Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 303 ] [ 304 ] [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] ...   Utolsó Következő

Süttő    Petrás Bence, 2012.06.10 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Süttő a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
 
Szekesút    siofok35, 2012.06.10 16:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túlélő MÁV paddal :)
 
Tusnádközség    Balaton, 2012.06.10 16:07.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíksomlyó Expresszre várva.
 
Kerekegyháza    Greg, 2012.06.10 15:58.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Tudja valaki, hogy melyik utcában van az állomás?"
Szabadság utca. Hetényegyháza (vagy az 52. sz. főút) felől érkezve, a faluba beérve pár száz méter után jobb kéz felől látható. Máig megmaradt a "vasútsárga" festés, szint kiüti az ember szemét, ha arra jár, hogy vasúti épület volt egykor.
 
Fertőújlak    Railwayman, 2012.06.10 11:55.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
El lehetne adni, ha igen jutányos árat kérnének érte. Kétség kívül egy ilyen épület ér 2-3 milliót. De piaci áron a kutya se fogja megvenni. De ha mondjuk 800.000 ért meghirdetnék, már lehet lenne rá vevő. Igaz bukik rajta az állam mondjuk 1,5 milliót, de ha lebontják akkor mivel járt jobban?
 
Lóvész    István, 2012.06.09 22:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Husonyiczagabor!Az általad emlitett meg futamodott vonatról szóló nagyon szép történtet szeretném leközölni.Tehát:A második világháború után 1952-ben különleges eset zajlott le Lóvész és Gyimesközéplok között.Abban az időben Mádéfalva és Adjud között menetrendszerűen közlekedtek ugynevezett gyorstehervonatok.Ezeket 230-as mozdonyok vontattákamelyek kapcsolt tengelyelrendezésük miatt efféle hegyi pályákra nem nagyon voltak alkalmasak.Az elbeszélő nyugdíjas vasutas nem tudta megmondani az eset pontos dátumát csak annyit hogy 1952 elején történt.Egy ilyen gyorstehervonatot továbbított adjudi személyzettel a 230-501-es mozdony.Miután a lóvészi alagút leejtőjén végrehajtotta az első fékezést a fékek fogtak hiszen a sebesség még alacsony volt.Feloldotta a fékeket de meglehet hogy a következő fékezést később végezte mint kellet volna ezért a sebesség megnőtt.A vagonok nagyrészt Westinghause-tipusúak voltak-ilyen berendezéssel nem lehetséges a fékek fokozatos oldását végrehajtani,és talán ebből adódóan a mozdonyvezetőn bizonytalanság és félelel vett erőt.A sebesség növekedése láttán elveszítette önuralmát majd kétságbeesésében az Utusalj és Bánya-völgyhíd jözött leugrott a mozdonyról és súlyosan megsérült.Ezután a konyhán maradt fűtő kezelte a kéziféket de az már hatástalannak bizonyult.Érezvén hogy a vonat zabolátlanná vált egyfolytában vészjelzéseket adott le,folyamatosan szólt a mozdonysíp.A vasúti pályaőrök az Utusaljnál illetve a Tatros-hídon felül hallva és látva az őrölten száguldó vonatot telefonon riasztották a középloki forgalmistát hogy a vonat megszaladt.Körülbelül ezzel egyidőben haladt át szemből Gyimesközéplokon egy tehervonat amelynek rendesen Gyimesfelsőlokon let volna keresztezése a gyorstehervonattal.Ám mire Felsőlok értesíteni tudta Középlokot hogy állítság meg a felfelé jövő vonatot az már áthaladt az állomáson.Ebben a kétségbeejtő helyzetben nem maradt más mint értesiteni a Középloki megállót hogy az őr sazaladjon intse le és állitsa meg a Gyimesbükkről jövő vonatot.Szólítsa fel aa mozdony személyzetét hogy hagyják el a vonatot mert fentről egy megszaladt vonat közeledik és az összeütközés elkerülhetetlen.A Középlok felöl közeledő vonatot két mozdony vontatta.Az elsőfogaton Ambrus András a másodikon Olti Péter volt a motdonyvezető.Ambrus ekkor hőstettbe illő tettre határozta el magát.Azonnal feloldotta a fékeket és visszafelé inditotta meg a vonatot azt gondolva hogy így sikerül megfogni az elszabadult szerelvényt ha az addig ki nem siklik-és elkerülhető a katasztrófa.A két vonat a megfutamodott Gyimesfelsőlok felől robogó illetve a már vele azonos irányba de lassaban tolt menetben haladó Ambrus-féle szerelvény egy egyenes részen a 118+400. szelvénynél találkozott.Az összecsattanás nagyon erős volt de egyenesben történt és mivel mindkét vonat ugyanabba az irányba haladt egyik sem siklott ki.Ambrus András az összeütközés után megfékezte vonatát igy egyúttal a másikatis.A megszaladt vonat fűtője az ütközés előtt lefeküdt a mozdonysátor padlójára és a vonat megállása után sem tudott szóhoz jutni,alig hitte el hogy életben maradt.Szegény Ambrus talán akkor fogta fel a helyzet veszélyességét amikor farkasszemet nézett a feléje száguldó vonattal.Minden elismerés és tettének kitüntetése ellenére ide-összeroppanást kapott és sokáig volt betegállományban.Nem érte meg nyugdíjazását,néhány évvel az eset után meghalt.Hát ez lenne az elszabadult vonatról szóló történet.Remélem segítettem és néhány izgalmas percet szereztem vele a kedves olvasónak. Az eset Bilibók Ágoston: A Csíkszereda–Gyimesbükk vasútvonal története c. könyvéből származik. Kiváló könyv a vasútvonalról, ajánlom mindenkinek.
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:23.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kilátás az állomásról a kegytemplom felé
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:22.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És fedett része a pénztárral
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:21.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peron
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:20.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kissé összefirkált váróterem
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:19.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai képek: ebben az épületben van a váróterem és a polgárőri helyiség
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:15.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Omlásveszély (!)
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szocreál
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:13.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy héttel ezelőtti (06.02) képek: az állomásépület hátsó homlokzata
 
Beremendi Cementmű    Cshaweska, 2012.06.09 15:17.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villányi bekötés 1969-ben készült el.Ekkor a Nagyharsány felőli állomásvégben egy delta épült melyet a beremendi személyfogalom felszámolása után bontottak el.Így alakult ki a jelenlegi elágazás Siklós ill. a Gyártelep felé.
 
Beremend    Train Station, 2012.06.09 15:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már a 70-es évek második felében megérkeztek az első "Csehkockák".
Nagyharsány-Beremend között 1982.08.31-én szűnt meg a közlekedés.A vonalat a Cemetmű után elbontották.
(A Pécs-Harkány közti utolsó MDa vonata Beremendig ment még.)
 
Harkány    Train Station, 2012.06.09 15:02.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
NEM.
És említettem is h PAPÍR SZERINT.
Már BCM-ből ics csak heté 2-3 vonat indul.
 
Nagykonda    mazsoqq, 2012.06.09 13:41.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyszínrajz az 1930-as évekből. Szaggatott vonal jelöli a Nagykondáról bejövő kisvasutat. Nagykonda MÁV mrh. tulajdonképp Nagypáltelepen van.
 
Diósviszló    mazsoqq, 2012.06.09 13:34.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás helyszínrajza az 1930-as évekből. Szaggatott vonal jelöli a Tüskéspusztáról bejövő kisvasutat.
 
Keresztespuszta    mazsoqq, 2012.06.09 13:27.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresztespuszta mrh. felvételi épület bővítési terve 1953., engedélyezve 1956.
 
Sellye    Tádé, 2012.06.09 11:47.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Biztos vagy benne?Megnéztem azt a részt (Kisváros 4. rész -Üldözés),de nekem úgy tűnt,hogy az inkább Harkány nem?Persze javíts(atok) ki ha tévedek.
 
Fertőújlak    András, 2012.06.09 01:29.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon attól tartok, hogy ennek előbb - utób az épület elbontása lesz a vége. Így jut pusztulásba egy hajdanán takaros, karbantartott kis állomás, ha nincs gazdája. Kár érte. Sajnos a lakott településektől is messze esik, így még lakásként sem hiszem, hogy lenne rá érdeklődő.
 
Soltvadkert    VT22, 2012.06.08 21:56.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tokaj, ugyan már... Soltvadkert!
 
Fertőújlak    djlacee, 2012.06.08 18:47.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik kérdésem már tárgytalan, ma jártam erre, és még áll, ahogy néztem az épületnek szerkezetileg semmi baja, viszont jól szét van verve. Az egykori rakodóvágánynak nyoma sincs.
GALÉRIA: http://indafoto.hu/gepardlacee/fertoujlak_vasutallomas
 
Gyimesközéplok    siofok35, 2012.06.08 15:27.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
na, látom itt is kicserélték a szép zománctáblát arra a gagyi műanyagra... mondjuk az legalább kétnyelvű, amiért piros pont a CFR-nek!
 
Piliscsaba    siofok35, 2012.06.08 15:05.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Budapest felé eső végén lévő őrház(ak).
 
Klotildliget    siofok35, 2012.06.08 15:03.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Behavazva
 
Klotildliget    siofok35, 2012.06.08 15:02.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis aluljáró vezet át a megállóhely alatt. A közelgő pályafelújítás alkalmával, úgy tudom, egy tágasabb, korszerűbb műtárgy készül helyette.
 
Harkány    Garamvölgyi Ádám, 2012.06.08 11:46.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Biztos vagy benne, hogy Harkányi valódi forgalom lenne? Szerintem Villány felől csak a BCM-ig van rendszeres forgalom.
 
Sellye    Petrás Bence, 2012.06.07 15:38.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1993-ban a Kisváros című sorozat Üldözés című epizódját.
 
Előző Első    ... [ 303 ] [ 304 ] [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] ...   Utolsó Következő