Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Gávavencsellő    Tastam, ma 16:47.01   Válasz írása
Ma már nehéz elhinni, hogy egykor teherforgalom is volt a vonalon. Rudolf Kerl negyedszáz esztendős felvételén az állomáson ácsorgó tehervagonok láthatók, talán azokból került ki a bal oldali szénrakás.
 
Nyírmihálydi    Sasa75, tegnap 22:52.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google mapot nézegetve vettem észre hogy nincs vasútállomás Mihálydiban.Furcsálltam a dolgot így kerültem erre az oldalra.Nagyon sajnálom hogy lebontották gyermekkoromban sokat várakoztam ezen az állomáson. Sok régi emlékem van róla a tejüzemre mögötte tisztán emlékszem.

 
Gávavencsellő felső    Tastam, tegnap 18:53.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet az azt elhagyó vonat utolsó peronjáról Rudolf Kerl 1983. május 3-án örökítette meg.
 
Zalavég    Norman Bates, tegnap 18:46.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal

Ez a vasút Zalavéget is érintette volna, méghozzá a falu déli végén lett volna a megállóhely. Ebben az esetben a Sárvár-Zalabér-vasútvonal nem Zalavég, hanem Bögöte felé kanyarodott volna Hosszúpereszteg után, s nem Zalabérre, hanem Türjére vitték volna be. (Tehát nem Sárvár-Zalabér, hanem Sárvár-Türje-vasútvonalról beszélnénk.)
 
Háros    korpi41, tegnap 06:27.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson található és a dunaparti iparvágányokról egy részletes képgyűjtemény:
http://villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/haros/index.html
 
Paszab    Tastam, tegnapelőtt 14:25.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paszab mh-en igazi, hamisítatlan mellékvonali hangulat fogadta az utazót.
 
Várpalota    Vali, 2018.08.17 21:24.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Többször utazom Várpalotára - gyakran vonattal is; oda-vissza egyaránt.
Az egyik legrendezettebb vasútállomásnak tartom; tele virágokkal.
Valószínü, hogy a MÀV-nak itt sincs több pénze, mint az ország más részén; mégis egy hangulatos, kedves "élhetö" állomás kívül-belül egyaránt.

Èrtem ezalatt a szerény, de tiszta mosdót is; aminek minden kisebb-nagyobb állomáson lenni kellene. Erre a helyre az internet világában is valós szükség van. (Persze, ami a tisztaságot illeti - mi utasok is hibásak vagyunk. Sajnos.)

Van pénztár. A pénztár mögött segítökész dolgozók.

További jó munkát kívánok Nekik.

Titkukat osszák meg másokkal is, hogy ne lepukkadt, elhanyagolt állomásokon keresztül/belül kelljen vonatokra várni.


 
Soroksár, Hősök tere    matehun, 2018.08.17 18:42.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi nyomvonalon volt egy Soroksár állomás ezután a megálló után. Ugyanott, ahol a nagyvasúti állomás is megtalálható. Az állomás épülete még áll, ha jól emlékszem.
 
Csongrád    cd196, 2018.08.17 18:08.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két irányból ér itt véget a szelvényezés, mint Kóton.
 
Tiszahídfő    cd196, 2018.08.17 18:06.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt vágány volt a kezdőpont: Orosháza felől balra, majd északra a partra: https://www.google.hu/search?q=Csongr%C3%A1d+Tisza+parti+vas%C3%BAt&tbm=isch
 
Hajdúnánás    samyadler, 2018.08.17 14:46.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ehhez az állomáshoz van közelebb:
Tovább kell menni Tiszavasvári felé, majd átmenni a vasúti átjárón dėli irányba.
Kissé jobbra fordul a gyalog-ės kerékpárút, panelházak után csak egyenesen.
Kb. 13-14 perc sėta.
 
Sóstógyógyfürdő    Tastam, 2018.08.17 14:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utasforgalom az állomáson 1985 táján. Tudomásom szerint a piacozók, vagy más ügy miatt a városba utazók nagy része Sóstógyógyfürdő állomásig utazott a kisvasúttal, illetve itt szállt vonatra, Nyíregyháza város területén általában a helyi közlededést vették igénybe.
 
Sóstógyógyfürdő    Tastam, 2018.08.17 14:25.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás szocreál stílusú felvételi épülete még az eredeti állapotában, a vonat elmenesztése után az irodájába ballagó forgalmistával az 1980-as évek közepén.
 
Herminatanya    Tastam, 2018.08.16 15:36.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Herminatanya felvételi épülete. A felvételt 1983. május 3-án Rudolf Kerl készítette.
 
Balsa-Tiszapart    Tastam, 2018.08.15 18:41.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A végállomás "hátulnézetben". 1983. május 3., fotó: Rudolf Kerl.
 
Balsa    Tastam, 2018.08.14 19:47.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tiszta, rendezett Balsa állomás 1983. május 3-án Rudolf Kerl felvételén.
 
Almamellék alsó    KeilDavid87, 2018.08.14 17:50.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A maradék kőtörmelék még a vágány nyomvonalából maradt ott.
 
Almamellék alsó    KeilDavid87, 2018.08.14 17:48.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a Kaposvár felőli kijáró.
 
Almamellék alsó    KeilDavid87, 2018.08.14 17:47.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetvár felőli bejáró az állomás helyén jelenleg haleledelt tárolnak.
 
Fazola-kohó    Tastam, 2018.08.13 16:49.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az újmassai kőrakodó fénykorában. Fotó: Rudolf Kerl, 1983. május 2.
 
Ilonabánya    Dincsi, 2018.08.12 23:58.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelenleg is megvan az állomás lakóháznak használják.

 
Fazola-kohó    Tastam, 2018.08.12 10:48.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Rudolf Kerl 1983. május 2-án készített felvételén.
 
Hajdúnánás    Dávid Erdődi, 2018.08.12 09:34.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyi strand ehhez az állomáshoz vagy a vásártéri megállóhelyhez van közelebb?
 
Óbecse    VT22, 2018.08.10 19:41.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néz ki itt is vége a vasútnak. A Google Earth műholdképe alapján az Óbecsétől délre lévő üzemnél valamint Bácsföldváron is felülaszfaltozták az útátjárókat.

Óbecse eddig is csak Újvidék felől volt elérhető, mivel Verbász és Zenta felől is járhatatlan a pálya. Most már a Újvidék felől is.
 
Zabola-fűrésztelep    Corli, 2018.08.08 18:27.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gróf Mikes Ármin uradalmi intézősége
 
Vecsés-Kertekalja    Tastam, 2018.08.08 16:36.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 19/20. század fordulóján a Vecsés község Kertekalja nevű határrészén megtelepedő népesség, a hétvégi telkek tulajdonosai, a környéken élő birtokosok, sváb nagygazdák a szintén a területen telket vásároló vasúti- és katonatisztek hathatós támogatásával kérték a 198-as számú őrháznál vasúti megálló létesítését. A helyi vonatok valószínűleg már az 1900-as évszázad első éveiben megálltak itt, majd az 1905. október 1-jétől érvényes menetrendben már a távolsági személyvonatoknak is megállása volt a Kertekalja nevű megállóban. Az épületet 1909. június 11-én adták át, amelyben jegypénztár is működött. Első állomáskezelőjét 1910-ben nevezték ki a középiskolai végzettség nélküli Major Sándor személyében, őt 1914-ben Papp Gyula követte. A pénztár a vecsési állomásfőnökség felügyelete alá tartozott.
(Forrás: Orosz Károly: Fejezetek a vecsési vasútállomás és Kertekalja megállóhely történetéből)
 
Szőreg-Újtelep    Almásiné Erzsi, 2018.08.08 11:40.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen eladó az őrház .
 
Hartmann kitérő    cd196, 2018.08.07 18:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Belföldiben Subotica - jav.skladišta, „nemzetköziben” Subotica javna sklad., névmutatóban Subotica-jav. skladišta. Forrás: http://srbvoz.rs/web_kurir_2016.pdf

A kötőjelet én nem értem, mert úgy tűnik, a szerb névadási gyakorlattal ellentmond. Szóközzel tagolt kötőjel meg szerintem egy térségbeli helyesírásban sincs (azt a szakmák tömeges szakmai végzettség nélkül való végzése hozhatta be.)
 
Hartmann kitérő    Capras Dávid, 2018.08.07 18:08.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De, kedves Botos Csongor, ez az oldal az egykori Magyar Szent Korona Országai területének valamennyi vasúti szolgálati helyének valamennyi hivatalos névalakját gyűjti (minden nyelven). A településekkel és neveikkel mi nem foglalkozunk, sem a nemzetiségi összetételükkel (ahogy a magyar kormány sem tette, amikor szándékosan románok lakta területen építette meg a Szeretfalva–Déda vasútvonalat).

Kedves Packaa! Üdvözöljük az észrevételt. A táblán a képeken e-re végződik a neve. Alapvetően menetrendekből dolgozunk, és sok száz nevet gépeltek be szerbül, a helyesség nyilván cél. Tudnál esetleg dokumentumot feltölteni, hivatkozni? Köszönjük.
 
Horvátnádalja    cd196, 2018.08.07 17:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keleten a Szarvas András / Dimap Románia autóatlasz, 1:250000, volt verhetetlenül jobb, talán tíz éve merték kiadni utoljára.

Gondoltam rá, hogy átadok valamikor vasúti hibajegyzéket a Cartographiának, de most vetted el a kedvem. : )

 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő