Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Pestújhely    korpi41, 2019.04.19 23:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelenleg a klasszikus vonali kialakításútól eltérő felsővezetékoszlopok tanúskodnak, valamint egy kibelezett vasbakter is áll, gyaníthatóan a kiagázási váltó biztosításával volt összefüggésben. A szolgálati hely korábban mrh-ként üzemelt, legutolsó megnevezése viszont mh. ipvk.

A fentrol.hu képei alapján a felvételi épület pontosabb koordinátái: 47.532166, 19.123787.

Az 1971-es felvételen:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130400?r=1&c=2128885.3017920004:6029407.484226501:9
Megtalálható egy vágánykapcsolat a két vonali vágány között, és két további váltó a körvasút bal vágányában.

Az 1992-es felvételen:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/139511?r=1&c=2128670.1784269996:6029885.4549715:9
Átalakított rakodóvágány, egyetlen kitérővel a bal vágányban, vágánykapcsolat nélkül.

A kiszolgált Öv utcai porcelángyár 1995-ben került lebontásra.
 
Fonyódliget    Fopalya79, 2019.04.18 16:49.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy tábla Fonyódliget megállóhelyről.
2018. szeptember 1.
 
Fonyódliget    Fopalya79, 2019.04.18 16:47.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fonyódliget, a felvételi épület
2018. szeptember 1.
 
Hódmezővásárhelyi Népkert    ROCOman, 2019.04.17 05:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vásárhelyi villanytelep iparvágánya:
https://aradcsanad.blog.hu/2019/04/16/a_vasarhelyi_villanytelep_iparvaganya
 
Nyíregyháza    Kenézy György, 2019.04.17 05:19.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyíregyházi állomáson nincs lift még mozgólépcső csak lépcső van sajnos !
 
Nyíregyháza    Monika, 2019.04.16 19:51.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van lift vagy mozgólépcső a vágányok hoz való fel és lementelkor?
 
Kaposgyarmat-Hajmás    KataesSzilard, 2019.04.11 13:11.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem! 2018. Január 23-án megvásároltuk az ingatlant. (Kaposgyarmat-Hajmás) Azóta felújítás alatt, illetve mindenféle engedély beszerzés és fejlesztés zajlik a házon és a ház körül... Kívül megmarad az Állomásház fíling, belül lakni fogjuk hamarosan...A pincétől a padlásig be lesz építve...a melléképület vendégházként fog funkcionálni. Felteszek néhány fotót és a későbbiek folyamán is fogok rövid tájékoztatóval szolgálni! -Kata-
 
Pokoltanya    VGábor, 2019.04.11 09:34.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapám Szilva Gábor dolgozott itt egykor mint bakterológus, 60-as évek végén lehetett kb.
Sajnálom, hogy ezt a tanyát kinyírták, elég nyugodt hely lehetett.
 
Hunyadi akol    bucsukepek, 2019.04.08 22:26.06   Válasz írása
A delta Imremajor felőli része 2019 tavaszán
 
Abádszalók    fizolt, 2019.04.07 22:34.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiskörei Tisza-híd felújítása alatt a vonatok Kisújszállástól Abádszalókig közlekednek, innen vonatpótló autóbuszok mennek Kisköréig. Az itteni fénysorompó kezelésére nincs külön személyzet: az utasok leszállása után a vonat kihúz a megálló-rakodóhelyen túl Kisköre felé, a sorompó behatási pontján kívülre, és ott várakozik, majd a pótlóbusz megérkezésekor Kisköréről kapott utasításra visszaindul, közben önműködően zárja a sorompót, majd a felszállás után továbbindul Kunhegyes felé.
 
Kecskemét alsó    ROCOman, 2019.04.06 13:21.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-duplajara-nohet-a-vasuti-teherforgalom-kecskemeten-1381810/

"Az autógyár termelése a 2018-as napi 520-ról 2024-re 820-ra fut fel (évi 300 000 darab), ez pedig további szállítási igényeket generál. Előbbi 58 Hccrrs vagont igényel (durván két-három induló tehervonat naponta, meg még a bejövők), utóbbi 91-et (ami inkább négy induló tehervonat, plusz még az üresen bejövők). Mindez azonban szerintem nem jelent majd akkora forgalmat, hogy azt Kecskemét nagyállomás ne tudná kezelni. Emlékszem a nyolcvanas évekre. Akkor minden szóba jöhető helyen egymás hegyén-hátán álltak a rakodó és rendeződő tehervonatok. Azt a mennyiséget Kecskemét kezelni tudta, akkor ezzel a mostani irányvonatokból álló felhozatallal ne tudna elbánni? (Azokon kívül már nincs is más, mint a heti két-három Alcufer-Lajosmizse-Helvécia-Hetényegháza-Nagykőrös gyűjtőjárat)" Forrás:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150977136&t=9216949



Feltételezem, hogy a felszín alatt dolgoznak az IMCS erői, egy esetleges átépítés idején/után pedig a Nagyállomás nem boldogulna a felfutó forgalommal. Ezért most a vasút alternatívákat keres, így került képbe Kecskemét alsó és a deltavágány, mint a teherforgalom részleges kiszervezésének egy lehetősége. Tovább növekszik Kecskemét-Alsó jelentősége, ha állam bácsi tényleg ráveszi magát a belgrádi vonal felújítására és a Kiskunhalas-Soroksár vonalról a forgalmat a 140-es felé terelik.


 
Fužine    vaci, 2019.04.04 09:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2018. nyarán készült ez a kép.
A környéken túráztam, Zlobintól idáig.
Innen vonattal utaztam vissza Fiumébe.
 
Franciavágás    Adani12345, 2019.04.03 22:18.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
múlt hétvégén jártuk be két részletben Veszprémvarsány-Pápa szakaszt, Ugodig jutottunk első nap, és jött velünk egy cimbora, aki 2010-ben cserkész különvonattal volt itt, dupla Csörgős vonat ment velük itt Ugodon leszálltak a vonat Franciavágáson fordult. 2012-ben is volt cserkész különvonat.

Veszprémvarsány felől is járható a vonal, de le van szerelve minden jelző és fénysorompó, de tehervonatnak az nem akadály, vagy fedezik az útátjáróknál ,vagy 10-es lassújelet raknak ki mindegyikhez, ami korábban biztosítva volt ill. biztosítottnak kell lennie buszközlekedés miatt.
 
Franciavágás    VT22, 2019.04.02 22:53.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a legújabb cikk amit találtam róla:
https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=19324

A szövegben az áll hogy "egy nem használt vasúti vonal visszaállítását is tervezik".
Ez alatt maximum a honvédségi iparvágányt érthetik mert ha megnézed a képeket az utolsón pont látszik az a tervrajz részlet amin a meghosszabbított kifutópálya átszeli a vasúti nyomvonalat.

A szlovákoknál már élő példa is van erre, mi más ha nem egy autógyár nullázott le hasonlóképpen egy (bezárt) vasútvonalat hogy simán csak ráépítkezett a területére.
https://www.google.com/maps/@48.3499996,18.042001,1887m/data=!3m1!1e3
Nyugatról még megmaradt a Nyitra hídja, a túloldalán elkanyarították a vágányokat északra hogy rakodóban érjenek véget. Keletről csonkán végződik a vonal, ebbe a hatalmas beruházásba már nem fért bele az a párszáz méter sín amivel visszaköthették volna hogy a gyár megkerülésével folytonos maradjon. Egyébként 2 éve volt különvonat ezen a megmaradt csonka vonalon.
 
Franciavágás    Adani12345, 2019.04.01 09:13.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hírek szerint a pápai reptér bővítése miatt átvágják a vasutat az új kifutópálya és/vagy a régi meghosszabbítása miatt. Ha ez megtörténik akkor viszont Veszprémvarsány felől kell kiszolgálni az itteni teherforgalmat.
 
Pusztagyimót    Adani12345, 2019.04.01 09:04.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap voltunk itt bejárva a vonalat, az épület nincs meg, ahogy írtátok is, peron utáni terület villanypásztorral elkerítve.
 
Bugacpuszta    lorincz68, 2019.03.18 19:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás eredeti neve Bugac volt, és a Törökfái-val megegyező felvételi épülete volt az 1926-os átadásakor.
Lőrincz László
 
Bugac    lorincz68, 2019.03.18 19:18.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás elnevezése Monostorfalva volt az 1929-es átadásakor.
Az archív képen Nagybugac épülete látható.
Lőrincz László
 
Klotildliget    karonka, 2019.03.17 16:56.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely épülete
 
Klotildliget    karonka, 2019.03.17 16:53.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Flirt motorvonat érkezett (13:23)
 
Klotildliget    karonka, 2019.03.17 14:24.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az felújított megálló
 
Piroska    lassujel, 2019.03.15 21:49.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rikári állomási videója 2018-ból

https://www.youtube.com/watch?v=KfjCag5qeG8

 
Rákospalota-Újpest    paca, 2019.03.13 13:40.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A végpont felőli raktárépületet - a kizárt XI. és a BUR vágányok közöttit - 2019. nyarán le fogják bontani.
 
Porva-Csesznek    Adani12345, 2019.03.13 08:42.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vendégház meddig lesz zárva? Várható, hogy egyszer újra kinyit?
 
70-es kitérő    andras1, 2019.03.09 21:20.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy másik kép az egykori kisvasút betonaljaiból épült kocsibejáróról.
 
70-es kitérő    andras1, 2019.03.09 21:18.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút 1979-ben történt elbontása során a közeli lakók közül többen vittek haza, illetve vásároltak a bontott anyagokból, amelyek itt-ott még ma is fellelhetők a környéken. E képen az egykori kitérőhöz közeli egyik háznál gépkocsibejárót és behajtót építettek az akkor vásárolt vasúti betonaljakból.
 
Porva-Csesznek    Bakonyi betyár, 2019.03.08 17:35.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis információ aktualizálás.
Az állomáson a büfé márciustól novemberig tart nyitva hétvégén, nyáron és előre egyeztetett időpontban hétköznap is kinyit. A vendégház átmenetileg nem fogad vendégeket. A korábban használatos porvacsesznek.hu oldal frissítését megszüntettük, aktuális információk facebook oldalunkon, a www.facebook.com/porvacsesznekbufe oldalon érhetőek el. A vasúttörténeti kiállítás a büfé nyitva tartásával egy időben tekinthető meg.
 
Keszthely    Shine24, 2019.03.07 21:26.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk amiben le van írva az állomás egész története, melyből kirajzolódik hogy az eredeti épületet alakították át a késő szocialista realista épületté: http://lechnerkozpont.hu/cikk/hatvanas-evekbe-csomagolt-szazadelo-xxi-szazadi-kontosben
 
Sitke    lojoka@indamail.hu, 2019.03.07 12:41.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sárvár-Zalabéri vonal 1975. május 31-én szűnt meg. A 380 Volt már akkor ott volt. A sitkei állomást jobban ki lehetett világítani, mint pl. a sárvári állomást.
Az állomás dolgozóiról is fogok képeket feltölteni.


 
Balsa-Tiszapart    bucsukepek, 2019.03.02 22:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 augusztusában
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő