Déva
Tastam, 2012.05.06 21:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyennek látni a pályaudvart a "magos vár"-ból
|
|
|
Debrecen-Vásártér
V42LeoFan, 2012.05.06 20:39.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudomm, ehelyett az állomás helyett áll most a TESCO.
Vagy tévedek?
|
|
Abapuszta
lukacsvendi, 2012.05.06 19:47.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Műholdfelvétel. A zöld nyíl helyén volt a (ma már lebontott) épület. Kép: http://maps.google.com
|
|
|
Hetényegyháza
Magyarnaba, 2012.05.06 18:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt héten ismét volt katonai tehervonat a laktanyába. Az állomás harmadik vágányán is járhatott valami nemrégiben, mert a fűszálakat odapasszírozta a sínhez.
|
|
Berente-Rendező
husonyiczagabor, 2012.05.06 14:46.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1996.áprilisában Berente -Rendező pályaudvart személyzet nélküli szolg.hellyé nyilvánították,a kiszolgálási rendet megváltoztatták.Átmeneti ideig a raktárnoki,árupénztárosi hely az épületben maradt.A felügyletet Kazincbarcika állomásfőnöke gyakorolta(csatolt szolg.hely lett Berentéből)Az utolsó állomásfőnöke,Pommer Zoltán Miskol-Gömöriben lett állomásfőnök,míg az utolsó főnök.h Halász lászlóné 1996.nov.01től Bánrévére került szintén állomásfőnöki beosztásba.A szolg.hely állagában lepusztult,tetőszerkezet beszakadt,néhány év mulva elbontották.Ekkor a raktárnoki szolgálat a Borsodi Hőerőmű(később:AES) szolg.helyiségében bonyolódott
|
|
Bánréve
husonyiczagabor, 2012.05.06 14:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halász Lászlóné Sándor Árpádot váltotta az állomásfőnöki poszton.Nevezett (H L-né)1996.nov.01-től 2001.dec.31-ig volt Bánréve állomásfónöke.Innen Miskolc-Gömöribe került szintén ebbe a beosztásba.
Halásznét Bánrévén Révai István követte.
|
|
Kiskunfélegyháza
Magyarnaba, 2012.05.06 14:03.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ember néha érdekes dolgokra akad. A vasútállomás büféje már a háború előtt egy tekerőszerkezettel kinyitható napernyőt épített a peronon a vendégek számára. A büfé (étterem?) azóta már jobblétre szenderült, de a muzeális értékű napernyőnyitó szerkezet a mai napig ott látható a perontető lábához rögzítve.
Ha valakit érdekel, akkor az állomási peron Kecskemét felé eső oldalán találhatja e árnyékolás-technikatörténeti emléket, amelyet a Korányi és Frölich redőnygyár készített.
|
|
|
Acsád
Balazs177, 2012.05.05 20:07.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az acsádi jelenet a filmsorozat első részében látható:http://www.youtube.com/watch?v=WZwMKJS0Sqw
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:25.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:23.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyszínrajza.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:21.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az irodai berendezés.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:20.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kulcsrögzítő berendezés a forgalmi irodában.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:18.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felvételi épület
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:15.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új színekben
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
spf1, 2012.05.05 19:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület új színekben
|
|
|
Nagyszalánc
Tastam, 2012.05.05 11:16.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a település szélső házaitól mintegy fél kilométerre, meglehetősen rendezetlen ipari környezetben (Jabloňový rad) található.
|
|
|
Kalsa
Tastam, 2012.05.05 11:00.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az indóház a vágányok felől nézve. Az épület tekintélyes nagyságia miatt feltételezhető, hogy korábban itt állomás volt. Érdekesség, hogy a kéttősvágányú pálya mellett egy harmadik, szintén villamosított, de széles nyomtávú vágány is húzódik, amely mellé, mivel csak teherforgalmat bonyolít le, nem épült peron
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 01:04.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még bentebb haladva az erdőbe ehhez hasonló fakidőlések találhatók, átlagban majdnem 100 méterenként.
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 01:01.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az erdőbe kicsit bentebb haladva pedig ehhez hasonló tiszta részek is vannak, mintha csak most ment volna el rajta egy vonat.
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:59.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mahócáról kihaladva még mindig gyomos a pálya, bár már nem annyira mint az állomáson, és véleményem szerint itt a pálya jó állapotban van, akár járható is lehetne, sok helyen újak a csavarok, lekötések (még a lopások előtt lettek beépítve).
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:54.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A (részben) leaszfaltozott átjáró. A látvány magáért beszél, de legalább itt hiánytalanul megvannak a vágányok. Reméljük egyszer itt tényleg újra vonatok fognak járni.
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:49.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárat Miskolc felé. A növényzet teljesen elburjánzott, teljesen áthatolhatatlan gyomerdő veszi birtokba a vasutat.
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:45.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész állomásból csupán a bal oldalon látható kb. 10 méteres vágánycsonk maradt meg... A háttérben pedig észrevehető, amint a természet kezdi visszavenni, ami egykor az övé volt...
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:42.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásra érkezve ez a látvány fogad minket.
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Út felújítva, sínek meg mintha csak az útátjáróban lennének...
|
|
|
Mahóca
Pitta7, 2012.05.05 00:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam a mahócai állomáson, és a helyzet továbbra is elkeserítő... Habár újabb lopások nem történtek, és a mahócai állomáson kívül a pálya is rendben van, annyira, hogy akár vonat is járhatna (ha a fakidőléseket és az 1-2 helyen elcsúszott töltéseket nem számítjuk), mégis egyre kilátástalanabbnak tűnik az Ortástető feletti szakasz jövője... Mindez vastag borít, néhol áthatolhatatlan mennyiségben, Mahóca előtt az útátjáró le van aszfaltozva, a vasút egyre inkább hasonlít egy felszámolt vasútvonalra... De bízzunk a csodában, reméljük a legjobbakat, állítólag a vasút gyűjti az anyagot és a munkaerőt a rendbetételhez.
|
|
Acsád
Balazs177, 2012.05.04 19:19.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1975-ben ezen az állomáson forgatták a Sztrogoff Mihály című film egyes jeleneteit.
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2012.05.04 17:37.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a felújítási munkák a kivitelező csődje miatt most épp állnak, reméljük a végeredmény nem marad el a vonal többi, felújított állomásától. A kép 2012. május 03.-án készült.
|
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2012.05.04 17:34.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző állapot. A kép 2008. április 12.-én készült.
|
|
|
Nagykáta
ROCOman, 2012.05.04 15:27.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép akár száz évvel ezelőtt is készülhetett volna. A kivitelezésben résztvevők szép munkát végeztek. Az épület visszakapta eredeti jellegét és összehasonlítva a korábbi állapottal egyértelműen előnyére vált. Követendő példa.
|
|
|