Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


125a Mezőhegyes-Battonya-Ópécska

Mezőhegyes (121, 125)
Fűperegpuszta
Belsőperegpuszta
Tompapuszta
Battonya
— országhatár —
Ópécskai tanyák
Ópécska (715)

456 Battonya-Dombiratos

Battonya
Hunyadi út
Görbekanyar
Máriamajor GV
Tornyai út
Lujzamajor
Talián út
Veres major
Határ u.
Istvánmajor
Dombegyház
Dombegyház Hunyadi út
Dombegyház felső
Hermina u.
Bolhacsárda
Dombiratos (492)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Battonya

állomás
125a Mezőhegyes-Battonya-Ópécska
456 Battonya-Dombiratos



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.282001° E21.004002° | N46° 16' 55.2" E21° 0' 14.4"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A ma már elenyésző forgalmú megálló-rakodóhely egykor az Arad - Szeged vonal fontos állomása volt.
Az Arad-Csanádi Vasút jellegzetes fa verandás felvételi épülete itt gyakorlatilag eredeti formájában maradt fent. Figyelmet érdemel még a szintén ACSEV jellegzetességnek számító, Zielinski Szilárd által tervezett vasbeton áruraktár.
Jegykiadás nincs, a forgalmi szolgálatot 1 fő állomáskezelő képviseli időszakosan, ő kezeli az állomás Mezőhegyes felőli végén található teljes csapórudas sorompót, és a nem biztosított fény bejárati jelzőt.
Az állomáson öt vágány található, ebből az első vágány (nem használt) rakodóvágány, amely Mezőhegyes felé egy csonkavágányban folytatódik. Érdekesség a vágánytengely ugrásos elrendezés, azaz míg Arad felé a második vágány folytatását képezte a nyílt vonal, (ma már csak kihúzó csonka), addig Mezőhegyes felé a harmadik vágányról lehet egyenes irányban kijárni. Jelenleg ez utóbbi a kijelölt vonatfogadó vágány, ha a Bzmot mellékkocsit is hoz, a körüljárásra a negyedik vágányon kerül sor. Az ötödik vágány mellett található az egykori kisvasút magasrakodója.
Az állomáson váltózárkulcs azonosító berendezés üzemel, a felépítmény a 48-as rendszerű kitérők kivételével c sínekből áll, többségében fa keresztaljakkal.
2012.04.15-től napi két pár vonatra csökkent a forgalom.

A határátmenet


A trianoni békeszerződés által megállapított új államhatáron át több év szünetet követően, 1927. május 11-én indult meg a forgalom. A kezdeti napi négy pár vonat később egy párra csökkent. A második világháborúban jelentős mennyiségű katonai szállítmány futott a vonalon, majd 1945 után az átmenet ismét megszűnt. A román oldalon 1947-ben, a magyar oldalon 1978-ban bontották el a határig vezető pályát.

A kisvasút


Az állomás mellett, délnyugati irányban volt a kisvasút végállomása. Először 1924-25-ben Dombiratos irányába épült meg a Battonya - Margitpusztai iparvasút vonala (456 Battonya-Dombiratos), majd ezt 1949-ben összekötötték a mezőhegyesi birtokvasút peregi vonalával (488c Mezőhegyes-Battonya). A közforgalmúvá vált hálózat az ötvenes évektől kezdve Dombiratos felé napi, Mezőhegyes felé heti(!) két pár vonattal személyforgalmat is bonyolított.
1975.12.31-én mindkét vonalat bezárták, Battonya GV állomást felszámolták.


2023. augusztus 01-től a személyforgalmat vonathelyettesítő autóbuszokkal bonyolítják le.

Szelvénykő 333 (Aradtól)




Régi képek - Battonya

Battonya állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb alsó képén.Forrás:profila.hu ,Korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Battonya állomás felvételi épületének vágány felőli képe egykor. Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Battonya vasútállomása egy színezett képeslapon.
  Feltöltötte: Somay Nándor
Dátum: 2011.02.10.

Az állomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap,Kubinszky Mihály gyűjteményéből.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Battonya pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
Forrás: hozzászólások
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Battonya

Az állomás utcafronti képe. Forrás: http://mucsi.kepeslap.com
Fotó: Dr. Jánosik Bertalan.
Dátum: 2008.01.26.
Fotó: Dr. Jánosik Bertalan.
Dátum: 2008.01.26.
Fotó: Dr. Jánosik Bertalan.
Dátum: 2008.01.26.
Fotó: Dr. Jánosik Bertalan.
Dátum: 2008.01.26.
Fotó: Dr. Jánosik Bertalan.
Dátum: 2008.01.26.

Az I-es őrhely
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.10.21.
Felvételi épület Bz-vel
Fotó: Bencs István
Dátum: 2012.04.07.
Őrhely az állomás Ópécska felőli végén
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2009.02.07.
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró a Mezőhegyes felőli oldalon.
Dátum: 2015.04.
A pálya folytatása Mezőhegyes felé.
Dátum: 2015.04.
Permetezővonat Battonyán
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2017.08.08.
Az állomás vágányok felöli oldala.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.
Az állomás utcafronja.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.
Az állomás utcafrontján a magyaron kívül 3 további nyelven van kiírva a ,,Vasútállomás" felirat.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.
A jegypénztár (menetjegykiadás nincs)
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.
Az egykori áruraktár.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.
Az állomás Ópécska felöli vége új lámpával és oszloppal.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.

Fotó: Gajdos Márk
Dátum: 2020.05.31.


Képek a netről - Battonya

Battonya állomáson a fűtőházi vágány és a 9. sz. kiágazó kitérője a 169/1978. sz. selejtezési jkv alapján 1978.XII.15-ig selejtezésre kerül. A mezőhegyesi IX. főpályamester által megadott időben a váltózár leszerelését és a vágányzáró sorompó elbontását kérjük szíveskedjenek elvégezni.
http://img.index.hu/imgfrm/5/2/3/2/IMG_0004595232.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 34079
2023.08.09 00:24.14
„Az állomás utcafrontján a magyaron kívül 3 további nyelven van kiírva a ,,Vasútállomás" felirat.
Fotó: Szota Bence
Dátum: 2018.07.29.”
– a valóságban a táblán magyar, szerb és román felirat szerepel, vagyis nem a magyaron kívül, hanem azt beleértve van három.

Az utolsó előtti üzemnapon hiányzott a váróterem vasút felőli bejáratánál a tábla, csak a kerete volt meg.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31670
2018.07.31 13:04.10
Emlékeim szerint Battonyán három nyelven van kiírva a váróterem. Kb. nyolc-tíz éve jártam arra. Senki nem fotózta le? http://netnews-battonya.blogspot.com/2011/06/foto-archivum-2-poos-zoltan-fenykepei.html

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 25305
2012.11.12 16:03.26
Nincs.

BZmot302
e-mail: BZmot302.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25304
2012.11.12 15:29.48
Van teherforgalom?

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 25303
2012.11.11 22:12.02
A mostani menetrenddel garantáltan nulla a forgalom.
A 2007-es, 2009-es vonalbezárásokat még megúszta a vonal.

BZmot302
e-mail: BZmot302.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25302
2012.11.11 20:46.16
Mekkora az utasforgalom? Benne volt a 2007-es és 2009-es bezárások között?

Dr.Jánosik Bertalan
e-mail: dr.janosik33.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24485
2012.07.14 21:55.46
Néhány éve készített képet tudok küldeni,melyen az elmondottak /és még más épület is jól láthjató.

Bertalan
e-mail: dr.janosik33.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24484
2012.07.14 21:47.05
Kisgyermekkoromban a 30-as évek végén még átjött a román vonat, és az állomás bal
szélén látható ki épületben volt a vámhivatal. A jelenleg is meglévő zászlórúdon pedig
nemzeti zászló lengett /határállomás/.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 16588
2010.03.29 21:37.00
2010. 03. 29. Gyönyörű álomás.

Tschabeee
e-mail: karmancsaba.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 11862
2009.06.05 18:14.17
Gyomirtó vonat Battonya állomáson az M44 156-al.
Kép forrása: http://www.gesgkft.hu/hun_fejlesztesek.html

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10659
2009.03.21 13:54.20
Ez egy kicsit félreérthető, a vonatok egészen Nagylakig (Nadlac) közlekednek továbbra is, igaz, nem a CFR, hanem a Regiotrans üzemeltetésében.
http://regiotrans.ro/
A Pécskát északról megkerülő, Szemlak és Sajtény érintésével Nagylakig tartó szakaszt már a CFR építette, talán az ötvenes években.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bátaszék

Battyánd

Batyk-kitérő

Bazin

Barsbese-Barsbaracska