Vissza a fórumokhoz
|
Új hozzászólás küldése
|
Sanya
(válasz)
|
2013.06.26 17:46.38 (125)
|
Ilyenkor szoktam mondani hogy, a mozdonyban egy gőzös van elrejtve.
|
Előzmény: hlavi (70)
|
|
|
Edyboy
(válasz)
|
2012.09.23 19:24.15 (124)
|
Egy újabb MD ezúttal Vásárosnaményból.
|
|
|
|
|
Edyboy
(válasz)
|
2012.09.23 19:13.21 (123)
|
Kanizsa előtt megez jött szembe.
|
|
Előzmény: Edyboy (122)
|
|
|
Edyboy
(válasz)
|
2012.09.23 19:11.29 (122)
|
Itt akép
|
|
Előzmény: Edyboy (121)
|
|
|
Edyboy
(válasz)
|
2012.09.23 19:10.38 (121)
|
MD gyorsít ki Gyékényesről még 2009 májusában.
|
|
|
|
Tibi
(válasz)
|
2012.09.12 16:11.06 (120)
|
Köszi,ez igazán nagyon jó hír! :)
|
Előzmény: Cshaweska (116)
|
|
|
lukacsvendi
(válasz)
|
2012.05.23 20:08.10 (119)
|
Mk45 2004-es mozdony a vontatási telepen (Hűvösvölgy). Készül a következő vonat indulására.
|
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2012.05.08 15:28.59 (118)
|
A 8901 Barcs állomásról indul.
A vasútcsonkítás ismét a Barcs-Gyékényes szakaszt vágta haza.A napi 4-5pár személy vonatból 3 csak Barcsig jár.
Egyedül a sebesvonatokat hagyták meg és mutatóban 1 pár Barcs-Nagykanizsa és 1 pár Pécs-Nagykanizsa vonatot.
Hol ott Barcsról busz a vonalmentén csak Bélavárig jár.Csurgóig 1 buszpár van illetve vasárnaponként 2 pár somogyudvarhelyi betét.
A kép 2012.05.07-én készült.
|
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2012.04.25 20:45.30 (117)
|
Pécs "gyöngyszeme" ez a Nagydácsia.
Pécsen a VF-en szokott állni illetve a 61-es vonalon a Cementműbe járkál.
|
|
|
|
|
Cshaweska
(válasz)
|
2011.08.04 17:01.05 (116)
|
2012-től visszatérnek a Csörgők a 154-es (Bátaszék-)Baja-Kiskunhalas vonalra.Győrből érkeznek ingaszerelvényekkel.Az összes távvezérelhető M41-es Dombóvárra érkezik,hogy kiszolgálja Baját és környékét.
Végre tudni lehet hogy, jön-e már a vonat :-))
|
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.06.20 22:40.56 (115)
|
Múlthét péntekén valami elmúlt Debrecenben...
Egy nagy múltú,csodás szerelvénytől vettünk búcsút.
Hiába a karban tartás és a nagy rajongás,de be kell látnunk,hogy ezek a motorvonatok felett eljárt az idő.Senki nem gondolta volna hogy 40 évig húzzák.Ami felépítményüket tekintve "rekordnak" nevezhető.Hisz ezek a szerelvények az "i" rendszerű felépítményű pályákra készültek.Ezért nagyon alacsony volt a tengelyterhelésük,még is luxusvonatnak számítottak az ABmot-ok után.
Emlékezzünk erre a csodás alkotásra ami szívünkben tovább fürstöl és fülbe csengőő hangja soha nem halkul el.
In memoriam MDmot
A kép 2007 nyarán készült Barcson a Zsuzsiról, a legszebb MDmotról.
|
|
|
|
|
Pezsman17
(válasz)
|
2011.03.07 20:35.04 (114)
|
Valaki tudja, hogy a 106-oson melyik vonatpárok vannak MD-ből kiállítva?
Más: Szerintem a pécsieknek le kellene csapniuk egy MD-re, mint kiállítási tárgy. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mennyire jelentős jármű volt ez arrafelé, állítólag a hulladékfém áráért meg lehetne szerezni... Szép lenne egy kiállított motorkocsi az egyébként rendkívül kihalt állomáson.
Megint más: Csak a 3017-es MD-t akarják megtartani? Szép, szép, de számomra az MD nem a bordó, hanem a piros vonat, ami a 70-es évektől piros volt, tehát a fiatalabbak csak így ismerték.
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.02.14 21:59.44 (113)
|
http://www.youtube.com/watch?v=_TKWOFNn-CE
IN MEMORIAM MDa mot.
Szép gépek voltak.De sajnos kiöregedtek.Hiányozni fognak sok embernek...
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.02.13 18:14.23 (112)
|
Az M41-2171-es Csörgőnek tegnap elfolyt a vize Cserkúton.A 8906 utasai a Celldömölk-Kaposvár-Pécs gyorsvonatra terelték át.A gépen nem látszott délelőtt semmi furcsa.Vígan pöfögött a Szentlőrinc-Nagykanizsa személy élén.Remélhetőleg újra falhatja a kilométereket!
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.01.26 20:13.15 (111)
|
Ha képet nem is tudok nektek mutatni de fogadjátok szeretettel ezt a videót,amit Berzencén készítettem tavaly nyáron.
http://www.youtube.com/watch?v=vR_oUEFYRkw
|
|
|
|
Oldalborda
(válasz)
|
2011.01.06 21:11.36 (110)
|
Köszi, ment a mail.
|
Előzmény: cshaweska (109)
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.01.06 18:57.46 (109)
|
ha nekem szól a felkérés akkor itt a cím:
mav_usgyi@citromail.hu
|
|
|
|
Oldalborda
(válasz)
|
2011.01.05 22:46.09 (108)
|
Küldj légyszi egy olyan mail - címet, amit sűrűn használsz, köszi!
|
Előzmény: cshaweska (107)
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.01.01 21:53.49 (107)
|
De,csak jelentkeztem a Búcsúztató vonatozásra :P
|
|
|
|
Oldalborda
(válasz)
|
2011.01.01 16:30.45 (106)
|
Te nem Pécs környéki vagy?
|
Előzmény: cshaweska (105)
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2011.01.01 03:46.22 (105)
|
A December.29-én közlekedett MD-s különvonat emlékére készített videóm szeretném veletek megosztani.Remélem sikerült méltó emléket állítanom a GANZ-MÁVAG Piroskáinak.
Fogadjátok szeretettel!
http://www.youtube.com/watch?v=_TKWOFNn-CE
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.12.30 08:08.32 (104)
|
A tegnapi napon fotós-búcsúvonat közlekedett Debrecen környékén.Eredetileg a bezárt tiszalöki vonalon lett volna de annak állapota (iparvágány építés Polgáron,3km/h-s engedélyezett sebesség) miatt a vonat az újra nyitott Karcag-Tiszafüred vonalon járt majd poroszlói kitérővel tért vissza a füzesabonyi vonalon Debrecenbe.
Akit érdekelnek képek azok e-mailben (bacskavasut@citromail.hu) jelezzék szándékukat.
A kép a tiszafüredi Tisza hídnál készült.
|
|
|
|
|
zolcsek
(válasz)
|
2010.08.27 14:46.35 (101)
|
A 2153-as Csörgő indul jókora füstfelhőt maga után hagyva Mezőtárkány állomásról 2010. 08. 23-án.
|
|
|
|
|
Pezsman17
(válasz)
|
2010.07.09 17:48.14 (98)
|
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2773:vasutasnapi-ajandekok&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
Az egyik szemem mégis sír. Sosem utaztam régi festésű MD-vel, s szerintem a többi fiatal sem. Nekem az MDmot a piros vonat és nem a bordó, csíkos. Örülnék, ha abból is megmaradna legalább egy, ha már búcsúzni kell tőlük.
|
|
|
|
Pezsman17
(válasz)
|
2010.07.06 12:50.40 (96)
|
Tehervonat halad át Kecskemét állomás 2. vágányán
|
|
|
|
|
szvdom
(válasz)
|
2010.05.12 09:33.12 (92)
|
Képfeltöltés hibát kijavítottam, ismét működik!
|
|
|
|
fcs
(válasz)
|
2010.03.12 22:51.10 (91)
|
Ha már nem kapunk kormoló dizelekről képeket akkor itt egy igazi poroszlói szergejes video. A háttérben elpöfögő simson motor hangja sem az utolsó!
http://www.youtube.com/watch?v=ssQ6UuH2rG4
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.08 21:11.58 (90)
|
http://www.youtube.com/watch?v=02OA9YOKrng&feature=related
Ami megismételhetetlen:Az 1-es Gyík indulása.Sajnos rengeteg pénzt emésztene fel a 3-as olajkirály feltámasztása.Ezért valószínűleg marad szobormozdony a FÜSTIben.
Kár értük.Talán ha nem romlanak el olyan hamar akkor minden rendben ment volna és talán 2000ig jártak volna.(2000-ben vonult be először a füstibe majd onnan [eltámasztás céljából] Szombathelyre ment ahonnan csak jó pár évvel később tért vissza.)
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.03 21:51.03 (87)
|
Bocs,nem vitának szánom de fog közlekedni MD-szerelvény Magyarországon.A 17-es MD-t és szerelvényét választotta a Máv Nosztalgia Kft.A szerelvény nosztalgia menetekben fog néha majd felbukkanni.(infó:Vasutas Magazin)
|
|
|
|
Endre
(válasz)
|
2010.03.03 17:23.03 (86)
|
Egy ideig?
Szerintem már csak az égi vaspályákon fognak futni.....
A hátralévő pár hónapra felesleges feltámasztani őket.
|
Előzmény: cshaweska (84)
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.03 15:35.33 (85)
|
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1946:hajdusagikitekintes&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
In memoriam pécsi MD-k.
Debrecenben alkatrészbánya lett a pécsi motorkocsikból.Legalább a 2-est megbecsülnék!
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.02 10:51.57 (84)
|
Amúgy nem hiszem hogy egyből Debrecenbe mennek mert a 4-esnek a turbója hiányzik a 34-esnek meg motor kellene.Egy ideig biztosan nem járnak majd a magyar síneken.
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.02 10:50.55 (83)
|
Nem tudom,tegnap apámmal bementünk a fütőházba és ott mondták ,hogy ma mennek el.Az iho.hu-n írnak róla.
|
|
|
|
Pezsman17
(válasz)
|
2010.03.01 19:27.59 (82)
|
Gábor! Holnap hová mennek és mikor? Debrecen felé? Menetrendet véletlenül nem tudsz?
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.03.01 16:41.25 (81)
|
Tegnap előkerült 2 piroska a pécsi VF-en.A 3004-esnek a turbója hiányzik.A 3034-esnek pedig motor kéne.Holnap ők is búcsúznak a csodás Dél-Dunántúli város fűtőházától.További képek a pécsi VF területéről e-mailben kérhetők.
|
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.02.07 18:02.11 (80)
|
Jól tudom hogy a dombóvári csörgők közül 1-2 Pécsre került?
A kép tegnap készült Berzencén és a 2197-es gépet mutatja.
|
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2010.01.15 16:45.28 (79)
|
MDmot 3001 Még egyben van Sátoralján.Tehát ha valaki azt akarja nekem bemesélni hogy a FÜSTIben áll,az TÉVED.
forrás:http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=263:halalsoron&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2009.12.26 20:18.50 (78)
|
Az MDmotok (eredetileg MDa) kifejezetten a mellékvonalakra készültek.Mivel a mellékvonalak a "i" rendszerű sínekkel épültak.Erre való tekintettel ezek a motorvonatok könnyű felépítményekkel készült.De igyekeztek az ABmot-okénál magasabb konfortú belsőt kialakítani.Ezek a kocsik a fővonalak kényelmét hozzták el a mellékvonalakra.Ezekkel akarták kiváltani az ABmot-okat (Pécs környékén az M46-osokat).
Lennon15!Ezek alapján kellet volna megvádolni a pécsieket.Szóval GONDOLKOZZ mielőtt vádolsz.
|
|
|
|
Oldalborda
(válasz)
|
2009.12.22 20:11.38 (77)
|
Én pedig most olvastam Indóházon..
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2009.12.21 13:57.14 (76)
|
Az Indexfórumon láttam képeket.(Vasutas fórum/Gördülőállomány/MD-s topik.
|
|
|
|
Pezsman17
(válasz)
|
2009.12.21 12:30.00 (75)
|
Köszi Gábor!
És valaki esetleg fotózta a menetet?
|
Előzmény: cshaweska (74)
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2009.12.19 09:20.35 (74)
|
Pécsről a 3006-os,3002-es és 3030-as MD-ket és azok betét- illetve vezérlőkocsiját vitték el tegnpa 7-8:00 között.A menet nagy kürtöléssel távozott a baranyai székhely pályaudvaráról.A járműveket a MÁV 2010 végéig selejtezni kívánja.A 3002-es is valószínűleg lánvágót kap mivel a füstiben a 3017-est vitték nosztalgiavonatnak.Bár szerintem a 3002-esnek lenen a helye FÜSTIben mivel még MÖKÖDŐ KÉPES(!)Ami nagy szó.
A FÜSTI nosztalgia MD-jéről bővebben a vasutas magazin decemberi számában lehet olvasni.
|
|
|
|
hlavi
(válasz)
|
2009.12.13 23:29.47 (73)
|
Ugyanez a Bz az állomás vége fele.
|
|
|
|
|
hlavi
(válasz)
|
2009.12.13 23:28.47 (72)
|
Ez egy nyári kép Szilvásváradról, a 176os Bz indul Putnokra.
/In memoriam 87es vonal, Szilvásvárad-Putnok/
|
|
|
|
|
hlavi
(válasz)
|
2009.12.13 23:25.58 (71)
|
Ugyanez pár másodperccel később.
|
|
|
|
|
hlavi
(válasz)
|
2009.12.13 23:25.16 (70)
|
A kép Ohat-Pusztakócson készült, az M41 2185 indul Debrecen felé.
|
|
|
|
|
hlavi
(válasz)
|
2009.12.13 23:23.45 (69)
|
A képen látható füst a Bz előtti MD-ből származik. A kép Sárándon készült alig két héttel a létavértesi vonal bezárása előtt. A szerelvény végén a létai Bz látható, amint elindul Debrecen felé.
|
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2009.11.28 22:12.18 (68)
|
A napokban Pécset elhagyja a leállított MD-szerelvény.A még működő MD-k (3002,3006) az évvégéig (illetve fővizsgájuk leártáig) közlekednek.A Btx-ek mözül a 032-esnek December 5-én jár le a fővizsgája.Így elképezhető hogy Decemberben már nem járnak majd MD-k.Pécsre valószínűleg fog jönni néhány Bz (mivel a 46-os vonalon Usgyik járnak) Dombóvárról.(de ez csak feltételezés)
|
|
|
|
cshaweska
(válasz)
|
2009.11.27 13:32.36 (67)
|
November 28-án és 29-én Vasútmodell Parádé Pécsett a Szivárvány Gyerekházban.
Az N-es,H0-ás terepasztalok mellett modell-börze is lesz.28-án, szombaton 15 órától szakmai előadás - nem csak vasutasoknak- , melynek címe: 40 éves a MÁV MD sorozatú, Piroska becenévre hallgató diesel motorvonata. A jármű történetéről és az akkori konkurenciájáról, a RÁBA gyár Balaton motorvonatáról Dr. Szécsey István tart előadást.
A helyszín a 4-es,20-as,2-es járatokkal közelítehtő meg.
Akit érdekel a téma az JÖJJÖN!!További infó : http://www.epivk.hu/ :
|
|
|
|
simonok
(válasz)
|
2009.11.14 22:01.55 (66)
|
ß Eddig képtelenségnek tartották az önmozdonyt (perpetuum mobile), most talált föl egyet Toth Pál a magy. gazd. egy. irnoka; hozzá értők azt mondják, hogy kivihető, mivel a találmány gyakorlati, s kézzel fogható igazságon alapul. A hajtó erő viz, melly a gép alsó és felső viztartójába öntetik. Alkalmazható kicsinyben malmok, szecskavágó, cséplő gépek hajtására. Egy zsineg megrántása által meginditatik, s azután egy gyermek is kormányozhatja. Bővebb leirását másszor közlendjük.
(Vasárnapi Ujság 1854)
|
|
|
|