Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2019.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő

Čunovo    harczymarczy, 2019.01.10 13:03.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A település magyar neve Dunacsúny ill. ma már inkább Dunacsún. 1947-ig Magyarország része volt.
 
Lendva    bravo88, 2019.01.08 19:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend 2018/2019
 
Rákospalota-Újpest    barkoricsi, 2019.01.05 12:10.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véletlenül ráakadtam két képre a Fortepanon, ami 1942-es évszámmal, és Rákospalota-Újpest vasútállomás megjelöléssel szerepel ott (Fortepan 18294, 18295). Már majdnem fel is töltöttem, de jobban megnézve azokat kétségeim támadtak.
E két képet korábban Balazs177 kolléga be is linkelte ide egy hozzászólásba (24141), illetve egyiket a Palotabarat kolléga által linkelt blogbejegyzés is tartalmazza (25050).
Ez a két kép szerintem nem ezen az állomáson készült!!!
A felvételi épület Dunakeszi felőli toldalékszárnya nem szerepel rajta, holott az már a fenti, 1899-es képen is megvan, és ma is létezik. Miért bontották volna le, és építették volna vissza ugyanoda?
Eggyel több a vágány is a képen, ami szintén nem tűnik valószínűnek.
A gyalogos felüljáró Rákospalota felőli lépcsőkarja a képen egyenesen, a felüljáró tengelyvonalában vezet, míg a valóságban északi irányba fordul. Ezen túl a felüljáró alátámasztása ma is, és a korabeli képeken is a III.-IV. vágány között van, míg itt két attól eltérő helyen. A felüljáró a képen mintha távolabb is lenne a felvételi épülettől.
Szóval bár hasonlít a helyszín, de szerintem nem ez az állomás az. Innen pedig adódik a kérdés: ha nem ez, akkor melyik?
 
Mogyoród    Berec, 2019.01.05 04:37.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2018 december első hétvégéjén a forgalmi szolgálat a biztosítóberendezés kezelőfelületével együtt át(vissza)költözött a régi állomás épületbe.
 
Мукачево-Перевалочная База    paca, 2019.01.03 13:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lembergi Vasút (ukrán nyelven) Мукачево Перев. néven tartja nyilván a szolgálati helyet, ami a Мукачево-Перевалочна База rövidítése. Az o/e végződés kérdését ld. a Munkácsnál írtakkal.
 
Munkács    paca, 2019.01.03 13:04.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak adalékként említem a település hivatalos nevének Mukachevo-ra való változását a közelmúltból.
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2065-VIII
Azért csak adalék, mert egyébként ugye állomások neveiről beszélünk, amik a településnevekkel nem szükségszerűen esnek egybe.
 
Ótátrafüred    cd196, 2019.01.02 14:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.korkep.sk/wp-content/uploads/2016/07/otatrafured_villamos_allomas.jpg
 
Felsőgalla    cd196, 2019.01.02 11:08.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kandó jár ki Szár állomás (Kf) felé: https://m.facebook.com/124751094216689/photos/a.314061608618969/2613390245352749/?type=3
 
Tátrafüredek    cd196, 2019.01.02 10:57.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Csongrádi úti tanyák is többes szám. Meg ez nem egy helységnévtár, a térképek készítői meg nem tájékozódnak rendesen a vasúti szolgálati helyek nevéről.
 
Tátrafüredek    cd196, 2019.01.02 10:52.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon hol járunk ezen a képen? https://www.facebook.com/124751094216689/posts/2616202368404870/
 
Meggyespele    ROCOman, 2019.01.01 14:48.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti és Közlekedési Közlöny, 61. évf. 1930.03.16., 22. szám, 205. oldal:

"A magyar királyi államvasutak hatvan—ujszászi vonalán Jászberény és Jánoshida—Boldogháza állomások között előbbitől 8, utóbbitól 10 km távolságra fekvő Meggyes—Pelei tanyák megállóhelyet — mint kizárólag a Kohner Adolf Fiai kocsirakományu küldeményeinek be- és kirakására szolgáló rakodóhelyet — f. évi március hó 20-tól való érvényességgel megnyitjuk és a helyi árudijszabásba (II. rész) fölvesszük."
 
Szigetvár    Csakegyvasutas, 2019.01.01 01:01.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetvár I. Torony kilátása az állomásra
 
Szigetvár    Csakegyvasutas, 2019.01.01 01:00.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetvár I. Torony SH berendezése
 
Fehérvárcsurgó    JasonX, 2018.12.31 17:25.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mór és Székesfehérvár között:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2018/12/30/2018_10_14_az_5-os_vonal_mor-szekesfehervar_kozott
 
Portelek    ROCOman, 2018.12.31 16:43.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti és közlekedési közlöny 1880.09.26., 116.szám, 614. oldal:

"
Folyó évi október l-én megnyittatik a személy- és podgyászforgalom közvetítésére szolgáló Jászberény és Tápió-Györgye-Boldogháza állomások közt fekvő „Szt-Imre" nevű megállóhely.
Ezen megállóhelyre, melyen a vonatok 1 perczig megállanak, a személyszállító vonatok következő időben érkeznek:
a 411. sz. vonat reggel 6 óra 4 perczkor
a 412. „ „ este 10 „ 58 „
a 413. „ „ „ 6 „ 46 „
a 414. „ „ délel. 9 „ 22 „
E megálló helyen menetjegyek nem fognak kiadatni. Az utasok és podgyász felvétele utánfizetés utján fog eszközöltetni.
Budapest, 1880. szeptember 20-án."

 
Kaposmérő    ROCOman, 2018.12.31 16:15.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti és közlekedési közlöny 1875.07.01., 26.szám, 208. oldal:

"a báttaszék-dombovár-zákányi (duna-drávai) vasúton Kis-Korpád és és Kaposvár állomások közt „Kaposmérő" megállóhely a f. évi april hó 1-én a személy- és podgyász-forgalomnak átadatott."
 
Paks    mrvasutas123, 2018.12.30 10:57.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én itt már jártam és ott volt egy teherkocsi. Az épületre az van kiírva, hogy kiadó vagy eladó.
De eléggé romos az épület. Ha valaki kíváncsi a vonal teherforgalmára az használja az http://iemig.mav-trakcio.hu/ -t.
 
Szekszárd    fizolt, 2018.12.27 21:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyilván sok aktuális érdektől, pénzügyi és földrajzi körülménytől függött a vonalak kiépülése, fejlődése, a Pécs-Bátaszék vonal például kanyargós mellékvonal volt, aminek a nyomvonala nem igazán volt alkalmas komoly fővonali forgalomra. A 40-es vonal abból a szempontból is jobb, hogy Pécs mellett Kaposvárnak is azon át van fővonali kapcsolata Budapesttel. Egyébként a vonalak mentén lévő települések gyakorisága, mérete miatt mindkét nyomvonalra jellemző, hogy nem túl nagy a közvetlenül érintett területek összlakossága, így Szekszárd kis lakosságát figyelembe véve a megyeszékhelyi státusza mellett sem annyira kirívó dolog, hogy a 46-os gyakorlatilag máig egy mellékvonal maradt.
 
Gorzsa    AuchanDomi, 2018.12.27 13:41.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én nem mernék bemenni az esőbeállóba.
 
Szekszárd    mrvasutas123, 2018.12.27 12:22.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én egyet nem értek, hogy miért Tolna-megye másik oldalára kellett építeni a Pécsi fővonalat arra nincs is megyeszékhely. Miért nem úgy ment a pécsi fővonal, hogy Pécs-Bátaszék-Szekszárd Sárbogárd-Kelenföld-Bp. Keleti pályaudvar?? Mert így jobb lenne az eljutás Budapestre. Igaz így is jár vonat Szekszárd és Budapest között csak naponta 2 vonat.
A fővonalakon meg majdnem minden órában jár!
 
Antalóc    szvdom, 2018.12.27 00:30.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Antalóc vasútállomás helye az 1941-es katonai felmérés térképén:
https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C29&bbox=2496610.1044217623%2C6208010.293826992%2C2513244.712702324%2C6213743.070948379
 
Valkaja    szvdom, 2018.12.27 00:21.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely jelölése az 1941-es katonai felmérés térképén:
https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C29&bbox=2485462.7210909487%2C6189639.894440517%2C2518731.9376520715%2C6201105.448683294
 
Ungvár-Radvánc    szvdom, 2018.12.27 00:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Radvánci kisvasúti állomás helyét az 1941-es katonai felmérés térképén sikerült beazonosítanom:
https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C29&bbox=2475437.217224955%2C6206772.5852876315%2C2492071.825505517%2C6212505.362409019
 
Feketebézseny    korpi41, 2018.12.26 19:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képek blokkban lévő négy fényképen a névtáblával rendelkező épület a kezdőponti váltókörzetben található őrház. Ettől északabbra egy nagyobb épület volt a szolgálati hely felvételi épülete.

1975. november 24-i légifelvételen látható:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/152473?r=1&c=1956482.2332414999:5896628.8362165:9

A légifelvételen továbbá kivehető a Balatonyfenyvesi GV nyomvonala, amely egyrészt befordult az első vágány mellé, valamint pályaszintben keresztezte a kezdőponti oldalon a 36-os vonal pályáját (a vágánykereszt 1975-ben már nincs meg).
 
Hajdújárás    zoppos, 2018.12.26 19:16.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves VT22. Akkor mi lehet az a római szám? Tényleg érdekel.
 
Hungaroring    Berec, 2018.12.26 10:40.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely megszünt. Forma 1 idején sem állnak meg a vonatok itt évek óta. A peonok meg vannak még.
 
Kistarcsa    Berec, 2018.12.26 10:33.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kistarcsa, Kórház és Kistarcsa között található Kistarcsa forgalmikitérő. A jelző ami a fenti képen is látható a forgalmikitérőhöz tartozik. A jelzőnek van egy párja ami a Gödöllő irányú peronnal szemben található a jobb vágány mellett. Jelzők csak a helyes vágány mellett vannak felállítva. A forgalmikitérő egy egyszerű vágány kapcsolattal rendelkezik amit a vonatok (álltalában) gyök felöl érintenek. Csak előre tervezett vágányzárak alkalmával van megnyitva. A képen egyébként fényjelző látható és nem alakjelző. Kistarcsa megállóhely és Kistarcsa forgalmikitérő két különböző szolgálati hely.
 
Fényesi szőlők    Adani12345, 2018.12.25 21:06.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, de nem Bzmot volt, hanem Csörgő kapta el a kocsit. Az oktató meghalt a tanulója súlyos sérülésekkel megúszta.
 
Gyulai városerdő    Adani12345, 2018.12.25 21:06.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen igy van, időszakos megállóhelyként működik.
 
Lovasberény    apeter, 2018.12.25 12:15.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány saját fotó az állomásról és a közvetlen környékéről. A felvételek (Arold Péter)
 
Előző Első    ... [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] ...   Utolsó Következő