Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:39.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25. A pályaudvar ünnepi kivilágításban.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, Kassa felől érkező vonat
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:29.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24. Ticsacsernyő felé
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a megállóval szemben, a háttérben valahol egy rakat vágány.
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a megálló oldalról, a lentinél jobb képminőség, egy betört ablak + 1 szőke csaj :-)
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:23.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a már lentebb látható megálló, három évvel később, egy-két megrepedt ablakkal többel, sokkal több megapixellel többel :-)
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:17.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:17.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:16.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, az állomás mellett lévő egykori határellenörzőpont
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:08.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:07.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:06.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Szolnok
JasonX, 2011.09.27 06:02.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti átjáró a Zagyva felett (2008.11.16).
|
|
|
Szolnok
JasonX, 2011.09.27 06:01.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.16
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 05:55.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló szemből, a vágányok felöl fotózva, 2006.01.31, szintén mobilos kép
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 05:53.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biel city oldalról 2006.01.31 (mobilkép)
|
|
|
Vámospércs
JasonX, 2011.09.27 05:43.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1993-tól rendszeresen utaztam Debrecenbe. Írnék a vonatokról, melyek akkor közlekedtek.
Debrecenből 5 óra után indult az első vonat Nyírábrányba, ezek MdMotok voltak. 6:30 körül érkeztek vissza Debrecenbe. A 7:15-ös vonatot egy Csörgő húzta, ennek összeállítása két másodosztályú kocsi, melyek Érmihályfalváig mentek, két ugyanilyen kocsi, egy elsőosztályú kocsi, egy félkocsi, vagy kerékpártárolós vagy vezérlőkocsi. Ez a szerelvény 8:30-kor érkezett vissza Nyírábrányból, a két nemzetközi kocsi nélkül (ezeket egy román dízelmozdony vitte át a határon). 11 után indult Debrecenből a következő szerelvény, 2+1+1 felállásban. Ez kiment Nyírábránya, és erre rákapcsolták az Érmihályfalváról visszaérkezett két kocsit. A 14:40 és 16:40 járat a két fentihez hasonló volt. 19:30 körül indult egy újabb szerelvény, ez már Md volt és ez 21 után tért vissza Debrecenbe. Az utolsó szerelvény egy Csörgő volt egy másodosztályú kocsival, ez kint maradt Nyírábrányban, és másnap 4 óra után indult Debrecenbe, rendszerint egy román gyorsvonattal együtt. Az előbb említett utolsó vonat 22:40-kor indult Debrecenből, szombaton nem közlekedett. Ilyenkor csak egy Csörgő ment ki üresben, és másnap reggel csak a román vonatot hozta vissza.
Román vonat:
Az érmihályfalvai vonat később már csak egy kocsi volt, és 2000 után, amikor a vonalon is elterjedtek a Bz-k, akkor csak egy Bz mozdony képviselte a határforgalmat. Voltak/vannak román gyorsvonatok is, ezek több helyre közlekedtek, Nagybánya, Zsibó, Szatmárnémeti. A nyolcvanas, kilencvenes években gyakori volt, hogy CFR fülkés kocsik közlekedtek, ezeket szerencsére felváltották a MÁV kocsik.
Bz-mánia:
A fenti leírásból látható, hogy nem jártak ilyenek a vonalon sokáig. Először 1995 nyarán az esti szerelvényként találkoztam vele. Tervbe volt véve, hogy az esti Piroskák helyett ezek fognak járni. '95 őszén aztán nem bírta a Bz a gyűrődést, megadta magát. Mi legyen helyette? 14:40-kor indult egy nyolckocsis!!! szerelvény Füzeabonyba. Amikor visszatért Debrecenbe, akkor a közepén szétkapcsolták, az első négy kocsit kitakarították, és ez lett a 19:30-as vonat.
2000 után kezdtek egyre inkább elterjedni a Bz-k a vonalon, de nem igazán lettek népszerűek. Főleg úgy, hogy reggel egy mozdony és két utánfutó volt az egész. Ez Nyírábrányban nagyjából megtelt, Vámospércsen már telt ház volt, és még ott volt Haláp, Nagycsere, Kondoros. Nem csoda, ha jópáran később áttértek inkább a buszközlekedésre (ekkortájt indult a 37-es helyijárat Halápig). Később már volt annyi eszük, hogy bővítették a kocsik számát. Pár éve ütemes menetrend van, és a csak Vámospércsig közlekedő vonatokkal együtt már elfogadható a helyzet.
Vámospércsi vonat:
Először 1994 tavaszán indult egy, csak Vámospércs-Debrecen között közlekedő személyvonat. Amikor a nyírábrányi személy beérkezett Db-be, akkor indult. 7-kor indult vissza. A kihasználtsága alacsony volt, és ha az előző vonat késett, akkor ez is. Egy Md szerelvény közlekedett. A tanév végéig közlekedett, aztán megszűnt.
1994 őszén újra megpróbálták. Ekkor már hamarabb indult, és a szemből jövő ábrányi vonatot Nagycserén várta be. Az ábrányi vonat Csörgő volt ekkor a pércsi Md. Ez is csak pár hónapig közlekdett, az utolsó időkben a két vonat fajtáját felcserélték.
Pár éve az ütemes menetrenddel ismét elindultak, napjában többször, de ezekről már nem tudok nyilatkozni.
|
|
Vámospércs
JasonX, 2011.09.27 05:04.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt hetekben terveztem, hogy írok az állomásról, mivel 19 évig az állomás közelében laktam, de úgy látom, Sós János megelőzött.
Annyit hozzátennék, hogy a vámospércsi és a nyírábrányi állomás a nyolcvanas években eléggé leharcolt állapotban voltak (főleg az utóbbi). A kilencvenes évek elején mindkettőt felújították, a pércsi akkor kapta a jelenlegi formáját az ábrányi viszont szebb lett.
|
|
Brennbergbánya
ROCOman, 2011.09.26 18:14.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hozzászólás egy olvasónktól:
"Az édesapámtól én úgy tudom hogy ez mérlergház volt.Sőt még gyerekkoromban lehetett látni a mérleg padlozatát.
Tisztelettel: brennbergi lakos"
|
|
Alcsút-Felcsút
botivezer, 2011.09.26 16:48.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És így néz ki most, szeptember 26-án :-)Isten áldja, meg mindazokat, akik felújították!
|
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.09.26 15:51.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pátkai állomás közelében fekvő, az egykori szovjet laktanyához vezető kiágazást felszedték teljes hosszában. Azaz éppen a napokban fejezik be teljesen a felszedését.
|
|
Gyulai városerdő
Adani, 2011.09.26 12:28.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A deszkákat úgymond megélhetési bűnözők (melyik bűn nem az?) lopják el.
|
|
Barcs
pezsman, 2011.09.26 12:27.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nincs konkrét terv a vonal újjáépítésére. Bár néha-néha felmerül ez a téma, semmi kézzel fogható jele nincs annak, hogy ez a közeljövőben megvalósul. Talán a horvátok jobban akarják ezt, nem tudom. Mindenesetre Horvátország hamarosan EU-tag lesz, ami esélyt adhat arra, hogy a két ország közti közlekedési problémákat megoldják. A csaknem 350 km-es határszakaszon szinte alig van bármi: 3 vasúti határátmenet bonyolít kishatárforgalmi közlekedést, valamint van napi 1 pár Barcs-Virovitica busz, de ez a jelenlegi formájában használhatatlan. Igény egyébként lehetne a vonalra, ugyanis tömegével járnak a horvátok a barcsi gyógyfürdőbe, s egyre többen vásárolnak is, utóbbi visszafelé is érvényes. Arról nem beszélve, hogy ez a vonal oda-vissza bekapcsolná a lakosságot a másik ország közösségi közlekedési hálózatába. Persze ebből sem lesz semmi.
|
|
Somogymeggyes
Kispala, 2011.09.25 18:40.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos a mondottak alapján kiraktam: Mivel az első vágány nem vonatfogadásra kijelölt vágány, ezért oda vonatot közvetlenül be- és kijáratni nem szabad. És gondolom a berendezés sem teszi lehetővé a vágányút lezársát az elsőre. Ilyen rakodhelyen a tehervonat is a másodikra érkezik, és a kocsikat tolatási mozgással állítják át az elsőre.
|
|
Apátfalva
ROCOman, 2011.09.25 16:08.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az Apátfalva - Magyarcsanád szakaszt már 1932-ben lezárták, átépítés miatt már a volt kiágazás helye sem azonosítható Apátfalván. Magyarcsanádon viszont megvan még a volt felvételi épület, illetve onnan a Maros gátig jól járható, látványos a töltés." Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112959220&t=9005494
"Itt volt a kiágazás, a vízmű melletti földút helyén volt a nyomvonal. Az országút felől az állomás felé nem látszik hol volt a vasút, de levegőből igen." Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112978109&t=9005494 és a térkép: http://wikimapia.org/#lat=46.1743738&lon=20.5894732&z=18&l=21&m=b
|
|
Barcs
tibho133, 2011.09.25 13:30.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikorra várható a Barcs - Virovitica vasútvonalnak a megépítése?Valaki már járt a bezárt szakaszon és készített képet mert itt nem találok egyet sem!!:(
|
|
Brennbergbánya
Central, 2011.09.25 12:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még az 1980-as években hallottam róla helyi lakosoktól,mikor a nem itt lakókat csak szigorú ellenőrzés után engedték be Brennbergbánya területére.Ebben az időben ez a kis épület még elég rozoga állapotban volt,és a hajdani vasútból még sokkal több minden látható volt mint manapság.A vasútvonalat egyébként 1952-ben a bánya bezárása után kezdték el felszedni.
|
|
Veszprém
Pety, 2011.09.25 09:14.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én azt hallottam, hogy állítólag a 20-as vonal felújítása miatt már a közeljövőben felújítják az állomás épületét, P+R (nem tudom mi az) parkolót építenek ki, +6 busz indító platform lesz még az állomásnál és rendbe teszik a közvilágítást. Csak nehogy ott lófráljanak a hajléktalanok...
|
|