Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája






78 Aszód-Balassagyarmat- Ipolytarnóc-Losonc

vasútvonal leírása

A vonal térképe
A vasútvonal állomásai

    A vasútvonalat, hosszas előkészítő munkálatok után a Nógrád Vármegyei Helyi Érdekű Vasút 1896-ban építette meg Aszód-Balassagyarmat-Ipolytarnóc-Losonc között. Balassagyarmat ekkor már rendelkezett vasúttal, azonban csak ezzel a vonallal teljesedett be azon kívánsága, hogy Budapesttel közvetlen vasúti összeköttetésbe kerüljön. A vonal felépítményei, épületei a Helyi Érdekű Vasutak előírásai és szabványai szerint épültek. A vasútvonallal egyúttal létrejött Losonc és Párkány között (Balassagyarmat, Ipolyság, Csata érintésével) egy Budapestet elkerülő szállítási útirány. [1]

<b>Nagykürtös-Ipolytarnóv szlovák teherforgalma</b>
A Nagykürtös (Veľký Krtíš) környéki bányákból származó szenet Losonc körzetében kívánták hasznosítani. Csehszlovákia és Magyarország kormányközi megállapodása alapján a Kishalom (Malé Straciny)-Nógrádszakál között épített új vonalról országunkba belépő szlovák teherszerelvények a Nógrádszakál-Ipolytarnóc vonalszakaszt PEAGE-forgalomban használják, és így közlekednek Losonc irányába. A forgalom 1951. szeptember 12-én indult meg. A vasúti pálya magyar szakaszát a két ország felújította, ahol az elsőrangú fővonalakra engedélyezett 21 tonnás tengelyterhelésű szerelvények közlekedhetnek. [1]

[1] http://www.gordiusz.hu/hirek/hirek_item.php?hir=141&PHPSESSID=ce376a54e6b5275e07ca1e5740f24fdf

Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024