották meg.
Részlet az 1936. évi 55. számú Vasúti Közlönyből.
 
Báta    Monszun, 2018.01.10 22:30.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nos én a 64 - s vonal közepe táján lakom , ha vonattal mentünk , bármelyik irányba , akkor általában Nagypallban szálltunk fel a vonatra ! A házunktól kb : 1 km - re haladt a vonat , de a szobám ablakán mindig , de főleg nyáron és leginkább az esti órákban , be hallatszott a vonat zakatolása , egy rövid ideig látni is lehetett , ha ki néztem az ablakon ! Szüleim gyakran mondták ,, na megy a mai utolsó vonat " ... Sajnos nem sokat utaztam ezen a vonalon , inkább busszal jártunk , mivel a falunknak nem volt állomása ! Ennek ellenére , nagyon a szívemhez nőtt a vonal és nagyon sajnálom , hogy ma már csak az egykori vonalat láthatom , már ami megmaradt belőle ! 2006 - ban én is végig gyalogoltam a vonalon , egészen Pécsváradtól , Bátáig , igaz két részletben ! Ekkor már nem láttam állomásra utaló jeleket Palotabozsok után Bátaszék irányában haladva ! Nagyon sajnálom , hogy soha nem láthattam a Bátai állomást és a Leperdpusztai megállót , ám viszont nagyon köszönöm Gróf Györgynek a fényképeket és Marton Zsoltnak pedig a feltöltéseket ! Még ha csak fényképeken is , de örülök , hogy láthatom , legalább azt , hogy hogyan nézett ki az állomás valamikor ! Azok a sín tolvajok pedig , akik ellopkodják a vonal maradványait , azok egy történelmi és nagyon sok ember által kedvelt emléket tesznek tönkre ! Mert akik hozzájárulnak szándékosan a vonal pusztításához ,, azok talán soha nem kötődtek igazán a 64 - s vonalhoz , talán nem is tudnak róla semmit és nem is érdekli őket semmi más , csak a tiszta haszon !!!
 
Bélavár    Bodnár Sándor, 2018.01.09 23:55.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 18-as őrház nem a Bélavári állomás volt,az tőle kb 3 km re Somogyudvarhely irányában az
első vasútátjáróban volt.
Onnan jártam a vasút mellett állt iskolába,a faluba,1974 ben.


 
Hajasd    packaaa, 2018.01.09 15:54.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A teljes ukrán név helyesen Волосянка-Закарпаття. A hosszabb neveket rövidített formában szokták nyilvántartani.
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő