Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Északi rendező pályaudvar    cd196, 2017.04.20 00:28.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,Az északi pályaudvar egy szép terv maradt, melyből kevés valósult meg. Budpest déli, keleti és nyugati pályaudvara mellett egy északit is terveztek megépíteni, ezt azonban keresztülhúzta a történelem. A Monarchia szétesett és Magyarországtól elcsatolták az ismert részeket. A pályaudvar megépítése pedig immár belügyből nemzetközi üggyé vált a vesztes háború után, mikor is Csehszlovákia tiltakozott ennek befejezése ellen, mivel ebben a fenyegető magyar agressziót vélték felfedezni. Nevezetesen a pályaudvar ténye azt a gyanút keltette északi szomszédainkban, hogy ezt felvonulási célból építjük egy támadó háborúra felkészülve. A pályaudvar építése le is került a napirendről, sikeresen megtorpedózták azt északi szomszédaink. Az addig elkészült építményeket pedig úgy hagyták, így a hidakat is.
Bunkerman´´
,,gy korabeli térképrészletet tudok mutatni a vágányokról, ami a semmibe vezet, jól látható, hogy a hidak ekor már megvoltak, a vágányok viszont nem értek el odáig, de egyértelmű, hogy arra mentek volna tovább.´´
Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
 
Északi rendező pályaudvar    cd196, 2017.04.20 00:25.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,A Szilas-pataknál az egykori Északi pályaudvar számára készült vasúti hídon és töltésen gyalogsági állásrendszer maradványai találhatóak, mely körkörösen védte hídfőszerűen a hidakat. A hidaktól nem messze a Szilas-patak árterétől nem messze pedig kis betonbunkerek láncoalta található, melyet vélhetőelg gyalogási állások is összekötöttek (a légifelvételek alapján).´´ Forrás:
http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
 
Budapest-Kikötő    cd196, 2017.04.20 00:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erről van itt szó? http://falanszter.blog.hu/2010/11/27/europa_legnagyobb_vigalmi_negyede_volt_a_lagymanyosi_konstantinapoly
 
Biatorbágy régi    JasonX, 2017.04.19 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi úton (is):
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/04/14/2017_04_08_viadukt_es_hetvenkedes
 
Fertőújlak    Főnök, 2017.04.17 20:43.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen, ezt az állomást is az én főnökségem alatt szüntették meg teljesen (selejtezés, bezárás, féksaruk eltávolítása, ÁVU. törlés).

 
Balatonlelle felső    Koncz Attila, 2017.04.16 16:38.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horváth József balatonlellei esperes-plébános 1943-ban írt Balatonlelle története című könyvében egy mondat erejéig említi az állomást, illetve akkor még megállóhelyet:
"1930-ban épült a Felső Lellei vasuti megálló."
 
Balatonboglár felső    Koncz Attila, 2017.04.16 16:18.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horváth József balatonlellei esperes-plébános az 1943-ban megjelent Balatonlelle története című könyvében ezt írja a megállóhelyről:
"1928-ban Boglár felsőmegálló épült újjá 5.500 pengős költséggel. Ezt a megállót 1904-ben a lellei villatulajdonosok a saját költségükön építtették. 1904 - 1928-ig Lelle alsómegálló volt a neve."
 
Kengyel    QQriQ, 2017.04.16 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Több kisvasút is volt arrafelé, a környező majorok bekötésére.
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=2258293.78217139%2C5949046.13829259%2C2277861.6614123955%2C5960282.3814505115
Pár képet és infót találhatsz az index fórum "kunsági dízel" topikjában Kengyel szóra keresve:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166155&go=77231897&p=1#77231897
 
Mesztegnyő    Train Station, 2017.04.15 16:45.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Immáron Marcali kiszolgálása Somogyszob felől történik,miután helyre állították a Mesztegnyő-Böhönye szakaszt.
A 30-as vonal felújítása miatt Marcali teherforgalom nélkül maradt volna.De a MÁV inkább kipucolta a korábban használhatatlan szakaszt. Azóta több tonna áru mozog a vonalon.
A nyári menetrend alatt ismét a Balaton felől jönnek majd a marcali vonatok.
 
Tiszaföldvár    Nervus, 2017.04.15 15:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csendélet az állomáson egy napsütötte napon.
 
Kengyel    Nervus, 2017.04.15 15:24.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép a kengyeli állomásról, felújítás előtt. Szeretnék segítséget kérni tőletek. Állítólag régen itt kisvasút is üzemelt. Valaki információt tudna adni erről, hogy mettől meddig közlekedett? Köszönöm előre is a válaszokat!
 
Újtikos    samyadler, 2017.04.13 00:14.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újtikos felvételi épülete
2017.04.12.
 
Csörögi szőlők    siofok35, 2017.04.12 20:09.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A III. katonai felmérés térképe (1941) szerint Csörögi szőlők megállóhely Csörögtől 600 méterre Vác felé volt, a peron a vasút és az út között lehetett. Azonos néven ma is működik itt egy buszmegálló.
A megálló helyére érve először észrevettem, hogy a töltés ki van szélesítve, igaz, az úttal ellentétes oldalon. Azonban ez nem peron nyoma, hanem az Aszód-Vác vasút 1950-51-es építésekor kétvágányúra elkészített töltés. Így rájöttem, hogy mivel a megálló hamarabb megszűnt, minthogy a töltést átépítették volna, így a megállónak mára semmi nyoma nem maradt.
 
Munkács    raps, 2017.04.12 18:45.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tűnik, a railwayz.info-ról jönnek az elnevezések. Valóban Munkács ukránul Mukacseve. Ungvár ukrán neve Uzshorod. Az orosz elnevezések az egykori Szovjetúnióból maradtak itt.
 
Чоп-Перевалочная База    harczymarczy, 2017.04.12 17:25.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csap átrakó. A név orosz és nem ukrán, az ukránban ugyanis alanyesetben azt az alakot használják, amit az orosz nyelvtanokban rövid alaknak hívnának: Перевалочна. Egy mai ukrán menetrendben biztosan így, я nélkül szerepel.
 
Munkács    harczymarczy, 2017.04.11 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ukránul Мукачеве lenne, o-val a végén orosz. Ezzel együtt ott sokan beszélnek oroszul és nem ukránul, így szovjet név a használatban fennmaradhatott, ahogy vélhetően az állomás homlokzatán is (a kép tanúsága szerint 2014-ben még ott volt). Az ukrán vasút térképén ukránul szerepel. Kérdés, hogy a nyomtatott ukrán menetrendben hogyan, mert azt még nem láttam közelről. (Ismertem olyan embert, aki ott született, magyar származása és neve ellenére orosz iskolába járt és csak oroszul tudott (és a tannyelv egyik napról a másikra ukránra váltott...), és amikor átkerült Magyarországra, akkor tanult meg magyarul, igaz, akkor tökéletesen.)
 
Мукачево-Перевалочная База    harczymarczy, 2017.04.11 12:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyarul Munkács átrakó. A jelenleg fő helyen szereplő állomásnév orosz és nem ukrán, ukránul Мукачеве-Перевалочна База lenne. Úgy néz ki, a kép forrásául szolgáló oldal is eredendően orosz és nem ukrán, ill. vegyes nyelvű.
 
Tata    Joxy, 2017.04.10 19:41.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.
Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.
 
Mezőhídvég    m61004, 2017.04.10 19:34.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy 6-7 évvel ezelőtt beszéltem valakivel, aki bejárta az épületet, és akkor úgy nézett ki már a 24. órában most MÉG talán menthető lehet, de nem biztos. A tetőt már rég megkezdte a szél az esővíz átáztatta felső szintet és a födémet is, a közművezetékek már rég le vannak vágva és ki vannak kötve, az is sokba kerülne visszakötni, ha akár magánlakásként is valaki beköltözne. Azóta szinte biztos rájártak már a tolvajok is, ha más nincs hát a kábeleket szaggatják ki a falból. Szemeretelep épülete is így járt, mikor lebontották már gyakorlatilag nem volt mit, már a téglákat szedegették ki.
 
Csörögi szőlők    siofok35, 2017.04.09 18:35.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki tudna egy szelvényszámot mondani a megálló helyéről? Mert akkor megkeresném a helyét, itt lakom a közelben...
 
Halmi    harczymarczy, 2017.04.07 21:37.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van arra esély, hogy ez a vonal kiegészüljön a kárpátalji résszel? A mai mellett a 43-as menetrendből egy sor világháborús állomásnév- és kilométeradatot ki lehet nyerni. Kellene még két világháború közötti csehszlovák menetrend, ill. rendszerváltás előtti szovjet menetrendkönyv is.
 
Macs    Spiel, 2017.04.07 21:36.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Annyira rozsdásak itt a sínek, hogy az szinte már gyönyörű. :)
 
Săulesti    harczymarczy, 2017.04.07 18:38.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A városrész magyar neve Sárfalva.
 
Gödöllő    cd196, 2017.04.07 09:59.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hosszú évek kitartó munkája iránt nagy ritkán kegyes a hazai illetékes: kerékpártároló lett a raktárépületből. https://www.facebook.com/258680264208817/photos/a.308775889199254.70332.258680264208817/1288074881269345/
 
Szár régi    Nagy Tamás, 2017.04.06 21:37.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Vasútbarátok! Szár község régi megállóhelye "Szár megálló" néven szerepelt a régi menetrendekben. A vasútállomás mindig is Szár(liget) volt, 6 km-rel nyugatra, a vasútvonal legmagasabb pontján. A fotókkal feltárt helyszínen tehát megállóhely üzemelt az 1980/82-es áthelyezésig. Bohács Gábor Kálmán részletesen feltárta a megállóhely történetét az Indóház 2016. szept.–októberi számában. Nyílt vonali elágazás iparvágánnyal csak a 2. világháború idején üzemelt az újbarki szakaszon, a község és az egykori viadukt között, ahová kisvasúttal szállították az Óbarok és Mány közötti bányatérségből a bauxitot.
 
Lajosmizse    Taurus1216, 2017.04.04 15:46.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Imike; Igen, van, élőszavas.
És inkább csak a csatlakozásoknál használják, de ha mondjuk hétköznap vannak Csörgős vonatok, akkor a körbejárást mindig bemondják, illetve a késéseket. :)
 
Kehida-Kustány    cd196, 2017.04.04 02:52.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép jobb szélén a felvételi épület, forrás: http://termal.network.hu/kepek/kehidakustany/furdo_termal_kehidakustany_civertan_legifoto_wwwcivertanhu_2 Úgy hallottam, lángosos üzemel benne.
 
Kehida-Kustány    cd196, 2017.04.04 02:50.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép bal szélén a felvételi épület, forrás: http://termal.network.hu/kepek/kehidakustany/furdo_termal_kehidakustany_civertan_legifoto_wwwcivertanhu_3
 
Szamosvölgyi megállóhely    Capras Dávid, 2017.04.03 15:44.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabványépület van a jelölt helyen, a helymegjelölés tényleg biztosnak tekinthető, kérem a helymegjelölést nem eltávolítani.
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2641623.0903644147%2C5907247.027106267%2C2646051.660690687%2C5911685.152061076
http://geo-spatial.org/harti/
https://www.google.hu/maps/@46.7974867,23.7518204,3a,22.7y,92.63h,89.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sECa00t79Njro4QaJmmLkaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
 
Szapáryfalva    cd196, 2017.04.03 15:30.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E.-St. Nagykastély-Szilha: http://maps.nypl.org/warper/maps/14525#Preview_tab
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő