Állomás kereső: Állomások listája Vasútvonalak listája
|
977 Drégelypalánk-Ipolyság vasútvonal leírása A vasútvonal állomásai Az Ipolyság-Balassagyarmat vonal ünnepélyes megnyitását 1891. augusztus 11-én tartották. <b>Trianon utáni események</b> A békeszerződésben meghúzott határ az vasútvonalat Ipolyság és Hont között szelte át. A békeszerződés értelmében a csehszlovák szerelvények Ipolyság és Losonc(Lucenec) között Balassagyarmaton keresztül a MÁV vonalán, ún. passage-forgalomban közlekedtek, ráadásul úgy, hogy magyar utasok is igénybe vehették ezeket. Az átmenő forgalom azonban a MÁV vonal pályaállapotának romlása miatt 1927-ben leállt. [2] <b>A második világháború után</b> 1945-ben a harci cselekmények után nem indították újra a forgalmat Drégelypalánk és Ipolyság között. A pályát az évek során lassan benőtte a gaz. [1] 1963-ban katonapolitikai okokra hivatkozva felszedték a síneket az észak-déli és kelet-nyugati vasúti tengelyek csomópontját képező, 6,3 kilométer hosszú Drégelypalánk—Ipolyság vasútszakaszon. [2] <b>A vasút újraépítésére tett civil kezdeményezések</b> A határ két oldalán élők közel húsz esztendős óhaja az Ipoly- völgyi vasút feltámasztása. Ezt célozza az Ipoly Unió azon kezdeményezése is, hogy a felszedett vonalszakasz megtisztított töltésén 2001. augusztus 18-án jelképes vonat közlekedik Ipolyságról Drégelypalánkra. [1] Források: [1] http://www.gordiusz.hu/hirek/hirek_item.php?hir=141&PHPSESSID=ce376a54e6b5275e07ca1e5740f24fdf [2] http://www.lelegzet.hu/archivum/1999/03/0465.hpp |
Menetrend . Gyorsüzi . Minden jog fenntartva © 2024 |