Süttő
Petrás Bence, 2012.06.10 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Süttő a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
|
|
|
Szekesút
siofok35, 2012.06.10 16:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túlélő MÁV paddal :)
|
|
|
Tusnádközség
Balaton, 2012.06.10 16:07.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csíksomlyó Expresszre várva.
|
|
|
Kerekegyháza
Greg, 2012.06.10 15:58.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Tudja valaki, hogy melyik utcában van az állomás?"
Szabadság utca. Hetényegyháza (vagy az 52. sz. főút) felől érkezve, a faluba beérve pár száz méter után jobb kéz felől látható. Máig megmaradt a "vasútsárga" festés, szint kiüti az ember szemét, ha arra jár, hogy vasúti épület volt egykor.
|
|
Fertőújlak
Railwayman, 2012.06.10 11:55.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
El lehetne adni, ha igen jutányos árat kérnének érte. Kétség kívül egy ilyen épület ér 2-3 milliót. De piaci áron a kutya se fogja megvenni. De ha mondjuk 800.000 ért meghirdetnék, már lehet lenne rá vevő. Igaz bukik rajta az állam mondjuk 1,5 milliót, de ha lebontják akkor mivel járt jobban?
|
|
Lóvész
István, 2012.06.09 22:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Husonyiczagabor!Az általad emlitett meg futamodott vonatról szóló nagyon szép történtet szeretném leközölni.Tehát:A második világháború után 1952-ben különleges eset zajlott le Lóvész és Gyimesközéplok között.Abban az időben Mádéfalva és Adjud között menetrendszerűen közlekedtek ugynevezett gyorstehervonatok.Ezeket 230-as mozdonyok vontattákamelyek kapcsolt tengelyelrendezésük miatt efféle hegyi pályákra nem nagyon voltak alkalmasak.Az elbeszélő nyugdíjas vasutas nem tudta megmondani az eset pontos dátumát csak annyit hogy 1952 elején történt.Egy ilyen gyorstehervonatot továbbított adjudi személyzettel a 230-501-es mozdony.Miután a lóvészi alagút leejtőjén végrehajtotta az első fékezést a fékek fogtak hiszen a sebesség még alacsony volt.Feloldotta a fékeket de meglehet hogy a következő fékezést később végezte mint kellet volna ezért a sebesség megnőtt.A vagonok nagyrészt Westinghause-tipusúak voltak-ilyen berendezéssel nem lehetséges a fékek fokozatos oldását végrehajtani,és talán ebből adódóan a mozdonyvezetőn bizonytalanság és félelel vett erőt.A sebesség növekedése láttán elveszítette önuralmát majd kétságbeesésében az Utusalj és Bánya-völgyhíd jözött leugrott a mozdonyról és súlyosan megsérült.Ezután a konyhán maradt fűtő kezelte a kéziféket de az már hatástalannak bizonyult.Érezvén hogy a vonat zabolátlanná vált egyfolytában vészjelzéseket adott le,folyamatosan szólt a mozdonysíp.A vasúti pályaőrök az Utusaljnál illetve a Tatros-hídon felül hallva és látva az őrölten száguldó vonatot telefonon riasztották a középloki forgalmistát hogy a vonat megszaladt.Körülbelül ezzel egyidőben haladt át szemből Gyimesközéplokon egy tehervonat amelynek rendesen Gyimesfelsőlokon let volna keresztezése a gyorstehervonattal.Ám mire Felsőlok értesíteni tudta Középlokot hogy állítság meg a felfelé jövő vonatot az már áthaladt az állomáson.Ebben a kétségbeejtő helyzetben nem maradt más mint értesiteni a Középloki megállót hogy az őr sazaladjon intse le és állitsa meg a Gyimesbükkről jövő vonatot.Szólítsa fel aa mozdony személyzetét hogy hagyják el a vonatot mert fentről egy megszaladt vonat közeledik és az összeütközés elkerülhetetlen.A Középlok felöl közeledő vonatot két mozdony vontatta.Az elsőfogaton Ambrus András a másodikon Olti Péter volt a motdonyvezető.Ambrus ekkor hőstettbe illő tettre határozta el magát.Azonnal feloldotta a fékeket és visszafelé inditotta meg a vonatot azt gondolva hogy így sikerül megfogni az elszabadult szerelvényt ha az addig ki nem siklik-és elkerülhető a katasztrófa.A két vonat a megfutamodott Gyimesfelsőlok felől robogó illetve a már vele azonos irányba de lassaban tolt menetben haladó Ambrus-féle szerelvény egy egyenes részen a 118+400. szelvénynél találkozott.Az összecsattanás nagyon erős volt de egyenesben történt és mivel mindkét vonat ugyanabba az irányba haladt egyik sem siklott ki.Ambrus András az összeütközés után megfékezte vonatát igy egyúttal a másikatis.A megszaladt vonat fűtője az ütközés előtt lefeküdt a mozdonysátor padlójára és a vonat megállása után sem tudott szóhoz jutni,alig hitte el hogy életben maradt.Szegény Ambrus talán akkor fogta fel a helyzet veszélyességét amikor farkasszemet nézett a feléje száguldó vonattal.Minden elismerés és tettének kitüntetése ellenére ide-összeroppanást kapott és sokáig volt betegállományban.Nem érte meg nyugdíjazását,néhány évvel az eset után meghalt.Hát ez lenne az elszabadult vonatról szóló történet.Remélem segítettem és néhány izgalmas percet szereztem vele a kedves olvasónak. Az eset Bilibók Ágoston: A Csíkszereda–Gyimesbükk vasútvonal története c. könyvéből származik. Kiváló könyv a vasútvonalról, ajánlom mindenkinek.
|
|
Máriabesnyő
prozak01, 2012.06.09 22:23.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás az állomásról a kegytemplom felé
|
|
|
Máriabesnyő
prozak01, 2012.06.09 22:22.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És fedett része a pénztárral
|
|
|
Máriabesnyő
prozak01, 2012.06.09 22:21.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron
|
|
|
Máriabesnyő
prozak01, 2012.06.09 22:20.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kissé összefirkált váróterem
|
|
|
Máriabesnyő
prozak01, 2012.06.09 22:19.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai képek: ebben az épületben van a váróterem és a polgárőri helyiség
|
|
|
Székesfehérvár
prozak01, 2012.06.09 22:15.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Omlásveszély (!)
|
|
|
Székesfehérvár
prozak01, 2012.06.09 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szocreál
|
|
|
Székesfehérvár
prozak01, 2012.06.09 22:13.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy héttel ezelőtti (06.02) képek: az állomásépület hátsó homlokzata
|
|
|
Beremendi Cementmű
Cshaweska, 2012.06.09 15:17.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A villányi bekötés 1969-ben készült el.Ekkor a Nagyharsány felőli állomásvégben egy delta épült melyet a beremendi személyfogalom felszámolása után bontottak el.Így alakult ki a jelenlegi elágazás Siklós ill. a Gyártelep felé.
|
|
Beremend
Train Station, 2012.06.09 15:07.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már a 70-es évek második felében megérkeztek az első "Csehkockák".
Nagyharsány-Beremend között 1982.08.31-én szűnt meg a közlekedés.A vonalat a Cemetmű után elbontották.
(A Pécs-Harkány közti utolsó MDa vonata Beremendig ment még.)
|
|
Harkány
Train Station, 2012.06.09 15:02.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
NEM.
És említettem is h PAPÍR SZERINT.
Már BCM-ből ics csak heté 2-3 vonat indul.
|
|
Nagykonda
mazsoqq, 2012.06.09 13:41.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyszínrajz az 1930-as évekből. Szaggatott vonal jelöli a Nagykondáról bejövő kisvasutat. Nagykonda MÁV mrh. tulajdonképp Nagypáltelepen van.
|
|
|
Diósviszló
mazsoqq, 2012.06.09 13:34.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyszínrajza az 1930-as évekből. Szaggatott vonal jelöli a Tüskéspusztáról bejövő kisvasutat.
|
|
|
Keresztespuszta
mazsoqq, 2012.06.09 13:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresztespuszta mrh. felvételi épület bővítési terve 1953., engedélyezve 1956.
|
|
|
Sellye
Tádé, 2012.06.09 11:47.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos vagy benne?Megnéztem azt a részt (Kisváros 4. rész -Üldözés),de nekem úgy tűnt,hogy az inkább Harkány nem?Persze javíts(atok) ki ha tévedek.
|
|
Fertőújlak
András, 2012.06.09 01:29.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon attól tartok, hogy ennek előbb - utób az épület elbontása lesz a vége. Így jut pusztulásba egy hajdanán takaros, karbantartott kis állomás, ha nincs gazdája. Kár érte. Sajnos a lakott településektől is messze esik, így még lakásként sem hiszem, hogy lenne rá érdeklődő.
|
|
Soltvadkert
VT22, 2012.06.08 21:56.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tokaj, ugyan már... Soltvadkert!
|
|
|
Fertőújlak
djlacee, 2012.06.08 18:47.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik kérdésem már tárgytalan, ma jártam erre, és még áll, ahogy néztem az épületnek szerkezetileg semmi baja, viszont jól szét van verve. Az egykori rakodóvágánynak nyoma sincs.
GALÉRIA: http://indafoto.hu/gepardlacee/fertoujlak_vasutallomas
|
|
Gyimesközéplok
siofok35, 2012.06.08 15:27.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
na, látom itt is kicserélték a szép zománctáblát arra a gagyi műanyagra... mondjuk az legalább kétnyelvű, amiért piros pont a CFR-nek!
|
|
Piliscsaba
siofok35, 2012.06.08 15:05.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Budapest felé eső végén lévő őrház(ak).
|
|
|
Klotildliget
siofok35, 2012.06.08 15:03.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Behavazva
|
|
|
Klotildliget
siofok35, 2012.06.08 15:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis aluljáró vezet át a megállóhely alatt. A közelgő pályafelújítás alkalmával, úgy tudom, egy tágasabb, korszerűbb műtárgy készül helyette.
|
|
|
Harkány
Garamvölgyi Ádám, 2012.06.08 11:46.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos vagy benne, hogy Harkányi valódi forgalom lenne? Szerintem Villány felől csak a BCM-ig van rendszeres forgalom.
|
|
Sellye
Petrás Bence, 2012.06.07 15:38.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1993-ban a Kisváros című sorozat Üldözés című epizódját.
|
|