Vissza a fórumokhoz
|
Új hozzászólás küldése
|
cd196
(válasz)
|
2018.01.30 16:15.58 (132)
|
Nagyberegtől keletre nyomvonalhelyesbítés volt! Alig hittem el.
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C70&right-layers=osm%2C112&bbox=2532868.3574979794%2C6145041.286931601%2C2535156.6910322667%2C6147042.9816098185
Közforgalmú keskenyen annyi nincs, hogy ezeket ne érné meg egy cikkben gyűjteni.
Amúgy kár, hogy a régi hozzászólások miért eltűnnek innen.
|
|
|
|
Gothpaladinus
(válasz)
|
2016.10.29 02:57.33 (131)
|
Szia, ja okés, csak eleddig úgy értelmeztem a honlapon a történelmi Magyarországra VONATkozó részeket, hogy ez az egész Osztrák-Magyar Monarchiát jelenti, nem csak a magyar részt belőle... Kár, mert lett volna Bécsből is egy esti fotó, amit meg szerettem volna osztani!
|
Előzmény: ROCOman (130)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2016.10.27 19:20.48 (130)
|
Szia!
Bécs-Nyugati pályaudvar sosem volt magyar vasútvonal vég- vagy kezdőpontja. A Bécs felé vezető vonal utolsó magyar állomása Bruck-Királyhida.
|
Előzmény: Gothpaladinus (129)
|
|
|
Gothpaladinus
(válasz)
|
2016.10.09 18:23.07 (129)
|
Sziasztok! Bécs-Nyugati pályaudvar miért nem szerepel az adatbázisban?
|
|
|
|
cd196
(válasz)
|
2016.06.13 22:19.15 (128)
|
Kérem Szilágysomlyó régit létrehozni, köszi: N47.232692, E22.787657
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2013.09.03 14:45.20 (127)
|
Javítva, köszi.
|
Előzmény: MatyusTamas (126)
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2013.03.01 23:26.51 (126)
|
Óbéba állomás területe részben Szerbiához és részben Magyarországhoz tartozik. Az állomás épülete Szerbiában van, mármint a helye. Az állomásnál, mégis romániaiként szerepel.
Ez miért van?
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2012.11.11 10:49.56 (125)
|
Köszönjük a linkeket! Néhány napja én is meglepődtem amikor a Google Earthen a vonalat nézegettem, hogy ez még egyben van. Az meg eleve csodával határos, ha Szerbiában egy ilyen bezárt mellékvonalra költenek. Előnyös fekvése miatt még a személyforgalmat is érdemes lenne újraindítani.
|
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2012.10.28 17:38.10 (124)
|
819 Újvidék - Pétervárad - Beocsin
A vonal még nincs felszedve, a sinek a helyükön vannak.
http://www.panoramio.com/photo/35561807
Igaz a fotósorozat már 2 éves de azóta nem halottam munkákról azon a vonalon.
http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/obnova-pruge-petrovaradin-beocin-_49075.html
Ez a cikk pedig már közel 5 éves.
A cikk szerint 65. ig volt rajta forgalom, utána pedig csak teher járhatott rajta a rossz állapot miatt 2007-ig. A vonal felújításának befejezése 2009-be kellett volna lennie.
|
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2012.10.28 14:32.58 (123)
|
Novi Beograd - Beograd Centar szakaszon is van nagyvasúti forgalom. Ezen a vonalon megy keresztül a Szabadka és Bar (Montenegró) Között közlekedő Gyorsvonat. Ez a vonat csak Novi Beograd állomáson áll meg a városban, mivel a nagy állomás fejpályaudvar és a szerelvény fordítani kéne.
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2012.07.31 21:19.30 (122)
|
Kérném felvenni:
Zombor-Óbecse vonalat:
Zombor>Kerény (Kljajićevo)>Szivác (Sivac)>Ószivác>Cservenka (Crvenka)>Kúla (Kula)>Verbász (Vrbas)>Szenttamás (Srbobran)>Óbecse (Bečej)
Bácsfeketehegy-Kula-Szépliget-Palánka vonalat:
Bácsfeketehegy(Bác Topola)>Telecska>Kúla(Kula)>Bélapuszta mh.>Torzsa>Úrszentistván-Pincéd>Szilbács mh.>Szépliget>Szépliget mh>Wekerlefalva mh>Szőlőskert mh>Palánka
Szabadka-Gombos HÉV:
Subotica>Györgyén (Đurđin)>Pacsér (Pačir)>Bácskossuthfalva (Stara Moravica)>Andrástelke (Gornja Rogatica)>Szurkos (Srednji Salaš)>Pannónia (Panonija-Duboka)>Újcservenka (Nova Crvenka)>Cservenka (Crvenka)>Veprőd (Kruščić)>Szentfülöp (Bački Gračac)>Hódság (Odžaci)>Hódság Kálvária (Odžaci-Kalvarija)>Bácsordas (Karavukovo)>Gombos (Bogojevo)
Bácsordas-Palánka vonalat:
Bácsordas (Karavukovo)>Doronje>Bács(Bác)>Újpalánka>Palánka
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2012.07.31 20:45.50 (121)
|
Kérném fel venni az alábbi vajdasági mellékvonalakat:
Szabadka-Cservenka-Hódság-Gombos
Szabadka-Bajmok-Zombor
(Baja-)Zombor-Apatin-Szond
Szabadka-Zombor vonal:
Subotica>Subotica predgrađe>Sebesic>Ljutovo>Tavankut>Skenderevo>Bajmok>Aleksa Santic>Svet. Miletic>Sombor
Zombor-Szond vonal:
Sombor>Strilic>Josic>Kapusina>Apatin>Apatin Fabrika>Sonta
Forrás: 1988-as Jugoszláv vasúti térkép.
|
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2012.07.19 17:33.52 (120)
|
Valaki véletlenül nem tudja, hogy hol található Szabadka MÁV üzletvezetőség épülete, ha még áll, vagy mi van a helyén ma. Eléggé jól ismerem a várost, de a képen látható épületre nem emlékszem.
Köszönöm a választ.
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2012.07.03 23:28.05 (119)
|
Kedves MatyusTamas! Batajnicánál szükségünk lenne azokra a forrásokra, amik rendelkezésre állnak a nevezett vonalakhoz. A 2008-as szerb menetrend térképe ugyan jelöli a Batajnica-Dobanovci-Resnik vonalat, de nincs olyan menetrendi mező, ami lefedné, mindegyik Zimonyon és Beograd centar-on keresztül vezet. Az 1979-es jugo menetrendben nincs is jelölve ez az elkerülő, sem egy 1988-ból származó részletes vasúti térképen.
A Dobanovci-Boljevci szakaszról még ennyit sem találtam. Kérlek, ha vannak forrásaid, oszd meg, hogy fel tudjuk használni!
A másik, Ovča-Padinska Skela közötti vonalról állomáslistával rendelkezünk (1988-as térkép alapján), elkellene legalább egy szkennelt menetrend erre a vonalra (ha létezik ilyen).
|
Előzmény: MatyusTamas (117)
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2012.07.02 23:35.04 (117)
|
Már korább hozzászólásomban jeleztem ezt a vonalat: Batajnica-Resnik-Ripanj
Ekkor szerepeltethetőnek neveztétek, de most a módosítás alkalmával nem lett kiegészítve a térkép.
Ennek a vonalnak volt egy kiágazása Dodanivci település után, ami egészen Boljevci faluig tartott.
Egy kép az állomásról:
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=2528&with_photo_id=68914963&order=date_desc&user=3513175
Az új 854-es vonalnak is van egy kiágazása OVČA állomás Pancsova felőli végénél, ami Vrbovski és Besni Fok közelében a tisza parton ért véget.
Ezek a vonalak igaz, hogy nem Magyar építésűek, de az egykori ország területén lettek létrehozva. A 854-hez és 831 Bánáti szakaszához hasonlóan.
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2012.07.02 14:11.42 (116)
|
Szia!
Nagybecskerek-Nagykikinda között 1883-ban épült meg a vasút (ez az eredeti viszonylat), míg a Szeged-Karlova 1897-es építésű. Jogilag külön HÉV társaságok építették őket, bár igen hamar összeolvadtak.
|
|
|
|
Oxy
(válasz)
|
2012.06.30 18:34.06 (115)
|
Örömmel olvasom, hogy Végre a Vajdaság is sorra kerül.
Tennék egy apró észrevételt.
Több vonalat összevontatok illetve szétválasztottatok azon elv alapján, hogy ami létrejöttekor egy (cég) vonal(a) volt, az maradjon egyben, illetve fordított esetben fordítva.
A 840-841 szétválasztás részben oké, de "ha már lúd, legyen kövér", nézzük csak mi épült eredtetileg egy vonalnak.
Éspedig: (Szeged -) Szőreg - Csóka - Nagybecskerek
valamint
Nagykikinda - Karlova
csak utána épült, az 1905-ös menetrendben is így vannak elválasztva.
A Nagybecskerek alatti szakasz különállása O.K.
|
|
|
|
(válasz)
|
2012.03.31 23:08.28 (114)
|
Bors vasúti megállóhely helye: http://wikimapia.org/23158618/
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2012.01.08 14:46.50 (112)
|
Bors a határ román oldalán van.
A mellékelt műholdképen pirossal jelöltem hol voltak őrházak a vonalon Borsnál, azt nem tudom melyik volt a megálló.
|
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2012.01.08 14:09.58 (111)
|
A szerb 2009. dec. 12-től érvényes menetrendben 53-as számmal található Batajnica-Resnik-Ripanj viszonylattal. Az 1914-es menetrend még nem jelöl ide vonalat, de nem tudom, mikor épült. Ettől függetlenül szerepeltethető a felveendő vonalak között.
|
Előzmény: MatyusTamas (109)
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2012.01.08 14:06.06 (110)
|
Hol is van Bors pontosan?
Egyelőre átprogramoztam a határ túloldalára. GPS koordinátákat nem tud küldeni valaki esetleg?
|
Előzmény: M_Z (103)
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2011.12.22 21:48.21 (109)
|
Ma létezik egy vasútvonal amely a Zimony-Ingyija vonal Batajnica állomásáról ágazik ki dél felé és egészen a Száván keresztül folytatódik. A nyomvonal párhuzamosan fut a belgrádi elkerülő úttal. 4-5 éve jártam arra utoljára és úgy emlékszem a vonal villamosítva van, de ebben nem vagyok biztos. Fel kéne venni ezt is, habár az elcsatoláskor nem hiszem hogy létezett. A vonal kiágazása az állomás Zimony felőli végén van.
|
|
|
|
MatyusTamas
(válasz)
|
2011.12.18 22:15.19 (108)
|
Mióta vagy mikor szünetelt a Zobor-Bajmok-Szabadka vonal?
Én 9 éve naponta utazom ezen a szakaszom vonattal és az utóbbi 4-5 évben még a késései ritkán fordulnak elő!
Zomborból 3 élő vonal fut ki.
1. Szabadka felé
2. Verbász felé
3. Gombos-Hódság-Újvidék felé.
|
Előzmény: Cshaweska (105)
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.11.23 13:20.21 (107)
|
Chaweska: Egyelőre még Erdélynél tartunk, a 11 ütemből 7 van meghirdetve. A délvidéki vonalak csak ezután fognak következni.
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.11.23 13:17.57 (106)
|
Ma 1 éves a projekt, 2010. november 23-án került ki az első cikk a bővítésről az oldalra!
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2011.11.22 15:24.17 (105)
|
Szeretném jelezni,hogy ha Szerbián dolgoztok,vegyétek fel a Szőreg-Törökkanizsa-Csóka-Nagybecskerek vonalat.A vonalból Szerbiában Csóka és Törökkanizsa között (járhatatlan állapotban ugyan de) meg van a pálya.A vonalból csak a Törökkanizsa-Szőreg szakasz hiányzik.
Továbbá továbbra is szorgalmaznám a Baja-Hercegszántó-Bezdán-Zombor vonal tovább "építését" Bácskertes,Apatin,Apatin gyártelep*,Szond viszonylatban.
A Baja-Gara-Zombor vonalat pedig Cservenka és Újverbászon át Óbecséig.
(Újverbászon keresztezte a MÁV Budapest-Ferencváros-Szabadka-Újvidék-Zimony vonalát.)A Zomborból kiinduló vonalak közül már csak ez üzemel.(Még a Zombor-Bajmok-Szabadka vonal is szünetel)
*Idáig maradt meg Béregtől a vonal
Köszönöm!
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.10.09 22:00.18 (104)
|
Javaslom a
508 Sopron-Felsőlászló és
917 Kőszeg-Felsőlászló (A)
vonalak egyesítését 508-as számmal, mivel eredetileg egy vonal volt a Sopron-Kőszegi HÉV vonalaként.
//FEL
|
|
|
|
M_Z
(válasz)
|
2011.10.09 19:08.45 (103)
|
Bors megszűnt mh. tévedésből van Magyarországhoz jelölve?
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.10.08 21:59.44 (102)
|
Köszi az észrevételt, javítottam a hovatartozását.
|
Előzmény: VT22 (101)
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.10.05 00:06.10 (101)
|
Nagyszéksós megállóhely az 1931-es menetrend szerint Magyarországon volt található:
http://ballal.gofree.hu/G/Menetrendek/1931/index.html
113-mas mező
Az oldalon jelenleg Szerbiához jelöljük.
|
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2011.08.06 17:58.12 (99)
|
Köszönjük és örömmel várjuk a képeket.
|
Előzmény: SoNa (98)
|
|
|
SoNa
(válasz)
|
2011.08.06 08:01.53 (98)
|
Sziasztok! Én tudok majd képekkel szolgálni a 738 Bánffyhunyad-Kiskalota vonalhoz, mivel idén tavasszal kolozsvári utunk során direkt az oldal kedvéért végigfényképeztem a vonalat és állomásait, amelyek jobbára megvannak, bár átalakítások történtek sok helyen. Sínek már rég nincsenek, csak a a töltés és a zúzottkő alap látszik és néhány régi hídmaradvány. Majd felteszem a képeket, ahova kell.
Üdv: SoNa
|
|
|
|
Jozsga
(válasz)
|
2011.07.03 11:03.40 (97)
|
Sziasztok!
Javaslom, hogy "92 Zilah (megszűnt) (már nem járnak be ide a személyvonatok) " szolgálati helyet ne a "772 Nagykároly-Sarmaság-Zilah-Dés" vonalon, hanem mint külön vonal tüntessétek fel, mert ez egy külön kiágazó vonalon feküdt.
Lásd még:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111158465&t=9135526
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.06.29 22:11.30 (96)
|
Elkészült az első román ütem, Északnyugat-Erdély vonalaival:
cikk.php?id=24 | Románia első ütem
nézzétek meg, és ha van észrevétel, érdeklődve várjuk!
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.06.29 22:10.07 (95)
|
Vagyis ha jól értelek, akkor tulajdonképpen arra gondolsz, hogy a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt nem a 740-eshez, hanem a 730-ashoz lenne szerencsésebb csatolni?
A Betlen-Szálva-Visóvögy vonalhoz: a román menetrend valóban egyben kezeli, és a bácsalmásos hasonlat találó. Egyelőre még nincs döntés, fontolóra vesszük az észrevételt.
A Betlen-Szálva szakasz 1914-ben is, 1943-ban is, de azokban a román menetrendekben is, amiket most gyorsan átfutottam (1966, 2006!) egytől egyig a Betlen-Szálva-Kisilva-Nagyilva vonalhoz sorolják. Ezt követjük mi is a számozással, nem soroljuk át a Majszin felé menő vonalra.
|
Előzmény: oxy (93)
|
|
|
oxy
(válasz)
|
2011.06.29 08:30.59 (94)
|
"Szálva - Visóvölgy"
=> Betlen - Visóvölgy
|
|
|
|
oxy
(válasz)
|
2011.06.29 08:26.00 (93)
|
Észak-erdélyi vonalszámozáshoz:
Én logikusabbnak tartanám hogy - ahol lehet - ne az 1943-as, hanem az 1914-es beosztáshoz igazodjunk. Tehát tartsuk a Nagyvárad - Brassó vonalat egyben: 730.
A többi véget kicsit el kellet játszanom a gondolattal, hogy mi lett volna, ha a Déda - Szeretfalva vonal még a történelmi Magyarországon épült volna meg. Ebből nekem az jön ki, hogy a román 400-as vonal feldarabolása korrekt, és a 740-est tényleg jobb Kolozsvárról indítani. (Székelyföld felé asszem rövidebb Désen át mint Székelykocsárd - Marosvásárhely felé)
Fontolóra venném még Szálva - Visóvölgy egyben tartását, mert ez egy transzverzális, másodrangú fővonal, hasonlóan ahoz, hogy Bátaszék - Bácsalmás és Kiskunhalas - Bácsalmás is "összenőttek".
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.06.28 21:29.56 (92)
|
Romániával készülünk folytatni a határon túli vonalak felvételét. Mielőtt azonban belefognánk, egy kicsit újragondoltuk az észak-erdélyi területet, és néhány vonalat átszámoztunk, hogy jobb legyen a rendszer.
Az átalakítás részleteiről az erről írt cikkben olvashattok:
Apró igazítások a vonalszámozásban
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.06.18 16:15.16 (91)
|
Tibortól kaptam a linket, beírom ide is:
Hasznos román vasutas fórum
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.06.06 22:14.06 (90)
|
Javaslom a
508 Sopron-Felsőlászló és
917 Kőszeg-Felsőlászló (A)
vonalak egyesítését 508-as számmal, mivel eredetileg egy vonal volt a Sopron-Kőszegi HÉV vonalaként.
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.04.29 08:41.04 (89)
|
Tegnap meghirdettuk az utolso szlovakiai utem vasutvonalait.
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.04.24 21:36.59 (88)
|
Az észrevétel kiváló, köszönjük szépen. Más adatok is alátámasztják az egyezőséget, és a tervezés során még mi is azonosnak ítéltük Besztercebánya-Szentjánost és Banská Bystrica Mestro, de menet közben valami hiba csúszott a folyamatba, és a meghirdetésnél a "mesto" lemaradt, az állomások felvételénél pedig a hiba tovább gyűrűzött.
Most javítottam, és mégegyszer köszönöm a jelzést!
|
Előzmény: M_Z (87)
|
|
|
M_Z
(válasz)
|
2011.04.23 23:03.34 (87)
|
Besztercebánya-Szentjános állomás véletlenül nem azonos a tótul Banská Bystrica Mestro-nak nevezett állomással? Ha igen, akkor az nem szűnt meg!
|
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.04.12 11:43.29 (86)
|
Vereskő még könnyebb eset, mivel itt mindkét menetrend megegyezik abban, hogy végpontként kezeli.
Tiszolchoz hasonló esetek közül Fehérgyarmat jut eszembe Magyarországról, ott a két vonalszakasz eltérő eredete és menetrendje ellenére egy szám alá tartozik. Hasonló még Lajosmizse, bár itt a két HÉV társaság elég korán egyesült.
Egyelőre hagyjuk Tiszolcot és Vereskőt úgy ahogy van, lesz még több ilyen eset, hogy kitaláljuk melyik jobb.
|
Előzmény: szvdom (83)
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.04.12 11:29.59 (85)
|
1910 körüli.
|
Előzmény: szvdom (84)
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.04.10 22:13.55 (84)
|
Köszönöm szépen, a nevet hozzáadom a megállóhoz. Mikori a térkép?
|
Előzmény: VT22 (82)
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.04.10 22:09.22 (83)
|
Ha meghagyjuk Tiszolcnál a választópontot, azzal nyomatékosabban tudunk utalni arra, hogy a két szakasz (Feled-Tiszolc és Tiszolc-Breznóbánya-Zólyombrézó) eredetileg két külön vasúttársaság teljesen külön fajsúlyú vonala volt. Míg Feled felől a MÁV építkezett, Breznóbánya felől helyi érdekű vasút épült, két szakaszon fogasléces kiépítéssel, mely utóbbi teszi nevezetessé ezt a szakaszt.
A szlovákok valóban összevonták a két szakaszt, és 174-es vonalként szerepel a menetrendben, bár hozzá kell tenni azt is, hogy a vonatok döntő többsége mindkét irányból csak Tiszolcig közlekedik, csak nagyon kevés vonat halad végig egyben a vonalon.
Ha az összekapcsolást csak azért gondolod, mert nem logikus, hogy egy vonalnak vége legyen egy nem csomóponti állomásban, azt elfogadom, mert ilyen nálunk nincsen a mai itthoni hivatalos számozási rendszerben (bár az 50 Dombóvár-Bátaszék-Baja számozás csak néhány éve tűnt el a menetrendből, holott Baja már évtizedek óta nem csomóponti állomás).
A számozási rendszer kidolgozásakor azonban megfogalmaztunk egy olyan szabályt is, hogy a határon túli vonalak meghatározásakor igyekszünk (az ésszerűség keretein belül) az eredeti magyar vonalbontásokat követve számozni, és ha már az akkori (1914-es) számozási rendszer vonalszámai nem alkalmazhatók, mert a ma is Magyarországhoz tartozó vonalak számozását nem kívántuk megváltoztatni, ezért a határon túli vonalak a ma használatos (külföldi) számozáshoz hasonló számokat fognak kapni.
De, hogy maradjon valami az eredeti magyar állapotból, azt mondtuk, hogy a vonalak bontása igyekezzék tükrözni a régi magyar vasútvonalakat.
Ezért lett például külön vonal a 665 Bánréve-Sajólénártfalva-Feled-Fülek és a 660 (Bánréve)-Sajólénártfalva-Pelsőc-Rozsnyó... vonal, ami ma a szlovákoknál egyésgesen 160-as vonal, valamint például ezért nem követi a 670 és 671-es vonal tökéletesen a szlovák 170 és 171-es vonalakat.
Ennek a szabálynak a követése nyilván okozhat némi kavarodást, a mai számozásokhoz képest valóban nehezebb így eligazodni, mintha egy az egyben a külföldi számozást követnénk, azonban vitathatatlan előnye, hogy az olyan vasútvonalak, mint például a Szeged-Zsombolya-Temesvár, amelyet ma a magyar, valamint a szerb és román határ is több kisebb szakaszra darabol, ill. néhol meg is szűnt, az oldalon továbbra is egységes vonalként lesz áttekinthető, ami fontos, hisz régen ez egy meghatározó fővonala volt az országnak.
Vereskőnél a szlovák menetrendekben is megmaradt a bontás, Tiszolcnál ugyan a szlovák menetrend összemosta a két vonalat (egy szám alatt fut Feledtől Breznóbányáig), de a forgalom továbbra is tükrözi a két szakasz különállóságát (amit említettem, hogy a vonatok zöme csak Tiszolcig közlekedik).
Én a fenti érvekkel alátámasztva, a vonalak ily módon történő meghagyása mellett maradnék. Persze várom a te hozzászólásodat is!
|
Előzmény: VT22 (81)
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.03.30 10:58.30 (82)
|
672 Zólyom-Besztercebánya-Breznóbánya-Tiszolc vonal:
85 Fenyves [Zbojská]
A III. katonai felmérés térképe szerint Remete mh. a megállóhely neve:
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/38-49.jpg
(közvetlenül bal szélen, H.St. Remete)
|
|
|
|
VT22
(válasz)
|
2011.03.30 10:44.38 (81)
|
A 4. ütem vonalaihoz:
Szükséges-e Tiszolcnál illetve Vereskőnél elvágni a vonalakat, ha egyik sem elágazó állomás?
- Vereskőnél érdekes, hogy megmaradt a szlovák menetrendben a magyar és szlovák építésű szakasz különvétele.
- Tiszolcnál a szlovák menetrend is egyben veszi a vonalat.
Szerintem szerencsésebb lenne egy olyan felosztás, ahol ezen középállomásoknál nem szakadnak meg a vonalak, pl:
- Zólyom-Besztercebánya-Breznóbánya-Vereskő-Szepesremete(-Margitfalva?)
illetve
- Breznóbánya-Tiszolc-Rimaszombat-Feled
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2011.03.27 11:00.34 (80)
|
Meghirdettem az újonnan elkészült, negyedik ütemet!
Nézzétek meg az összefoglaló térképet is arról, hogy hol tartunk éppen a vonalat felvételében.
|
|
|
|