Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Királyhelmec    Capras Dávid, 2017.03.18 12:43.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„1941” kat. felm., http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2445227.7008141903%2C6175533.830415835%2C2449656.2711404627%2C6179737.86697152
 
Felsőjánosfa régi    dezso, 2017.03.17 08:09.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az 1938-as kézi hosz-szelvény alapján épület sem volt
 
Felsőjánosfa régi    dezso, 2017.03.15 09:44.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az 1944. nyári menetrend szerint itt nem volt megállóhely (forrás: vasut.tk)
 
Beled    Jani97531, 2017.03.14 18:28.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Voltam ma kint gondolom megosztom pár fényképem :) Nagyon sok minden változott új táblát kapott az állomás és sajna forgalmi szolgálattevés megszűnt néha vannak kint jelenlétisek, ha a KÖFI Csornán beadja a kulcsot. A várótermet sajna bezárták. SK 55-ös magas-peron van ami érthető illetve a villamosítás után éjszaka sok lett a tehervonat főleg a Metrans, de más magán vasúttársaságok is járnak erre villanygépeikkel.
 
Dunaújváros    keresgélő, 2017.03.11 05:39.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1997. évi Unokáink sem fogják látni c. műsorban elhangzott, hogy valaki 1950-ben látta, hogy gránitlapok, melyeken vésett Dankó Pista nóták szövege és kottái voltak, kerültek beépítésre az állomásépület külső falába, 50-80 cm magasan, véséssel befelé fordítva. Tud erről valaki?
 
Bratislava-Janikov dvor    harczymarczy, 2017.03.10 17:40.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A városrész magyar neve Pozsony-Újmajor.
Forrás:
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?bbox=1898829.2298037072%2C6120576.242277933%2C1913505.1392344611%2C6126872.742482925

Itt a cseh katonai térkép és a német név (Antonienhof) alapján a hely egyértelműen beazonosítható.
 
Ják-Balogunyom    ROCOman, 2017.03.10 17:22.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Százéves a vasútigazgatás Szombathelyen című könyv 3.kötete szerint: 1907.04.01-től Kisunyom, 1954.11.05-től Balogunyom, 1955.01-től újra Kisunyom. 1958-ban kérte Ják község,hogy az ő nevüket is tüntessék fel az állomási névtáblán és legyen Balogunyom-Ják az állomás neve. Ezt a Vezérigazgatóság ilyen formában nem engedélyezte, mert az "illetlen élcelődésre adna lehetőséget", de a kérést más formában teljesítette. 1958.09.28-tól Ják-Balogunyom az állomás neve.
 
Bazsómajor    ckg471, 2017.03.10 11:07.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm a választ. :)
 
Bazsómajor    QQriQ, 2017.03.08 13:55.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Honvédségi lőszerraktár. Az iparvágánym a is megvan és nagy ritkán forgalom is akad rajta:
http://www.trains.hu/cikkek/vigyazat-robbanasveszely
 
Vasvár    dezso, 2017.03.08 11:14.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
s felvételi épület emelet 1977-ben
 
Vasvár    dezso, 2017.03.08 11:13.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a felvételi épület földszintje 1977-ben
 
Bazsómajor    ckg471, 2017.03.08 09:09.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Google műholdképen látszik, hogy Bazsómajor helyéről egy iparvágány ágazott ki valaha nyugat felé és egy nagyon fura, téglalap alakú objektum területén ért véget. Valaki tudja, mi ez?
 
Szendrőlád    nyomdász, 2017.03.06 00:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Miskolc–Tornanádaska vonatok az ütemes menetrend óta (több éve) nem Edelényben kereszteznek, hanem Szendrőben.
--------------
Más. Szendrőládon azért van az állomás (most már csak megálló) másfél kilométerre a település központjától, mert a vasút építésekor a faluhoz közel eső terület tulajdonosával nem sikerült megegyezni a kisajátítást illetően.
-----------
Szendrőládon volt állomásépület a 2000-es évek elejéig. Az épületben volt váróterem, forgalmi iroda pénztárral és egy szolgálati lakás. Sőt a hetvenes évek végéig kétvágányú volt az állomás, raktárépülettel. A megszüntetés előtt az erdészet adott fel jelentős mennyiségű fát.
 
Kémes    fifty, 2017.03.05 21:01.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a mai napon, 2017. 03. 05.-én sem tapasztaltunk semmilyen változást..:/
 
Berhida    jverocska, 2017.03.05 14:54.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alig hiszem el! Gyerekkorom legszebb éveit töltöttem itt. Szüleim ezen az állomáson dolgoztak és az őrházban laktunk. Mindenre emlékszem, hogy hol volt a rámpa, a pályaőr háza, a kertek, az állomás főnök lakására. Cser József volt a neve. Három fiuk volt, én voltam a kedvencük.
 
Körmend    andras1, 2017.03.05 13:07.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy pályafenntartó jármű 5 év után először ment végig a Körmend - Zalalövő vonalon 2017. február 23-án. Az utazásról film is készült.
http://alfahir.hu/2017/03/04/kozlekedes_vasut
 
Komárom északi pu.    Krizsán Jánosné, 2017.03.02 10:49.40   Válasz írása
62 év feletti ingyenes utazáshoz kelll-e érvényesiteni 2017-ben a 2016-ban váltott fényképes igazolványt.Köszönettel: krizsan.janosne@citomail.hu
 
Gyügér    ckg471, 2017.03.02 09:47.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyügér mh. általam feltételezett koordinátái: 46.932244, 20.267448
Forrás: mapire.hu
 
Ürgehát    ckg471, 2017.03.02 09:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mapire.hu szinkronizált térképei szerint nem a Godó-halmi bejárónál, hanem a Beszélő-halmi bejárónál volt a megállóhely.
 
Herend    ROCOman, 2017.02.28 06:11.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://veol.hu/hirek/tiz-katona-eletet-kovetelte-a-vonatbaleset-1751152
 
Herend    Sanya, 2017.02.27 15:32.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai utazásom alkalmával figyeltem fel, hogy HEREND állomás épületén a vágány felől egy emléktábla van. Ki tud róla, kiknek állít emléket. ?.

 
Perbete    mi@jo, 2017.02.26 21:40.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, szimpatikus. A szülőfalum :-)
 
Hajdúszentgyörgy    Zsolt., 2017.02.26 18:53.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajdúszentgyörgy állomáson az a vágány valamikor az állomás első vágánya volt, amiből kiágazás volt az üres területre. Az a nagy üres telek a vasút építők kötő telepe volt, ott állították össze a sin mezőket. Rendszer váltás után nem sokkal megszűnt, és az volt , hogy felosszák jutányos áron vasúti dolgozóknak, építési teleknek, de nem lett belőle semmi. Két iparvágány bejárata is volt, az egyik közvetlen a felvételi épülettől, az első vágányról, a másik Józsa felől a nyílt vágányból, még ma is látszik, hogy a kerítésen van egy "beugró", azon kívül, Józsa felé volt a bejárati jelző is / alak jelző/.
Az állomás három vágányú volt, vágány tengely ugrással.24 órás forgalmi szolgálat, váltókezelő volt. utasforgalom nem volt túl jelentős, de a kötőtelep miatt volt teherforgalom, valamint teher-személyvonat keresztek voltak, ritkán a közeli szakcsoport is adott fel árut tehervagonba, pl. pöszméte oltványt Lengyelországba.
Lényegében a fény fedező jelző nem tudom miért van meg, mivel funkcióját vesztett berendezés, és a mai napig üzemben van. Az állomásnak a cukorrépa szezonban volt jelentősége, mivel itt kereszteztek a személy és tehervonatok, a forgalom sűrűsége miatt. Az állomás alakjelzős bejárati jelzős volt.
 
Nyulas mh.    Zsolt., 2017.02.26 17:44.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyulasi megállóhely még a gőzös világban működött. Elég forgalmas megállóhely volt, mivel az 5-ös villamos végállomása néhány perc sétára volt.a trafó háznál / hurok forduló /. A Böszörményi utat csapórudas, szakállas sorompóval fedezték, amit a mai lakóépület előtt kezelt / tekert / a sorompóőr. Akkor az épület még szolgálati lakás volt sátor tetővel.
Az utas peron a Böszörményi úttól, egészen a szolgálati lakásig tartott, a fedezetlen útátjáró volt ott.
A Biogál kitérő sem volt meg, mivel a Biogált, István malmot, Hortobágyi malmot, Klinika fűtőházat, Pallag tűzép telepét, az 5-ös villamos vonaláról, a 7-es, és 3-as villamos vonaláról szolgálták ki éjszaka.
 
Zelemér    Zsolt., 2017.02.26 17:32.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zeleméri vasúti megálló rakodóhelyhez némi információ.
A kitérő olajlefejtő vágány volt, 6 tartálykocsi fért be rá, és csővezetéken / 6 vezeték volt/ ment be a telepre.A kerozin középütközős tartálykocsikban érkezett, lefejtéshez szétkapcsolták, és pár méterre megszakították a kocsisort.
A dómfedélen keresztül fejtettek le, 6 darab lefejtő kút volt.Ez még a szovjet időkben volt. M iparvágány van a telepre. Az kitérőt, és a iparkiágazást fedező jelző biztosítja, aminek a szabványos állása " Tovább haladást engedélyező állás", tehát nem térköz jelző. A megálló felvételi épülete 70-es évek végén kiegészült, ami most a volt jegykiadó hely volt, az volt a váróterem, a jegykiadó hely pedig a szolgálati lakás konyhájából nyílott. A pénzkezelési szabályozás miatt át kellett rendezni, így hozzáépítettek egy nagyobb várótermet, a váróteremből, jegykiadóhely / pénztár / lett, a konyhából meg kellett szüntetni a bejárást a pénztárba / befalazták/ ebből lett egy kisebb , belső fűthető váróterem, majd a jegykiadóőr kiigényelte szobának a fia számára, amit meg is kapott. A csonkatorony előtt fedezetlen útátjáró volt mivel a szántóföldeken / tanító földek/ 6 csővezeték volt. Amikor megépült az iparvágány a telepre / még a szovjet időkben / ezt az útátjárót megszüntették, a dűlőút átkerült a másik oldalra, és az iparvágányon létesítettek egy " András keresztes" átjárót.
 
Fürjes    Tastam, 2017.02.26 10:58.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. október 29-én délután 3 órakor Békéscsaba képviselőtestülete rendkívüli közgyűlést tartott, melyen szó esett a fürjesi megállóról is. A város ugyanis azt szerette volna elérni, hogy a MÁV építsen várótermet, a MÁV azonban ezt elutasította azzal a kéréssel, hogy azt az érdekeltek építsék fel.
 
Jánossomorja    ROCOman, 2017.02.26 09:38.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felsővezeték építése képekben:
http://indafoto.hu/central01/image/22896969-c47ce1e3/user#nagyitas
 
Pápa    JasonX, 2017.02.26 08:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Gic-Hathalom    JasonX, 2017.02.26 08:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Pusztagyimót    JasonX, 2017.02.25 22:04.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet Dezsőnek, hogy jelezte, nem ajánlja a területre való bejutás megpróbálását. Sajna csak a behajtást tiltó tábláig jutottam. Ennek "örömére" készítettem egy képet is ott, amit a szerkesztők érhető okok miatt nem töltöttek fel :-)
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő