Kiskapus
siofok35, 2012.03.25 17:48.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Európa egyik legszennyezettebb helye az évtizedekig itt működött koromgyártó üzem miatt (a korom festékekhez és gumihoz kellett). Néhány kép a 90-es évekből az állomás környékéről:
http://www.flickriver.com/photos/sludgeulper/tags/mic%C4%83/
|
|
Alcsút-Felcsút
SoNa, 2012.03.24 16:39.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy tudom, hogy a Puskás Akadémia akarja vendégháznak használni.
|
|
Polgárdi-Ipartelepek
Imike, 2012.03.24 16:16.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt mekkora az utasforgalom?Aki tud informácíót az írjon.Előre is nagyon köszönöm.
|
|
Cegléd
ROCOman, 2012.03.24 15:50.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lenyűgöző képsorozat az egykori Cegléd-Hantháza vonalról: http://www.infocegled.hu/kepek_lista/permalink:csemoi-kisvasut-2012-03-22/
|
|
Szentes
Magyarnaba, 2012.03.24 13:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány hír a Szentesi Lap című kiadványból, az állomás zűrösre sikeredett 1907-es évéből. Mintha csak napjainkban lennénk: bűnesetek, utaspanasz, összevisszaság.
Panaszlevél a szentesi vasutasok ellenében:
Mai napon Szentesen átutazván, az itteni vasúti állomáson azon különös tapasztalatot szereztem, hogy az utazó közönséget félórával az indulás előtt beszállítják a vonatba, aztán pedig teljes félórán keresztül föl s alá tologatják az állomáson, hogy mikor a mozgásba jött vonat beleütközik egy-egy álló kocsiba, kipróbálhassa, ha vájjon ép-e a dereka? Vagy bosszúságában legalább is az öreg apja halálát emlegette annak, ki ezt a gyönyörű rendszert életbe léptette. Én beutaztam jó részét az országnak, azontúl megfordultam Szerbiában, Romániában, Olaszországban, Ausztriában, Németországban és Amerikában; utaztam is sokféle vasúton ezen országokban, de ehhez hasonló rendszert nem találtam sehol. Nem is látom be az okát, hogy az utazó, közönséget mért kell ily torturának alávetni, mikor a vonat tolatás után megint csak oda állott a pályaház elé és várakozott még legalább öt percig? Ám ha tolatni szükséges, intézzék el azt az alkalmazottak az utazó közönség beszállása előtt és ne tekintsék a közönséget olyan bagázs dolognak, melyet tetszésük szerint meggyötörhetnek, mert elvégre is nem a közönség van a vasút kedvéért; hanem megfordítva a vasút és az alkalmazottak vannak a közönségért. Szentes, 1907 december 5. Hegyi Antal (Szentesi Lap 1907-12-11)
Tolvaj csemeték.
Klein Izsák kereskedő címére a napokban tíz kilogram élesztő érkezett, amelyet a vasúti állomásról Bodnár János és F. Nagy János 12—14 éves gyermekek elloptak. A rendőrség hamarosan kinyomozta a tolvajcsemetéket, akik ellen az eljárás folyamatban van. Szentesi Lap 1907-12-13
A vasúti kocsi állomás.
(Képes illusztrációnak lásd a "Régi képek" rovat második fényképét!)
Az államvasutak igazgatósága megkeresést intézett a szentesi rendőrséghez, hogy a vasúti állomás előtti fiáker megállónál rendet teremtsen; mert a mai állapot teljességgel tarthatatlan és miatta számtalan a panasz. A főkapitány utasítására Jobban József rendőrhadnagy helyszíni szemlét tartott a vasúti állomásnál s annak eredményéhez képest kimerítő jelentési tett a főkapitánynak. Magunk részéről is kívánatosnak tartanák, ha a rendellenség valahogyan rendezve lenne. Szentesi Lap 1907-12-18
Letartóztatás a vasútnál
A rendőrség kedden este 18 órakor a Hódmezővásárhely felől jövő vonal utasai közül letartóztatott egy úrias kinézésű férfit, a szegvári csendőrség megkeresése alapján. A letartóztatott Wildenaner Gyula, amerikai illetőségű, aki több nyelvet, köztük a latinul is beszél. Wildenauer Szegváron több rendbeli csalást követettel s a letartóztatás e miatt történi Wildenauerl kihalgatása után Szegvárra kísérték. Szentesi Lap 1907-12-13
|
|
Kistőke
Magyarnaba, 2012.03.24 13:17.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti várószoba Kistőkén (A Jövő évi költségvetés, Szentes város közgyűlése)
Bugyi Antal előterjeszti a kistőkei várószoba ügyét. A kereskedelmi miniszter engedélyt adott arra, hogy Kistőkén a vasúti tartalék alap terhére 3250 korona költség keretén belül várószoba létesitessék. A közgyűlés Gálfy Sándor hozzá szólása után megbízta a tanácsot, hogy hirdessen árlejtést és a beérkezendő ajánlatokhoz képest tegyen előterjesztést.
Eredeti helyesírással kimásolva a tudósításból; Megjelent: Szentesi Élet 1907-12-11
|
|
Hódmezővásárhely
Magyarnaba, 2012.03.23 20:55.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hódmezővásárhelyre 1944. szeptember 25-én érkeztek meg a szovjet csapatok, akik a vak véletlennek és/vagy hadiszerencsének köszönhetően Nagylak határában ráleltek a Vásárhely vasútállomásig vezető középkori ún. Rácútra. A Rácút végén védekező magyarokkal találták szembe magukat, így alig száz méterre az állomástól komoly küzdelem bontakozott ki. A csatában több környékbeli épület is megsérült, Újváros lakói pedig a biztonságosabbnak tartott vasútállomásra húzódtak.
Azonban a vasút sem úszta azonban meg veszteségek nélkül az eseményeket. Szeptember 26-án közvetlen találat érte a nagyállomás raktárépületét. Az épület romjai alól három holttestet emeltek ki:
Kovács László, a MÁV főraktárosa
Gáspár Kálmán, tanító
egy meg nem nevezett újvárosi kislány.
A csata két napig tartott, majd a szovjetek visszahúzódtak kelet felé.
Forrás:
Herczeg Mihály (1985) Hódmezővásárhely a felszabadulástól a földosztásig; in: Tanulmányok Csongrád megye történetéből; (Szerk: Blazovich László) Szeged, 1985; 14. oldal;
|
|
Ják-Balogunyom
ROCOman, 2012.03.23 19:44.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyáltalán nem ritka a hazai gyakorlatban, hogy két szomszédos településnek egy vasútállomása van, s annak neve mindkettőt tartalmazza.
|
|
Dunaharaszti alsó
ROCOman, 2012.03.23 19:42.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, a zárójelbe tett kérdőjel pontosan azért van ott. Még megerősítésre vár, hogy mit is látunk a régi képeslapokon.
|
|
Zombor
MatyusTamas, 2012.03.23 16:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mostanában azon ritka pillanatok egyike, mikor 2 vonat is várakozik az állomásom.
2012.03.23. 10:32
Jobbról: Most érkezett (6452) Verbászról és indul vissza (6455).
Balról: Indulásra vár (5435) Újvidék felé.
|
|
|
Ják-Balogunyom
Snobermil, 2012.03.23 16:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez inkább balogunyom állomása , ják elég messze van onnét
|
|
Dunaharaszti alsó
laller, 2012.03.23 11:24.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ami a régi fotókat illeti, a váltó nekem furcsa, ha az valóban dh-alsó. A Rákóczi-liget ma inkább a nagyállomáshoz van közel, persze hogy régen hogy volt, azt nem tudom.
|
|
Tatabánya
Lenin, 2012.03.22 21:47.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hegyesi oldal tán legszebb szakaszát a felsőgallai vmh.re Szárliget irányából érkezve láthattuk valamikor régen. Átzötyögtünk a régi bakterház körtefája előtt, át a vashídakon (mind a négyen) aztán a libaköz mellett által a kőbánya betonhídján. A halálszikláról, és a régi solniházról már nem is beszélek. Az állomásra érkezve akrobatákat megszégyenítve érhettünk földet a vaspálya íve miatt 1,5 m re emelkedő vonatlépcsőről. De ennek is megvolt a varázsa. Aztán egyszercsak ez is megszűnt.
|
|
Szolnok
asdf_jklé, 2012.03.22 16:54.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szégyen ahogy kinéz ez az állomás. Az aluljáró csupa sz*r és h*gy(elnézést a kifejezésért). A leglepukkantabb a 10-16. vágányok közötti rész. Remélem, tényleg felújítják.
|
|
Filatorigát
Utasinformátor, 2012.03.22 00:17.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt lehet tudni, hogy miért betonozott a két vágány közötti széles szakasz? Esetleg volt ott is vágány?
|
|
Enyedpuszta
Tastam, 2012.03.21 18:48.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvétel 2012. március 4-én az új szolgáltató, a Regiojet működésének első napján készült, Enyedpuszta megállóhely épülete a háttérben látható.
|
|
|
Dobrá Niva
Tastam, 2012.03.21 18:34.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2012. február 25-iki különvonat Korpona állomáson. A gőzmozdony füstjét ugyan lecsapja a szél, de a remekül karban tartott felvételi épület jól látszik. Első pillantásra nem is gondolnénk, hogy már közel egy évtizede nem járnak erre személyvonatok...
|
|
|
Herend
Magyarnaba, 2012.03.21 05:58.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Herend állomást és a mellette elhelyezkedő üzemanyagraktárat 1944. március 16-án szovjet légitámadás érte. Találatot kapott az állomás területén veszteglő magyar katonai szerelvény féltucat kocsija is. A bombázás során 21 magyar katona halt meg.
Forrás: dr. Veress Csaba: Veszprém megye felszabadításának története; 1970
|
|
Tab
Ailton, 2012.03.20 21:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen láttam már a kinti hangszórót, de továbbra sincsen bemondás.
|
|
Balffürdő
Gery, 2012.03.19 21:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hangulatkép Balf-fürdőről: http://www.flickr.com/photos/60632573@N05/6969067041
|
|
|
Csajág
Imike, 2012.03.18 19:41.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki tud az állomás utasforgalmáról valamit,hogy pl:mennyi utas vár ha jön vonat..,mondjuk télen?,stb.Nagyon köszönöm előre is
|
|
Kecskemét alsó
Magyarnaba, 2012.03.18 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig egy kép az állomás bejárata előtt elhelyezkedő közterületről. Nem tudom az itt dolgozó vasutasok kapnak-e valami "munkahelyi-környezetártalom" pótlékot...
Mindenesetre ha valaki azon törné a fejét, hogy Kecskemét-Alsón tölt egy éjszakát, akkor inkább lebeszélném róla.
|
|
|
Kecskemét alsó
Magyarnaba, 2012.03.18 18:26.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Hetény: Elnézést a kép rossz minősége miatt, a vonat ablaka mögül készült. A vasútállomás épületeit a főépület és a kijárati oldalakon lévő őrhelyek kivételével valóban kibelezték. A nyílászárókat ellopták, egyes épületeket teljesen szétdúltak. Egyszerűen nem értem, hogy miként történhetett meg ez olyan vasútállomáson, ahol szolgálat van, ahol ha kis számban is, de személyszállító vonatok járnak.
Gyermekkori emlékeim szerint ebben az épületben a teherkocsikat rendező vasutasok voltak.
|
|
|
Türje régi
Sanya, 2012.03.18 08:47.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jeffline: Köszönöm az információt.
|
|
Almáskert
ROCOman, 2012.03.18 08:28.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen az 1999. május 30.-i menetrendváltástól nem állnak meg a vonatok.
|
|
Veszprém
kerala, 2012.03.17 20:24.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véleményem szerint az állomás régi neve sohasem volt Veszprém-Jutas. A Magyar Nyugati Vasút megnyitásakor az állomás a Jutas nevet kapta, az 1914-es vaúti térképen is ez szerepel. A Jutas elnevezés után kapta a Veszprém külső pu. nevet. Ehhez kötődik egy anekdota szerű történet:
A veszprémieknek nagyon fájt, hogy városuknak nem volt vasútállomása a fővonalon. Egy országgyűlési választás előtt az egyik jelölt azt ígérte, megválasztása esetén elintézi, hogy teljesüljön a veszprémiek kívánsága. A jelöltet meg is választották, a polgárok meg várták, hogy mi lesz az ígérettel. És íme, megtörtént a csoda, a Jutas nevet megváltoztatták Veszprém külső pu.-ra.
|
|
Lébény-Mosonszentmiklós
kerala, 2012.03.17 18:42.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnak egy ideig Lébénymiklós volt a neve. (1973-tól 1989-ig ugyanis a két községet egyesítették Lébénymiklós néven.) Az adat régi menetrendekben ellenőrizhető.
|
|
Vértesszőlős
kerala, 2012.03.17 18:35.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi neve pontosan: Vértesszőllős-Remeteség (1943. évi menetrend)
|
|
Csala
2Kuvik, 2012.03.17 18:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma tisztogattam egy keveset, alig volt mit, jól sikerült a tavaly februári akció. És még egy tulipánt is leltem, a régi kiskertről maradhatott hátra hírmondónak. Egy ősöreg almafa is van, benőve bodzával, a régi kút mellett.
Egyszer még lesz itt egy vasúttörténeti emlékhellyel egybekötött turista- és kerékpáros pihenő, higgyetek nekem! Legalábbis rajta vagyok az ügyön.
|
|
Zalaszentmihály-Pacsa
Central, 2012.03.17 14:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek:Szent Mihály-Pacsa.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|