Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


5 Székesfehérvár-Komárom

Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 906)
Szárazrét
Moha
Moha-Rakodó (935a)
Fehérvárcsurgó
Bodajk
Csókakő
Mór (934)
Sövénykút
Bakonysárkány
Kisbér (13)
Ászár
Ászár-Keményítőgyár
Tárkány-Csép
Nagyigmánd-Bábolna
Csémpuszta
Szőny-Déli
Komárom (1, 4, 635)

934a Bodajk-Balinka

Bodajk
Bodajk felső
Balinka




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2021

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Bodajk
(Bodaik)*

állomás
5 Székesfehérvár-Komárom
934a Bodajk-Balinka

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.31814° E18.251807° | N47° 19' 5.3" E18° 15' 6.5"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások


Újra megnyitva


2010. július 4-től újra járnak a személyvonatok a megszüntetett vasútvonalon.
A menetrend az alábbi linken megtalálható:
http://www.mav-start.hu/res/netre_julius_4_mellekvonalak.pdf

Linkek





Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Bodaik Az 1861. évi menetrendben ezen a néven szerepel.

Szelvénykő 200 Székesfehérvár-Komárom vonal
Szelvénykő 0 A Bodajk-Balinka vonal kezdőpontja.
Megnyitás dátuma 1860.06.01.




Régi képek - Bodajk

Balinkára még ma is széles nyomközű vasút vezet azonban személyforgalom már nincs rajta. (Forrás: Mezei István: A 150 éves magyar vasút 1846-1996)
 


Képtár - Bodajk

A felvételi épület utcafrontja a buszmegállóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Még egy kép az épület utcafronti részéről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Az épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Az épület középső része közelebbről szemlélve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
"Forgalmi és távírda hivatal" olvashatjuk a szemöldökfán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Valaha büfé volt, ma már csak rom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Belépés az előcsarnokba vagy kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Az előtérben. Balra a kijárat a buszmegállóhoz, jobbra a pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A pénztárablakok. Se hirdetmény, se tájékoztató. Minek is, hisz nincs jegykiadás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A menetrendet itt tanulmányozhatjuk. A váróterem csak a nappali órákban van nyitva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A felvételi épülettel szemben van egy lakóőrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Az épület kicsit közelebbről. Előttünk a IX. és a fűben elveszve a X. vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A IX. és a X. vágányt borító őserdőt elnézve nehéz elképzelni milyen lehetett amikor még volt itt komoly forgalom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A III. és az V. vágány között állva a vonal kezdőpontja, Székesfehérvár felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A III. és az V. vágány között állva a vonal végpontja, Komárom felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A raktárépület a vágányok felől nézve. Használaton kívül van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Oldal- és homlokrakodó is tartozik a raktárépülethez.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A raktár a hozzájáró út felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A rakódóterület szélén állva visszatekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A kezdőponti váltókezelői szolgálati hely épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Érkezés Székesfehérvár felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Térvilágítási oszlopok, alakjelzők, sorakozó!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A kezdőponti őrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Személyvonat érkezett Székesfehérvárról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Rövid tartózkodás után továbbindult. Se felszálló, se leszálló utas nem volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A mérlegvágány kiágazása az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Üresen álló Pft. épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A mérlegház is elhagyottan, betört ablakokkal áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A IV. vágány mindkét irányból csonkán végződik. A földkúp tetején állva a végpont irányába nézve készült ez a kép.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Ez a kis melléképület is üresen, a bozóttól félig benőve áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Végponti váltókörzet I. Balra a váltókezelői szolgálati hely épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A volt Bányaidomkőgyár iparvágányának kiágazása. Hát itt sem tegnap fordult meg utoljára a tolatócsapat!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Balra Balinka, jobbra Komárom. Az előbbi irányba már nincs forgalom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A végponti váltókezelői szolgálati hely épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Váltóállító tárcsák és biztosító berendezés a toronyban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A végponti oldal vágányábrája.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Lakóőrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A váltó kiszögelve. Ez azt mutatja, hogy a VI. vágánytól kezdve a többit már régóta nem használják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.06.

Fotó: Tóth Márton


Képek a netről - Bodajk

Bodajk
Fotó: Kovács Sándor
http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások