Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája






155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza

vasútvonal leírása

A vasútvonal állomásai

    Kiskunfélegyháza és Kiskunmajsa között épült ki a vonal első szakasza, az átadásra 1899-ben került sor.

A már korábban megépült Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas vonalszakasz folytatását Kiskunhalasig 1912-ben építették meg. Az új vasútvonal épülése 1912-ben a Kiskunfélegyházaiakat is foglalkoztatta. Az átadás előtt többször aggodalmát fejezte ki a félegyházi lap, hogy az új vasútvonal a közönséget Halas felé tereli, ami káros lehet Kiskunfélegyháza gazdasági életére.
A Kiskunmajsa-Kiskunhalas vonalszakasz műtanrendőri bejárására 1912. október 18-án került sor, majd a következő napon adták át a forgalomnak.
Az új szakasz műszaki felülvizsgálata 1912. november 12-én történt, az utófelülvizsgálat pedig ugyanezen hónap 26-án. A dokumentumok szerint a pótlási munka költsége csupán 3152 korona, valamint egyetlen terület kisajátítási ügy maradt még rendezetlen. A központi telekkönyvet 1916. március 15-én nyitották meg.

A vasútvonal építési költsége:
Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa (25 km): 1.808.200 korona
Kiskunmajsa-Kiskunhalas (21 km): 2.269.600 korona
Az utóbb átadott szakasz költségei kilométerre lebontva mintegy másfélszeresét tették ki. Az alépítmény kialakítása 17,6, a felépítmény 32,0, az épületeké 5,7, a forgalmi eszközök költsége 6,0 ezer koronába kerültek kilométerenként, a csatlakozásra pedig 11,8 ezer korona jutott.
(forrás: dr Horváth Ferenc, Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vonal, Vasúthistória könyvek, 1999.)


Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024