Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2021.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Sárhida    bravo88, 2021.01.25 17:26.43   Válasz írása
Ennyi maradt az épületből, a hűlt helye
 
Szada alsó    JasonX, 2021.01.24 19:31.05   Válasz írása
Felsőöreghegy felé
 
Szada alsó    JasonX, 2021.01.24 19:30.34   Válasz írása
Szada felé
 
Szada alsó    JasonX, 2021.01.24 19:29.20   Válasz írása
2020.10.04 A fentrol.hu-n lévő kép szerint volt itt épület a buszmegálló helyén
 
Szada    JasonX, 2021.01.24 19:27.45   Válasz írása
Szada alsó felé
 
Szada    JasonX, 2021.01.24 19:27.19   Válasz írása
Veresegyház felé
 
Szada    JasonX, 2021.01.24 19:26.50   Válasz írása
2020.10.04
 
Veresegyház    JasonX, 2021.01.24 19:25.37   Válasz írása
2020.10.04 Régi szelvénykő
 
Veresegyház    JasonX, 2021.01.24 19:24.51   Válasz írása
A gödöllői nyomvonal jelenleg
 
Szár régi    JasonX, 2021.01.24 19:20.49   Válasz írása
Őrház
 
Szár régi    JasonX, 2021.01.24 19:20.17   Válasz írása
Padmaradványok
 
Szár régi    JasonX, 2021.01.24 19:19.19   Válasz írása
Áteresz
 
Szár régi    JasonX, 2021.01.24 19:18.46   Válasz írása
Régi szelvénykő
 
Szár régi    JasonX, 2021.01.24 19:18.07   Válasz írása
2020.10.04-én kincs helyett a régi megállót keresve
 
Szár    JasonX, 2021.01.24 19:16.55   Válasz írása
Bicske felé
 
Szár    JasonX, 2021.01.24 19:16.29   Válasz írása
Szárliget felé
 
Szár    JasonX, 2021.01.24 19:15.57   Válasz írása
2020.10.04
 
Bugac felső    nohabrok, 2021.01.20 14:09.14   Válasz írása
Ceruzarajz
 
Győr-Rendező    Kristof108, 2021.01.17 19:36.58   Válasz írása
Naponta végeznek tolatásokat!
 
Sárhida    bravo88, 2021.01.11 15:19.09   Válasz írása
Ma (2021-01-11-én) elbontották az épületet.
 
Pusztakürt    Markosz1988, 2021.01.09 17:26.48   Válasz írása
Kedves fürkész Ő !

Elveszett vasútvonalakról illetve megállóhelyekről szoktunk videókat készíteni az LMDB-Közlekedés nevű youtube csatorna szerkesztőivel akik Szolnokiak. Ha esetleg szokott járni szolnok megyében és ha ön is bele eggyezik, készítenénk egy videót a Pusztakürti megálló történetéről, amelyen akár szerpelhetne is és elmondthatná a történetét, ha már van kötődése a dédszülei által. Várom megtisztelő válaszát.
 
Gutorfölde    bravo88, 2021.01.07 15:23.26   Válasz írása
Ma (2021-01-07-én) bontják a raktárépületet és a bedeszkázott mellékhelyiséget
 
Bak    bravo88, 2021.01.07 15:01.56   Válasz írása
Ma (2021-01-07-én) bontják a raktárépületet.
 
Hidas-Bonyhád    fizolt, 2021.01.05 15:18.23   Válasz írása
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya, a második rakodóvágány a felvételi épülettől Máza-Szászvár felé lévő I/a, a IV. mellékvágány utáni, Máza-Szászvár felől kiágazó IV/a és a Máza-Szászvár felőli váltókörzetben egy angolváltóval kiágazó V. váhányok. Bonyhád felől csak kitérőbe, az első vágányra lehetne érkezni. A Bátaszék felőli oldalon egy iparvágány ágazik ki a negyedik vágányból. Jelenleg egyik rakodóvágány, iparvágány sincs használatban. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású váltókkal, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel, és az egyik iparvágány felől egy alak tolatásjelzővel. A Máza-Szászvár felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró üzemel.
A berendezések és az épületek kialakítása arra utal, hogy egykor biztosított állomás lehetett: a váltókezelői őrhelyek magasföldszintes állítóközpontok, mindkettő messze van az onnan vonatvágányútban állítandó váltóktól. A II.őrhelyen az állítóbak mérete, és az azon lévő kétkarú bejárati jelző és előjelző állítóemeltyűk egy Siemens-Halske berendezést sejtetnek. Az I. őrhely berendezése már kisebb, de egy nagyobb állítóbak nyomai látszanak.
A állomás környezetében néhány épület található, Hidas és Bonyhád is több mint egy kilométerre van innen, az utóbbiról a 2-es jelzésű helyi autóbuszjárat jön ki a vonatok egy részéhez.
Az állomáson a forgalmi szolgálattevő mellett két váltókezelő dolgozik. Az első és második vágány között széles peron van.


 
Tisztavíz    Norbee97, 2020.12.31 14:07.42   Válasz írása
2020 decemberétől a megállóhely megszűnt

https://mateszalkaleaks.blog.hu/2020/11/18/uj_vasuti_menetrend_kicsit_gyorsulo_vonatok_jobb_csatlakozas_tiborszallas_iranyaba
 
Csisztagyógyfürdő    BgsZoli, 2020.12.30 15:54.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csisztafürdő végállomás 2020. december 20.
 
Csisztagyógyfürdő    BgsZoli, 2020.12.30 15:50.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csisztafürdő végállomás 2020. december 20.
 
Hernádszurdok    ROCOman, 2020.12.27 11:28.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bárdos Imre baleseti leírása: 1996. június 5-én, 9 óra 33 perckor a 312. sz. Rákóczi nemzetközi gyorsvonat Novajidrány - Hidasnémeti állomások között, Hernádszurdok megállóhelynél Lett felségjelű, 35 m3 fa fűrészárút szállító kamiont gázolt a 3. sz. főút átjárójában (AS 538). A vonatot továbbító M41 2178 psz. mozdony összes, az utána sorozott első kocsi 2 tengelyével siklott. A pálya 350 méter hosszban megrongálódott és 26 óra időtartamra elzáródott. A gépen szolgálatot teljesítő Orosz Ferenc, Miskolc VF. 35 esztendős mozdonyvezetője a helyszínen életét vesztette. A vonat jegyvizsgálója és 2 utasa, a kamion Lett állampolgárságú vezetője és a pótkocsi által szinte teljesen lerombolt egykori sorompóőrház kertjében dolgozó személy könnyebben megsérült. A pálya felszabadításában a Kassáról érkező 60 tonnás vasúti daru működött közre, mivel a Miskolc felől érkező segélyszerelvény a helyszint a járhatatlan pályán nem tudta megközelíteni. A baleset oka a kamionos figyelmetlensége és a kamionon alkalmazott "orosz ABS" volt. A közúti jármű vezetője későn vette észre az érkező vasúti szerelvényt, és mivel a nyergesvontató fékje a bebicskázás elkerülése érdekében ki volt iktatva (orosz ABS) a jármű képtelen volt az azonnali megállásra. Ezért megpróbált a vonat előtt áthajtva menekülni, de ez nem járt sikerrel. A balesetben elhunyt mozdonyvezető építkezett, egy hat hónapos kisfiút és egy második gyermekükkel várandós feleséget hagyott hátra. Temetésére június 8-án lakóhelyén, a Hidasnémeti temetőben került sor. Önfeláldozó magatartásáért a MÁV vezérigazgatója posztumusz dicséretben részesítette, melyet a néhány évvel később szintén tragikus körülmények között elhunyt Sípos István vezérigazgató-helyettes nyújtott át családjának.

 
Piliscsév    JasonX, 2020.12.26 10:16.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.09.06
 
Piliscsév    JasonX, 2020.12.26 10:13.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.09.06
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő