Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] [ 314 ] [ 315 ] [ 316 ] ...   Utolsó Következő

Lajosmizse    Magyarnaba, 2012.05.20 21:06.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó mellett árválkodik az ÁFÉSZ gyümölcsátvevő raktára. Két évtizeddel ezelőttig nagy élet volt itt. Ide érkeztek a tanyákról a gyümölcsszállítmányok, az ÁFÉSZ átvette, osztályozta, csomagolta, vagonba rakta, másnap már a lajosi barack, a mizsei szőlő vagy a kulapityei (ez Lajosmizse egy külterülete) alma már a városiak asztalán volt. Ezt hívták integrátori szövetkezetnek. Sajnos nincs már, ahogy reggeli tehervonat sincs.
 
Lajosmizse    Magyarnaba, 2012.05.20 21:01.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ember azt hinné, hogy a régi Józsefváros valamely mellékutcáján lépdel... Lajosmizse állomás rakodóhelyét macskakővel borították. A faárurakodás jó nagy rumlival jár, különböző méretű és fajtájú rönkök várnak elszállításra, az évek alatt a fákról lepotyogott kéregdarabok pedig takaros kis halmokat alkotnak.
 
Lajosmizse    Magyarnaba, 2012.05.20 20:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még mindig rendszeresen rakodnak, ezen a hétvégén négy Eas várakozott rakományára az állomáson. A múltkorában a kocsi oldalán látott szállítólevél szerint az akkori szállítmány Ausztriába indult.
 
Piliscsaba    Magyarnaba, 2012.05.20 20:43.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A magyar állam nem szán pénzt a saját vasúti hálózatára, ezért a fejlesztéseket EU pénzből kell megoldani. Az EU csakis kétféle vonal átépítésére ad pénzt: az elővárosi és a transzeurópai hálózatokhoz tartozó vonalakra. A Budapest környéki vonalak (így a 2-es is) megmenekültek, bár a 142-es esetében erősen rezeg a léc. (Ott a Mercedes határozott kérése ellenére még mindig nincs átépítés.) Szép lassan fejlődgetnek az európai hálózatok részei is: Őrihódos-Budapest, Békéscsaba-Budapest, Záhony-Szolnok, stb. A többi magyarországi MÁV-vonal azonban nagyrészt bizonytalan.

Szurkoljunk a 2-es vonalnak és örüljünk az EU ez irányú szerepvállalásának!
 
Csigérszőllős    Balazs177, 2012.05.20 14:02.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt akár egy western filmet is leforgathatnának!A környék hangulata teljesen olyan.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2012.05.20 13:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép 2012. április 13-án készült, az utolsó Esztergom-Süttő személyvonat Desirója mellé érkezik a Gysev 402-es Púposa (a dorogi Preymesser üzemben szolgáltak ki), immár visszafelé Komárom irányába, azonban Tokodon 15 percet várakoznia kellett.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2012.05.20 13:30.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. novembere óta rendszertelen időpontokban ürítős kocsikkal szállítanak szénport a brikettgyárból. 2012. első hónapjaiban a komáromi tartalék (LCH gép) is dolgozott Tokodon, a képen éppen az iparvágányról érkezik vissza az állomásra, 25 kocsival szolgáltak ki...
 
Piliscsaba    Adani, 2012.05.20 10:05.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hallottam, hogy a 142-esre idénre be van tervezve az, hogy Gyálon és Inárcson állomás épül a megállóhelyekből így alkalmas esz keresztezésre, ezáltal csökken a zavarérzékenység és nem kell annyit várni a keresztre. A Kispest-Ócsa szakasz felújítása is a tervbe van, a hírek szerint ebbe a Mercedes gyár is ad bele némi pénzmagot, mert neki is fontos ,hogy egy esetleges zavar esetén a 100a-n a tehervonatai erre is tudjanak kerülni.
 
Piliscsaba    VT22, 2012.05.20 00:15.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, már nagyon is ideje volt a felújításnak.
Hasonlóan ráférne a felújítás, részleges kétvágányúsítás és villamosítás a 142-es vonalra is, csak valamiért a MÁV mostohagyermekként kezeli az elővárosi vonalak között.
 
Hajdúböszörmény    Bzmot 383, 2012.05.19 19:26.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most már csak pénteken és vasárnap a 36616-36623 -as számú vonat közlekedik M41-essel.
 
Piliscsaba    siofok35, 2012.05.19 16:03.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelentem, a 2-es vonalnak hatalmas forgalma van, és nagyon rossz állapotú a pálya, mindennaposak a késések.
 
Piliscsaba    Balazs177, 2012.05.18 11:10.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És gondolom a legfőbb érv,hogy egy Budapestről kiinduló vonal!A vidéki jóval nagyobb forgalmú vonalak meg le vannak sajnálva!Ott senkit sem érdekel,hogy egy nagyobb késés esetén bukik a vonal egész napi menetrendje!
 
Piliscsaba    Adani, 2012.05.18 08:29.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fontos, persze, mert a személyforgalom sem csekély a vonalon, kétvágányúsítással sokat lehet azzal is lecsípni a menetidőből, hogy nem kell az ellenvonatra várni. Teherforgalom is van, a Suzuki gyár Esztergomból elég sokat generál.
 
Piliscsaba    Balazs177, 2012.05.18 08:09.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki elárulná,hogy itt miért olyan fontos a kétvágányúsítás?Olyan hatalmas teherforgalom van a vonalon?Pont a filmben látható hölgy jelentette be a kétvágányúsítást az ennél jóval nagyobb forgalmú Győr-Sopron vonalon is!Ott egyenlőre semmi sem történt ez ügyben!
 
Vajnafalva    biszakabel, 2012.05.17 22:16.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajnafalva egykori kisvasúti állomás, ahol a siklóvasútról történt az átrakodás a "normál" kisvasúti kocsikra, avagy az állványkocsiról leszerelték a kisvasúti kocsit. A vonalon menetrendszerinti személyszállítás sosem volt, kivételt képeznek az időnkénti turistavonatok. Az állomás Kovászna - Sikló Alsóként is ismert
 
Pécs-Gyárváros    Dávid, 2012.05.17 21:02.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép kis gaz, és pipacs tenger van már a sínek között. Nem mostanában fog erre vonat közlekedni. :(
 
Piliscsaba    Heteny, 2012.05.17 20:16.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A munkások kicsavaroztak egy előzetesen kivágott sínszálat, a reprezentáló köztisztviselők megemelték, majd a munkások visszacsavarozták a sínszálat. 2012. május 17-én az itt tartott rendezvénnyel kezdődött meg (vagy folytatódott) a 2-es vonal átépítése. A díszvendég az M61 001 volt.

http://tv2.hu/tenyek/video/20-milliardos-fejlesztes
http://iho.hu/hir/megindult-a-2-es-vonal-felujitasa-120517
 
Isaszeg    fizolt, 2012.05.17 13:03.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fel sem tűnik, hogy milyen szocreál épület, a sok fa miatt, a Pest felőli kanyarból kilépő vonatok pedig szép fotótémát adnak.
Ha nincs behúzva a forgalmi függönye, akkor mindenki az ablakból nézi a vágánytáblát, hogy hol tart a vonat.
 
Várpalota    Alacc, 2012.05.17 08:32.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
András!

Nem volt ez elvetélt kísérlet, csak akkoriban jelent meg a nyomvonalterves, több szolgáltatást nyújtó Domino 70, így a nagyállomásokra már azt építették. A monori az nem D67 volt, inkább egy megerőszakolt D55. (Monor 1965-66 fordulója táján ment üzembe, így nem volt akkor még D67, az inkább annak az elődje volt) Egyébként a 3db D67: Várpalota, Szolnok-Magasfogadó, Eperjeske-Átrakó. Alapjaiban a Domino 55-re épül, csak tudja a tolatóvágányutat, össz-vissz ennyit érdemes tudni róla.
 
Bicske    Magyarnaba, 2012.05.17 08:21.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bicske állomására csak fél napos késéssel érkezett a klessheimi találkozóról visszatérő Horthy vonata. (A németek szándékosan légiriadókkal, félreállításokkal hátráltatták a kormányzó különvonatát, hogy az hazatérve nehogy a megszálló német csapatokkal szembeni ellenállásra adhasson parancsot.) Bicskén egy hosszabb várakoztatásra került sor március 19-én a reggeli órákban. (Talán az előző napi szabotázs miatt.)

Az állomáson veszteglő vonaton két fontos találkozóra került sor. Itt tett Ernst Kaltenbrunner, a Magyarországra bevonuló Gestapo egységek parancsnoka "bemutatkozó látogatást" a kormányzónál.

Bicskén Jagow német nagykövet érkezett búcsúlátogatásra Horthyhoz. Elmondta, hogy a német kormány visszavonja nagykövetét Magyarországról, majd bemutatta utódját, Edmund Veesenmayert, aki már nem nagykövetként, hanem a Német Birodalom teljhatalmú megbízottjaként lesz jelen az országban. Veesenmayer nem habozott, a háromnegyed órás "egyeztetés" első perceiben közölte Horthyval, hogy a Kállay-kormányt el kell bocsájtani és új, nácibarát kormányt kell kinevezni. Veesenmayer saját jelöltjeként Imrédyt nevezte meg, akiről Horthy hallani sem akart, így a bicskei találkozó eredménytelenül ért véget.

(Forrás: Ránki György (1978) 1944. március 19 - Magyarország német megszállása. p 130; ISBN 963 09 1074 8)

Van még Magyarországon vasútállomás, ahol kormányalakítási tárgyalások zajlottak?
 
Várpalota    András, 2012.05.16 23:41.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a D 70 elődje, egy elvetélt kísérlet. Tudja kezelni a tolató vágányutakat is. Az országban mindössze 3 db-ot telepítettek, melyekből a monorit már felszámolták az átépítés során. Ezen kívül Eperjeskén van még.
 
Kiszombor megálló    Bzmot 383, 2012.05.16 17:40.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért kellett ide Kiszombor megálló? Kicsit fura név
 
Sepsibükszád-Bálványosfüred    fizolt, 2012.05.16 15:04.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyek között, a falutól1,5km-re található, a kőbányák miatt sok vágányos, két nyíltvonali iparvágány kiágazást is kezelnek innen. A biztosító berendezése: tolatóvágányutas dominó. Valószínűleg sok kisállomáson nincs is kereszt a menetrend szerint, de a késések miatt azokat folyamatosan áthelyezik, ezért van itt minden kisállomáson szolgálat
 
Tusnádfürdő    fizolt, 2012.05.16 14:57.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyszerű, kétvágányos állomás, ehhez képest hatalmas állomásépülete van.
 
Várpalota    fizolt, 2012.05.16 14:46.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
D67? És az milyen?
 
Pusztabánréve    tonyezramirez, 2012.05.16 08:27.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megállóhely valamikor régen megálló-rakodóhely volt. A képen nem látszik,de a felvételi épület mellett tekintélyes méretű rakodóhely van. A telefonoszlopok elhelyezkedéséből lehet következtetni a valamikori rakodóvágány helyére. Az épület mögött az út túloldalán mai napig működő magtár van. Egy idős nyugdíjas vasutas ismerősöm emlékei szerint annak idején sok kocsit raktak itt meg gabonával.
A felvételi épület jelenleg lakatlan,ablakait és ajtóit bedeszkázták...
 
Pózva    Endre, 2012.05.15 23:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jogos az észrevétel, 1949 valóban a régi megállóra vonatkozik, javítva.
 
Pózva    vpeti, 2012.05.15 20:02.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Pózva állomás a faluhoz közelebb volt, mert más nyomvonalon ment a vonat akkor még. Na és nem lehet 1949-es, csak 1959-es, mert 1960-ban adták át Zalaszentiván új állomását, mert ekkor volt a nyomvonalkorrekció.
 
Bicske    Magyarnaba, 2012.05.14 20:30.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944. március 18-án késő este Keresztes-Fischer Ferenc belügyminiszter nyugtalanító híreket kapott: Budapest környékén ismeretlenek több helyen is szabotázsakciókat követtek el, megrongálták a vasúti pályát. Ez történt Bicskén is, így a Hegyeshalom-Budapest vonalon mozgó 10 német katonavonat várakozni kényszerült. A miniszter az esti órákra várta a kormányzó visszaérkezését németországi tárgyalásairól, ezért úgy gondolta, hogy autót küldet Horthyért Bicskére.

Március 19-én a kora hajnali órákban újabb jelentést kapott: a Bicske állomáson veszteglő német katonavonat önkényesen kirakodott, a katonák Budapest felé indultak. Keresztes-Fischer újabb jelentéseket kért, amelyekből kiderült, hogy hasonló események zajlanak más főváros környéki állomásokon is.

Bicske vasútállomása nem tűnik jelentős történelmi objektumnak, de mindenképpen egy fontos esemény színhelye: itt kezdődött Magyarország német megszállása.

(Forrás: Ránki György (1978) 1944. március 19 - Magyarország német megszállása. p 125; ISBN 963 09 1074 8)
 
Kiskundorozsma    Magyarnaba, 2012.05.14 14:31.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Deme Béláné 1975-ben a Kiskundorozsmáról írt diplomamunkájában komoly részt szentel a vasútállomásnak. A dolgozatban olyan adatok jelennek meg, amelyek értékes információkat szolgáltatnak az állomás múltjáról és meg nem valósult jövőjéről is:
-----------
"1887-ben Dorozsma külön kéréssel fordult a vasútigazgatósághoz, hogy állomást kapjanak. Ekkor már áldozatot kellett hozni, saját költségen épült, szegedi területen.

Az állomás személyzeti létszáma 9 fő, 1937-ben. Ebben az évben 4 sínpárral rendelkezik az állomás. Felvételi épülettel, állatrakodóval, faáruraktárral, rendelkezik. Ebben az időben évente 120-150 kocsirakomány árut adnak föl. A személyforgalom 110 fő átlagosan. Az állomás külső formája évtizedekig sem változott. Új főépületet 1970-ben kapott. 1971-től a legkorszerűbb integra domino biztonsági berendezés irányítja a váltókat és a vonatforgalmat.
A vágányok száma: Vonatfogadó 5; rakodó 1 , rövid csonka 1
Naponta 20-30 tehervonat, 16 személy, 9 gyors, 2 expressz vonat halad át (időnként különjáratok is.) Kiskunfélegyházáig kiépített térközbiztosító berendezés segíti a korszerű vasúti közlekedést. A síneken a gőzmozdony egyre ritkábban látható. (A mozdonyok 5-6%-a) A jelen mozdonyai a /Kando/ Diesel, M61 /svéd/ M62 /szovjet/ M44 és M40-es.

48 nagyvállalat rakodik, végeztet fuvarozást, továbbá a környező községek. A távlati terv szerint 1985 után a szegedi rendező pályaudvar idecsoportosításakor korszerű gurító dombot is kap az állomás. Az állomás személyzete 64 fő; állandó munkaerőhiány emiatt lassúbb a tolatás is. Az állomás dolgozói jó munkájukért 5 év óta minden évben élüzem kitüntetést kapnak."
----------

Deme Béláné (1975) Szeged-Kiskundorozsma településföldrajza. 32.o

 
Előző Első    ... [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] [ 314 ] [ 315 ] [ 316 ] ...   Utolsó Következő