Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 608 ] [ 609 ] [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] ...   Utolsó Következő

Őrtilos    Báli, 2009.05.24 11:22.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A héten voltam kirándulni Őrtilosba.Az állomás ugyan olyan szép mint volt.Lehet, hogy talán még szebb is.Viszont egy valami idegesített.Legalább 7-szer lejöttem megnézni a folyókat,a csapórudas sorompó állandóan zárva volt,vonat meg 30 perc múlva jött csak.Azért lehet, hogy nem járnak arra sokan,de hát 30 percig a sorompónak nem kellene csukva lennie!Nem?
 
Jánosháza    vas, 2009.05.24 10:29.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jánosháza állomáson 2009.május 18-án megkezdődtek a munkálatok.Jelenleg éjszakai vágányzárok mellett,Nemeskeresztúr és Jánosháza állomások között a felsővezetéktaró oszlopok alapjainak betonozása folyik.
A 017 és 019-es NOHAB-ok,Jánosháza állomáson vannak!
 
Zalaegerszeg-Ola    vas, 2009.05.24 10:20.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új nyomvonal Zalában.
A 25. számú vasútvonalon a Zalaegerszeg –Andráshida között épült új nyomvonal 2009. 05. 25-én 20 óra 15 perckor átadásra kerül. A közlekedő vonatok ezután a régi Zalaegerszeg-Ola megállóhelyet és a régi Andráshida vasútállomást nem érintik.

A személyvonatok változatlan menetrendi adatok mellett az új Zalaegerszeg-Ola megállóhelyen (Vágóhíd utca, Ifjúsági Sportcentrum mellett) és az új Andráshida vasútállomáson (megközelítés: Teskánd-Boncodfölde 7409 sz. útból kiágazó állomási hozzájáró út) állnak meg.

Az első áthaladó vonat Zalaegerszegről Hodos irányába a 05. 25-én 20 óra 25 perckor induló 9568 számú személyvonat. Hodos irányából a Zalaegerszegre 05. 26-án reggel 4 óra 56 perckor érkező személyvonat.


 
Andráshida    vas, 2009.05.24 10:18.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új nyomvonal Zalában.
A 25. számú vasútvonalon a Zalaegerszeg –Andráshida között épült új nyomvonal 2009. 05. 25-én 20 óra 15 perckor átadásra kerül. A közlekedő vonatok ezután a régi Zalaegerszeg-Ola megállóhelyet és a régi Andráshida vasútállomást nem érintik.

A személyvonatok változatlan menetrendi adatok mellett az új Zalaegerszeg-Ola megállóhelyen (Vágóhíd utca, Ifjúsági Sportcentrum mellett) és az új Andráshida vasútállomáson (megközelítés: Teskánd-Boncodfölde 7409 sz. útból kiágazó állomási hozzájáró út) állnak meg.

Az első áthaladó vonat Zalaegerszegről Hodos irányába a 05. 25-én 20 óra 25 perckor induló 9568 számú személyvonat. Hodos irányából a Zalaegerszegre 05. 26-án reggel 4 óra 56 perckor érkező személyvonat.


 
Érsekújvár (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:54.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érsekújvár állomás. Szolgálat, gépi jegykiadás van. Innen el lehet jutni Pozsonyba, Kassára, Zólyomba, Privigyébe, Nagysurányba, Révkomáromba, Galántára, Nyitrára és Budapestre is.
 
Bajcs (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:50.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajcs állomás felvételi épülete II. osztályú HÉV felvételi épület. Szolgálat és gépi jegykiadás van.
 
Ógyalla (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:47.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás érsekújvári felőli végén található őrhely.
 
Ógyalla (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:45.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ógyalla állomás. Az épület I. osztályú HÉV felvételi épület. Szolgálat és gépi jegykiadás van.
 
Hetény (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raktár.
 
Hetény (SK)    Lennon15, 2009.05.24 08:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hetény, 2008.10.25. Az állomáson szolgálat és gépi jegykiadás van.
 
Hatmajor    Lennon15, 2009.05.24 08:33.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minek van itt peron, ha sose volt itt személyforgalom?


Gábor16: Bajcs szlovák területen van. Amit te láttál az Bajcsa forgalmi kitérő volt.
 
Alsógalla    Idea, 2009.05.24 00:27.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem a hetvenes években itt még olyan megálló volt, ahol a fedett peron a két pálya között volt. A jelenlegi is üzemelő aluljáró abból maradt meg.
 
Pusztavám    szvdom, 2009.05.24 00:21.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1972/73-as menetrendben még van forgalom a vonalon, az 1978/79-es menetrendben már fel sincs tüntetve a vonal. Valamikor a kettő között szűnt meg itt a forgalom.
 
Hatmajor    szvdom, 2009.05.24 00:10.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán egy vonalőrház állhatott ott, de már elbontották.
 
Szőreg    szvdom, 2009.05.23 23:49.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vedresházára 1949-ben még lejártak a vonatok. (forrás: hivatalos menetrend)
 
Mártély    atosz66, 2009.05.23 18:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két hete jártam itt. Úgy hallottam, hogy nem csak az első vágányt bontják vissza, hanem ezzel együtt a forgalmi szolgálat is megszűnik. Vagyis a jó öreg háromvágányos állomást szimpla megállóhellyé minősítik vissza. Csak reménykedni tudok, hogy nem pontosak az információim!
 
Alsópéterfa (A)    Oldalborda, 2009.05.23 16:38.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, mikor április végén itt jártam, ez a látvány fogadott... ha tudtam volna, hogy volt itt rendes épület, akkor megnéztem volna a nyomokat is.
Egyébként nekem eléggé kisforgalmúnak tűnt a megálló, lehet ezért nem volt szükség az épületre...
 
Balatonkenese    KISDELTÁS, 2009.05.23 13:11.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
SZEVASZTOK! A Balatonpart egyik legszebb állomása a kenesei. Sok jó élményem kapcsolódik hozzá.
 
Gősfa    raps, 2009.05.23 12:55.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Gősfai történettel kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy a Balla féle térkép, mint állomás - vagy megállóhely - jelöli a vonalon...
 
Alsópéterfa (A)    Gery, 2009.05.23 11:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Unterpetersdorf megállóhelyen lebontották volna az épületet? Mert ezen az interneten talált képen még áll az épület és nincs fa esőbeálló.
Forrás: http://home.tele2.at/kbs524/
 
Pinkamindszent    charlie, 2009.05.22 23:52.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@András: Pornóapátinál az osztrákok nem építették meg a dél felé menő útnál a saját felükön az aszfalt utat, ott a főútig murvás út van.

Mikor Pinkamindszent felé jártam (volt az pár éve), akkor jó minőségű földút ment arra.
 
Körmend    charlie, 2009.05.22 23:42.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdték a villamosítás előkészületeit. Folyamatosan emelik meg a keresztező távvezetékek magasságát, a pályát éjszakánként apró darabokban csinálgatják (bár, majd ha beindul a villamosítás, akkor mivel úgyis le lesz zárva, akkor lesz a nagyarányú felújítás).

Plusz elkezdik jövőre az állomás teljes felújítását, felesben a várossal (ha minden igaz már megállapodtak erről, talán már a pénz egy része is megvan)
 
Haris    charlie, 2009.05.22 23:38.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ezt a megállót az odatelepülő Opel miatt hozták létre. Amúgy Szentgotthárd területén található, térképen megnézitek pár km Szentgotthárd állomástól.
 
Bucsu    charlie, 2009.05.22 23:35.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bucsu mh. mellett látható egy római vízvezeték részlet (kiásva), melyen keresztül a római kortól a középkorig hozták az ivóvizet a városba.
 
Hatmajor    charlie, 2009.05.22 23:22.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hatmajor és Szombathely között van, kb a kavicsbánya hátuljánál:

http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307139799188706

Mintha épület lett volna egykor (a villanoszlopok betonlábai még elvezetnek odáig). Ház lett volna? Megálló a kavicsbányának? Vagy mi?
 
Gencsapáti alsó    charlie, 2009.05.22 23:13.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban ha minden igaz volt egy második vágány, és volt lehetőség vonatkeresztezésre.
 
Alsópéterfa (A)    Oldalborda, 2009.05.22 22:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alsópéterfa megállóhely kb. három héttel ezelőtt.
A váró egy egyszerű faszerkezet, azonban tiszta, nincs szétbarmolva. Se szétverve, se összefirkálva... ellenben kitűnő állapotban a menetrend is megvan, áttekinthető.
Az első vonat Sopronkeresztúrról reggel 7-8 óra között indul, és a következő állomáson fordul vissza. Egyébként nem is láttam a menetrendben annál tovább közlekedő vonatot...
a pálya állapota egyébként nem lehet túl jó, száguldozó vonatokkal nem találkoztam errefelé (kb. 40-60km/órás sebességgel azonban többször is).
Egyelőre ennyi, később talán jön több kép is.
 
Sopronkeresztúr (A)    Oldalborda, 2009.05.22 22:04.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson ilyen jegykiadó automata található, mely (nem számoltam meg, hány, de) sok nyelven "tud" kommunikálni, azaz pl. magyarul is ért. Így nem volt nehéz rájönni, hogy Sopronig 1.70 euró egy jegy mindenféle kedvezmény nélkül, egy útra...
Egyébként pénztár is van, de egész nap nem nyitott ki. Ez a gép lehet kiváltja a teljes pénztári tevékenységet...
A váróteremben két kamera van átlósan, ennek ellenére simán lehetett kukázni néhány jegyet a gyűjteményembe.
Az állomás és környezete valóban szép és rendezett. A wc szintén, mely díjmentesen használható.
A nosztalgiavagont pont aznap délelőtt csatolták rá egy tehervonatra és elvitték, nem tudom, visszakerült-e azóta.
További képeket majd megpróbálok ezzel a feltöltővel ügyködni.
 
Bánhida    Joxy, 2009.05.22 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896 tavaszán Bánhida határában 120 méteres mélységben barnaszenet találtak. Az első aknát Alsógalla, Bánhida és Felsőgalla községek hármas határánál a vasút közelében nyitották meg. Később, itt 1898-ban a szénre alapozva hőerőművet létesítettek. A hőerőmű mellett lévő vasútvonalon megállóhely létesült az erőmű és az aknák dolgozói számára. A megálló mellett létesült iparvágány rendszeren kezelték az erőműbe tartó szénvonatokat, és kiszolgálták a Füszért raktárat, valamint egy beton-telepet.
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 21:42.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, mennyi értelme és mekkora kihasználtsága lenne egy Békéscsaba - Gyoma - Szeghalom - Püspökladány - Debrecen viszonylat kialakításának, mert jelen pillanatban nem lenne gyorsabb, mint a Csaba - Szolnok - Debrecen... eléggé át kellene építeni a pályát. Második vágányok, rendes vonatok (gyorsvonat pl.), Dévaványát megoldani, hogy ne kelljen tologatni a vonatot mindig... vagy újra visszaállítani ott a vonalat kisújszállás felé, bár időben az sem lenne (sokkal) rövidebb...
Én is ismerek néhány vasutast a környékről, de a bezárásról mostanában nem hallottam...
 
Előző Első    ... [ 608 ] [ 609 ] [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] ...   Utolsó Következő