Állomás kereső: Állomások listája Vasútvonalak listája
|
662b Losonctamási-Kálnó vasútvonal leírása A vasútvonal állomásai A Losonctamási-Kálnó közötti vonal építése 1939. márc. 1-én kezdődött meg [3], hogy a szlovákok elkerülő vonalat építsenek Losonc felett Ipolyberzence, Poltár, és a környező vasútvonalak összekötésére (Losonc ekkor átmenetileg visszakerült Magyarországhoz). A vonal Losonctamási állomásnál ágazik ki a Zólyom-Losonc vonalból, és Losoncnagyfalunál csatlakozik a Losonc-Ipolyberzence vonalba. Losoncnagyfalu számára új megállóhelyet építettek az új vonalon (közelebb, mint az eddigi a Losonc-Ipolyberzence vonalon), mely megkapta a Veľká Ves (Losoncnagyfalu) nevet (a fenti listában: Velká Ves 2). Feltételezéseink szerint a korábbi Veľká Ves megálló neve Priekopa lett, erre utal az 1938-as és 1941-es szlovák menetrend [2], valamint Priekopa helységnél a Google Maps-en is megtalálható a szóban forgó megálló közelében. A II. világháború után, amikor Losonc visszakerült Csehszlovákiához, az elkerülővonalon a forgalom megszűnt, és újra az eredeti vonalakat használták, Losonc lett ismét a központ. Az új Losoncnagyfalu megálló megszűnt, Priekopa pedig visszakeresztelődött Veľká Ves-re (Losoncnagyfalura). [3] A megszűnt vonal bejárása, http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zeleznicna-spojka-tomasovce-%96-velka-ves-tomasovska-spojka&cisloclanku=2009060020 [2] http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=39 |
Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024 |