Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája






845 Zsombolya - Módos - Torontál-Szécsány

vasútvonal leírása

A vasútvonal állomásai

    Ez a vonal rekorder abban, hogy 5 helyen vágta el a román-szerb országhatár, Trianon és az azt követő bánsági településcserék eredményeként.

A szétdarabolt vonal története a következőképp alakult:
  • A vonal északi végén Zsombolya és Újzsombolya között iparvágányként megmaradt a vasút. Napjainkban ez is hiányos, járhatatlan. Továbbiakban Klári felé felszámolták a nyomvonalat.
  • A vasút nélkül maradt Klári állomás hasznosítására a szerbek az egykor Újzsombolyáig vezető nagybecskereki kisvasutat vezették be az állomásra, így az Nagybecskerek-Klári viszonylatként üzemelt tovább. Napjainkra ez a vasútvonal is megszűnt.
  • A vonal viszonylagosan egyben maradt középső szakaszát Kőcse és Jánosfölde között a románok új vonallal kötötték be a hálózatukba ( 845a Gyertyámos–Jánosfölde ). A végállomás Zsombolya helyett Gyertyámos lett, és Kőcse is új román építésű állomást kapott az új nyomvonalon ( Checea ). (A magyar Kőcse állomást később elbontották.) A román viszonylat végállomása Jánosfölde lett, határforgalmat a román menetrendek szerint itt nem vettek fel.
  • A vonal alsó szakaszán Torontálszécsány és Párdány között a szerbek tartották fenn a forgalmat, korridorvasútként Románia területén (Fény állomáson) keresztül. Az 1975-ös jugoszláv menetrendben még üzemelt a vonal, mára elbontották.

Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024