Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2020.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Grubišno Polje    VT22, tegnap 01:44.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pavlovac-Dražica - Grubišno Polje szakasz megnyitása: 1913. június 11.
Grubisno Polje-Bastaji szakasz megnyitása: 1950. július 27.
 
Garešnica    VT22, tegnapelőtt 18:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasút menetrendi végpontja Garesnica volt. A Garesnica-Banova Jaruga szakaszról nem találtunk menetrendet. Viszont az is biztos, hogy ez a szakasz létezett, még ha személyforgalom nem is folyt rajta. Lehet hogy Garesnica kiszolgálása fontos volt, de csak ezért nem akarták fenntartani az egész vonalat Belovártól idáig, inkább építettek 15 km új vonalat délről bekötve Garesnicát, a többi meg mehetett a kukába. De ez csak feltételezés.

A műholdképen szépen követhető a nyomvonal, egyes útátjárókban még síneket is lehet találni:

https://www.google.com/maps/@45.5258181,16.9264603,3a,75y,330.89h,80.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOOFFdX9V5bnhQr2GiqKAlQ!2e0!7i13312!8i6656
 
Pankota    cd196, 2020.07.09 17:01.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://igrek.amzp.pl/maplist.php?cat=ROMLCH020K&listsort=sortoption14&listtype=mapywig2
 
Pankota    cd196, 2020.07.09 16:18.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pankotán volt egy másik vonal is: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
 
Máriaradna    cd196, 2020.07.09 16:14.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hiányzó csatlakozó vonal: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
 
Chrabrany    cd196, 2020.07.06 15:39.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melyik vasúti szolgálati dokumentumban szerepel a Nyitragaráb név? (Avagy mire föl szerepel úgy az adatlapon, mintha létező név lett volna?)
 
Jászberény    ROCOman, 2020.07.05 19:25.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pénztárablakot kicserélték.
 
Meggyespele    ROCOman, 2020.07.05 17:54.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban a füvet levágták a megállónál, illetve a peront szegélyező beton korlátot lemeszelték.
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.04 22:22.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hhttp://mapy.tuzvo.sk/HOFM/Default.aspx
ttps://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/003053-GVD-1921-leto.pdf
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.04 22:08.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/21717
 
Nagykárolyfalva    Pedro Gonzales, 2020.07.03 22:40.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1949-es menetjegyem alapján az állomás neve akkor Rankovićevo volt. (A falu neve 1949-1956 között Banatsko Rankovićevo.)
 
Garešnica    vaci, 2020.07.03 16:33.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban már feltettem a kérdést, de mivel nem kaptam választ, itt megismétlem: milyen forrás alapján vettétek fel ezt a vasútvonalat úgy, hogy Banova-Jaruga a végállomás? Én mindenhol azt találtam, hogy itt, Garesnica-ban volt a végállomás. Köszönöm - előre is - a választ!
 
Garešnica    vaci, 2020.07.03 16:29.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok év után, múlt héten - a tengerpartról hazafelé - sikerült megtalálnom az egykori állomást. Utólag nem is értem, hogy korábban miért nem sikerült. Egészen máshol kerestem eddig, mint ahol most megtaláltam.
 
Budafok    Mark94, 2020.06.27 21:41.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az újonnan épült földszintes épület az utcafront felől. Ugyanilyen állt az állomás épülete mellett, állítólag annak a tégláiból épült a mostani.
 
Bucsu    JasonX, 2020.06.21 16:33.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Torony    JasonX, 2020.06.21 16:32.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18, ennyi látható belőle
 
    JasonX, 2020.06.21 16:31.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18 állítólag Sé
 
Olad    JasonX, 2020.06.21 16:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hátulról sem jobb a helyzet
 
Olad    JasonX, 2020.06.21 16:28.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18 még kevésbé látható az épület
 
Rum    JasonX, 2020.06.21 16:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Rum    JasonX, 2020.06.21 16:26.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Rum kastély    JasonX, 2020.06.21 16:25.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Csempeszkopács    JasonX, 2020.06.21 16:24.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.22
 
Tanakajd    JasonX, 2020.06.21 16:22.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12
 
Táplánszentkereszt alsó    JasonX, 2020.06.21 16:21.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12 alig láthatóan.
 
Táplánszentkereszt felső    JasonX, 2020.06.21 16:20.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12
 
Zalaszentiván régi    andras1, 2020.06.20 21:21.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon úgy tűnik, hogy az állomásépület - több más lakóingatlannal együtt - a megépítésre kerülő deltavágány miatt elbontásra kerül hamarosan. http://www.sinekvilaga.hu/fejlesztesek-a-gysev-zrt-altal-uzemeltetett-vasuti-palyakon

Új megállóhely is készül majd Zalaszentivánon, a jelenlegi állomásra be nem járó, Szombathely felé a deltavágányon közlekedő vonatok számára, Zalaszentiván-Sárvíz néven.
 
Jászdózsa    Sóti Zoltan, 2020.06.16 18:33.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagypapámék a ott laktak a régi állomáson, Sóti Pál állomásfőnök. ("Az én papám"). Amikor kicsi gyerek voltam, sok nyarat töltöttem ott. Még emlékszem a régi vonalra, a mellékvagányra, amin szerelővagonok álltak. A munkások szerettek minket a hugommal, zsíroskenyereztünk is együtt. Egyszer hajtánykocsi is volt a melléken. Később a síneket elbontották, és papámek beköltöztek a faluba. Minden megváltozott, az út megépült. Az állomás helyén italozó volt néhány éve, ahol a tulajdonos megmutatta az épületet, azt a helységet is ahol nagymamám feküdt éveken át. Sosem felejtem a kert vegefelé folyó víz vasas ízét. Isten nyugasztalja papám, mamám és ma már szüleim is. Az állomás az életem egy darabja.
 
Szered    Capras Dávid, 2020.06.07 18:06.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jozef Gulík térképe jelöli a volt lóvasúti állomást Szered-Újvárosként a régi nyomvonal déli oldalán (ezt egyelőre téves névként értékelem, az alábbi részleten is településrésznév, nem vasúti szolgálati hely neve);
meg egy megállóhelyet az Alsócsöpönyként feltüntetett településrésznél, de azt Szeredként, és az északi oldalon.

Ezzel szemben a térképrészleteken a Alsócsöpöny déli szélénél vasúti épületet nem jelöl (de a III. kat. 25 e. és „IV. kat.” 1941: talán egy kápolnát a temetőnél), az állomásnál viszont északon (III. kat. 25 és 75 e. is).

A retusálás a II. katonain hosszabb nyomvonalat feltételez, közel a Vág partjához. A többin ez nem látszik.

A „IV. kat.” 1941-esen a Vág-völgyi vasút felüljárón keresztezi a lóvasút nyomvonalát. Másutt erre nincs jel.

A mai Ľudmily Podjavorinskej utca fordulója és a Kuzmányho nyugati vége közt nagy valószínűséggel több vasúti épület áll.

Itt lehet még nézelődni: https://www.staremapy.sk/?zoom=16&lat=48.29284222077618&lng=17.737160619936564&map=TM5

http://mapy.tuzvo.sk/hofm/default.aspx?pcx=-525950&pcy=-1268666&psc=2500

A telekhatárok is őrzik a lóvasút nyomvonalát (mint Linz Urfahrnál is amúgy, a Slezak kiadó könyvében tárgyalja : )
 
Balinka    JasonX, 2020.06.05 20:04.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő