Balkány
mazsoqq, 2012.06.12 18:17.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület 2007. IV. 20-án. Az alsó szint nyílászárói bepozdorjázva.
|
|
|
Görénypuszta
mazsoqq, 2012.06.12 18:13.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló 2008. V. 26-án, Nagykálló felől. A néhai őrház helyén a bizberszekrény és aknája.
|
|
|
Biri
mazsoqq, 2012.06.12 18:08.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület 2007. IV. 20-án Nyíradony felől.
|
|
|
Báta
mazsoqq, 2012.06.12 17:51.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Leperdpuszta megállóról a MÁV Központi Irattára 1954. III. 4.- VIII. 30. közti anyaga írja: A Leperdpusztai Állami Gazdaság megálló-rakodóhely létesítését kéri a MÁV-tól, a pálya 553-554 hm közt levő őrház mellett, Dolina-Leperdpuszta néven. Bár hasonló távolságra van Véménd állomás, de ide 3 dombot kell megmászni az úton, míg a jelzett őrházhoz végig sík út visz. Véménd felől a bejáró dolgozók már fáradtan érkeznek munkába és az ide való fuvarozás miatt az igás állatok elhullása is lényegesen hamarább következik be, mint sík út esetén. A MÁV megvizsgálta a szóban forgó 12 ezrelék esésű pályarészt, több tervet készített és a jelentős pályaesésből eredő nagyobb beruházáshoz kérte a gazdaság hozzájárulását. A gazdaság közölte, az utasperont megépíti, más segítséget nem tud adni. Ezt a MÁV túl kevésnek találta, ezért nem építette meg a megálló-rakodót. A gazdaság viszont az utasperont megépítette és dolgozói a vonatszemélyzettel megegyezve munkába járásra használták hivatalos engedély nélkül az 50-es évek közepétől a 60-as évek végéig.
|
|
Rákosszentmihály
nohab, 2012.06.12 14:13.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Rákosszentmiháyi rakodó LEÉGETT!!
|
|
Táborfalva
Magyarnaba, 2012.06.12 13:13.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alig egy héttel később (2011. szeptember 25.) az állomás kezdőponti végén lévő útátjárót átépítették. A kiemelt vágányszakaszt az ötödik vágány melletti rakodón tárolták.)
A legtávolabbi sínpár a táborfalvi katonai komlpexum (Fenyves-rakodó) felé vezető iparvágány.
|
|
|
Táborfalva
Magyarnaba, 2012.06.12 13:06.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Táborfalván csak nagyon ritkán végeznek rakodást. Egy ilyen alkalmat sikerült elkapnom 2011. szeptember 18-án, amikor 2 EAS-kocsit töltöttek meg fatörzsekkel. A képen az állomás ötödik vágánya mellett található oldalrakodó. A kép rossz minőségéért elnézést kérek, a Desiro ablaka sajnos nem nyitható.
|
|
|
Nagykonda
mazsoqq, 2012.06.11 19:01.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányú. A kisvasút a MÁV mrh-tól Nagykonda majorig járt 2,5km hosszban, lóvontatással. Nyomköze 760mm, az 1949-es állapotfelméréskor szűnt meg.
|
|
Csillagtanya
mazsoqq, 2012.06.11 18:39.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kétrészes helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányban. Itt a kisvasút még Csillagtanyán át Unitárius dűlőig és Ó-Berettyó hátig járt, lóvontatással. E hálózat összhossza 3,3km volt. 1956-ban adták át a Pernyéspusztára és Csiffre vezető pályát. Ezen már C50 típusú Csepel motoros dízel vontatott.
|
|
Kispest
Magyarnaba, 2012.06.11 14:10.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horváth Dezső 1965-ben írt Kispest településföldrajza című diplomadolgozatában az állomás történetét egy évszámmal bővítő megjegyzést tesz:
"Az 1885-ben Kispest és Szentlőrinc határvonalán felépült lajosmizsei vonal megállóját 'Kispest-Szentlőrinc' állomást a kispestiek kérésére 1895-ben teherpályaudvarral bővítik ki."
|
|
Dunapataj
Magyarnaba, 2012.06.11 13:51.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyurita Julianna 1972-ben Szegeden megírt, Dunapataj település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában így írt Dunapataj vasútállomásáról:
"Dunapataj a Budapest-Kunszentmiklós Solt vasútvonal végállomása. A vasútnak az 1950-es évekig fontos szerepe volt a személyforgalom lebonyolításában. Teherforgalma még napjainkban is jelentős. Dunapataj és környéke mezőgazdasági terményeit a vasút szállítja el, valamint iparcikkekkel, építő és tüzelőanyaggal látja el a környéket.
1952-ben tervezték a vasútvonal meghosszabbítását Kalocsáig majd Bakáig. Már megépítették a vasúti töltést, de a munkálatok félbemaradtak. Egy másik terv szerint iparvágánnyá akarták alakítani alacsony személyforgalma miatt."
|
|
Csák
VT22, 2012.06.10 20:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megjött a vonat.
|
|
|
Csák
VT22, 2012.06.10 20:12.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csák állomás és Csák vásártér között a vártorony tövében, kertek aljában kanyarog a vasútvonal. A kockaköves átjáróval, vonatszemélyzet által kezelt sorompóval olyan hangulata van a vasútnak, amit a magyar vonalakon már alig találunk meg.
|
|
|
Nyíregyháza
dd, 2012.06.10 20:10.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Valakinek nincsenek képei a 2003-as átépítés előttről?
|
|
Újzsombolya
VT22, 2012.06.10 20:00.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...1869-es aninai sínből.
|
|
|
Újzsombolya
VT22, 2012.06.10 19:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik vágány vége, lopás előtt, félig kidöntve...
|
|
|
Újzsombolya
VT22, 2012.06.10 19:56.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Resica 1880. Újzsombolya megmaradt vágányai muzeális síneket tartalmaznak. A kapcsolószereket már lelopták.
|
|
|
Nagybuzsák
VT22, 2012.06.10 18:45.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
RegioTrans motorvonat érkezik Arad állomásról, és indul tovább Ópécska-Nagylak felé.
Gyakorlatilag ennyi forgalom van már csak itt, az állomási vágányokon letétes teherkocsikat tárolnak.
|
|
|
Valkány megálló
siofok35, 2012.06.10 18:26.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem túl vagy épület...
|
|
|
Valkány megálló
siofok35, 2012.06.10 18:22.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valkány, Románia legnyugatibb állomása.
|
|
|
Báta
mazsoqq, 2012.06.10 18:16.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Báta eredetileg 3 vágányú állomás volt. Bátaszék és Palotabozsok közt félúton fekszik. 1945. után bontották el a III. vágányt, helye későbbi helyszínrajzokon is látszik, a töltés jól kiadja. Oka, mivel nagyon ritkán volt itt vonatkereszt és e felbontott vágányt állítólag háborús sérülés helyrehozása miatt egy másik, környékbeli állomáson használták fel. 1953-as rajzon már kétvágányú Báta. Még később is hívták állomásnak, ami megtévesztő, de igaz, mert a megálló-rakodóhelyek régi neve rakodó-állomás volt. Utoljára rakodás 1978. VIII. 28-án volt, a rakvágány bontási engedélyét 1981. VIII. 31-én adták ki, 1982. XII. 31. határidővel. A felvételi épület 1990. tavaszán még állt, állítólag nem sokkal utána bontották.
|
|
Báta
mazsoqq, 2012.06.10 17:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Báta mrh. magasépítményei 1963.
|
|
|
Csillagtanya
mazsoqq, 2012.06.10 17:47.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A címkép alatti történeti leírást pontosítanám. Körzetesítési program miatt Csillagtanya mrh-en (a vonalon Sárrétudvari és Szerep mrh-ekkel együtt) 1973. XII. 31-től a rakodást a MÁV szüneteltette. Akkori szabály szerint, ha ezen elrendelt szünet alatt 1 éven át nem volt rakodás, vagy erre igény, az 1 év letelte után lehetett kérni a rakodóvágány elbontását. A rakvágány bontási engedélye kérelmét és engedélyét 1975. I. 13. és IV. 9. közti iratok részletezik. A bontás határideje 1976. XII. 31. Ezen adatok a MÁV Központi Irattár anyagából idézve. MÁVTI-s kollégáim 1978. nyarán mérték a vonalat, a felvételi épület még állt, de lakatlanul és nem volt már szolgálat. A megálló személyforgalma 1979. I. 8. (hétfő) 0.00-tól szűnt meg.
|
|
Csillagtanya
mazsoqq, 2012.06.10 17:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Előző helyszínrajz folytatása.
|
|
|
Csillagtanya
mazsoqq, 2012.06.10 17:24.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csillagtanya mrh. helyszínrajz déli rész az 1930-as évekből. Szaggatott vonal a kisvasutat jelöli.
|
|
|
Esztergom
Petrás Bence, 2012.06.10 17:07.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1996-ban a Retúr című filmet. A filmben az állomás Illéshegyalja néven szerepel.
|
|
Esztergom
Petrás Bence, 2012.06.10 17:06.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 6342 014-5-ös Desiro és a Bzmot 373-as együttállása Esztergomban.
2012. 06. 09.
|
|
|
Piszke
Petrás Bence, 2012.06.10 17:03.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Piszke a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
|
|
|
Újvár
VT22, 2012.06.10 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pályaállapotok Újvár és Öregfalu között. Magáért beszél...
A vonal végletekig le van pusztítva, ha Csene állomáson nincs kitérő rajta, akkor Jánosföldéig sehol sincs.
|
|
|
Süttő
Petrás Bence, 2012.06.10 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Süttő a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
|
|
|