Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Bicske    QQriQ, tegnapelőtt 15:02.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkészültek az új állomásépület tervei:
http://www.gsepitesziroda.hu/munkaink/bicske/
 
Vajszló    Freddymc2004, 2019.01.19 20:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajszlón az erdészet még rakodik (tudtommal) eddig a vonal még él!
 
Székesfehérvár    mohai_unoka, 2019.01.19 18:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Székesfehérvárt 1944 szept. 19-én 21óra 25 perckor kezdték bombázni az angolszászok. Ez volt az első bombatámadás. Rakk Kálmán volt a rendelkező forgalmi szolgálattevő. Ő intézkedett, és utolsónak hagyhatta el az állomás területét. Gyűrűs bunker volt a menedék, 2 ajtóval, 2 bejárattal. A külső ajtót már a bomba csapta rá. A vészkijáraton tudott kimenekülni. A második bombázás a névnapján,1944. okt.13-án éjjel történt. Már nem volt bunker, Kovács Antal külsős kollégával biciklire pattantak, a Széchenyi utcai aluljáró alá menekültek. Az rájuk szakadt, de szerencsére életben maradtak.
Az állomást 1945-től építették újjá a háborús rombolások után. Bebrics Lajos államtitkár a kérdezte, ki volt itt forgalmi szolgálattevő a bombázások alatt. Rakk Kálmán. Erre azt mondta, rendben, van, derék gyerek, hogy megmaradt. Mivel a maga idejében bombázták le az állomást, az újjáépítés alatt itt lesz a helye. Mert ismer mindent, ismeri a régi vezetékrendszert, az alépítményeket. Forgalmista lesz. Később, mint helyettesfőnök, vezénylőtiszt, sőt egy évig állomásfőnök lett, míg el nem készült az új állomásépület 1952 aug. 20-ra. Utána a vágányzat lett újjáépítve. 1954. jan.01-én adták át az új biztosító berendezést, a modern vágányfoglaltságot mutató biztosító berendezést. Akkor azt mondta Bebrics miniszter: egy budapesti állomásfőnökséget kap, mivel kitöltötte a rombolás, de most már az újjáépítés időszakát is.

 
Csapod    Hegyesi Sándor, 2019.01.18 20:44.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözlöm majdnem sírva fakadtam a képek láttán /sőtt/engem olyan emlékek fűznek Csapodhoz ami számomra feledhetetlen,élmény.1965-1971-ig minden nyarat ott töltöttem.A ciráki út mellet volt egy tanya Bringye György nagyapám és Róza néni nagymamám juhászkodtak /én is/ mint gyerek.Én 62 éves elmúltam de még egyszer szeretnék eljutni.Békés megye Füzesgyarmatról.Tisztelettel kérek elnézés ha valakit zavartam.
 
Zalaegerszeg    cd196, 2019.01.16 16:02.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én megőrülök a vágányzat szótól, de a VPE oldalán van egy 1604 m (díjsz. 1,8 km) hosszú vonal Zalaegerszeg-Sióvágányzat ipartelep innen végponttal. http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102514
 
Pusztacsalád    VT22, 2019.01.15 11:05.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet az észrevételért! Átraktam!
 
Máriabesnyő    Tom_tom, 2019.01.14 18:26.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi kataszteri térképen látszik a helye:
https://mapire.eu/hu/map/cadastral/?layers=here-aerial%2C3%2C4&bbox=2157920.0299142348%2C6039339.745222035%2C2159178.852223806%2C6039817.476648818
 
Pusztacsalád    Tastam, 2019.01.14 18:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képek összeállítás első (színes) fotója nem Pusztacsalád, hanem Nick-Rábahíd megállóhelyet ábrázolja.
 
Szekszárd    QQriQ, 2019.01.14 12:19.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez csak egy olyan vasutas legenda mint hogy Trianon után fel kellett szedni a 2. vágányokat. Hihetően hangzik de nincs különösebb igazságtartalma.

A vonal nyomvonal vezetését a domborzat indokolta. Akkoriban ilyen domborzati viszonyok mellett ennyi pénzből ilyen nyomvonalra futotta. Jellemző hogy az M60-as autópályával is inkább elkerülték az egész dombságot minthogy folytatni kelljen az alagút-viadukt építést Pécsig. (És még ha az autópályánál lehet vitatni az indokoltságát, vasútnál biztosan kellett volna.)
 
Szekszárd    vaci, 2019.01.14 09:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző bejegyzéshez kapcsolódva: azt tudjátok, hogy az (egyébként teljesen hihető) "szóbeszéd" szerint azért lett a Pécs-Bátaszék vonal csupa kanyar, hogy meglegyen az 50 km, ami szükséges volt ahhoz, hogy a HÉV-engedélyt és támogatást megkapja?
 
Pusztatúrpásztó    Hofer, 2019.01.13 19:16.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1997-es Járóföld című dokumentumfilm-sorozat Tájak találkozása a Tiszántúlon című epizódjában mutatják az állomást. Az epizódban a felvételi épület még a régi állapotában volt. (Szerintem sokkal szebben nézett ki a régi állapotában. És az akkori (1997-es) állapota is egészen jónak tűnt a felvételeken).
 
Raposka    AuchanDomi, 2019.01.13 10:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raposka az egyik legszebb falu és legkeresettebb szálláshely Magyarországon.Sokszor az állomás vagy megállóhely megtévesztő mint ahogyan Büdöskútpuszta megállóhely a 94-es vonalon.A neve is megtévesztő?
 
Moha    mohai_unoka, 2019.01.12 17:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mohán három falu vasútállomása volt. Iszkaszentgyörgy, Moha, Sárkeresztes lakói szálltak fel az itt megálló vonatokra. Legmesszebbről a szentgyörgyiek vonultak Moha Fő utcáján, a Köz-ön, a Galya-patak két hídján, a szélfútta kenderföldek partján és a legelőn átvezető keskeny ösvényen az állomásra. Az épület mellett levő kútból a híres mohai savanyúvíz folyt. Rakk Kálmán MÁV főintéző, vonalfőnök fúratta meg az eredeti kerekes kút helyén a modernebb szivattyús kutat az utasok, falubeliek, vasutasok nagy örömére. A buszközlekedés megindulása és az autósforgalom növekedése miatt az állomás forgalma egyre csökkent, míg végül megszüntették a megállóhelyet.
 
Újtikos    Béci, 2019.01.11 09:40.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De sokat utaztunk rajta...
 
Pécsvárad    Freddymc2004, 2019.01.10 16:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Éled a remény?
https://www.pecsistop.hu/tartalom/cikk/497944_lazar_janos_vasuti_osszekottetest_almodott_pecs_es?fbclid=IwAR0cZQyNfvWyveZeOcbGAbDA-yFmTKyS-iGzc_ptLqZTY7oZ8l4pFEO07oI
 
Čunovo    harczymarczy, 2019.01.10 13:03.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A település magyar neve Dunacsúny ill. ma már inkább Dunacsún. 1947-ig Magyarország része volt.
 
Lendva    bravo88, 2019.01.08 19:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend 2018/2019
 
Rákospalota-Újpest    barkoricsi, 2019.01.05 12:10.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véletlenül ráakadtam két képre a Fortepanon, ami 1942-es évszámmal, és Rákospalota-Újpest vasútállomás megjelöléssel szerepel ott (Fortepan 18294, 18295). Már majdnem fel is töltöttem, de jobban megnézve azokat kétségeim támadtak.
E két képet korábban Balazs177 kolléga be is linkelte ide egy hozzászólásba (24141), illetve egyiket a Palotabarat kolléga által linkelt blogbejegyzés is tartalmazza (25050).
Ez a két kép szerintem nem ezen az állomáson készült!!!
A felvételi épület Dunakeszi felőli toldalékszárnya nem szerepel rajta, holott az már a fenti, 1899-es képen is megvan, és ma is létezik. Miért bontották volna le, és építették volna vissza ugyanoda?
Eggyel több a vágány is a képen, ami szintén nem tűnik valószínűnek.
A gyalogos felüljáró Rákospalota felőli lépcsőkarja a képen egyenesen, a felüljáró tengelyvonalában vezet, míg a valóságban északi irányba fordul. Ezen túl a felüljáró alátámasztása ma is, és a korabeli képeken is a III.-IV. vágány között van, míg itt két attól eltérő helyen. A felüljáró a képen mintha távolabb is lenne a felvételi épülettől.
Szóval bár hasonlít a helyszín, de szerintem nem ez az állomás az. Innen pedig adódik a kérdés: ha nem ez, akkor melyik?
 
Mogyoród    Berec, 2019.01.05 04:37.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2018 december első hétvégéjén a forgalmi szolgálat a biztosítóberendezés kezelőfelületével együtt át(vissza)költözött a régi állomás épületbe.
 
Мукачево-Перевалочная База    paca, 2019.01.03 13:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lembergi Vasút (ukrán nyelven) Мукачево Перев. néven tartja nyilván a szolgálati helyet, ami a Мукачево-Перевалочна База rövidítése. Az o/e végződés kérdését ld. a Munkácsnál írtakkal.
 
Munkács    paca, 2019.01.03 13:04.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak adalékként említem a település hivatalos nevének Mukachevo-ra való változását a közelmúltból.
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2065-VIII
Azért csak adalék, mert egyébként ugye állomások neveiről beszélünk, amik a településnevekkel nem szükségszerűen esnek egybe.
 
Ótátrafüred    cd196, 2019.01.02 14:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.korkep.sk/wp-content/uploads/2016/07/otatrafured_villamos_allomas.jpg
 
Felsőgalla    cd196, 2019.01.02 11:08.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kandó jár ki Szár állomás (Kf) felé: https://m.facebook.com/124751094216689/photos/a.314061608618969/2613390245352749/?type=3
 
Tátrafüredek    cd196, 2019.01.02 10:57.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Csongrádi úti tanyák is többes szám. Meg ez nem egy helységnévtár, a térképek készítői meg nem tájékozódnak rendesen a vasúti szolgálati helyek nevéről.
 
Tátrafüredek    cd196, 2019.01.02 10:52.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon hol járunk ezen a képen? https://www.facebook.com/124751094216689/posts/2616202368404870/
 
Meggyespele    ROCOman, 2019.01.01 14:48.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti és Közlekedési Közlöny, 61. évf. 1930.03.16., 22. szám, 205. oldal:

"A magyar királyi államvasutak hatvan—ujszászi vonalán Jászberény és Jánoshida—Boldogháza állomások között előbbitől 8, utóbbitól 10 km távolságra fekvő Meggyes—Pelei tanyák megállóhelyet — mint kizárólag a Kohner Adolf Fiai kocsirakományu küldeményeinek be- és kirakására szolgáló rakodóhelyet — f. évi március hó 20-tól való érvényességgel megnyitjuk és a helyi árudijszabásba (II. rész) fölvesszük."
 
Szigetvár    Csakegyvasutas, 2019.01.01 01:01.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetvár I. Torony kilátása az állomásra
 
Szigetvár    Csakegyvasutas, 2019.01.01 01:00.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetvár I. Torony SH berendezése
 
Fehérvárcsurgó    JasonX, 2018.12.31 17:25.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mór és Székesfehérvár között:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2018/12/30/2018_10_14_az_5-os_vonal_mor-szekesfehervar_kozott
 
Portelek    ROCOman, 2018.12.31 16:43.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti és közlekedési közlöny 1880.09.26., 116.szám, 614. oldal:

"
Folyó évi október l-én megnyittatik a személy- és podgyászforgalom közvetítésére szolgáló Jászberény és Tápió-Györgye-Boldogháza állomások közt fekvő „Szt-Imre" nevű megállóhely.
Ezen megállóhelyre, melyen a vonatok 1 perczig megállanak, a személyszállító vonatok következő időben érkeznek:
a 411. sz. vonat reggel 6 óra 4 perczkor
a 412. „ „ este 10 „ 58 „
a 413. „ „ „ 6 „ 46 „
a 414. „ „ délel. 9 „ 22 „
E megálló helyen menetjegyek nem fognak kiadatni. Az utasok és podgyász felvétele utánfizetés utján fog eszközöltetni.
Budapest, 1880. szeptember 20-án."

 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő