Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 609 ] [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] ...   Utolsó Következő

Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 21:42.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, mennyi értelme és mekkora kihasználtsága lenne egy Békéscsaba - Gyoma - Szeghalom - Püspökladány - Debrecen viszonylat kialakításának, mert jelen pillanatban nem lenne gyorsabb, mint a Csaba - Szolnok - Debrecen... eléggé át kellene építeni a pályát. Második vágányok, rendes vonatok (gyorsvonat pl.), Dévaványát megoldani, hogy ne kelljen tologatni a vonatot mindig... vagy újra visszaállítani ott a vonalat kisújszállás felé, bár időben az sem lenne (sokkal) rövidebb...
Én is ismerek néhány vasutast a környékről, de a bezárásról mostanában nem hallottam...
 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 20:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek tényleg nem normálisak. Szerintem egy kis pályajavítással remek Békéscsaba-Debrecen viszonylatot lehetne kialakítani a Békéscsaba-gyoma-Szeghalom-Püspökladány-Debrecen útvonalon. Gyomától délre nem is igazán használják a vasutat Debrecen-Nyíregyháza irányába. Inkább busszal közlekednek. Nem kell a fél Alföldet megkerülni. Én pár éve az akkori menetrendet fiygelmebe véve összevetettem egy Békéscsaba-Debrecen viszonylatot mindkét irányba. Még a 3 átszállással is versenyképes volt sok esetben az eljutás, a Szolnoki egyszeri átszállás helyett. Na mindegy, ezts em ránk bízzák.
Az információ nem tudom honnan ered, hozzánk a boltba is hoztak be iylen aláírásgyűjtő ívet. Nem tudom ki hozta, de fél füllel úgy csíptem el, hogy egy vasutas. Ha tényleg az hozta, akkor annak mégiscsak van jobban belső információja.
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 19:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban szó volt másfél évvel korábban a vonalbezárásról, azóta, mióta megmenekült a vonal, nem hallottam újból erről.
Honnan van az információ? Megint a közlekedési minisztertől?
A Vésztő - Gyula fővonallá alakításáról nem hallottam még, de szerintem jobb ötleteik is lehetnének. Vagy hagyják úgy az egészet, ahogy van, vagy Ladány - Gyula (-Csaba) fővonalra törekedjenek...
Egyébként a románok megcsinálnák a Gyoma - Nagyvárad vonalat, saját járművekkel közlekedtetve, de a Máv ebbe nem megy bele. Erre meg a megszüntetésen gondolkodnak...?
Nem normális.
 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 18:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A másfél évvel ezelőtti nagy vasútbezárási mizéria közepette is arról volt szó, hogy Körösnagyharsány-Vésztő-Szeghalom-Gyoma, illetve Szeghalom-Püspökladány vonal megszűnik, miközben a Gyula-Kötegyán-Vésztő szakaszt fővonallá minősítik. Nahát, sok hozzáértésre vall ezt a szakaszt fővonallá minősíteni. Füzesgyarmaton több helyen is kint vannak az aláírásgyűjtő ívek. (üzletek, pénzintézetek)
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 16:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia,
én nem hallottam ilyesmiről.
Különben pedig Ladány - Dévaványa, illetve Szeghalom - vésztő felszámolása önmagában elég értelmetlen lenne, mert akkor megmaradna a Gyoma - Dévaványa és Vésztő - Békéscsaba szakasz? Ezeknek így magukban már kevesebb értelme lenne, és nem is lenne összeköttetés...?
Szóval én nem hallottam ilyesmiről, de ha tényleg tervezik, akkor én is aláírom azt a papírt.
 
Vésztő    Oldalborda, 2009.05.22 16:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,
a tegnapi linkem, illetve azon oldal alján van egy vonalbejárás-link fényképekkel, ami onnan kattintva nem működik, de külön beírva a böngészőbe a hajtányos honlapon megtalálható.
Egy "lelet" azonban kimaradt: a vésztői végállomástól visszább, az egyik kisbolt előtt a betonaljakban sejtelmes csavarmaradványok találhatók, távolságuk egymástól kb. pont annyi, amennyi a két kisvasúti sínszál távolsága... talán az még a kisvasúté volt.
Egyéb képek Vésztő város honlapjának galériájában található; a "Régi képek" albumban a második és harmadik képen látható a sín, az ötödiken pedig a kisvasút is a református templomnál...

 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 12:39.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismét napirenden van a 128-as vonal Püspökladány-Szeghalom-Dévaványa, Szeghalom-Vésztő szakaszának felszámolása? Én nem hallottam róla, de nálunk már megy az aláírásgyűjtés a vasút megmentéséért. Tud róla valaki hivatalos információt?
 
Gősfa    dezso, 2009.05.22 11:42.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véleményem szerint csak egy sorompókezelő őrház volt itt, a 81b.
 
Vésztő    raps, 2009.05.21 21:34.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vésztő - Vésztő vásártér - Vadasmajor - Bélmegyer - Kárászmajor - Ludad - Békés Kőröspart - Békés Kikötő - Borosgyán - Csaba kitérő - Békéscsaba - tovább Tótkomlós felé.... Illetve Ludadnál kiágazás: Ludad - Tarhos - Vizesfás.
 
Vésztő    landsmann, 2009.05.21 21:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor jól sejtettem, hogy az a kis híd ehhez a vonalhoz tartozott. A másik maradvány Békés felé haladva A jobbra ívelő útn, a híd előtt található. A hídtól jobbra vissza Vésztő felé látszik egy töltés-szerű földsáv befelé az erdőbe. Koordinátái: (megközelítőleg) ÉSZ 46,83478 fok, KH 21,24632 fok.
 
Vésztő    Adani, 2009.05.21 21:15.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békésen több nyoma is van a leendő kisvasútnak. A Kettős Körös hídja után kerékpárút halad az egykori vasúti töltés helyén. A Nostra tárházhoz vezetett iparvágány a Körös hídnál kiágazva, onnan pedig volt még egy iparvágány az Olajipari Malomhoz ( Ma a pálinkafőzde található ott). A Pálinkafőzde mögött még ma is megtalálható a kisvasút hídja az Élővíz Csatornán, sőt az iparvágány kapujának maradványa is. Békésen kb. 2-3 évvel ezelőttig a kisvasúti állomás épülete is megvolt, egészen Lidl áruház felépítéséig, akkor elbontották. Békésen van egy Kisvasút sor nevű utca a kisvasút nyomvonalán, valamint Békéscsaba felé a 470-es úton a Bandika fa utáni nagy kanyart követően szintén látható a nyomvonal helyét a régi távíró oszlopok jelzik. Békéscsabán a Kossuth téri állomásépület még megvan ( Emléktábla is van rajta). A kisvasút egyetlen kézzel fogható nyoma Orosházán van az állomás mellett a rakodónál kb. 100 méternyi megmaradt vágány formájában. Vésztőn az állomás mellett még megvan a régi mozdonyszín ma a Voláné a terület, de a mozdonyszín épülete még megvan sőt előtte kivehető a fordítókorong helye is ( betonnal ki lett öntve).
 
Vésztő    Oldalborda, 2009.05.21 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok...!
A Vésztő - Békés - Békéscsaba vasútvonal kisvasút volt, tovább Tótkomlós felé. Elnevezése AEGV, Alföldi első Gazdasági Vasút.
Az első "nyom" valóban a kisvasúthoz köthető, a másik így most nem rémlik, hol van helyileg.
Bővebb infó: http://hu.wikipedia.org/wiki/Alföldi_Kisvasút

 
Börgönd    petike10024, 2009.05.21 20:48.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma beszéltem a Pusztaszabolcsiakkal és mondták hogy IGENIS LESSZ felújítás csak még nemtudni hogy mikor adják ki a vágányzárat !

Vagy Június 1 vagy .... amint véget ért az iskola a diákoknak

egyébként a pályagép már ott van P.szabolcson lefotózni még nem tudtam de igyekszek mert Dunaújvárosban tanulok és kora reggel megyek le és csak kora este jövök vissza


Kérdés ?
 
Vésztő    raps, 2009.05.21 20:42.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahogy a térképet nézegetem, ez a bizonyos Vésztő-Békés-Békéscsaba nem nagyvasúti ( normál nyomtávú ), hanem kisvasúti vonal volt. 10-12 db állomása, illetve megállóhelye volt. Ahogy elnézem, ez a vonal - vagy annak a meghosszabbítása - lemegy egészen Tótkomlós mellé.
 
Vésztő    Landsmann, 2009.05.21 18:56.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1948-as vasúti térképen még látható 132-es vonalszámmal a Vésztő-Békés-Békéscsaba vonal. Sokat jártam autóval Vésztőről Gyulára. Két, talán az egykori vonal maradványai tűnt fel nekem. Azt nem tudom, hogy ezek valóban a vonalhoz tartoztak, vagy valami más lehet. Jó lenne, ha valaki pontos információval tudna szolgálni. Az egyik maradvány Vésztőről Békés fele indulva a városból kivezető út első enyhe bal kanyarja után talán 1-2 km-el az út bal oldalán látható egy kis beton híd. A híd nem vezet át semmin, bár lehetséges, hogy pár évtizede valami kis csatorna fölött ívelt át. A kis híd hossza az autóból megítélve olyan 3 méter hosszú lehet. Talán ezen a hídon vezetett át a vasút?
A másik lehetséges maradvány ugyanezen az úton tovább haladva Békés felé található. A Békés-Doboz közúti elágazás előtt körülbelül 1,5-2 km-el az utolsó jobb kanyarnál, ahol jobb oldalon egy kis tó-szerűség is van, feltűnt, hogy egy vasúti töltéshez hasonló földsáv vezet befelé egyenesen az erdőbe, jobbra Vésztő felé. Amennyiben mindkét maradvány ehhez az egykori vasútvonalhoz tartozik, akkor a közút még valahol keresztezi a régi nyomvonalat, hiszen a két maradvány az út nem azonos oldalára esik. Sajnos képpel nem rendelkezek, talán ha legközelebb megyek Gyulára, akkor tudok készíteni fotókat.
 
Újszőreg    raps, 2009.05.21 17:48.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól látom, volt egy Újszőreg nevű megálló Újszeged és Szőreg közt..... illetve valóban én is találtam egy szakaszt Szőreg - Tiszasziget-Újszentiván - Vedresháza - Jugoszlávia irányban... Hamarosan összeállítom azon szakaszok listáját amik nincsenek még a honlapon, fejlesztés képpen...
 
Szőreg    Endre, 2009.05.21 15:12.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged-Rendező - Szőreg 2. vágány:
Az Újszeged - Szőreg szakaszt egy 1924 augusztusi levél már mint felszedett második vágányt említi.
Szőreg V. - VI. vágány: 1957-ben már felbontva.
Szőreg - Vedresháza: 1963-ban (Bácsalmás - Ólegyennel együtt)
 
Dévaványa    tomeee, 2009.05.21 14:32.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nemértem ezt a vonalat is miért kellet bezárni hisz nemhinném hogy gazdaságtalanabb volt mint a KISSZÉNÁS-KONDOROS nem?
 
Kéthalom    tomeee, 2009.05.21 14:30.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sziasztok megtudja mondani nekem valaki ez az állomás mikor szünt meg?
 
Szentkozma    M62191, 2009.05.21 11:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt állítólag több vágány is volt a közelben lévő katonai reptér kiszolgálására.
 
Berettyóújfalu    Pista, 2009.05.21 07:44.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is Újfaluba laktam 1943-60ig.
Innen ingáztam 1961-67ig hetente, Bp-re,majd a szüleimhez évente, aztán csak a 2 testvéremhez.Egyre rosszabb a közlekedés Bp-ről!
 
Szombathely-Rendező    zsolesz, 2009.05.21 07:33.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Rendezőpályaudvar forgalmi irodája, az ún. "B"-forgalmi
 
Selyp    Forgalmista, 2009.05.20 21:26.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrend váltásával megszűnt az utolsó pár csörgős gyorsvonat. Igaz megvan még a gyorsvonat, de uzsgyis. Az Urpín útvonalrövidítésével megszűnt a közvetlen Budapest - Zvolen összeköttetés. De még a teherforgalom megvan a szergejekkel, és a határ közelében a szlovák gépek is bejönnek. Ezek némiképp kárpótolhatnak minket.
 
Boldog    Forgalmista, 2009.05.20 21:14.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elfelejtettem említeni, hogy ismeretlen elkövetők jó darabig lopták a rozsdás sínszálakat és vagy 100 méteren a váltók kivételével felszedték a sínt. A rendőrség elkapta az elkövetőket akik a kisebbség részét képviselik. Azóta nem szedik a sínt. A régi vágányok a mai napig is a sóderbánya tulajdonát képezik.
 
Tápiómajor    Forgalmista, 2009.05.20 21:11.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyét két féle módon lehet megismerni: a 463-as szelvénynél kezdődött a peron (Hatvan felől) és a felsővezeték tartó oszlopok távolabb vannak a töltéstől, úgy mint Zagyvarékason.
 
Portelek    Forgalmista, 2009.05.20 21:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az állomást 2007-ben megállóhellyé akarták nyilvánítani, váltóit leszögelni, jelzőit térköz jelzővé alakítani. De hálisten a teherforgalom megmentette az állomást, hiszen munkanapon a tehervonatok legnagyobb többsége itt áll félre.
 
Meggyespele    Forgalmista, 2009.05.20 21:07.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meggyespele utasforgalma nagyon elhanyagolható, a legutóbbi számlálás szerint naponta 4-5 utas! Esett már szó arról, hogy megszüntetik.
 
Jászboldogháza-Jánoshida    Forgalmista, 2009.05.20 21:05.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás teljesen hasonlít Pusztamonostorra. Sokan monostor rokonának hívják :) Volt már olyan uats aki elaludt és amikor felriadt, csak azt látta, hogy gesztenyefa sor és le is ugrott a vonatról, pedig még csak boldogházán járt :)
 
Körösnagyharsány    Adani, 2009.05.20 20:17.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha pótkocsit is hozna a Bzmot akkor nem tudna megfordulni, csak visszatolatni Körösszakállig. De ilyenre még nem volt példa.
 
Hódmezővásárhely    Adani, 2009.05.20 20:14.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van, hiszen kereszteket is bonyolítanak le itt nap mint nap az ütemes menetrend miatt óránként is.
 
Előző Első    ... [ 609 ] [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] ...   Utolsó Következő