Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája





Háros
Képtár
Következő kép


Kevesen tudják, de Budafok-Hárosra még a kiskundorozsmai beindulás előtt jártak Ro-la vonatok. A szerelvények Ljubjanából és Welsből érkeztek. Akkoriban a II. vágány felett még nem volt felsővezeték, ezért ahhoz, hogy a vonatokat a II. vágányra lehessen fogadni, ill. arról indítani, ki kellett azt építeni. A megoldás egy R2 (raktári áramkör) létrehozásában látott napvilágot, melyet a kivitlezők egy hétvége (!!!) alatt kiépítettek. A ro-la vonat érkezése előtt feszültség alá kellett helyezni. A villanymozdony leakadása és körüljárása után, a rakodás időtartamára feszültségmentesíteni kellett, majd annak teljes befejeztével a vonat kihaladásáig ismét feszültség alá kellet helyezni. A vonat kihaladása után ismét feszmentesíteni. És ez így ment minden egyes alkalommal. Érdekesség, hogy amíg a kamionok jártak le, és fel a vonatra(-ról), a III. vágányon nem volt szabad vonatot közlekedtetni. A felvételen az egykori ro-la iroda látható. Itt intézték a kamionok összes "papírját" (VÁM, fuvarlevél stb). Sajnos mára ez az épület is... (úgyis látjátok)!
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
Dátum: 2009.04.01.
7372.


Minden jog fenntartva. © 2005.
Gyorsüzenet küldése
Vissza Háros lapjára
Főoldal

Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024