Állomás kereső: Állomások listája Vasútvonalak listája
|
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad vasútvonal leírása A vasútvonal állomásai <b>Budapest-Újszász-Szolnok</b> A vasútvonal a hazai vasúthálózat nemzetközi fővonala, jelentős szerepet tölt be az országos és a Budapest-elővárosi közlekedésben a bejáró munkavállalók, a kulturális és a hivatali közlekedéssel kapcsolatban. <b>Budapest-Újszász-Szolnok</b> A Rákos-Újszász vonalat a MÁV építtette a Pest-Hatvan és a Hatvan-Szolnok vonalainak összekötésére. A vasútvonal építését az 1880. XXXVIII. tc. alapján rendelték el, legfőbb célja az Osztrák Államvasút Társaság tulajdonában lévő Budapest-Cegléd vonal elkerülése volt. Az elsőrendű állami vonal kiépítését egy vágányra rendelték el, de a pályavonalat két vágány építésére kellett kijelölni. Az alapvetően síkvidékinek tekinthető vonalat 1882. március 12-én adták át a forgalomnak. A második vágány építését 1907-ben kezdték el, s 1911-ben helyezték üzembe. Ezzel Budapest és Szolnok között két útirányon is lehetővé vált a vonatok kétpályás közlekedése. 1945 után a forgalom mielőbbi megindítása érdekében egyes állomásközökben a második vágányt felbontották, ebből az anyagból állították helyre a megrongálódott állomási és vonali szakaszokat. A második vágány emiatt hiányzó részeit 1970-71 között fektették le ismét. A vasútvonal villamosítása ezekután kezdődött el, s a villamos vontatás 1973. szeptemberében indult meg. (euroastra.hu) <b>Szolnok-Szajol-Mezőtúr-Békéscsaba-Lőkösháza-(Arad)</b> A vonalat a Tiszavidéki Vasút építette, 1858-ban adták át a forgalomnak. Linkek <a href=http:/www.freeweb.hu/tastam/oldal34.html>Csaba expressz</a> |
Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024 |