Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 315 ] [ 316 ] [ 317 ] [ 318 ] [ 319 ] [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] ...   Utolsó Következő

Zsitvaújfalu    siofok35, 2012.04.25 23:31.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
HÉV III.o. ez is.
 
Barstaszár    siofok35, 2012.04.25 23:30.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hév III. o. épület
 
Aranyosmarót    siofok35, 2012.04.25 23:28.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem egy HÉV I.o. épülettel van dolgunk, csak kissé kibővítve.
 
Aranyosmarót    siofok35, 2012.04.25 23:27.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utca felőli nézet.
 
Aranyosmarót    siofok35, 2012.04.25 23:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pénztár már nem működik, és a három vonalból is csak egyen jár vonat.
 
Aranyosmarót    siofok35, 2012.04.25 23:24.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jó nagy állomás, egy kis körfűzőháza is van.
 
Berente-Rendező    husonyiczagabor, 2012.04.25 21:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berente szénpályaudvart 1955.júlis 01-én nyitották meg.A hivatkozott felügyeleti könyv első bejegyzése 1955.aug.09.Feltételezem,hogy a megnyitás utáni 1 hónapban egy uj szénpályaudvaron mindenkinek volt feladata bőven(A kutya sem törődött a felügyeleti könyv felfektetésével!)Amíg nem kelltt!
Vagyis ez az első könyv.Berente első állomásfőnöke Pogány Dezső főintéző és még 1958.dec.31-én ő is volt.Kisebb nagyobb távollétek(pl.Tanfolyam,betegség,szabadság) esetén megbízott áll.főnökök helyettesítették.
 
Berente-Rendező    husonyiczagabor, 2012.04.25 20:52.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi felügyeleti könyv alapján 1955.11.15-én Pogány Dezső volt itt az állomásfőnök
1956.ápr.06-án Szabó János volt az állomásfőnök.de valószínűleg csak helyettesített,mert 1956.május 25-én Pogány Dezsőtől Gurizatti Ferenc főintéző vette át az állomás vezetését.
1957.nov.08-án már Bártfai András felügyelő volt az állomás főnöke.Ő 1958 ápr.08-án adta vissza a főnökséget.1958.08.06-án állomásvizsgálatot végeztek ezen az állomáson.Pogány dezső helyettese ekkor Liszkai János,ker főn.h. Kasza Géza volt.A rendelkező fszt.Gyarmati István(később Szuhakálló áll .főnöke),Képes Károly,Kovács Lajos és Czirkus Antal voltak.A LÉTSZÁM:172 fő!!.Az említett felügyeleti könyvet egy rendelet értelmében 1958.dec.31-én Pogány Dezső áll.főn.zárta le.(Sajnálatomra!)
 
Alsórönök    Balazs177, 2012.04.25 20:34.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már közel két éve!
 
Sajókaza    husonyiczagabor, 2012.04.25 20:16.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Villanyszerelők,biz.beresek előkészületeket tesznek az épület elbontásához.Feltételezhetően az állomás épületét minden előzetes bejelentés nélkül néhány óra alatt hamarosan elbontják!Ha valaki tud ennek időpontjáról,-kérem jelezze,hogy az utolsó pillanatokról felvétel készülhessen!Köszönöm.
 
Alsórönök    Petrás Bence, 2012.04.25 17:28.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alsórönök már kétvágányú állomás lett!
 
Balatonalmádi-Öreghegy    Kaba, 2012.04.25 15:20.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Skacok, Érdeklődni szeretnék, hogy a mozdony orr/far számtáblája Pesten feltűnt. Mielőtt megvenném megkérdezném tőletek, hogy lopott-e? Mert elég érdekesen van kitáblázva ez a mozdony. Amennyiben lopott értesítem a hatóságokat.
 
Dunaföldvár    Bohir, 2012.04.25 13:56.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyomirtó vonat látogatott a 42-es vonalra. Képünk Dunaföldvár állomáson készült. 2012.04.25.én.
 
Kisterenye    Petrás Bence, 2012.04.24 21:56.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1982-ben a Viadukt című film egyes jeleneteit.
 
Balatonlelle felső    Imike, 2012.04.24 19:59.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elvileg a hangosbemondást Fonyódról a Központi Forgalomirányítóból,(KÖFI-ből) végzik.Emlékszem még 2010.júliusában még én is mondtam vonatot.Apukámmal pénztárvizsgálaton voltunk és a forgalmista úr megengedte,hogy bemondjam a vonatokat.
 
Poșaga    VT, 2012.04.24 19:47.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1985-ben készült az alábbi kép, akkor már létezett a megálló:
http://img100.imageshack.us/img100/2375/docu00262.jpg
 
Dunaföldvár    Bohir, 2012.04.24 16:21.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megkezdte termelését a Pannónia Ethanol gyára. Első irányvonatuknak már áll is a jelző Dunaföldvár állomásán.
 
Bánréve    RZoltan, 2012.04.24 09:42.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2012.01.22-i hozzászóláshoz:
1948-ban a bánrévei fűtőházvezető:Kalló Barna mozdonyfelvigyázó volt,mellette Kálvin István mozd.felvigyázó,Scsavniczki József és Léka János irodasegédtisztek teljesírettek szolgálatot.

Léka János helyesen: Léka Géza!
Léka Géza 1928-ban született Bánrévén, s 1944-1950 között a fűtőháznál dolgozott, mint irodaellenőr. 1950. szeptember 1-től lett az akkor megalakult Magyar Állami Népi Együttes táncosa, miközben a vasúttól még további két esztendeig fizetés nélküli szabadságon volt. 1953-ban szentesítette végleges áthelyezés a Közl. és Postaügyi Minisztérium. Nem sokkal később már a párizsi, brüsszeli, amszterdami képeslapok is megírták róla, hogy korábban Bánrévén volt vasutas.
Léka Géza világhírű néptáncosként az egész világot bejárta az együttessel. Gyakran hazalátogatott Bánrévére és ilyenkor a fűtőházi munkatársait mindig felkereste.
A Magyar Színházművészeti Lexikon a következőket írja róla:
"Egyszerű, de ízes és kifejező táncmódja, szuggesztív színpadi egyénisége főleg Rábai Miklós és Náfrádi László koreográfiáiban, szóló- és epizódszerepeiben érvényesült (Ecseri lakodalmas, Fonó, Barcsai szeretője, ill.Végvári vitézek). 1969 után a Duna Művészegyüttesnél volt műsorközlő és versmondó.
Szerepelt a „Szerelem” című filmben. Írásai, visszaemlékezései sokszor felidézik a bánrévei időket, kezdeteket."
2003 tavaszán hunyt el.

(Forrás: ifj. Léka Géza, valamint id. Rónaföldi Zoltán feljyegyzései)
 
Pécs felső    Train Station, 2012.04.23 17:35.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Dávid!
Sajnos csak Dombay-tó megállóig vehető fel első lépcsőben a forgalom.
Dombay tó után földcsuszamlás következtében egy kis részen a bevágás eltömődött.
De én Bátaszékig felújítanám :)
 
Kelenföld-Ipartelepek    noki, 2012.04.23 16:35.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ipartelep kiszolgálása két részre volt osztva.(pontosabban két M43-as Dácsia végezte) A "nagymalmos" ill. a "kismalmos". A nagymalmos hordta(húzta) le Kelenföldröl az elegyet, a kismalmos pedig terítette az árút a környező gyárakba,ipari üzemekbe. A visszárút a kismalmos kihúzta(vonta) az Andor útra,aztán a nagymalmos fölhúza azt Kelenföldre(természetesen hátul a kismalmos tolta mert 17 ezrelékes emelkedő volt fölfelé...) Természetesen ez visszafelé 17 ezrelékes lejtő.Észen kellet lenni... Főleg akkor amikor télen a höerőműbe jöttek a tartályvonatok.Volt ,hogy simán ráfékezett állapotba a tartályvonat (elöl a szerencsétlen Dáliával) simán begurult(inkább becsúszott) az Andor úti "főpályaudvarra" -Azok voltak a régi szép ídők-
 
Nagysurány    siofok35, 2012.04.23 16:33.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1991-ben épült.
 
Apafa    dani, 2012.04.23 14:50.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Időközben az apafa-pallagpuszta vasútvonal megszünt.
 
Bánréve    RZoltan, 2012.04.23 10:41.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánréve 1940. 375. sorozatú mozdony személyvonati szolgálatban a Bánréve-Ózd vonalon.
www.fortepan.hu
 
Bánréve    RZoltan, 2012.04.23 09:59.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy adalék Bánréve vasúti csomópont fontosságára és a vasúti forgalomban elfoglalt helyzetére vonatkozólag 1907. évben

„Az államvasúti alkalmazottak lakáspénze 1907. szeptember
Kossuth Ferencz kereskedelemügyi miniszter Wekerle Sándor miniszterelnökkel, mint pénzügyminiszterrel egyetértőleg a magyar királyi államvasutak évi fizetéssel bíró alkalmazottai illetményeinek rendezéséről szóló törvényben nyert felhatalmazása alapján a magyar királyi államvasutak állomásait a törvényben megállapított öt lakáspénzosztályba következőképp sorozta be:
Az első lakáspénzosztályba tartoznak:
Budapest, Fiume és a magyar szent korona országainak határain kívül fekvő állomáshelyek.

Második lakáspénzosztályba tartoznak:
A Budapesten kívül fekvő üzletvezetőségi székhelyek, úgymint Arad, Debrecen, Kolozsvár, Miskolc, Szeged, Szombathely és Zágráb, továbbá a következő városok: Brassó, Győr, Kassa, Nagyvárad, Pozsony, és Temesvár.

Harmadik lakáspénzosztályba tartoznak:
Bánréve, Bród, Bruk Királyhida, Czegléd, Czelldömölk, Eszék, Gyékényes, Hatvan, Hódmezővásárhely, Jutas, Kaposvár, Kecskemét, Komárom, Lipótvár, Losoncz, Lugos, Mármarossziget, Nagybecskerek, Nagykanizsa, Nagyszeben, Nagyszombat, Nyiregyháza, Nyitra, Ó-Dombovár, Palota-Ujpest, Pancsova, Pápa, Pécs, Piski-telep, Pöstyén, Püspökladány, Ruttka, Sátoraljaujhely, Sopron, Szabadka, Szatmárnémeti, Székesfejérvár, Szolnok, Trencsén, Uj-Dombovár, Ujvidék, Versecz, Vinkovcze, Zombor és Zsolna.

A negyedik lakáspénzosztályba tartoznak:
az első – harmadik osztályokba nem tartozó törvényhatósági joggal felruházott és rendezett tanácsú városok.

Végül az ötödik lakáspénz-osztályba tartoznak mindazok a községek és telepek, melyek az első – negyedik lakáspénzosztályokba nem sorozhatók.

 
Ádánd    Ailton, 2012.04.23 01:36.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://adand.hu/2012/04/megszepult-a-vasutallomas/
 
Pécsvárad    Dávid, 2012.04.22 19:23.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég jártam itt, annyira nem rossz a helyzet.
 
Hernádnémeti-Bőcs    husonyiczagabor, 2012.04.22 18:10.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Urhegyi Béla 1959-től 1971-ig volt ezen az állomáson állomásfőnök. Főnöksége idején építették át az 1945-ben felrobbantott Hernád hidat. Az állomásfőnököt 1971-ben Füzesabonyba helyezték, 1975-ben nyugdíjazták és 1982. december 23-án meghalt. Eltemetve az óbudai köztemetőben. Főnöksége idején Hernádnémeti-Bőcs állomáson forgalmi szolgálattevők voltak: Csontos Pál, Zsámba Lajos, Godó László, málházók: Busku Béla, Óriás?, személypénztáros: Zavodnyikné (Ilonka néni). Az adatokat Aranka Rauszné Urhegyi szíves közlése alapján édesapja emlékére tettük közre.
 
Pécs-Vasas    Dávid, 2012.04.22 17:07.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis anyagi ráfordítással itt is düböröghetnének a vonatok, a minap voltam itt. Az állomást lakják.
 
Pécs felső    Dávid, 2012.04.22 17:05.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A minap jártam ezzen az állomáson, és úgy láttam semmi akadálya hogy vonat járjon, egészen Pécsváradig, ismét.
 
Nógrád    atis, 2012.04.22 11:47.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma 9 órakor volt a Duna tévén Sinkó Lászlóval a híres kék túrázós sorozat 75-ös vonalat keresztező epizódja.Kis motorpótló 375-ös? gőzös jött a filmen,fordított állásban húzott vagy 4 bhv-t az egyik még zöld színű volt. 1979-szeptemberi volt a felvétel. Később a nagybörzsönyi kisvasutat is mutatták.Én ezt a sorozatot akárhányszor műsorra tűzik , ha tehetem mindig megnézem!! Jövő szombaton ismét leereszkedek a nyomvonalon Nagyirtásról Márianosztrára. Csatlakozik valaki?
 
Előző Első    ... [ 315 ] [ 316 ] [ 317 ] [ 318 ] [ 319 ] [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] ...   Utolsó Következő