Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] ...   Utolsó Következő

Hernád    Magyarnaba, 2012.06.02 19:57.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minden óra 50 perckor fut be a Lajosmizse felé tartó vonat. Hétvége lévén magányos Desirok kóborolnak a vonalon és utasforgalom sincs túl nagy. Három felszálló és egy leszálló volt.
 
Hernád    Magyarnaba, 2012.06.02 19:53.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örkény (Lajosmizse, Kecskemét) irányába tekintünk. A peron távolabbi részeinek szélén már bontogatja apró sárga virágait a Királydinnye (Tribulus terrestris), nevű gyógynövény, amely a kerékpárjukat vasúton szállítók legnagyobb bosszúsága. (Magjának hegyes tövise kiszúrja a gumit.)

Az 1980-as években az Örkény felé eső oldalon ívkorrekciókat hajtottak végre.
 
Hernád    Magyarnaba, 2012.06.02 19:44.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kezdőpont irányába nézünk az 1990-es években kiépített SK+1 szabványú peronról. A jobbról látható akácfák jelentősége, hogy a hernádi utazóközönség szemetes híján ezeknek odvaiban helyezi el a hulladékot, majd azt időnként fel is gyújtja. Olyan a vasút, amilyen az utasai.
 
Hernád    Magyarnaba, 2012.06.02 19:38.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hernád megállóhely felvételi épülete. Nem sokat változott az elmúlt években. Amióta nincs tekerős sorompó, azóta csak ritkán van szolgálat. Jobbára csak hónap elején, mikor elérkezik a diákbérlet-szezon. Az épületet lakják is, hátul egész kellemes pihenőkertet alakított ki a tulaj.
 
Polgárdi-Ipartelepek    Pista87, 2012.06.02 17:44.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kezelési szabályzatból bőven jó lesz szkennelt, fényképezett változat is.
 
Villány-Elágazás    angelo, 2012.06.01 23:44.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A címben ugyan a BCM szerepel, de a képen Villány elágazásban vágják át a piros-fehér-zöld szalagot. Ezen a képen még ép a szalag.
 
Villány-Elágazás    angelo, 2012.06.01 23:38.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal átadása: Dunántúli Napló, 1969. július 18.
 
Csókakő    Zsolt80, 2012.06.01 22:48.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló rosszul van elnevezve, Bodajk központja kb. 10 perc sétával elérhető, míg Csókakő több km távra van...
 
Kaskantyú    Endre, 2012.06.01 19:59.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A majsai oldal, ugyanígy 5+1 párral.
 
Kaskantyú    Endre, 2012.06.01 19:55.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1999.05.30-tól érvényes menetrendben 5 pár vonat, és egy reggeli orgoványi betétjárat található - de ez sajnos nem lépett érvénybe.
 
Kaskantyú    Adani, 2012.06.01 13:16.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrend csak egy dolog ,az se volt megfelelő, de önmagában ma ez még kevés volna. A sebesség is kritikus pont volt és a vonal lassú agonizálása idején sem sokan utaztak rajta, elvégre 50 km-t több mint 2 óra alatt megtenni. Ebben a vonalban több is lehetne, de jelenlegi állapotában nem életképes. A sebességet min 60 km/h-ra kéne emelni, ehhez nem is kéne nagy dolog, bontott anyagokból meg lehetne simán oldani, nem is milliárdokból csak milliókból. A gördülőállomány sem utasvonzó nosztalgiaüzemnek jó a szenes kályhás fűtés meg a fapados kocsik, de hivatásforgalomra nem. Min. egy Bzmot szinvonalú komfortfokozató motorkocsipark kéne ide, asszem ezt is lehetne használtan szerezni a lengyelektől. De még ez is kevés, mert ki kéne iktatni a sok szükségtelen puszta közepén megállást is. Hány olyan megálló van ,ahol, szinte sosem száll fel senki? Feltétles megállóként kéne működnie minden pusztai megállónak, ha nagy ritkán van utas akkor megáll neki. Aztán ott van pl. Helvécia, ahol végigzötyög a falu főutcáján a vonat, iskola, templom, bolt stb. mellett és csak valahol a pusztában áll meg. Ahol kéne ott nem viszont a puszta közepén megáll minden fánál.

A végállomások is rossz helyen vannak. Kiskörös még hagyján legalább közel a nagyvasúthoz, igaz, hogy az állomásépület mögött bújik meg egy csonkavágányban egy gazzal benőtt telken, nem 21. századi ez sem, hogy peron nélkül egy gazos rét közepén egy csonkavágányban végződik a vonal. Ott egy Tesco áruház alig 100m-re, 100m vágányhosszabbítás és akár a bejáratig mehetett volna a vonat, úticél ugye lehet a tanyákról is az ,hogy nagybevásárlás. Előre kellett volna gondolkodni és akár feltételként is szabhatták volna a Tesco-nak az engedélyekhez, hogy ezt csinálja meg, minimális dolog lett volna 100m sín és pár betonkocka peron gyanánt. Vagy akár a nagyvasút állomásához is oda lehetett volna vinni, legalább szem előtt lenne.

Kecskeméten még siralmasabb a helyzet. Egy felüljáró tövében mindentől távol, bújik el a járműtelep és a végállomás. Se tömegközlekedési kapcsolat se semmi olyan létesítmény, ami potenciális úticél lehet. Itt is minimális költségvetés lett volna a pár száz méterre lévő Kecskemét alsó állomásig elvinni a kisvonatot, majd onnan egy 3. sín berakásával a már meglévő vasútvonalba a nagyállomásiig elvinni.ráadásul e a vágánykapcsolat meg is volt régen csak felszedték. Sőt az eredeti végállomás a Rávágy téren volt. Az igazi svájci kisvasutakhoz megfelelő módi viszont az lenne, hogy a városon belül kanyarogva érné a nagyállomást villamosként járva a városban, ahogy régen Nyíregyházán. De ugye ez pont az álmodik a nyomor kategória, amihez csillagászati pénzek kellenek, ami sosem lesz. Viszont a nagyállomásig elvinni ehhez képest fillérekből kihozható.

És hát ugye maga a vonat végig tanyavilágoknál meg kisebb falvaknál jár, sok helyre betonút sem vezet, így 60 km/h sebesség untig elég lenne, a traktornak (2009 végén az utolsó perceiben utaztam rajta, lehangoló azt látni ,hogy egy sárban küzdő traktor leelőzi a vonatot, gondolom nyáron se felemelő érzés, mert ugyan Petőfi imádja az alföld tengersík vidékét, de még én is, aki szintén az alföldről származik elunja idővel a 10 kukoricaszál/perc sebességgel változó tájat és a vonatot előző legyek látványát), meg a földúton poroszkáló Zsiguliknak és Opeleknek, Niváknak. Nem is beszélve arról ,hogy mondjuk télen hóesés után vagy egy kiadós záporos időszak utáni sártengerben a vonaton kívül csak traktorral és terepjáróval lehet közlekedni.
 
Kaskantyú    VT22, 2012.06.01 10:53.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem lehetett utasbarátabb menetrendet tartani a hadra forgató gépek száma és állapota miatt. Úgy hallottam, még a 90-es években készült egy menetrendtervezet amelyikben kb. kétóránként indultak volna a vonatok, de már akkor sem vállalta a vasútüzem, így maradtak a három vonatpárnál.
 
Galócási gőzfűrész    siofok35, 2012.06.01 10:13.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.panoramio.com/photo/30446653

neten találtam
 
Budapest-Keleti    ROCOman, 2012.06.01 05:37.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utasforgalom számára megnyitott területeken - a felvételi épület ilyen - szabadon lehet fotózni.
 
Tápiószele    ROCOman, 2012.06.01 05:32.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület felújítása, korhű ruhába öltöztetése a befejezéséhez közeledik.
 
Budapest-Keleti    Gábor, 2012.06.01 01:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szervusztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az állomás területén, pontosabban a nagy csarnokban, illetve ahol talán most a nemzetközi pénztárak vannak: szabadon lehet fotózni vagy engedély kell hozzá? Nagyon tetszik ez az épület és szeretnék róla minél több képet készíteni. Köszönöm a válaszokat.
 
Dombóvár    VT22, 2012.06.01 01:32.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dombóvár 2012.04.26.
 
Borosjenő    VT22, 2012.06.01 01:11.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyesbítés a névtáblás képhez: Bihar megyében létezik egy Köröskisjenő nevű falu, amelynek román neve szintén Ineu, innen eredhet a tévedés. Mindenesetre a helyes Borosjenő név nem került ki a táblára.
 
Kapostüskevár    Robi, 2012.05.31 21:46.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kapostüskevár 2012.05.25
 
Kapostüskevár    Robi, 2012.05.31 21:44.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kapostüskevár megújul 2012.05.25
 
Kaskantyú    GKSZKft, 2012.05.31 16:42.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, de talán ha utasbarát menetrend lett volna akkor lehet, hogy többen használták volna. Például a 4 gépből mindet ki lehetett volna küldeni a vonalra és nem csak 2-őt (valójában 3, mert reggeli időszakban a kiskőrösi vonalon két vonat volt kint). De a menetrendet mindenképpen újra kéne gondolni ahhoz, hogy gazdaságos legyen üzemeltetni (újraindítani) a kisvasutat.
 
Alsórönök    Railwayman, 2012.05.31 13:45.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GYSEV-et ennél igényesebbnek hittem, mint amit a névtáblával csináltak. Amúgy miért váltott kék alap, fehér betű kombóra a GYSEV a tábláknál?
 
Nádudvar    QQriQ, 2012.05.30 20:53.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://img.index.hu/imgfrm/4/6/7/1/IMG_0007694671.jpg
A kép alapján az állomásépületet még a vasút megszűnése előtt elkezdték átalakítani
 
Pestszentlőrinc-Kavicsbánya    bpxvi, 2012.05.30 19:34.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerencsére az ATCO-telep a Burma-vasút legalább ezt a részét életben tartja. A Kis-Burma-vasútra már csak a töltés emlékeztet...
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2012.05.30 19:22.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012. május 30-án a 32913-as vonatszámú Bz Lábatlanon fekve maradt, így másfél hónap után újra Desirónak kellett a 4-es vonal vágányaira lépnie, a Bz-t helyettesítve...
 
Bánrévei Vízmű    RZoltan, 2012.05.30 17:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajónémeti határában, a Bánréve-Ózd vasút mellett, a Sajón átvezető vasúti híd közelében, 1905 és 1909 között nagyteljesítményű vízmű épült, az RMST (Rimamurány Salgótarjáni Vasmű Rt) ózdi gyárának számára.
A vízmű a Sajó jobb partján helyezkedett el. Innen biztosították az ózdi gyártelep vízszükségletét.
A két világháború között a vízmű területén az ózdi vízi cserkészcsapatnak csónakháza volt. A csónakházat a kohászati üzemek egészen az 1960-as évek elejéig fenntartotta.

 
Dorog    ROCOman, 2012.05.30 06:09.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdemes lehet szétnézni az allomasok.uw.hu-n.
 
Dorog    pepin, 2012.05.29 22:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudja valaki hol lehetne vágányalaprajzot találni?
 
Palotabozsok    Dávid, 2012.05.28 14:01.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elég elkeserítő a helyzet. Nemrég jártam itt. Nem sok minden utal arra hogy itt egykor vonatok közlekedtek. Mindent elborít a nagy gaz...
 
Pécs-Gyárváros    Dávid, 2012.05.28 13:50.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Leszerelték (kiszedték) a fénysórompókat a megálló előtt. Sajnos ez is azt támasztja elő hogy többé nem jár majd vonat a 64-es vonalon!! :((
 
Előző Első    ... [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] ...   Utolsó Következő