Minden jog fenntartva. © 2005-2024.
|
|
A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb.
Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!
Nógrád
atis, 2012.04.22 11:47.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma 9 órakor volt a Duna tévén Sinkó Lászlóval a híres kék túrázós sorozat 75-ös vonalat keresztező epizódja.Kis motorpótló 375-ös? gőzös jött a filmen,fordított állásban húzott vagy 4 bhv-t az egyik még zöld színű volt. 1979-szeptemberi volt a felvétel. Később a nagybörzsönyi kisvasutat is mutatták.Én ezt a sorozatot akárhányszor műsorra tűzik , ha tehetem mindig megnézem!! Jövő szombaton ismét leereszkedek a nyomvonalon Nagyirtásról Márianosztrára. Csatlakozik valaki?
|
|
Szabadságrendező pu.
Tom, 2012.04.22 11:44.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1964-65 évi menetrend itt:http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/lapok/1964/perecesi1964-65.jpg
|
|
Baja
akos0629, 2012.04.22 11:09.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tipikus bajai látkép...
|
|
|
Bácsbokod-Bácsborsód
akos0629, 2012.04.22 11:06.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás egy Uzsgyi ablakából.
|
|
|
Óalmás
akos0629, 2012.04.22 11:04.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Óalmásról Bácsalmás felé nézve.
A háttérben éppen elrobogott a 194-es Szergej.
|
|
|
Óalmás
akos0629, 2012.04.22 11:03.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Óalmás mostanság...
|
|
|
Vedresháza
VT22, 2012.04.21 23:18.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vedresháza, a vágány helye Szőreg felé nézve
|
|
|
Vedresháza
VT22, 2012.04.21 23:17.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vedresháza egykori megállóhely, a II. világháború után a szeged-vedresháza vonalszakasz végállomása volt.
|
|
|
Regőce
VT22, 2012.04.21 20:28.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület utca felőli oldala.
|
|
|
Regőce
VT22, 2012.04.21 20:22.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás látképe Zombor felől
2010.08.14
|
|
|
Regőce
VT22, 2012.04.21 20:20.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Regőcei csendélet
|
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.04.21 19:25.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esztergomy György MÁV tiszt
Az 1946 előtti években Miskolc rendező pályaudvaron, illetve Mezőcsáton dolgozott állomásfőnökként.
Ezek az időpontok még megerősítésre várnak.
1946-47-ben volt Bánrévén állomásfőnök.
Utána a miskolci Tiszain szintén állomásfőnök, ott is halt meg 1949-ben.
A bánrévei időpont Szabó János adataival egyelőre ütközik. Pontosítás szükséges!
Forrás: veje, Serényi János Pál
|
|
Kecel
ROCOman, 2012.04.21 18:40.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Vasút Kecel- 130 éves a Kiskőrös-Kalocsa vasútvonal
„Kecel elöljárósága a vasútállomás számára a mai Oncsa-házak területének egy részét jelölte ki és ajánlotta fel ingyen. Évekkel később derült ki, hogy az állomást a Demeteri-dűlőben jelölték ki, messze a község központjától, Kecel község elöljárósága megtagadta a hozzájárulást az építkezéshez. Ezért Kecel község ellen az állam pert indított. A per eredményéről nem szóltak a híradások.
A Kiskőrös-Kalocsa szárnyvonal 8 méteres E rendszerű sínek felhasználásával készült. A forgalmat a MÁV 1882. december 5-én indította el. A keceli vasútállomást az 1932-ben készült felvétel az eredeti formájában mutatja be. 1934-ben bővítették egy oldalszárnnyal. Az emeleten az állomásfőnöki lakás, a földszinten a forgalmi iroda, várótermek, jegypénztár és a lépcsőház kapott helyet. Az állomásnak egy átmenő, két kitérő és egy csonka vágánya volt. 1937-ben építettek egy iparvágányt a borköz pincéhez. Az 1980-as évek közepéig az állomásnak volt áruraktára és állatrakodója. Az állomás be-és kijáratánál egy-egy őrház állt a váltókezelő számára, a kalocsai kijáratnál pályamesteri telep és szolgálati lakás volt. Az 1990-es évekre a forgalom annyira lecsökkent, hogy az áruraktárt lebontották.”
2007 márciusában megszűnt a személyforgalom.
Részletek Koszta Sándor: Keceli regélő 267-68. o. 2004 Kecel-Kiskunhalas"
Beküldő: Varga Józsefné
|
|
Örjeg
ROCOman, 2012.04.21 18:37.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Vasút- Őrjeg,
„Először a „menekülésben” hallottam Kecel község nevét. Édesanyám nevezte „menekülésnek” az 1944 októbere és 1945 májusa közötti időszakot, amikor a II. világháború vége felé a front közeledése elől a Szabadka melletti Somsich-tanya vasútállomásáról a Balaton északi partján lévő Zánkáig vittek bennünket, vasutas családokat. Mit ad Isten, édesapámnak is itt, a Duna-Tisza közén ajánlottak pályaőri állást: Öregcsertő – Őrjeg megállóhelyen, amely 7 kilométerre fekszik Keceltől, 3 kilométerre Öregcsertőtől.
Áprilist, májust még Zánkán töltöttük. Júniusban újra költöztünk, de visszafelé. Szülőföldünkhöz legközelebb Kiskőrös környékén tudott a MÁV édesapámnak állást és lakást biztosítani. Kiskőrösre érve közölték, hogy a kalocsai vonalon lévő Őrjeg megállóhelyre költözhetünk, de csak július végén. Addig lerakodhatunk a kiskőrösi fűtőház belsejében lefalazott 5x7 m-es helyiségbe.
Hosszú, tétlen hónap következett, míg végre szabad lett az őrház. Oda azonban már nem vagonba rakodva indultunk. Elég volt egy pályakocsira két 7 m-es sínt föltenni hosszabbítóként, fölfért rá kevés bútorunk, és két vonat között kitoltuk azt Őrjegig. Édesapám vonalbejáró pályaőr lett Kecel és Öregcsertő között. A vasút közeli tanyák lakói csak úgy emlegették, hogy „Laci bácsi, a bakter”. Naponta végiggyalogolta a 10 kilométeres távot azért, hogy bármilyen hibát talál a pályán, azt jelentse, és a pályamunkások csapata javíthasson. Ő maga csak egyetlen szerszámot vitt: a rampakaparót. Ez egy kb. 1 méteres vagy 1 m 20 cm –es nyelű keskeny kapaszerű szerszám volt, amellyel az útátjáróknál lévő kettős sínek közti keskeny résből minden odajutott hulladékot ki tudott, ki kellett kaparnia.
Berendezkedtünk. Üres maradt az istálló, a tyúkólban csak két tyúkunk árválkodott, a disznóólnak azonban nemsokára lett egy süldő lakója. Vizet bőségesen adott az udvarban fúrt kút, villanyunk sajnos nem volt.
Sajnos azóta lebontották ezt és sok más őrházat is az országban. Pedig itt a lakás mellett kalocsai mintákkal festett váróterem, ugyanolyan mintákkal faragott padok, asztal szolgálták az utazók kényelmét. Csak arra ma már utazó sem lenne, hiszen nincsenek meg azok a fákkal teli barátságos kis szőlőparcellák sem, ahová Öregcsertőről, Foktőről jártak Őrjegnél leszállva gazdáik. Ők nálunk szálltak le, estefelé ott vártak a kalocsai vonatra. A felszállók számára nekünk kellett a jegykiadást biztosítani, ha édesapám kint volt épp a vonalon, édesanyám vagy én adtuk a jegyeket. „
/Kecel Könyvtár, Mihály László: Erre is emlékezem pályázat 2002./"
Beküldő: Varga Józsefné
|
|
Kecel
ROCOman, 2012.04.21 18:35.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A talpfák illata
Az udvar végén összegyűlt, tüzelőnek félretett oszlopok, építésből kimaradt fák között akadt még a nyáron egy talpfadarab is. Fűrészelés közben megcsapott a kátrányos – olajos illat. Ilyet csak vasútnál dolgozó pályamunkások érezhettek, mikor az illetményként kapott talpfát fűrészelték. Édesapám – Kiskőrös-Kalocsai vasútvonalon volt pályaőr-kapott a már nem használható talpfákból tüzelőnek. Nagyon égett az összevágott kátrányos–olajos fa. Ha kicsapott a tűzhelyből a lángja, olajos füstje kissé kellemetlenül hatott, de meleget, azt adott.
6–7 éves koromban már tudtam, hogy talpfát tölgyfából, bükkfából, ritkábban akácból gyártottak. Azt is tudtam, hogy legjobb a bükk, mert a telítő olajos – kátrányos anyagot a legjobban befogadja, s akár 30 évig is tartja a síneket. 8–10 éves koromban sokszor elnéztem, hogyan cserélik ki a korhadó talpfát a sínek alól, hogyan húzzák alá az újat, hogyan verik alá a kavicsot, tömőcsákánnyal, hogy a legnehezebb mozdony alatt sem süllyedt meg. Sínszeggel erősítették föl a sínt. Azt a vasúti munkást, aki tökéletesen, kevés ütéssel tudta beütni a sínszeget, nagyon megbecsülték a többiek. Azt hiszem, már több évtizede nem hallani a vasutak környékén művészi ütemben történő aláverést, a síncsere géprendszerrel folyik, a síneket egymáshoz hegesztik, ezért nyáron deformálódnak a hőségben. Igaz, hogy a mai vonatok nem is zakatolnak, mint akkor, amikor szabvány szerint 12 – 18 – 24 méteres síneket csavaroztak össze, s a sínekről leolvasható volt a gyártás helye: Resica 1906. Egy talpfadarab, és mennyi mindent felidéz! Vasút! Valaha fogalom volt. Szabályai évtizedekig nem változtak, a dolgozók pontosan betartották, és az utazókkal is betartatták. /Részletek Mihály László írásából/
Az elmúlt hónapokban az arra járók ismét láthattak vasútépítő munkásokat. A 130 évvel ezelőtt átadott, majd öt évvel ezelőtt megszüntetett vasútvonal újra él, de csak, mint a Foktő határában épült Glencore Grain Hungary Kft. növényolaj gyárának teherszállító vasútja a MÁV Zrt.-vel fennálló szerződés alapján. Nemsokára el is indul rajta a forgalom. Már elszoktunk attól, hogy a síneken vonat jöhet, így ajánlatos odafigyelni! Működik a fénysorompó! A vasúttal is úgy voltunk, mint minden mással: amíg meg van, észre sem vesszük, amint elveszik tőlünk, máris hiányzik. Hát mi most úgy vagyunk, mint Mátyás király a székely lánnyal: hozott is, meg nem is.
–Varga Józsefné-
/Megjelent a Keceli Hírek 2012. márciusi számában / www.kecel.hu média/"
|
|
Annavölgyibánya-Sárisáp
farago98, 2012.04.21 17:02.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezekben a hetekben van a 120. évfordulója a 905. Tokod-Annavölgy vasútvonal megnyitásának!
|
|
Tokod felső
farago98, 2012.04.21 17:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezekben a hetekben van a 120. évfordulója a 905. Tokod-Annavölgy vasútvonal megnyitásának!
|
|
Báta
Dávid, 2012.04.21 11:25.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia. Engem érdekel ez a túra.
|
|
Brașov
Tastam, 2012.04.19 21:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiállított gőzmozdony mögött a modern üzemi épület látható.
|
|
|
Újszeged
Magyarnaba, 2012.04.19 06:22.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson 1944 októberében egy hadianyagot szállító vonat rekedt, amely Makó felől érkezett a városba és a Tisza-híd lebombázása miatt már nem tudott nyugat felé továbbhaladni.
A visszavonuló magyar csapatok a vonaton lévő felszerelést idő és szállítóeszközök hiányában nem tudták magukkal vinni, ezért az állomáson leállított szerelvényt 1944. október 9-én az esti órákban fölrobbantották.
Forrás: Kristó Gyula (szerk. 1994.): Szeged története 4. ISBN 963 7581 83 9
|
|
Béreg
hayabusa, 2012.04.18 22:10.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első állomás a gúnyhatártól délre.Lakott épület , viszonylag jó állapotban , 4 vágánnyal.
|
|
|
Kőérberek
matteo, 2012.04.18 22:08.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Egér útnál van egy vasútállomásnak kinézõ épület.Nem lehet,hogy az lenne az?Vagy az még a Törökbálinti HÉV-rõl maradt ott?
|
|
Mórágy
hayabusa, 2012.04.18 22:05.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos már az "elvira" sem ismeri az állomást. 1-2 vonat ennek ellenére megáll itt.
|
|
|
Jádvölgy kitérő
Tastam, 2012.04.18 21:45.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pompás környezet övezi az állomást, melynek második vágányán a Budapestről Brassóba tartó Hargita IC várakozik. Ideális kiindulópont a gyönyörű környék bejárásához, maga a község pár kilométerre, egy oldalvölgyben terül el.
|
|
|
Hártókút
lukacsvendi, 2012.04.18 20:39.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Cartoraphia Börzsöny" kiadványában a Királyréti Kisvasút valaha a Börzsönyi Úttörővasút volt. Emiatt volt másik neve az állomásnak.
|
|
Bánréve
Léka Géza, 2012.04.18 18:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Rónaföldi Zoltán! Sajnos hiába írok Önnek, az oldalon megadott e-mail címről azonnal "visszajön". Kérem, keressen meg, hátha fordítva működik. A készülő könyvvel kapcsolatban szeretnék önnel szót váltani. Üdvözlettel: Léka Géza
|
|
Sopron-Déli
Éva, 2012.04.18 13:48.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak sírok és zokogok. Rég elszármaztam Sopronból.
A MÁV pályaudvarral nagyjából szemben volt a Soproni Tejüzem.Mint diák , az ötvenes évek végén , hatvanas évek elején sokat jártam ott és nyári szünetben vajat csomagoltam. Kézzel , egy hűtőkamrában,
többedmagammal. A 10 dekás teavajat csomagoltuk.
Vajon megvan-e még a Tejüzem?
Sokszor megfordultam a MÁV pályaudvaron is , rettenetes látvány a fényképek szerinti "romjait" nézni.
Üdv.:Most már régóta egy pécsi lakos.
|
|
Aldebrő
litkei gyuri, 2012.04.18 11:45.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szülőhelyem régi állomása nekem jobban tetszett!!!
|
|
Tarnaszentmária
litkei gyuri, 2012.04.18 11:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy megváltozott itt minden!!! Litkei Gyuri
|
|
Kőszegfalva
Balazs177, 2012.04.17 20:55.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófok35 válasz a kérdésedre!
Forrás:RTL-Klub
2012. 04. 14. Részlet
R.: - Most már megy a forgalom a baleset helyszínén. A vasúti átjáróban nincs fényjelző, és sorompó sem. Két évvel ezelőtt már meghalt itt egy férfi. Proks Mihály látta azt a balesetet.
Proks Mihály: - Láttam, amikor Szombathelyről jött, bekanyarodott, megállt, nem lehetett látni semmit, mert ott volt a fenyőfa, minden, meg az állomás, előbbre gurult, akkor kapta el a vonat.
R.: - Az után a baleset után lebontották az állomásépületet, a fákat pedig kivágták, hogy jobban lehessen látni, de más nem történt. Az RTL Híradó úgy tudja, hogy a vonalat október óta üzemeltető GYSEV már a baleste előtt eldöntötte, hogy sorompót szereltet ide, igaz, azt még ők sem tudják, hogy mikor. Ezen az úton jött a mikrobusz, onnan pedig érkezett a vonat. Látszik, hogy teljesen belátható a vasúti pálya, de az is, hogy az átjáró előtt közvetlenül itt van a kőszegfalvi vasútállomás, ahol régen minden vonat megállt. Talán azt gondolhatta a mikrobusz sofőrje, hogy ez is meg fog, ezért hajthatott rá a vasúti sínekre. Csakhogy nemrég megváltoztatták a menetrendet, és a tegnapi éppen egy sebesvonat volt, amely itt nem áll meg. A rendőrség egyelőre annyit mond, hogy vizsgálják a balesetet.
|
|
|