Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Dunaegyháza    cd196, tegnap 19:57.02   Válasz írása
Vasúthistória Évkönyv 1991: Dr Horváth Ferenc: A magyarországi vasúthálózat változásai a két világháború közötti időszakban.

„Dunaföldvár-Solt vasútvonal”
(…)
„a Dunaföldvár-Solt állomásköz épült meg 1938-1940 közötti években”
(…)
„Dunaföldvárnak vágányhálózatát meghosszabbították, Solton pedig új állomást építettek, melyhez vonalkorrekcióval kapcsolták a meglévő Kunszentmiklós-Dunapataj vonalat.”
(…)
„Solton új területen 6 vágányos, 100 tengelyes vonat befogadására alkalmas állomást létesítettek vízállomással, ahonnan a vonatok sarokfordulóval haladhattak tovább Dunapataj felé. A régi Solt állomás helyén megállóhely, előtte pedig Dunaegyháza megálló-rakodóhely létesült. A felépítményt 24 m-es „c” rendszerű sínekkel fektették. A 11 km hosszúságú vonalat 1940. január 15-én adták át a forgalomnak.”
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9167129
 
Kalocsa    cd196, tegnap 19:52.09   Válasz írása
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=46.524649&lon=18.963947&z=15&show=/25575220/hu/Tervezett-vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s-Kalocs%C3%A1n-a-Dunapataj%E2%80%93Baja-vonalon&search=Kalocsa

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/88957
 
Újsolt    cd196, tegnap 19:48.03   Válasz írása
https://mapire.eu/en/synchron/hungary1941/

1959: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/35028
1963: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/41458
1964: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20625
 
Révbér    cd196, tegnap 19:41.18   Válasz írása
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/41478?r=2&s=Solt&t=1&t2=1&c=2113877.190903:5908748.176739501:9

1990 még állt a révbéri átjárónál az épületegyüttes: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/103165?r=2&s=Solt&t=1&t2=1&c=2113078.3356805:5909765.5242805:8

Meglepne, ha nem amiatt tűnt volna el, hogy más a tulajdonos, mint a szomszéd házaké: https://www.google.com/maps/@46.7970377,18.9892815,3a,75y,345.24h,77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRfuHVMCdqMC8Ot0iKWBkQQ!2e0!7i13312!8i6656
 
Révbér    cd196, tegnap 19:03.08   Válasz írása
Sajna nem ábrázolja, pedig felsőt igen: https://mapire.eu/en/synchron/hungary1941/

+ https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/35028?r=2&s=Solt&t=1&t2=1&c=2116255.6642:5908567.2680055:9
 
Kolozsvár    cd196, tegnap 18:36.01   Válasz írása
Kolozsvárt kényszeresen magyarul is napokázók, klúzs-napokai káposztát ebédelők figyelmébe : ) http://fortepan.hu/?image_id=71673
https://foter.ro/cikk/20170407_kluzs_napokai_kaposzta/
 
Kőbánya-Teher    cd196, tegnap 15:44.56   Válasz írása
„Felmerült egy másik megoldás is a központi pályaudvar tervére, de ebben az esetben nem átmenő, hanem átszálló állomást képzeltek el: az Expo kőbányai kiállítási területe mellett van Budapest vasúthálózatának centrális helyszíne, itt keresztezi egymást a kelet–nyugati és az észak–déli vasúti forgalom. A X. kerületi Kolozsvári, Korponai és Pongrácz utcai találkozási pontnál hat méter magas vasúti hídon és alatta bonyolódik le a két országos főirány vasúti forgalma, Kőbánya felső, Kőbánya alsó és Kőbánya teherpályaudvarok között kétszintű, kétvágányú pályákon”
http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809

+ http://ik435t.freeweb.hu/bpanno/text/gyvasut/gyvasut1.htm

http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809
 
Kőbánya-Teher    cd196, tegnap 15:32.09   Válasz írása
A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1

Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.

https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477

https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365

https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763

 
Kőbánya-Kispest    cd196, tegnap 15:31.38   Válasz írása
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#

Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)

A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1

Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.

https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477

https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365

https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763

 
Ferencz József laktanya    cd196, tegnap 15:28.05   Válasz írása
https://mapire.eu/en/map/budapest-1945/?layers=103&bbox=2127106.0168602145%2C6023475.994662109%2C2129120.849152669%2C6024192.591802283

Légifotó https://mapire.eu/en/map/bp1944/?layers=30&bbox=2127552.7240217235%2C6023391.30009274%2C2128560.1401679507%2C6023749.598662827
 
Kőbánya-Teher    Capras Dávid, tegnap 14:56.38   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46

192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#

Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
 
Tiszaug régi    cd196, tegnap 14:42.33   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
 
Lajosmizse    cd196, tegnap 14:41.26   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    andras1, tegnapelőtt 23:09.43   Válasz írása
Újsághír, 2019. november 20.
 
Sajószentpéter    cd196, tegnapelőtt 14:55.40   Válasz írása
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/146217
 
Sajószentpéter    cd196, tegnapelőtt 14:46.00   Válasz írása
Ez a képeslap stimmel: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/470501657022247/ forrása: https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/postcards/hungary/sajoszentpeter-1909-vasutallomas-koszenbanya-regi-kepeslap-sajoszentpeter-1909-railway-station-cole-mine-vintag-686311693.html
 
Sajószentpéter    Capras Dávid, tegnapelőtt 14:42.06   Válasz írása
A képeslap valóban a piactéri megállót ábrázolja, nem az állomást, pláne nem kisvasutat. https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444

Lásd még: https://mapire.eu/en/synchron/cadastral/?layers=osm%2C3%2C4&bbox=2304060.8502564174%2C6143024.632703615%2C2306072.0995631707%2C6144457.826983962

 
Sajószentpéter-Piactér    Capras Dávid, tegnapelőtt 14:39.38   Válasz írása
A képen látható tábla mögött állt.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444
https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565
Számtalan ilyen képaláírásról derült már ki, hogy nem forrásértékű.
 
Sajószentpéter    cd196, 2019.11.19 18:04.11   Válasz írása
Úgy néz ki, bővült az épület a képeslap kiadása óta, vagy a képaláírás még annyira se stimmel! https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565&refid=7
 
Zalaszentgrót    VT22, 2019.11.18 18:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állítólag mégsem nyílik újra a vonal.
 
Árpádszállás    VT22, 2019.11.18 18:39.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem egyezett meg
 
Debrecen-Vásártér    Hofer, 2019.11.17 23:19.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1991-es videó a megszűnés előtti napokról, a videóban Debrecen-Vásártér mellet Debrecen-Kertváros is szerepel:
https://www.youtube.com/watch?v=hDVYEz2uBkM

 
Dévaványa    ROCOman, 2019.11.17 11:53.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dévaványáról Kisújszállásra 1971.12.31-én 16.00-kor indult el az utolsó vonat. Január 01-jén 00.00 órától pedig megszűnt a vonalon a forgalom.
 
Árpádszállás    ROCOman, 2019.11.17 11:51.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elbontott felvételi épület megegyezett a Szelevény megállóhelyen lévővel.
 
Barta    ROCOman, 2019.11.11 19:56.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épületet 2019. október 22-én lerombolták...
 
Portelek    cd196, 2019.11.10 19:11.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép, Szentimre: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/606185040120574/
 
Jánoshalma    fizolt, 2019.11.07 21:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem megtévesztő, annak a váltónak hivatalosan is a jobbra terelő állása az egyenes, ezt jelzi az ellensúly is. Erre a megoldára az állomási ivviszonyok miatt van szükség.
 
Jánoshalma    andras1, 2019.11.07 16:14.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kissé helytelennek tűnik a váltó irányjelzője, a Mélykút felőli bejáratnál. Nem igazán érthető, hogy az egyenes állásban lévő váltó esetében miért mutat balra kitérőt. A váltó ugyan egy nagysugarú, 80 km/h sebességgel kitérő irányban járhatónak tűnik a képről, de a kijelzés még így, ez esetben is rossz. Nem tudom a vasút ezt a megtévesztő kijelzést hogy engedheti meg.
 
Nógrád    ganzhuszar, 2019.11.06 19:02.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson már csak egy vágány használható, az elsőre halmozták a kicserélt aljakat. a rakodó még megvan, menetjegykiadás sajnos már több éve nincs, pedig ide is raktak a végén nyomtatósat. Szolgálat van, a sorompót tekerik továbbra is.
 
Érd alsó    Mark94, 2019.11.06 16:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hátulról.
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő