Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Partfal megcsúszás helyreállítása Balatonakarattyán

2015.12.25. 09:19 - Sándor Antal [ROCOman]
Az észak-balatoni (29sz.) vasútvonal Balatonakarattya-Balatonkenese közötti szakasza a magas löszpart miatt kritikus része a vonalnak. A partfal már többször megcsúszott, utoljára 2010 nyarán amikor ideiglenes megoldásként két P24 típusú hídprovizóriumot építettek be, a 336-337szelvényben a forgalom biztosítása érdekében. Az alépítmény végleges helyreállítására 2013 tavaszán került sor. A megcsúszott partfalat egy vasbeton cölöpsorral, melyeket felülről egy vasbeton fejgerenda fog össze, stabilizálták. Ehhez a munkafolyamathoz még nem kellett vágányzár. A partfalba egy komoly víztelenítő táró is kiépült. Ezután került sor a töltés visszabontására az új töltés és a vasúti pálya visszaépítésére. A munkálatok folyamatos éjjel-nappali vágányzár keretében zajlottak 2013.03.27-től 2013.04.20-ig. A pálya elbontására egy nap a visszaépítésére négy nap állt rendelkezésre. A többi idő az alépítményi munkákra ment el. Az elkészült pályán újra 50km/óra sebességgel lehetett haladni. Sebességemelésre a pályageometriai viszonyok miatt nincs lehetőség. A vasúti pályára a partfal stabilitásának ellenőrzésére mozgásérzékelőket szereltek. A képek elsősorban a pálya bontását és visszaépítését mutatják be. (Képek és szöveg: Danyik Pál)

Vissza a képriportokhoz

Balatonakarattya


A két hídprovizórium melyeken 20-as sebességkorlátozás volt.


Készülnek a cölöpök.


A vágányzár első napja a tavaszi télben.


Az utolsó előtti szerelvénymenet.


Az utolsó személyszállító vonat.


Balatonakarattya mh. Az első átszállásos vonat.


Megkezdődik a provizórium bontása.


Amely szép lassan megkopaszodik.


A betonaljak kideponálása.


A pályától megfosztva darura várva.


A zúzottkő ágyazat kideponálása.


A 130 tonnás daru nekikészül a műveletnek.


Megemelkedik az első provizórium.


Óvatos kifordulás.


Az első megvan.


A provizórium a helyén van.


Épül az új alépítmény.


Az új töltés. Már csak néhány simítás van hátra.


Készül az új zúzottkő alsó ágyazat.


A zúzottkő alsó ágyazat behordva.


És megtömörítve.


A betonaljak behordása sínenjáróval.


23.a sinek behuzasa


A sínek behúzása.


Minden készen áll a pálya lekötésére.


A felépítmény lekötése a végéhez közeledik.


26. a felso agyazatot szinten a sinenjaro keszitette el.


A felső ágyazatot szintén a sínenjáró készítette el.


A pálya szabályozását a Vasúttecnika Kft UNIMAT aláverője végezte.


Munkában az ágyazatrendező.


És elkészült a mű!


Az egyik mozgásérzékelő.


Az első vonat a helyreállított pályaszakaszon melyet a


MÁVKERT permetező vonata követett.


Az új töltésoldal a Balaton felől.


A vasbeton fejgerenda a Gabion fallal.



Vissza a képriportokhoz
Főoldalra