Berente
raps, 2009.06.18 20:36.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most nincs, de anno elég nagy volt a mozgás,a 70-es 80-as években.... Mentek a bányák, a gyárak, ment minden...... Most meg nem megy SEMMI!!!!!!! Halott minden!!! A BVK megy még, de oda meg már nem nagyon járnak vonattal.
|
|
Vértesacsa
V43_1195, 2009.06.18 19:11.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem is valószínűbb ez.
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.18 19:10.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én ezeket hallottam, de lehet hogy Neked van igazad.
|
|
Büdöskútpuszta
zoty, 2009.06.18 17:17.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
még Ziliz is szebb ennél a megállóhelynél hogy néz ki? mint a hányinger. Már az a bódé is szinte le van robbanva.
|
|
Berente
zoty, 2009.06.18 17:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is értem, mért állnak meg a vonatok berentén? Szinte senki sem száll fel vagy le ott, élet nincs azon a megállóhelyen
|
|
Komárom
martin, 2009.06.18 16:08.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Értem! Amugy én csak az anyukám barátjától tudom hogy fel fogják ujjítani ugyanis ő az erődbe dolgozik
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.06.18 14:35.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Martin,
nem, csak elnéztem arrafelé fotózgatni. Amúgy békési vagyok...
Arra az épületre eléggé erős felújítás szükséges...
|
|
Orosháza
tomeee, 2009.06.18 13:18.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt se üzemel már se a resti se az ajándékbolt
|
|
Komárom
martin, 2009.06.18 13:03.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ja az erődi vágány nem ott végződött ahol most hanem egészen bement az erődbe! azt az épületet fel fogják ujjítani (állítólag)
|
|
Komárom-Rendező
martin, 2009.06.18 13:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
raps: Igen mint már írtam Komárom-Rendező volt valamikor Komárom Dunapart és ez csak az átjáró tehervobnatoknak volt végállomás de nem fejpályudvar volt. Oldalborda: én is ma megyek a hídhoz fotózgatni a hidat és körülnézek találok-e valamit a régi mh. ból! amugy te komáromi vagy?
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.06.18 12:42.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok,
az erődhöz a vágányt megtaláltam, az épület a végpontnál erősen rohad szét.
Ajándékba kapcsolószekrényt küldök a híd világításával kapcsolatban.
Az emlékműnél jártam fenn, mindkét oldalon megvannak a kis emlékhelyek.
|
|
|
Komárom-Rendező
raps, 2009.06.18 12:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balla térkép szerint, a Komárom-Dunapart állomásra vezető pályaszakasz, a Komárom-Szőny szakasszal párhuzamosan haladt. Így valószínűleg NEM a koppánymonostori állomás lehetett az. Elképzelhető hogy a Rendező Pu. volt az?? ( mint ezt korábban is írtad vala... )Komárom-Dunapart valahol fél távon volt a Komárom-Szőny szakasszal párhuzamosan haladó rövid szakaszon, illetve azon szakasz végponti állomása ( fejállomása ) volt.
|
|
Komárom-Dunapart
martin, 2009.06.18 11:50.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Dunaparti mh. -nál van egy rozsdás kapcsolószekrény is innen kapcsolták a híd és a peronvilágítást
|
|
Komárom-Dunapart
martin, 2009.06.18 11:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amugy a Komárom-Dunapart mh. már semmi sincs meg a híd előtt volt kb. 10-20 méterre volt peron (szlovákia felé menet bal oldalon) szegélye betoaljakból volt maga a peron fel volt töltve sóderrel de széthordták a sódert. Fenn a dombon volt az egykori épület de már csak az alapjai meg egy emlékmű van ott. Szerintem a mh. azért létesült hogy a határőrők és a horgászok(bár a '90 -es évek elejéig nemigen mertek lemenni itt a Dunapartra nehogy azt higgyék az orosz határőrök hogy átszöktak a határon az emberek) könnyeben eljussanak a munkahelyükre mert a magyar és a szlovák fél részéről is itt volt útlevélellenőrzés.
|
|
Komárom
martin, 2009.06.18 11:34.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jobb oldali épületben hajléktalanok laknak/laktak eredetileg ez a Szlovák vonalnak volt valami épülete (-vagy a Monostori Erődhöz tartozott). A bal oldali a Monostori Erődhöz tartozott aluljáró vezetett az erődbe (állítólag). Eredetileg Óvóhely volt a II. világháborúban majd a háború után az Oroszok építettek aluljárót az erődből majd folytadódott(???) volna a városközpont felé de valamiért nem folytatták.(talán azért hogy ne sérüljenek a lakóházak). Amugy a Monostori Erődbe is vezetett egy Iparvágány a háború után az Oroszok használták hadászati célra (tudniillik az erőd az oroszok idején kezében volt fegyvereket hadászati ezközöket [töltetlen (atom)bomba fejeket] tároltak) anno még katonai vonatok jártak be most már csak 424 -essel jár néha nosztalgiavonat!
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.06.18 07:57.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ja bocs, ui.: erről mit lehet tudni? Bal oldalon lenn van valami üreg, ami lehet akár aluljáró is, a másik végén be van falazva. Az egész kupac tetején pedig sinek vannak a földbe verve, hogy ne ugráljanak rá az emberek a felsővezetékre... a jobb oldali rész tetején meg lépcső is van.
|
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.06.18 07:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor ez csak egy őrház... nem baj, Komáromhoz tartozik. Egyébként meg akár peron is lehetett a sín mellett... de ha nem, hát nem. Köszönöm a segítséget...
Ez pedig egy másik ház, 73/a jelzéssel, Ács felé. Mellette építik az elkerülő utat, úgyhogy nem tudom, megmarad-e...
A Dunapart környékén nem találtam semmi feltünőt.
|
|
|
Komárom-Dunaparti Rendező
martin, 2009.06.18 07:40.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JA raps: Az Komárom-Dunaparti Rendező volt a neve de mivel létesült a Komárom-Komárno-Érsekújvár vonalon egy Komárom-Dunapart mh. 1963-ban ezért a átnavezték a rendezőt Komárom-Rendezőre!
|
|
Komárom
martin, 2009.06.18 07:27.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanilyen épület volt annál az átjárónál mikor az 1-es vonal és a Komárnóba vezető vonal vágánya egyszerre keresztezte az 1-es utat de azt már vagy 3 éve elbontották és az is őrház volt onnan tekerték a sorompót! Szóval ez a ház is "sorompós őrház"-ként funkcionált!
|
|
Komárom
martin, 2009.06.18 07:22.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Olldalborda ez neked szól: Ez a ház az 1-es út melett a vasútátjáró mellett van és ez egy bakterház! Amugy Komárom-Dunapart mh. a hídnál volt de az épületet lebontották a peron meg fel volt töltve sóderrel de már azt is széthordták.(azért tudok ennyit mert komáromi vagyok). raps ez meg neked szól: Komárom-Rendező még mindíg meg van az a Rendező pályaudvar pár száz méterre van a személypályaudvartól és a rendezőbe (egy hejstzínrajz szerint) járműjavító van, régebben még a fordítókorong is megvolt!
|
|
Pusztaszentmihályfa
Rácz Gergely, 2009.06.18 02:10.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
mazsoqq-nak:
Kabókapusztáról amúgy is elég körülményes lett volna elköltöztetni azt a több mint 200 embert...
|
|
Pusztaszentmihályfa
mazsoqq, 2009.06.17 23:56.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodóvágány bontási engedélyét 1970.V.27.adták ki.Az épületeket 1976.V.kezdték bontani(levéltári anyagból).1987.V.ban ottjártamkor láttam,utasvárónak egy kisvasúti fedett teherkocsi volt kiállítva(vélhetően a Lepsényi GV.ről,ami 1977.V.menetrendváltáskor szűnt meg).Az utoljára ott szolgáló-lakó
bakter fia elmondta,kormányhatározati döntés volt a "Centralizálás".Szentmihályfán először az iskolát és a postát szüntették meg,aztán a tsz.t.Az utolsó néhány lakos 1995.őszén költözött el,ekkor szűnt meg a megálló is.Kabókán is ez volt a terv,de az emberek nem voltak hajlandóak elköltözni.
|
|
Kabókapuszta
mazsoqq, 2009.06.17 23:21.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kabókapsz.n 1925.ben épült rakodóvágány,az akkor(br.Csekonics Endre által)épített Enyingi kisvasút egyik ága ide vezetett.Helye valamelyest látszik,gazos magaslat a pálya őrház felőli oldalán,de az útátjárótól Enying felé.Kívánságra küldök helyszínrajzot.Balhé volt,mert 1953.IV.ban engedély nélkül bontani kezdték a rakodóvg.t.Akkoriban a Kabókai,Leshegyi és Pátai tsz.rakodott itt.A procedúra elhúzódott,mert a helyreállításról 1959.III.2.án adták ki a hivatalos határozatot(levéltári anyagból).
|
|
Fürged
mazsoqq, 2009.06.17 22:40.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel nem látható,Győrigyerek kapott-e választ,üzenem:Fürged 3 vágányú áll.volt,I.a raktári-rakodó,Fnyék felőli végén védőcsonkával,II.az átmenő fővg.,III.a kitérő fővg.vonatkeresztekre.Kívánságra küldök helyszínrajzot.
|
|
Budapest-Ferencváros Gubacsi r
raps, 2009.06.17 20:28.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor ez most működik. A régi felvételi épület - a főképen - üresen álldogál. A forgalmiban - kisképek - viszont keményen nyomják a srácok....
|
|
Vértesboglár
Tshuhash, 2009.06.17 18:22.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, hogy beleszólok, de az Indul a bakterház c. filmet a 151-es vonalon, Szalkszentmárton és Dunavecse között, Csabony mh.-en forgatták. Az állomásépületet tankokkal húzták szét a forgatás végén. Ha megnézitek a filmet, feltűnhet, hogy sík területen játszódik, nagyon messzire el lehet látni a háttérben. Vértesboglár környéke pedig tele van erdőkkel, ami nem jellemző a filmre.
|
|
Budapest-Ferencváros Gubacsi r
kopi, 2009.06.17 18:14.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez most üzemel vagy nem?
|
|
Gara
nyomkeresõ, 2009.06.17 17:41.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomvonal az állomás épület felé.
|
|
|
Gara
nyomkeresõ, 2009.06.17 17:19.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vaskút felé a vasút helyén ma utca van.
|
|
|
Katymár
nyomkeresõ, 2009.06.17 17:04.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti kapu.
|
|
|