Vissza a fórumokhoz
|
Új hozzászólás küldése
|
raps
(válasz)
|
2023.05.17 20:26.27 (547)
|
Bár nincs felvéve, de létezik. Dunai Vasmű 720 forgalmi iroda.
|
|
|
|
|
Kristof108
(válasz)
|
2023.05.07 10:04.48 (546)
|
Üdvözlet! Nem tudjátok véletlenül, hogy a romániai, egykor Magyarországhoz tartozó 734-es számú Balavásár-Parajd (román nevén Blaj-Praid) vasútvonallal mi újság? Annyit tudok, hogy a Regio Calatori üzemeltette, 2019-ben még járt arrafelé vonat. Esetleg lehet, hogy megszűnt a személyszállítás? A társaság oldalán nem találom a vonal menetrendjét.
A választ előre is köszönöm, üdv,
F. K.
|
|
|
|
lobanyai
(válasz)
|
2019.03.22 09:39.19 (545)
|
Más forrásból megtudtam, hogy Balatonaliga.
|
Előzmény: lobanyai (544)
|
|
|
lobanyai
(válasz)
|
2019.03.07 09:53.30 (544)
|
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141418273&t=9137086
Felismeri-e valaki az Utószezon c. film fenti lniken kátható forgatási helyét? Eléggé jellegzetesnek tűnik az állomás szintbeli elhelyezkedése.
|
|
|
|
Shine24
(válasz)
|
2018.12.31 17:15.05 (543)
|
Kedves ROCOman!
Köszönöm a választ, így már (meg)értem!
|
Előzmény: ROCOman (542)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2018.12.31 08:48.08 (542)
|
Kedves Pisti!
A kérdés egyáltalán nem "hülye". Valóban a 9-es jelöli a megszűnt vonalakat, de a látszólag hiányzó 25, illetve 26-os szám még ma is működő vonalakat jelöl. Ahol csak lehetséges igyekszünk követni a MÁV csoport hivatalos menetrendi számozását de, ahogy a példa is bizonyítja, olykor ettől el kell térnünk praktikus okokból.
|
Előzmény: Shine24 (541)
|
|
|
Shine24
(válasz)
|
2018.12.30 13:56.24 (541)
|
Sziasztok! Lenne egy "hülye" kérdésem, sokat kutattam, keresgéltem, hogy mi alapján lett a Zalabér-Batyk - Balatonszentgyörgy vasútvonal vonal száma 924, mivel az utolsó menetrendi évben 27-es volt a száma akkor gondolván hogy a 9es jelöli hogy megszűnt, akkor 927 nek kellene lennie, mint ahogy a Sárvár - Zalabér-Batyk vonalnak a 928.
Üdvözlettel: Szabó Pisti
|
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2018.09.12 06:04.51 (540)
|
Szia!
Kérlek ezt egy hozzászólás formájában helyezd el a megállóhely lapján. Köszönöm.
|
Előzmény: Matula_Geza (539)
|
|
|
Matula_Geza
(válasz)
|
2018.09.10 19:35.30 (539)
|
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).
Üdvözlettel: Matula Géza
|
|
|
|
Shine24
(válasz)
|
2017.12.30 17:55.30 (538)
|
Szép estét, köszönöm szépen! Boldog sikeres új évet kívánok nektek! :)
|
Előzmény: ROCOman (537)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2017.09.06 19:48.45 (537)
|
Szia!
Balatonederics régi felkerült az oldalra. A vonatkozó tartalmak pedig át lettek helyezve arra a lapra.
|
Előzmény: Shine24 (535)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2017.08.30 05:36.00 (536)
|
Köszönjük. Hamarosan fent lesz.
|
Előzmény: Shine24 (535)
|
|
|
Shine24
(válasz)
|
2017.08.29 19:20.33 (535)
|
Sziasztok! Véleményem szerint a 30b vonalra fel kellene venni Balatonederics régi állomást, ami a maitól dél, dél-keleti irányban volt, Barátnőm Édesapja ma mondta hogy az vonalkorrekció előtt a régi állomás egy HÉV III. osztályú épület volt, amiről nem mellesleg a mai állomás oldalán is van fent archív kép.
|
|
|
|
kobori850
(válasz)
|
2017.05.29 23:05.10 (533)
|
Köszi Endre én is így saccoltam , de inkább megkérdezem,
|
|
|
|
Endre
(válasz)
|
2017.05.29 14:49.48 (532)
|
Diósjenő - Romhány 18 kilométer, én 5-6 órát számolnék rá.
|
Előzmény: kobori850 (531)
|
|
|
kobori850
(válasz)
|
2017.05.28 15:15.32 (531)
|
Valyon mennyi idő lenne gyalogosan a diosjeno - romhany szakasz?
|
|
|
|
kobori850
(válasz)
|
2017.03.20 07:01.44 (530)
|
Igen az, de azért remélem a bozót nem fog akadalyozni.
|
Előzmény: ROCOman (529)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2017.03.19 14:24.04 (529)
|
Szia!
Ez nagyszerű! Szeretettel várjuk a képeket, friss információkat.
|
Előzmény: kobori850 (528)
|
|
|
kobori850
(válasz)
|
2017.03.19 11:54.52 (528)
|
Ha minden igaz bejarom a Diósjenő - romhany vonalat úgy hogy lesznek képek bár csak augusztusban.
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2017.02.22 15:17.16 (527)
|
Sziasztok!
Lehet hogy már kérdeztem,de a napokban találtam ezt a képet.
Vinye és Porva-Csesznek között fotóztam az egyik alagútnál.
Ez milyen épület lehet?
Előre is köszi a választ!
|
|
|
|
raps
(válasz)
|
2016.12.23 15:19.08 (526)
|
Respektálom a választ.
|
Előzmény: ROCOman (525)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2016.12.22 16:31.52 (525)
|
Szia!
A cikk nem említi konkrétan sem Bár megállóhelyet, sem Dunaszekcsőt.
Mohács-Vasmű állomást (hol megállót) emleget, de ezt nem sikerült semmivel sem alátámasztani. A cikk semmilyen valós, kézzel fogható referenciára nem hivatkozik, így végül az a döntés született, hogy nem kerülnek fel az oldalra.
|
Előzmény: raps (518)
|
|
|
Endre
(válasz)
|
2016.12.13 21:35.11 (524)
|
Köszi.
|
Előzmény: szvdom (523)
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2016.12.10 13:48.53 (523)
|
Debrecen-Újföld
|
Előzmény: Endre (521)
|
|
|
Endre
(válasz)
|
2016.09.08 00:22.59 (521)
|
105-ös vonal 4-es kilométerhez alkalomadtán felveendő:
Debrecen-Újföld
A megálló a 4-es őrháznál üzemelt 1910-től 1927.05.14-ig, helyette nyílt meg a 3-as őrháznál Nyilastelep.
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2016.07.19 09:43.17 (520)
|
Sziasztok!
Újmezőhegyesen (125., 488a vonalak) a leírás szerint 1998-ban állt meg utoljára vonat, azonban a Békés Megyei Népújság 1978. május 26.-i száma ír a pár nappal későbbi (1978. május 28.) megszüntetésről. Kíváncsi lennék, hogy is volt ez, esetleg két külön megálló, vagy mégsem szüntették meg, vagy időszakosan megszűnt, vagy...?
|
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2016.02.13 18:57.06 (519)
|
Minden szép és jó,hogy az egykori Harkány-Drávaszabolcs(-Donji Miholjac) vonal magyar szakaszán kerékpárút épült,de sok értelme nincs,ha a Harkány és az 58-as elkerülője között hiányzik egy szakasz.Így ezen a részen a régi 58-as úton kell kerekezni.
Tudom hogy nem szervesen tartozik az oldalhoz,de az egykori 63-as vonalhoz igen.
Kép: Drávaszabolcs Vá.,2015.11.29
|
|
|
|
|
raps
(válasz)
|
2016.01.04 14:11.32 (518)
|
Sziasztok!
Az alábbi cikk alapján kérném felvenni tervezett, de soha meg nem épült állomás/megálló:
Mohács-Vasmű, Bár, Dunaszekcső
Mohács – Bátaszék vonal
A zimonyi vonal üzembe helyezése után a Bátaszéktől délre eső jobb-parti vonalszakasz kiépítése feledésbe merült. 1910-ben foglalkozott újra a kormány a „déli vonal” kiépítésével. 1912-re a tervek is elkészültek. A régi elképzelések „leporolásának” egyértelműen hadászati oka volt. Az egykori tervek szerint az állami beruházásban Pélmonostorig épülő vonal Bátaszéktől délre a Bátaszék – Pécs vasútvonallal közös nyomvonalon haladt volna. Báta állomás után vált volna szét a két vasútvonal. A tervekben foglaltak szerint az építéssel párhuzamosan a Bátaszék – Báta szakaszt elsőrangúsították volna, Báta állomás bővítésével egy időben. A háborús készülődés miatt az anyagi erőforrásokat a már meglévő dél felé húzódó vonalak felújítására fordították. A vonal kiépítése évtizedekre lekerült a napirendről. Konkrét építési tervekkel csak 40-es évek végén találkozhatunk újra.
1949-ben elkészültek a Bátaszék – Mohács vasútvonal tervei. 1949. május 9-én a Közlekedési Minisztérium Vasúti Főosztálya kiadta az engedélyt az előmunkálatokra. Ugyanezen év május 10-én közigazgatási bejáráson elfogadták az építendő vasútvonal nyomvonalát.
A Mohács – Bátaszék vasútvonal Mohács közigazgatási határán belüli vonalvezetése az 1948-es tervek szerint:
A tervezett vonal a Mohács – Pécs vasútvonal 34/35 szelvényei között kanyarodik el bal ívvel, észak felé fordulva behalad Mohács új személypályaudvarába. A pályaudvartól észak felé haladva a Vasmű bejáratánál megállóhely épül 315 méter hosszú és 8 méter széles peronnal. A Vasmű északi határánál létesül a Mohács-Vasmű állomás. A személypályaudvartól Mohács-Vasmű állomásig vontatóvágány létesül.
A tervekben két változat készült a nyomvonalra. A Duna menti változat szerint a vonal Báta, Dunaszekcső és Bár községek érintésével, a dombvidéki, amely Báta vasútállomásról kiindulva Bár községnél csatlakozik a Duna menti változathoz.
1949-ben megkezdődött a vonal építése. A kiadott építési engedély szerint három helyen kellett volna elkezdődnie a kivitelezési munkáknak: az új Mohács állomás területén, bővítési
munkák Bátaszék állomáson, nyíltvonali vágányépítés Bátaszéktől délre.
A bátaszéki építésvezetőség az épülő vasút mentén a töltés lábától két méterre kőrisfa csemetéket ültetett.
A MÁV Pécsi Igazgatósága vizsgálatot indított és a facsemeték ültetését a következőkkel indokolta: homoktöltés védelme széljárás ellen, Népköztársaságunk legfelsőbb kormánytényezői felhívásának teljesítése az ország fásításának fokozására, az iránymutató szovjet példának faültetés terén való követési szándéka.
Csak a nyíltvonali részen kezdődött el az építkezés. 1951 augusztusára az első hét kilométeres szakasz, Bátaszék és Furkópuszta között elkészült. A vágány a Baja – Bátaszék – Dombóvár vonal 767+03 szelvényében ágazott ki, nyíltvonalon jobb kitérővel. A 11+30 szelvénytől a 12+81 szelvényig ideiglenes munkavágány jellegű volt „c” rendszerű különböző 6-8 méter hosszúságú sínmezőkkel. A vonal a 73+50 szelvényig készült el, ahol csatlakozott a Furkópusztai Kendergyár keskeny nyomtávú iparvasútjához.
A felépítmény nagy része, elsősorban a talpfák, de a betonaljak is már agyonhasználtak voltak. Az alépítmény nagy részben nem volt tömörítve. Helyenként jelentős vágánysüllyedéseket jegyzőkönyveztek a bejáráskor. 20-30 milliméteres nyombőség is előfordult, alátétlemezeket csak néha alkalmaztak. A felépítmény hibáit nagyrészt kijavították a pálya felszedéséig.
1952 novemberében a Közlekedés-és Postaügyi Minisztérium utasítására a Pécsi Igazgatóság megkezdte a már lefektetett vágányok felszedését. A felszedett vágányokat a komlói szénosztályozó alatti vágány építésére használták fel.
A pálya felszedését követő évtizedekben, egészen napjainkig semmiféle építési tevékenység nem volt a vonalon. Minimális fenntartási tevékenység ugyan folyt, de csak néhány évig.
Forrás:
http://www.vasutas.eoldal.hu/cikkek/vasutak-a-multbol/duna-jobb-parti-vasutvonal.html
üdv. raps
Boldog Új Évet!
|
|
|
|
raps
(válasz)
|
2015.11.29 23:11.39 (517)
|
Sziasztok!
Szakáldon is volt megállóhelye valamikor a Nyékládháza-Mezőcsát vonalon a vonatnak ?
A wikipedia szerint volt:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Mez%C5%91cs%C3%A1t%E2%80%93Ny%C3%A9kl%C3%A1dh%C3%A1za-vas%C3%BAtvonal
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 15:51.20 (516)
|
Debreceni villamos menetrendje, itt: villamosvonat, Debreceni Helyi Vasút... hátha érdekes. 1944.
|
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 15:47.13 (515)
|
Szászrégentől (745) szárnyvonal, 1944...
|
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 15:45.20 (514)
|
Nagybocskó önállóan szerepel az oldalon, hozzá egy viszonylat... 1944.
|
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 15:42.40 (513)
|
Felsővisónál (779) volt egy szárnyvonal Vaddisznósig...
1944-es menetrend alapján.
|
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 15:31.42 (512)
|
1944-es menetrendből...
|
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 11:55.52 (511)
|
325: Farkasmály - Pipishegy között volt még egy megálló Repülőtér néven.
1941-es menetrend, 231. oldal.
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2015.08.06 11:52.57 (510)
|
1941-es menetrendből.
|
|
|
|
|
Budai
(válasz)
|
2014.07.31 11:57.22 (509)
|
Tisztelt Fórumozók,
A régi Emődi állomásról keresek fényképet.
Kérem aki tud segítsen.
Köszönettel,
|
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2014.05.20 22:02.23 (508)
|
Az alábbi lapon látható egy fotó Szepesolaszi-Szepesváralja vasútállomásáról.
A vasutallomasok.hu jegyzékében két külön állomást találtam: Szepesolaszit és Szepesváralját, egymástól 9 km távolságra.
Nem a területem, nem értek hozzá, csak figyelemfelkeltés.
http://timelord.blog.hu/2014/05/07/a_kassa-oderberi_vasut_epitese
|
|
|
|
Oxy
(válasz)
|
2014.02.14 07:53.31 (507)
|
A kettőt azonosnak azért nem nevezném, de a Városliget mh. nagyjából a mai Városliget eá. helyén volt (praktikusan a Kacsóh Pongrác és Erzsébet királyné úti átjárók között).
|
Előzmény: raps (506)
|
|
|
raps
(válasz)
|
2014.02.13 22:25.48 (506)
|
Továbbá érdeklődnék: A Városliget megállóhely azonos volt a mai Városligeti elágazással?
|
|
|
|
raps
(válasz)
|
2014.02.13 22:24.17 (505)
|
Köszönöm.
Akkor ezek szerint hamarosan a Vasúttörténeti parknál megjelenik a Budapest Északi Teherpályaudvar, mint korábbi név.
Ugyanúgy megjelenik, mint Budapest-Vizafogó esetén a Lipótváros illetve a Szentistvánvárosi Teherpályaudvar korábbi elnevezés.
|
Előzmény: ROCOman (504)
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2014.02.13 18:24.15 (504)
|
1., Igen.
2., Igen.
|
Előzmény: raps (503)
|
|
|
raps
(válasz)
|
2014.02.13 12:07.23 (503)
|
Értem. Az én kérdésem az Északi Teherpályaudvarra vonatkozott. Arra a teherpályaudvarra, amit a térképrészlet is Északi teherpályaudvarnak nevez, illetve amiről a cikk is szól.
Akkor az egy kérdésből kettő lett.
1., Az Északi Teherpályaudvar tehát, a jelenlegi Vasúttörténeti park, ahogy azt korábban is gondoltam ?
2., Az Északi Rendező pályaudvar pedig, ezek szerint a sosem létezett kategória ?
|
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2014.02.12 15:47.02 (502)
|
Két külön dologról beszélünk. Az egyik az Északi Teherpályaudvar a másik az Északi Rendezőpályaudvar.
|
Előzmény: raps (501)
|
|
|
raps
(válasz)
|
2014.02.12 15:38.39 (501)
|
Én úgy tudom nem csak tervezték, hanem létezett is...
"A MÁV Északi Fűtőház – önálló főnökségként 1913. augusztus elsején kezdte meg működését. A telephely a Magyar Királyi Államvasutak Budapest-Északi teherpályaudvara és Északi Fűtőháztelepe névvel Rákosrendező pályaudvar szomszédságában a váci vasútvonal és – az akkori VI. kerületnek számító – Szent László utca által határolt területen épült. "
Forrás: http://www.vdszsz.hu/contents/printwindow.jsp?id=1&main=4748
|
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2014.02.12 07:00.25 (500)
|
Az Északi Teherpályaudvar a mostani Pólus centernél épült volna meg anno.
|
|
Előzmény: raps (499)
|
|
|
raps
(válasz)
|
2014.02.11 21:53.30 (499)
|
Budapest Északi Teherpályaudvar.
Megszűnt? Esetleg Rákosrendező része lett? Vagy a Vasúttörténeti park van ma egy részén?
|
|
|
|
|
Endre
(válasz)
|
2014.01.18 22:31.32 (497)
|
Két apróság:
962: Tanműhely megálló az utolsó (82/83) menetrendben is Kistapolca néven szerepel, tehát valószínűleg a hozzászólónak van igaza, a Tanműhely felirat a bezárás után került fel, így a Kistapolca és Kistapolca (régi) elnevezéseket javasolnám.
492: 1969-től volt egy Mezőkovácsháza Tüzép megálló is, 1 kilométernél.
|
|
|
|
ROCOman
(válasz)
|
2013.10.28 07:45.55 (496)
|
Szia!
Köszönöm. Akkor egy adag fotó ami az átrakó egykori létét erősíti meg. Lássuk milyen reakciókat kapunk, illetve kutatjuk a háttéranyagot.
|
Előzmény: KeriPetya (495)
|
|
|
KeriPetya
(válasz)
|
2013.10.28 07:26.11 (495)
|
Szia!
A javítások jók, köszönöm!
A sorrendet illetően legközelebb megpróbálom fordítva feltölteni a képeket...
|
Előzmény: ROCOman (494)
|
|
|