Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája






845a Gyertyámos–Jánosfölde

vasútvonal leírása

A vasútvonal állomásai

    A PárdányZsombolya szakaszt a Torontáli HÉV 1895. dec. 15-én adta át. A vonalat 1919-ben bezárták és felhagyták. 1924-ben a román és a szerb–horvát–szlovén állam területcserével helyesbítette az államhatárt. 1925-26-ban Zsombolya és Kőcse között megszűnt a vonal.

A 845 Zsombolya - Módos - Torontál-Szécsány vonal román oldalon maradt nagyobbik, középső részén csak úgy lehetett felvenni a forgalmat határátlépés nélkül, ha azt valahogyan bekötik a román vasúti hálózatba. Ez így is történt, ezért jött létre a Gyertyámostól délre induló vasútvonal, mely elsőként Kurjácska megállóhely előtt csatlakozott bele a meglévő vasútvonalba.
Kőcse település új román építésű állomást kapott ezen a nyomvonalon (Checea). A román végállomás lett, határforgalmat a román menetrendek szerint itt nem vettek fel.
A CseneJánosfölde közötti szakasz megegyezik a 845-ös vonallal.

A CFR 1935-ben döntött a felújítás mellett, és 1935–37 között építette meg a GyertyámosCheceaKurjácska szakaszt, 1937. jún. 24-én adta át. A két nyomvonal mai szelvényezés szerint 8+800-nál találkozik.

Az így kialakított 845a Gyertyámos–Jánosfölde vonal 1948-ban került a román állam tulajdonába, ezután a Torontáli HÉV megszűnt.

A vonalon a CFR a személyszállítást 2012. január 14-ével beszüntette, majd 2012. február 12-ével a Regiotrans újraindította.

Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024