Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2020.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Zalaháshágy-Szőce    bravo88, 2020.01.14 18:12.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kép a még működő vonalról

http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/09/090918_gysev/DSCN5381.JPG
 
Palotailva    fizolt, 2020.01.13 20:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, a rakodóvágány az első, ezen általában egy pályafenntartási szerelvényt tárolnak. A második vágány ki van zárva a forgalomból. Az első és második vágányból csonkavágányok ágaznak le a Déda felső (Deda Bistra) felőli oldalon. Ezen az oldalon egy nem biztosított útátjáró is található, még a kijárati jelzőkön belül. Domino CR2 típusú egyközpontos, tolatóvágányutas, jelfogófüggéses biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel, a szomszédos állomások felé BLSAR utolérést és ellenmenetet kizáró berendezéssel, térközök nélkül. Forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki jegykiadást is végez. A felvételi épületen kívül egy további épület is van. Az állomásról korábban egy iparvágány is kiágazott a közeli fatelepre, ennek egy része megvan még, de az állomás vágányhálózatához már nem kapcsolódik. 
 
Albertirsa    cd196, 2020.01.13 11:11.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://mandadb.hu/tetel/243275/Magyar_Kozepponti_Vasut_naponkenti_indulasok_es_viteldijak_1841
 
Orom    zoppos, 2020.01.11 17:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Újvidék és Szabadka közötti szakasz felújítása a tervek és a remények szerint tavasszal indul. Addig kész lesz a kerülőút(Szabadka-Zenta-Beodra-Nagybecskerek...). A Szeged-Szabadka vonalat 2022-re ígérik, a Horgostól délre induló vonalat(-Kanizsa-Zenta) nem is emlegetik semmiféle tervekben. Pedig...pedig visszatérve az előző hozzászólásomhoz, ez lenne a legrövidebb: Bp.-Cegléd-Szeged-Horgos-Zenta-Óbecse-Újvidék-Belgrád.
 
Hetény    ROCOman, 2020.01.11 17:44.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetéről:
http://csemadok.sk/felvideki-ertektar/hetenyi-vasutallomas-tortenete/
 
Szombathely-Szőlős    oli_b, 2020.01.10 21:52.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naplemente, 2019.dec.25.
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:40.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A légifotók alapján is úgy néz ki, hogy csak sorompóőrház, egy kis lépcső vezetett le a sínhez, ahol egy apró betonhíd vezetett át az árkon. Valószínűleg azért vezetett le a pálya mellé az ösvény, mert ott lehetett működtetni a vonóvezetékeket...
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:35.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1986
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:34.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1984
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:33.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1978
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:33.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1975
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 21:32.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1966
 
Nagybánya régi    cd196, 2020.01.10 11:55.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/RomaniaOldTimes/posts/772843986561863
 
Nagybánya régi    cd196, 2020.01.10 11:15.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A víztorony áll: http://wikimapia.org/#lang=de&lat=47.655133&lon=23.568504&z=19&m=bs&show=/34760734/hu/Nagybánya-régi-vasútállomásának-víztornya&search=Baia+Mare
 
Őssipuszta    cd196, 2020.01.09 22:09.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
 
Nagyvárad-Velence    cd196, 2020.01.09 22:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
 
Orom    VT22, 2020.01.08 17:19.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hittem, már dolgoznak Újvidék-Szabadka között is. Szabadka-Horgos között folyik már felújítási munka? A magyarkanizsai vonal újraindításával számolnak még?
 
Hajmáskér    Kempelen, 2020.01.06 18:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A veszprémi oldalon manapság található kihúzóvágány - mely északra kanyarodik - az egykori hajmáskéri lőtér lőszerraktárához vezetett.
Az 1930-as évek végén, a 40-es évek elején építették a M. kir. Honvédség részére. A 80-as években készült felvételeken a vágányok már javarészt fel voltak szedve, (néhány méteren maradtak meg) ma pedig már alig látszik valami.

Pár hasznos kép erről a fortepan oldalán:
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71417.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71418.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71422.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71423.jpg

Vonalvezetése a laktanya területén igen érdekes volt. Próbáltam pirossal bejelölni a mellékelt képen.
 
Orom    zoppos, 2020.01.06 13:01.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nincs tervben egyik vonalnak a felújítása sem. Pedig a Tisza-menti vonal(Zenta-óbecse-Újvidék)lenne a legrövidebb kerülő útvonal amikor elkezdik átépíteni a Szabadka és Újvidék közötti pályát.
 
Orom    VT22, 2020.01.05 14:24.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szerbek rákapcsoltak a mellékvonali felújításokra. A Zenta-Óbecse-Újvidék vagy a Nagybecskerek-Versec vonal újjáépítése (hosszú távon) tervben van-e?
 
Bánkút    ROCOman, 2019.12.31 18:59.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetét feldolgozó honlap: https://aradcsanad.blog.hu/2016/04/12/a_bankuti_allomas_tortenete
 
Hékéd    VT22, 2019.12.31 11:43.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület lakott volt, de a bérlőt sikeresen kiüldözte a máv a bérleti díj túlzó és indokolatlan megemelésével. A cél bizonyára az épület kiürítése volt hogy hamarosan bontható legyen.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 15:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat, az előző hozzászólásnál rossz képet tettem fel.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 14:41.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén kiskunfélegyházi személyvonat. Ez még nyáron készült.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 14:37.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunfélegyházi személyvonat
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 14:35.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Retro festésű gyorsvonati kocsi Szegeden
 
Árpád    cd196, 2019.12.29 21:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1941-es térképen: https://mapire.eu/hu/synchron/hungary1941/thirdsurvey75000/?bbox=2417037.9649283807%2C5894148.047164161%2C2419882.3013345725%2C5899677.090149818&map-list=1&layers=29&right-layers=43
 
Gyömöre    fizolt, 2019.12.29 16:47.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson öt vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, e mellett van az ötödik, csonka vágány is, ami Gecse-Gyarmat felől ágazik ki az első vágányból. Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel, biztosított alak bejárati jelzőkkel, Gecse-Gyarmat felé egyéni, Győrszemere felé közös alak kijárati jelzőkkel. A bejárati jelzők kijárati előjelzővel egyesítettek, de az utóbbiak közül csak a Győrszemere felőli működik, a közös kijárati jelzőre nem adnak szabad állásra utaló előjelzést. A Gecse-Gyarmat  felőli oldalon vonóvezetékes, Győrszemere felőlin helyszíni állítású, váltózáras váltók vannak - korábban tervezték a biztosítóberendezés cseréjét, e miatt kezdték visszabontani a berendezést. A Szomszédos állomások felé utolérést kizáró berendezés üzemel, de ellenmenet kizárás nincs. A Gecse-Gyarmat felőli oldalon a váltókörzetben teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, Győrszemere felé már az állomás területén kívül teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található.  Ez nincs függésben a biztosítóberendezéssel, a II. állítóközpont váltókezelője kezeli. A forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít itt szolgálatot. A menetrend szerinti személyvonatok megállása megszűnt, így már csak a dolgozók váltáskor, illetve vonatkereszt miatt áll meg néhány vonat. 
 
Eplény    Gyoritomi, 2019.12.25 20:47.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bakonyvasút!! Tudnál kicsit bővebben írni a hosszútávú tervekről? Vagy ez az új megállóra vonatkozott? Előre is köszi!
 
Pusztahollód    ROCOman, 2019.12.21 07:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg december 31-én közlekednek utoljára személyszállító vonatok Romániában a Nagyszalonta - Illye - Pusztahollód - Vaskoh vonalon. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153329279&t=9005494
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő