Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Óbecse    Kl, tegnap 23:56.17   Válasz írása
Hogy hogy csak volt?
 
Marzsina    fizolt, tegnap 11:53.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, a negyedik ki van zárva a forgalomból. A Holdea felőli oldalon ágazik le a rakodóvágányként funkcionáló első, illetve a negyedik vágány mögötti iparvágány. Ugyan itt fény- és félsorompóval biztosított útátjáró található. A közelmúltig több központos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemelt, vonóvezetékes váltókkal és alakjelzőkkel, az utóbbiak érvénytelenítve és kiiktatva ma is a helyükön vannak, valamint a biztosítóberendezések kezelőkészülékei is megvannak a régi forgalmi irodában és a funkciótlanná vált állítóközpontokban. A korszerűsítés után elektronikus, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, számkijelzős fényjelzőkkel és törpe tolatásjelzőkkel. Az új kijárati jelzők a váltóktól beljebb kerültek, így a különböző irányokból érkező vonatok már egyidejűleg bejárathatók az állomásra, bár a forgalom nagysága ezt nem igényli: jelenleg három pár, és további egy Interrégió vonat, valamint egy pár személyvonat áll meg az állomáson, ezek mellett van néhány járat ami Lugostól idáig jön, illetve oda indul vissza. A berendezés telepítésekor a felvételi épülethez és a vágányhálózathoz csak minimálisan nyúltak (forgalmi iroda áthelyezése, váltóhajtóművek felszerelése), így elég rossz állapotban vannak. Jelenleg már csak forgalmi szolgálattevő dolgozik az állomáson.
 
Rákoskeresztúr    Adani12345, tegnapelőtt 10:31.37   Válasz írása
Videó a bontásról:
https://youtu.be/YiPdP-E4TEE
 
Rákos    Adani12345, 2018.10.14 16:45.27   Válasz írása
A válaszban ott van a, hogy 42+90-es szelvényben volt, az átjáró pedig a 43-as szelvénynél van, szóval jó helyen kerestem.
 
Rákoshegy    Adani12345, 2018.10.14 14:28.13   Válasz írása
Rákoshegy állomásról videó:
https://youtu.be/6ZcrXx6RtgI
 
Ipolyság    Hofer, 2018.10.12 22:34.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Január 2-tól újraindul a személyforgalom Ipolyság és Zólyom között:
http://iho.hu/hir/januartol-ujra-jarnak-vonatok-ipolysagra-181012
 
Csömör    Hofer, 2018.10.12 22:32.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Januártól a Kavicsbányai vonalon BZmotokkal indul a a Csömör-Kerepes ingavonat:
http://iho.hu/hir/januartol-csomor-kerepes-ingajarat-bezevel-181012
 
Tura    Dudus51, 2018.10.12 21:32.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Turán is dolgoznak a Rákos-Hatvan rekonstrukción.Mai állapot szerint a felesleges vágányokat elbontották, és építik az aluljárót a megállóhelyhez.
 
Rákos    Matula_Geza, 2018.10.12 16:06.02   Válasz írása
Kedves Dani, Kedves Vasút-Barátok!

Mivel hosszabb az itt megjeleníthetőnél a válaszom, ezért a 80-as vonal Index Fórumán olvasható  részletesen, mellékelve a MÁV Hivatalos válaszával.
A videódon látni, hogy most is frissen klórmésszel van leöntve a sínek az eltorlaszolt átjáró felett, ahol is: ,,az utóbbi 10 évben itt, az eltömékelt áteresz felett nem történet halálos baleset".
​​​​​​​(A MÁV válaszából idézve...)

Az elérhetősége:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149278040&t=9123256

Üdv.: M. G.
 
Rákoshegy    Adani12345, 2018.10.12 09:33.16   Válasz írása
Rákoshegy Rákos felöli kijáratán túl egy megszüntetett gyalogos aluljáró volt:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
 
Rákos    Adani12345, 2018.10.12 09:30.48   Válasz írása
Kimentem a helyszínre és kutakodtam kicsit, de csak kb. tudtam belőni hol lehetett az aluljáró:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
 
Kapuvár    autoitalia, 2018.10.09 12:21.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kapuvári GV (Hanyi Vonat) vonalhálózata az 1941-es katonai felmérés térképén (pirossal kiemeltem a vonalakat). Látszik, hogy abban az időben meglehetősen kiterjedt hálózat volt a Hanyban, összekötve majorokat és nagyobb településeket. Sajnos mára szinte semmi sem maradt belőle, bár néhány helyen még megvannak a hidak, illetve pl. Tőzeggyármajor és Nyárliget között, közvetlen Tőzeggyár után, a mai napig benne vannak a keresztező sínek a közútban.
 
Magdolnatelep    ROCOman, 2018.10.07 19:20.19   Válasz írása
Szia!

A hivatkozás nem jó.
 
Magdolnatelep    korpi41, 2018.10.07 17:44.25   Válasz írása
A még egyvágányú pályán üzemelő megállóhely légifotón 1965. szeptember 23-án.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8

Földrajzi koordináták: 47.44772, 19.56988
 
Szőlősnyaraló    korpi41, 2018.10.07 17:38.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület építése légifotón 1970. június 9-én.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8

 
Fenékpuszta    Hofer, 2018.10.07 17:17.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A leírásba véletlenül "egy-kétszát" írtatok "egy-kétszáz" helyett! Amit még érdemes lehet megemlíteni, hogy közvetlenül a megálló mellett található a fenékpusztai Madárgyűrűző.
 
Pokoltanya    korpi41, 2018.10.07 11:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1962-es légifelvétel:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/33652?r=1&c=2227181.5904815:5992731.3964905:8

A szolgálati hely földrajzi koordinátái:
47.3110514, 19.9982141

Számított szelvényadat: 696
 
Szőlősnyaraló régi    korpi41, 2018.10.07 11:39.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A földrajzi koordináta 20 méteres pontossággal rendben van.
1965-ös légifelvétel igazolja a lent leírtakat:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/15538?r=1&c=2176269.3080505:6016250.2100695:8
A meglévő épülethez képest a másik (bal) pályaoldalon, az útátjáró kezdőpont felőli oldalán volt az épület.
A peron a bal pályaoldalon az útátjárótól a kezdőpont felé helyezkedett el.
Szelvényszám: 318
 
Mórágy    Vuurniac, 2018.10.05 23:46.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most már szinte észre sem lehet venni a hatalmas gazban ami mindent benőtt az egykori megállóhely környékén.
 
Szabadbattyán    lobanyai, 2018.10.05 13:10.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
cd196-nak:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Batthy%C3%A1ny_Lajos_(minisztereln%C3%B6k)
az első miniszterelnök nem "battyányi", hanem Batthyány volt.
 
Hídvégardó    Hofer, 2018.10.04 21:16.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Somoskőn a Bethlen Gábor utcát csak Magyarország felől lehet gépkocsival megközelíteni (legalább is google-n ezt láttam).
Sopronpusztán ott például schengeni egyezmény előtt voltak határőrök az osztrák oldalon, és aki a bicikliútról Szentmargitbánya felé tért le azt ellenőrizték, pedig a bicikli út két burgenlandi települést Fertőmeggyest és Kellénpatakot köti össze, és csak ezen a szakaszon megy a határvonalon. Aki Sopronkőhida felé tért le, vagy onnét tért rá arra fütyültek.
Most akkor ezen az útszakaszon sem foglalkozott senki azzal, hogy aki Tornanádaska felől érkezett az nem Hídvégardó, hanem Bódvavendégi felé kanyarodott el?

 
Jósvafő-Aggtelek    Adani_, 2018.10.04 12:08.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
-Videó a vonalról:
https://www.youtube.com/watch?v=Lk0KaI3JcGs
 
Hídvégardó    andras1, 2018.10.02 11:21.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyen esetekben a két ország egyezményt szokott kötni a határmenti útszakasz közös használatáról. Erre van más példa is, pl. Magyarország és Ausztria között, ahol már nagyon régóta él egy egyezmény a Pánerurópai Piknik sopronpusztai helyszínén, a pontosan a határon futó útszkasz használatáról. Ez nem számított és ma sem számít belépésnek a másik ország területére, ha valaki áthalad rajta. Másik példa: Somoskő, Bethlen Gábor utca.
 
Hídvégardó    Hofer, 2018.10.01 22:40.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! A hídvégardó és a ma Szlovákiában található bódvavandégi országút a tornanádaskai határállomástól kb. 200 m-en közösen halad, aztán tér el egymástól (a határ is ezen az úton fut, és ennél az útnál ér véget a "jó állapotú" vasúti pálya). Azt olvastam, hogy 2007 előtt is így volt az út. A kérdésen az lenne, hogy aki a Schengeni egyezmény előtt rendszeresen járt itt közúti járművel az elmondaná nekem, hogy pontosan hogyan lehetett ezen a "közös" úton közlekedni? Aki jött Tornanádaska felől attól megkérdezték a határőrök, hogy hova megy és ha azt mondta, hogy Hídvégardóra vagy Rakacára akkor szó nélkül tovább engedték, ha viszont azt hogy Bódvavendégibe akkor ellenőrizték az útlevelét? Vagy az volt, hogy a határőrök ott álltak az elágazásnál szemmel tartva a közös szakaszt és aki Tornanádaska felől jött, de Bódvavendégi felé tért le azt félreállították, és fordítva? Előre is köszönöm a választ!
 
Tornyosnémeti    JasonX, 2018.09.30 20:54.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 24. másodpercnél az átjáró mellett jobbra pár pillanatra látszódó épület lehetett a megálló.
https://www.youtube.com/watch?v=anQ9jLu1iZY
 
Jósvafő-Aggtelek    JasonX, 2018.09.29 21:02.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tornanádaska-Miskolc vonat:
https://www.youtube.com/watch?v=WfhaOEMmqGE
 
Rákoskeresztúr    fcs, 2018.09.26 15:13.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület elbontásra került.
 
Rákos    adani_, 2018.09.26 12:33.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol van pontosan ez az eltorlaszolt átjáró? kimennék a helyszínre megnézni és videót forgatni róla.

Tudsz részleteket?
 
Apostag    Adani_, 2018.09.25 11:00.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Videó az épületről:
https://youtu.be/snGwhhkTofY
 
Telekföld    Marciusi_Dusan, 2018.09.25 01:16.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inkább csak feltételezés, de logikusan le tudom vezetni.
Bincsen más megállóhelyre alkalmas hely a közelben. Macs felé haladva a legközelebbi átjáróhoz közeli terület már nem Telekföld, Balmazújváros felé haladva a legközelebbi útátjáró pedig az Andrásházára vezető út, viszont a vasút mellett közvetlenül vezetett út miatt ez nem volt alkalmas megálló létesítésére, az átjáró Balmazújváros felőli oldala pedig csak földmunka árán alkalmas fel- és leszállásra.
Persze fennáll a lehetősége, hogy Semsey László 1947-es halálával megszűnt a rakodóhely és az út helyére de annak ismeretében, hogy 1949-től tsz-ként folyt tovább a major működése, nem tűnik reálisnak a közeli rakodóhely felszámolása.
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő