Rákospalota-Újpest
macilaci, 2012.04.02 09:51.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem van egy háború előtti képem,arról a bizonyos felüljáróról,ami a szobi vonal kétvágányú pályája fölött ivelt át és csatlakozott be a nagyállomásra. Legalábbis szerintem az! Édesapám készitette a képet aki a kép baloldalán áll.Kérem adja meg az elérhetőségét és akkor önnek elküldeném a képet elbirálásra,hogy megerősitse,hogy erről van szó mert 100% biztos nem vagyok benne! Köszönettel:Morvay László
|
|
Abapuszta
lukacsvendi, 2012.04.02 09:35.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Szerkesztők és Olvasók!
Fantasztikus, hogy egy vasútvonal mennyire le tud pusztulni. Én még nem jártam itt, de már a képeken látszanak az állapotok. A síneket benőtte a fű és a különféle gyomok, és úgy tudom, hogy az állomásépület sincs már meg. Hihetetlen! Öt éve még itt zakatolt a kis Bzmot... Sajnos nagy a valószínüsége, hogy itt már örökre csendélet lesz. De az összes vasútbarát, aki már utazott itt és megtapasztalta azt a bizonyos élményt, amelyet a vasút nyújt, reménykednek a vonal újjászületésében.
L.V.
|
|
Ipolybél
ero63, 2012.04.01 22:27.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasutállomás Ipolybél 2008.A sínek Ipolyság felé vezetnek.
|
|
|
Ipolybél
ero63, 2012.04.01 22:20.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2004-ben készült fotó az ipolybéli vasutállomásról.Gyermekkorom legszebb éveit itt töltöttem,ebben a falucskában.Háttérben a Börzsöny.
|
|
|
Ipolybél
ero63, 2012.04.01 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008-ban készült fotó.Ipolybél vasutállomás.
|
|
|
Mezőtúr
Train Station, 2012.04.01 18:49.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sanya,a képeden egy PGK látható!
|
|
Mezőtúr
Sanya, 2012.04.01 08:51.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy OVG a múltból.
|
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.03.31 20:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést kérek, a légieseményeket taglaló hozzászólásban a "Királyháza" megjelölés nem jó!!!
A Felvidék visszatérésekor az új határ a Bánréve-Dobsinai vasutat ismét keresztül vágta. A vonatok Sajóházáig közlekedtek csak, mert ez volt a határ. A vasút Betlértől Dobsináig már Szlovákiához tartozott.
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.03.31 15:46.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944 végén javában tartott a visszavonulás és a vasúton számolatlanul jöttek-mentek a szerelvények.
November 14-én történt egy tragikus esemény, nevezetesen a bánrévei állomásra érkezett egy olyan szerelvény, melybe vasúti tartálykocsik is be voltak sorolva.
Rövidesen elterjedt a hír a szolgálatban levő vasutasok, és a katonai szerelvények katonái között, hogy a tartály-kocsikban alkohol található. Ez így is volt, csak azt nem értették sokan, hogy akkor minek a „halálfej” és a mérgezésveszélyre utaló felirat a kocsikon. Ezt úgy értelmezte az „elszántabb és okosabb” társaság, hogy ilyen módon, megtévesztéssel akarják megóvni a tartályokban levő alkoholt! Nos, ezek után megindult a „nép” és boldog-boldogtalan suttyomban csapolta és hordta a szeszt, mivel a kocsikat nem őrizték.
„Bánréve állomásán a katonaságnak szóló faszesz szállítmányt megdézsmálták. Mintegy kétszázan a metilalkoholtől mérgezést szenvedtek, közülük többen meghaltak. A súlyos sérülteket a rimaszombati kórházba szállították." ez szerepel az MTI 1944. november 20-i közleményében.
A rimaszombati kórházba csak azok kerültek, akik már a továbbhaladó vonatokon lettek rosszul. A helyszínen is sokan megbetegedtek, közülük néhányan a Putnokon még működő katonai kórházba kerültek.
A bánrévei temetőben csak azok a helyi vasutasok vannak eltemetve, akik nem jutottak gyors és szakszerű orvosi ellátáshoz. A többi halott a katonai kórházak településein lett eltemetve.
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.03.31 15:34.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944 őszén a Miskolc-Bánréve-Fülek vasútvonal azon kevés lehetőség közé tartozott, amelyen a német és magyar csapatok, északi irányban visszavonulhattak a szovjetek elől. Eddigre az egész Alföld szovjet kézen volt.
A vasútvonal teljes kapacitással működött, ezen főleg katonai szerelvények, kórházvonatok, ellátmány, illetve a "menekített anyagi javak" szerelvényei haladtak.
A mostani 26. és 25. számú közutakon pedig az egyéb járművekkel és gyalogosan visszavonulók, menekülők, kitelepülésre kötelezettek mentek.
Id. Rónaföldi Zoltán ekkor a Miskolci Gépipari Középiskola 3. osztályos diákja. Nyári gyakorlatát a bánrévei fűtőházban töltötte. A tanév a hadi események miatt már nem kezdődött el szeptemberben, ezért Szeles István fűtőházfőnök engedélyével, mint gyakornok ott dolgozott tovább. Így lett személyes átélője, tanúja annak a két légi eseménynek, melyek Bánrévét érintették.
1944. október 21.
A sorozatos légiriadók miatt a MÁV úgy rendelkezett, hogy a bánrévei állomáson mindig készenlétben állt egy néhány kocsiból álló személyvonat. A rendelkezés szerint a riadók alkalmával az állomáson lakó polgári személyek, szolgálatban nem levő vasutasok, a fűtőház nélkülözhető személyzete elhagyta a Bánrévei állomás és fűtőház területét.
Így történt ez aznap délelőtt is és a vonatot az állomási tartalék mozdony, egy 326. sorozatú, a Bánréve-Királyháza (Dobsina) vonalra vitte ki.
A vonat Sajórecske előtt járt, amikor amerikai P-38 típusú vadászgépek megtámadták és szétlőtték. Kezdték a mozdonnyal, majd folytatták a személykocsikkal. A támadás 10 óra 14 perckor történt, mert id. Rónaföldi Zoltán karórája - aki a támadáskor kiugrott a vonatból - ekkor állt meg.
A mozdonyon életét vesztette Szántó Béla mozdonyvezető, Juhász Géza fűtő, mindketten sajópüspöki lakosok, Katona Zoltán mozdonylakatos hanvai lakos.
Súlyosan sebesült id.Takács József mozdonylakatos. Ők mindannyian a bánrévei fűtőház dolgozói voltak.Ezen kívül még 10-12 egyéb súlyosságú sebesülés történt az utasok között.
Ezen a napon hazánkban az amerikaiak több, mint 100 mozdonyt lőttek ki és tettek üzemképtelenné.
1944. október 31.
Ezen a napon szovjet bombázók támadtak rá a bánrévei vasútállomásra és a közúton haladó katonai és polgári menekülőkre.
Hozzávetőlegesen délelőtt 9 óra lehetett.
A szovjet repülőgépek (5-6?) Ózd irányából érkezve Bánréve fölött átrepültek Tornalja irányába. Pár perc elteltével visszafordultak és nyugati irányból repültek rá az állomás környékére, majd bombáztak.
A vasútállomás Miskolc felőli végén a 6-12. vágány felé a bejárati váltókat tépte fel 2 bomba. A vasúti átjáró után a jelenlegi 25-os főútra, a temető és a vasúti telep közötti részen, 1 bomba érte a közutat.
A vasúti segédtiszti telep egy ikerlakása telitalálatot kapott, s összeomlott. Súlyosan megsebesült Szabadkai Ödönné. Találatot kapott még a vasúti telepek melletti utcában Tóth Béla MÁV alkalmazott háza, s az is részben összeomlott. Ezután még 3 bomba esett ez utcában lévő lakások kertjeinek végében elterülő grófi szántóföldre, mely 1948-tól sportrepülőtér lett.
A támadás következtében a Tóth lakás fala rádűlt, s ott meghalt, Walter Ulhmann 46 éves német hadnagy, aki a bánrévei temetőben van eltemetve A hadnagy alakulatával visszavonulásban volt és pihenőben voltak elszállásolva a nevezett napon a községben
Súlyosan sérült a vasútállomáson Jenei … (a keresztneve ismeretlen) a MÁV katonai üzem-század parancsnoka is.
|
|
Fülek
RZoltan, 2012.03.31 13:46.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1944,.nov.21-én történt vasútrobbantási kísérletnek bánrévei vonatkozása is van. Gömörsid állomás közelében a vasúti pálya egy vízátereszét próbálták meg szlovák partizánok felrobbantani az ott haladó tehervonat alatt. A hadi helyzet miatt, ekkor a Miskolc-Bánréve-Fülek vasútvonal különös jelentőséggel bírt, mivel ez volt a kevés számú visszavonulási útvonal egyike. A szovjetek ekkorra már az Északi-Középhegység előteréig az egész Alföldet elfoglalták. A vsútvonalon a kapacitás felső határáig jártak a vonatok.
A mozdony személyzete - Kozsár Béla mozdonyvezető, a fűtője ismeretlen - a bánrévei fűtőház állományában dolgozott.
Személyi sérülés nem történt, az ijedtségen kívül csak anyagi kár keletkezett. A pályát gyorsan helyreállították.
Kozsár Béla mozdonyvezető valamikor az 1960-as évek végén ment nyugdíjba.
|
|
Tárnok
Ailton, 2012.03.31 00:54.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal útban van az épület, azért kerül hátrébb a felvételi épület. Én csak azt nem értem, miért nem lehetett visszaépíteni az eredeti tervek alapján az épületet. Remélem ide nem olyan ocsmány építmény kerül, mint Kápolnásnyékre (első ránézésre kicsit jobban néz ki az itt épülő).
|
|
Tárnok
Adani, 2012.03.30 22:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is értem minek kellett elbontani, hiszen nem volt rossz állapotban. Az ok, hogy emelt sebességű pályán nem engednek meg az EU-s szabályok (miért is kell minden hülyeséget átvenni onnan?), de tudtommal az állomás épületek kivételt képeznek.
|
|
Tárnok
VT22, 2012.03.30 00:44.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az állomásról ez az utolsó kép. 10perccel később már nem volt ott más, csak törmelék."
http://img.index.hu/imgfrm/2/5/3/4/IMG_0009942534.jpg
Forrás: index fórum, "A laszka" felhasználó
|
|
Berente
husonyiczagabor, 2012.03.29 20:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berente megállóhely névtáblája egy fehér alapú zománctábla volt,amelyen piros színű betűkkel szerepelt a "BERENTE" felirat.Jártam-keltemben az országban sehol sem láttam hasonló színezésü névtáblát.Készültem lefényképezni,de a szolg.helyet váratlanul elbontották,vele együtt eltűnt a zománctábla is!
Maradt erről valakinek fényképe?
|
|
Gyimesbükk
husonyiczagabor, 2012.03.29 20:42.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sokan "bábáskodtak" a 30-as őrház felujításán és mindnyájan jól tették.Vannak olyanok is,akik tudják ki az éltetője, a lelke,a tartalommal megtöltője.Én neki,Bilibok Guszti BARÁTOMNAK küldöm szeretetteljes üzenetem.
|
|
Apátipuszta
lacuspapa, 2012.03.29 16:01.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valami nem stimmel nekem ezzel az állomással. A térkép szerint a vasútvonal még Dolné Zahorány (Magyarhegymeg) előtt fordul északnak Osgyán felé. Husina (Guszona) Magyarhegymeg után fekszik nyugatra. A 675-ös vonalon ilyen nevű állomás nem volt. Hol volt akkor igazából az Apátipuszta megálló valójában? Magyarhegymeg és Rimaszombat között?
Köszönettel a válaszért
üdvözlettel
Vajda László Budapest
|
|
Gyimesbükk
Balazs177, 2012.03.29 12:31.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még több jó kép.http://www.panoramio.com/photo/60262940
|
|
Gyimesbükk
Balazs177, 2012.03.29 12:28.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arany érdemkeresztet kapott a 30-as őrház tulajdonosa,http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=20059
|
|
Gyimesbükk
Balazs177, 2012.03.29 12:24.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remek képek a 30-as őrházról.http://hu.fotoalbum.eu/pofe/a64531
|
|
Sepsiszentgyörgy
Balazs177, 2012.03.29 12:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szívesen!
|
|
Sepsiszentgyörgy
lalaba, 2012.03.29 10:36.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balázs177.
Fantasztikusan jók ezek a régi képeslapok.
Örülök, hogy megmutattad nekünk!
|
|
Porva-Csesznek
Pali, 2012.03.28 13:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 925-ös számú, Porva-Csesznekhez feltöltött fotó Vinyén készült. Ilyen ivókút máshol nem állt. Szomorú, hogy már ez sem működik.
A Győr felé haladva harmadik alagút utáni viadukt is inkább Vinyéhez esik közel - az erdei tanösvény is eddig tart onnét.
|
|
Aszófő
2Kuvik, 2012.03.27 16:54.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Takács A. hozzászólása Halipusztáról eszembe juttatta, milyen fantasztikus panoráma tárul elénk az aszófői állomásról: a Tihanyi-félsziget nyugati vonulata, az apátság a dombok között, a Balaton, túlparton a köröshegyi völgyhíd, nyugat felé Örvényes. Az állomás tiszta, rendezett, virágos, falán turistatérképek. Nagyon jó ide megérkezni egy egésznapos kirándulás után; kipróbáltuk néhány szilveszterkor.
|
|
Veszprém
pocok1990, 2012.03.27 12:11.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Veszprém-Alsóörs vonal Veszprémben az elbontáskor.
http://www.youtube.com/watch?v=JRZLuuVqYkc
|
|
Tarjánpuszta
TakacsA, 2012.03.26 23:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy emlékszem, hogy kb. 35 éve állt az állomás valamelyik ajtaja mellett két kis vasutas szobor, mint két jól megtermett kertitörpe. Ha arra utaztunk, nagyon vártuk már a "kis vasutasokat". Emlékszik erre még valaki más is?
|
|
Halipuszta
TakacsA, 2012.03.26 22:45.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik kedvenc állomásom. Az épület is érdekes, de a hely a lényeg: A peronról körülnézve a látóhatárt keretező objektum a Sokorói dombvidék vonulata (kb. 5 km) és a Magas Bakony (kb. 25 km). A hegyek előtt erdők-mezők, pár falu. Egy kis csoda.
|
|
Marcali
Blondy, 2012.03.25 18:45.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sajnálom hogy bezárták,itt dolgoztam kedves emlékeim fűződnek az állomáshoz.
|
|
Kiskapus
siofok35, 2012.03.25 17:49.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy újabb kép:
http://www.panoramio.com/photo/20949495
|
|
Kiskapus
siofok35, 2012.03.25 17:48.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Európa egyik legszennyezettebb helye az évtizedekig itt működött koromgyártó üzem miatt (a korom festékekhez és gumihoz kellett). Néhány kép a 90-es évekből az állomás környékéről:
http://www.flickriver.com/photos/sludgeulper/tags/mic%C4%83/
|
|