Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Mezőkövesd    Dizsu, 2017.08.11 08:14.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Matyó állomásról" készítettem képeket, az egyiket csatoltan megküldöm.
 
Kincsesbánya    ckg471, 2017.08.10 20:53.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://goo.gl/maps/mrTxJGpG1pQ2
Ez lenne az a hely? Utcaképen látszik egy raktárépület, akár vasúti eredetű is lehet. A mellette lévő épület viszont biztos nem a felvételi épület volt, mert ez sátortetős.
 
Mohács    valaki, 2017.08.09 23:23.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktár lebontva, a terület egy részén pedig strand épült.
 
Almásfüzitő felső    djlacee, 2017.08.09 21:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eltelt 3 év és az égvilágon semmi sem változott... fővonal
 
Szeged-Rókus    ROCOman, 2017.08.09 20:52.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged-Rókus állomás régi fa raktára 2017. július utolsó hetében leégett. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144768563&t=9190935
 
Lovasberény    Domján György, 2017.08.09 19:07.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017. 08. 11-én pénteken 12 vagon fát fognak Lovasberényből elvinni. Jó fotó téma lehet.
 
Lőkösháza    Erzsébet, 2017.08.04 12:35.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapám Nagy Imre volt az első tisztképzőt végzett vasutas,1956. áprilisától, 1978. októberéig laktam az állomás emeleti lakásában Hadobás János állomás főnök és családja volt a szomszédunk. Sok kedves emlék fűz ehhez az épülethez, meg a kis faluhoz, jó volt ott élni.
 
Taksony    Hofer, 2017.08.03 14:17.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1958-ban a 39-es dandár című filmet. A filmben az állomás Poroszló néven szerepel.
 
Hercegfalva    R, 2017.08.02 06:35.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet a 70-es évek közepe táján lebontották.
Akkoriban Mezőfalva állomáson dolgoztam, mint forgalmi szolgálattevő.
1970-ben pár hónapig laktam ott. Kisgyermekként utaztam is onnan.
 
Korhánköz    VAndrás, 2017.08.01 21:17.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://hirosveny.hu/hirek/41-eve-tortent-helveciai-busz-tragediaja
 
Máriaszőlőtelep    Szöllő1234, 2017.08.01 20:34.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!
Ebben a friss NIF videóban is mutatják.
https://www.youtube.com/watch?v=R5_5jLpBAkw
 
Versec    Train Station, 2017.07.31 23:38.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A hajdani (Bécs–Budapest–)Temesvár–Báziás vonal több részre szakadása még mindig nem állt meg: a CFR bejelentette: Temesvár és Versec között augusztus első napjától nem lehet vonaton utazni..."
http://iho.hu/hir/megszunik-a-szerb-roman-hataratmenet-a-temesvar-versec-vonalon-170728
 
Réty-Eresztevény    fizolt, 2017.07.31 13:52.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második. Az első vágányon használaton kívüli motorvonatokat tárolnak. A harmadik vágányról a Kovászna felőli oldalon ágazik le a Schweighofer fafeldolgozó üzemébe vezető vágány. A felvételi épület a Sepsiszentgyörgy felőli váltókörzet közelében van, ezen az oldalon félsorompóval kiegészített fénysorompóval biztosított útátjáró üzemel, amit a nyílt vonal és az állomás felől is egyoptikás fedezőjelzők fedeznek. A Kovászna felőli oldalon egy konténer váltókezelői őrhely található. Nincs állomási biztosítóberendezés, helyszíni állítású, váltózáras váltók vannak, a vonal felől "központosított forgalomirányításra" figyelmeztető táblák találhatók, a vonatok írásbeli rendelkezésen, vagy rádión adott utasításra haladhatnak be. A felvételi épületben jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, az őrhelyen váltókezelő dolgozik. A teherforgalom jelentős, naponta érkeznek vonatok a fafeldolgozó üzembe.
 
Litke    Zsélyi Nándor, 2017.07.29 19:01.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálatos módon az ipoly felé eső vágány fel lett szedve. Hiszen itt volt a gőzmozdonyok vizfelvételi oszlopos csonkja , ami ellátta a 375 és a 275 / nyalóka / mozdonyokat. Látvány volt : Zsélyi Nándor
 
Brád    fizolt, 2017.07.27 21:40.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arról van valami infó, hogy az épület korábban kihasználatlan részeit sikerül-e hasznosítani?
 
Temesgyarmat    fizolt, 2017.07.27 21:17.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első vágány rakodóvágány, a forgalomból ki van zárva. A Temesvár felőli oldalon nem biztosított útátjáró található. Ezen az oldalon egy, a másikon kettő iparvágány ágazik ki, de ezeket már nem használják, az ide vezető váltók ki vannak szögelve. A felvételi épület az állomás Temesvár felőli végéhez van közelebb, a Németremete felőli oldalon egy már nem használt váltókezelői őrhely is van. A biztosítóberendezést üzemen kívül helyezték, az alak be- és kijárati, valamint a fény előjelzők érvénytelenítve vannak, a használaton kívüli jelzőállító emeltyűk ma is megtalálhatók a felvételi épület és az őrhely előtt. Az állomástól néhány száz méterre Németremete felé egy nagy forgalmú út keresztezi a vasútvonalat, az átjárót teljes csapórudas sorompó biztosítja. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, a sorompóőrhelyen sorompókezelő teljesít szolgálatot, bár sok munkájuk nincs: amióta a CFR újraindította a vonalat, a Temesvár - Németremete szakaszon napi három pár vonat jár (jellemzően 77-es sorozatú, Malaxa-motorkocsikkal), emellett az Arad - Temesvár vonal pályafenntartási időszakaiban egy Interrégió vonatot is itt közlekedtetnek, teherforgalom gyakorlatilag nincs.
 
Temesgyarmat    VT22, 2017.07.27 19:40.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom fényes a sín. Milyen forgalom van erre? Csak teher?

Régebben Regiotrans vonal volt, de kivonultak róla.
 
Brád    Tastam, 2017.07.25 14:11.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk a felújítás előzményéről: http://www.nyugatijelen.com/jelenido/brusszelben_a_bradi_allomas_ugye.php
 
Brád    Tastam, 2017.07.25 11:28.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó hír: gőzerővel folyik az állomás felújítása, a munkálatok már elég előrehaladott állapotban vannak.
 
Magyarcsanád    ROCOman, 2017.07.25 06:25.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hódmezővásárhely-Nagyszentmiklós vasútvonal építésekor a Marost Magyarcsanád és Őscsanád állomások között Apátfalva határában hidalták át, négy híddal: jobb parti ártéri híd (45 m nyílású rácsos acélszerkezet a 396+65 szelvényben), háromnyílású mederhíd (60+70+60m nyílással a 405+68-nál), és egy szintén háromnyílású bal parti ártéri hídszerkezet (50+10+10 m nyílású, acél és vasbeton). Az elkészült hídon a forgalmat 1903-ban vették föl, és mindössze 16 évig állt a vasút szolgálatában. Egyike volt az I. vh. késői áldozatainak, a mederhíd felszerkezeteit 1919-ben robbantották a folyóba. A Trianon után a "kisantantba" tömörülő államok közé tartozó újszülött állam, Románia a többi környékbeli társát követve igyekezett mindent megtenni Magyarország elszigetelése érdekében, hogy elejét vegye minden ellene irányuló magyar revizionista agressziónak (Többek közt ezért kerültek oda a határok néhol Kelet-Mo.-n, ahova). Ennek köszönhető, hogy a híd újjáépítése még meg sem fordult a politika fejében. A lerobbantott híd torzója egészen 1956-ig szomorkodott a folyóban. Ekkor a MÁVAG megkezdte a megmaradt hídszerkezetek leszerelését, a hídfők, a pillérek és a teljes alépítmény a folyóban maradt. A még ép hídrészek vándorhídként szolgálták tovább a vasúti közlekedést. A II. vh. utáni helyreállítások során a csongrádi Tisza-hídba került beépítésre a jobb parti ártéri hídszerkezet, amely ott aztán 1986-ig, a híd átépítéséig szolgált. A mederhíd egyik javítható nyílását a szükséges átalakítások után a sajóecsegi Sajó-híd középső nyílásaként használták föl 1960-ban, a forgalom a mai napig ezen bonyolódik. A híd egy harmadik nyílása (Valószínűleg az egyik bal parti ártéri szerkezet.) pedig Zagyva-hídként szolgál manapság is. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=64672623&t=9101631
 
Rum    dezso, 2017.07.24 15:11.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Rum kastély    dezso, 2017.07.24 15:10.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Csempeszkopács    dezso, 2017.07.24 15:09.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Vasszécseny    dezso, 2017.07.24 15:09.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Tanakajd    dezso, 2017.07.24 15:08.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Táplánszentkereszt alsó    dezso, 2017.07.24 15:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Táplánszentkereszt felső    dezso, 2017.07.24 15:05.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Szentkirály    dezso, 2017.07.24 15:04.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. évi kézi hossz szelvény
 
Inárcsi szőlőtelep    Györgyi, 2017.07.24 13:57.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 60-as években volt Inárcsi-
sz. a BM felôli oldalon, egy
lakott ôrház közelében, és
Ócsai-sz
a Laktanyától jóval Inárcs felé,
a Laktanya felôli oldalon.
Elôször csak Inárcsi-sz szünt
meg, azutån évekkel késôbb
áthelyezték a Laktanya elé.
Majd amikor a MOL megjelent,
a Laktanya Ócsa felôli végéhez
helyezték. Jelenleg nem állnak
meg a vonatok.
És a Laktanya hogyan került
oda?
Na, ez egy külön történet!
--- --- ---

 
Tiszalök    ckg471, 2017.07.23 19:08.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson 2013 óta nincs jegykiadás. Érdekesség, hogy a mellékhelyiségen szereplő felirat szerint azt csak érvényes menetjegy birtokában lehet igénybe venni...
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő