Miskolc-Tiszai
Kiss László, 2011.10.04 15:43.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt rendelkeztem négy évig: 1959-1963
áll.főn.h.: 1964
"kisshajos"
|
|
Felsőzsolca
Kiss László, 2011.10.04 15:30.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt kezdtem vasúti pályafutásomat 1952.10.15-én.
"kisshajos"
|
|
Barcs
VT22, 2011.10.04 10:28.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanez megy Szeged-Temesvárnál, Battonyánál, Szabadkánál...
15 milliárdnak szerintem a harmadából kijönne a híd. Megvannak a régi híd pillérjei?
|
|
Barcs
Railwayman, 2011.10.04 09:17.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig előrébb tart az ügye, mint a többié. Hiába az Unió, egy se nyílt újra azóta se. Pedig a Lendva-Rédics vagy a Nagykereki-Biharpüspöki összekötést is mindenki az uniós pályázatoktól várta. Csak hogy a lendvai szakaszon magyar akarat abszolút nincs, a szlovéneknél is csak a lendvai önkormányzat támogatja. A Nagykereki összekötést elvi szinten támogatjuk, Völlner Pál államtitkár szerint az állam támogatná, ha a románok megépítik az ő részüket. Csak hát román akarat nincsen nagyon.
Szóval itt már valami, hogy legalább középszintű (megyei) akarat van, csak hát a Dráva híd miatt ez a legköltségesebb összekötés az összes közül. Egy 2004-es becslés szerint is 15 milliárd lenne a híd megépítése, ami most vélhetően még több lenne.
|
|
Barcs
ROCOman, 2011.10.04 04:22.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hiányoltuk és hiányoljuk még mindig. Tizenév alatt jutottak el tíz kilométer vasútvonal megépítése ügyében odáig, hogy szükség lenne rá? Nem vagyok túlzottan optimista a megvalósítást illetően...
|
|
Barcs
Railwayman, 2011.10.03 23:57.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hiányoltátok:
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/vasuttal-kozelitene-barcs-horvatorszaghoz-403872
|
|
Eger-Rendező
Balazs177, 2011.10.03 14:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az épületnek a tervezője véletlenül nem azonos Sopron-Rendező épületének építész-tervezőjével?
|
|
Nyírtelek
ROCOman, 2011.10.02 08:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A Nyíregyháza-Tiszapolgár közötti vonal az 1890-es évekre készült el, ekkor két település nevével találkozhatunk: Dessewffy-puszta és Királytelek. Érdekesség, hogy Királytelek néven a mai görögszállási állomás volt számon tartva, míg a posta és a távírda Dessewffy-puszta néven ami a mai Nyírtelek állomásnak felel meg. A praktikus oka ennek az volt, hogy az akkori Nyíregyháza és Rakamaz közötti uradalmak és községek számára egy állomást akartak létesíteni. Ennek jelentőségét Dessewffy Kálmán látta át először és a Királytelekpusztával szomszédos Belegrád és Varjúlapos között megfelelő földterületet bocsátott rendelkezésre az állomás megépítéséhez, mely a Királytelek nevet kapta. Mikor aztán az igazi Királytelekpuszta tulajdonosai is vasúti megállóhelyet létesítettek annak már nem lehetett a Királytelek nevet adni, ezért kapta a Dessewffy-puszta nevet. Ezek után ez számos félreértésre adott okot, melyet szerettek volna megszüntetni, de hol a tulajdonosok, hol a Kereskedelmi Minisztérium beleegyezésének hiánya miatt nem történt meg a helyzet tisztázása. Az ügy lezárásaként 1904. január 26-án megjelent egy hirdetmény, amely kimondta: hogy az eddig tévesen Királyteleknek nevezett vasútállomás és postahivatal Görögszállásnak, a Dessewffy-puszta nevű vasúti megálló és postahivatal pedig helyes nevén Királyteleknek-nek neveztessék." Forrás: Fejezetek a 150 éves Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc vasútvonal történetéből, 28. oldal.
|
|
Tab
Ailton, 2011.09.29 18:50.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkezdődött a felújítás.
|
|
Szarvas
mohikker, 2011.09.29 17:14.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem sokkal több odafigyelést és fejleztést érdemelne a szarvasi vasútállomás.
|
|
Tolmács
Pedro Gonzales, 2011.09.28 16:54.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai nap bejártam gyalog a Tolmács-Diósjenő szakaszt.
Tolmács mrh. felvételi épülete - bár a vágányok felől igencsak be van nőve - lakott! Egy fiatal pár lakja, gyerekhangot is hallottam. A lakás utca felőli bejárati ajtaja frissen festett, fehér színű. Az épület egyéb részeihez (külsőleg legalábbis) nem nyúltak. A külön külső bejárattal rendelkező forgalmi helyiséget, amiben a jelzőállító blokk még mindig a helyén van, tüzelő tárolására használják, ajtaja szabadon nyitható, be lehet kukkantani. A mellette lévő ajtó a volt váróterem bejárata. Ez a helyiség korábban nyitva volt, most azonban be van hajtva a rács és zárva az ajtó.
Az I. vágány ki van zárva a forgalomból, mindkét odavezető váltó egyenes állásban rögzítve van + a váltók váltózárral ellátottak. Az Erdőkémia iparvágány ellenben elvileg használható, mert az ottani váltók egyik állásban sincsenek állandóra rögzítve. Ezek a váltók is váltózárasak. Sajnos forgalom régen volt már az iparvágányon.
|
|
Skanzen
Gery, 2011.09.28 16:51.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
360°-os körpanoráma Skanzen vasútállomás peronján állva:
http://www.szentendre360.hu/pano.php?pano=Pano_69.swf&sz=1680&m=880
|
|
Kiskunfélegyházi út
Sanya, 2011.09.28 13:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mercedes gyár iparvágány kiágazás.
|
|
|
Szeged Rudolf tér
Sanya, 2011.09.28 13:14.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma már csak emlék, de legalább hirdeti az utókornak a hajdani kisvasút létezését.
|
|
|
Nemeske
pezsman, 2011.09.27 17:26.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új menetrend decemberi életbe lépésével ellehetetlenülnek ezek a megállóhelyek, ugyanis a délelőtti "bevásárlóforgalomra" nem lesz lehetőség, mert az egyetlen délelőtti Pécs-Barcs személyvonat helyett közlekedik majd a plusz egy szombathelyi gyors, ami nem áll meg a megállókban Szentlőrinc és Barcs között. Gyalázat.
|
|
Dunaföldvár felső
Bohir, 2011.09.27 14:58.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunaföldvár felső (kisállomás) 1998 őszén. Ezen a területen nem csak az ősz mint elmúlás jelképe látható, hanem a vasút ezen szakaszának végnapja is, amit még a képen látható kislány nem sejthetett...
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 07:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.09.26.
|
|
|
Berettyóújfalu
JasonX, 2011.09.27 07:13.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.08.23. Az állomás épülete az utca felől.
|
|
|
Petőfiszállás
JasonX, 2011.09.27 07:00.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Az állomás a másik oldalról nézve.
|
|
|
Szeged-Rókus
JasonX, 2011.09.27 06:55.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Az utca felől nézve.
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Más-képp
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:51.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:50.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Uzsgyi
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:49.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Cegléd
JasonX, 2011.09.27 06:46.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:44.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:42.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25. 7-es vágány.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:39.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25. A pályaudvar ünnepi kivilágításban.
|
|
|