Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Magyarkeresztúr-Zsebeháza
(Tóth-Keresztur)*

feltételes megállóhely
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

2006.10.20.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.514237° E17.176185° | N47° 30' 51.25" E17° 10' 34.26"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elhelyezkedés


A megálló a névben szereplő két falu között, az országút mellett helyezkedik el. Az országút keresztezi a vasutat, fénysorompóval biztosított útátjárót találunk. Magyarkeresztúrra az országúton kívül a megállóból egy gyalogút is vezet, melyet kétordalról juharfák határolnak, ősszel nagyon szép látványt nyújt a fasor.

Felvételi épület


Felvételi épülete eredeti épület, tengelye a pályával párhuzamos. Az épület nagy részben magánlagásként van ma kialakítva, egyetlen helyisége nyitott az utazóközönség számára: egy üres váróterem, melynek azonban ablakait, ajtajait már elhordták, kitörték, szétverték. A falak össze vannak firkálva vagy karcolva. Az épület a keresztező közúttól Szil-Sopronnémeti (Csorna) irányába helyezkedik el, körülbelül 80-100 méterre, ugyanitt kezdődik a peron is. Az épület és a peron elhelyezkedéséből valamint a fák telepítéséből arra következtetünk, hogy a megálló egykor legalább egy kétvágányos, vagy talán háromvágányos állomás lehetett.

Melléképületek


A felvételi épület mellett lévő kertben jelzett régi téglákat találni elszórva, a nyomokból arra következtetünk, hogy régen itt is állhatott egy kisebb épület, talán egy őrház. A felvételi épület és a megálló, bár a puszta közepén helyezkedik el, nincs egyedül, a megálló mellett még találunk egy-két egyéb épületet is, amelyek nem a vasúthoz tartoznak.

Feltételes megállóhely


2013. április 7-étől feltételes megállóhelyként üzemel. A vonat kizárólag abban az esetben áll meg, ha az adott megállónál fel- illetve leszálló utasok vannak. Részletek...



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tóth-Keresztur az 1894-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 431
Megnyitás dátuma 1891.11.09.




Képtár - Magyarkeresztúr-Zsebeháza


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.10.20.
A megállóhely névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A váróterem hiányos ajtaja,és ablakai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Az egykori állomási felvételi épület Szil-Sopronnémeti felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Nézet az utcafront felől,Beled irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Nézet az utcafront felől,Szil-Sopronnémeti irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Nézet szemből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A váróteremben lévő vandálbiztos pad.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A váróterem bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Szelvénykő a megállóhelynél.A porpáci kezdőponttól több mint 43 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Az egykori állomási felvételi épület Beled felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A megállóhely után,a nyílt vonal Beled állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A peron,Beled felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Szil-Sopronnémeti állomás felé tekintve a pálya mindkét oldalán áll egy fehér árbócos önműködő térközjelző.Jelen pillanatban a menetirány Szil-Sopronnémeti állomás irányából Beled állomás irányába áll,ezért sötét a felénk néző térközjelző.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A megállóhely után,a nyílt vonal Szil-Sopronnémeti állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Régi betemetett vonóvezeték akna.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A szolgálati lakáshoz tartózó régi kút.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Egy régebbi típusú lámpatest a felvételi épület sarkánál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Az egykori állomási vágányok helye.Nézet Beled felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A megállóhely közelében lévő,fénysorompóval biztosított vasúti átjáró Zsebeháza felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A megállóhely közelében lévő,fénysorompóval biztosított vasúti átjáró Magyarkeresztúr felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A megállóhely közelében üzemelő AS 429-es nyíltvonali sorompó szekrénye.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A felvételi épület előtti tér.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Kihelyezett menetrendi,és információs anyag.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Sárga-zöld egyenszemetes a váróterem bejáratánál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A peron,Szil-Sopronnémeti felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Egy régi fali csap helye a felvételi épületen.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A szolgálati lakás bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Az egykori állomási vágányok helye.Nézet Szil-Sopronnémeti felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Kijárat a megállóhelyről.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Az egykori állomási vágányok helye.Nézet Beled felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
Régi típusú pályatelefon csatlakozó.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A peron,Szil-Sopronnémeti felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.
A peron,Beled felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.09.27.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26600
2013.05.20. 15:00.20
Eddig nem is kerestem/néztem ezt az állomást, pedig..
Édesapám itt volt állomásfőnök hosszú ideig. Sokszor nyaraltam Nála. Az állomás - mert az volt, három vágánnyal - nagy forgalmú volt. Vízdaruja volt mindkét végén. Az első vágányon az ott lévő - vajon meg van-e - GMV rakódott. Amikor a vonalat átépítették (ekkor épült Hanság-nagyerdő is) a szomszédos Szil-Sopronnémeti - akkori megállórakódóhely és Magyarkeresztúr-Zsebeháza közül - Csorna közelsége miatt - lett Szil-S. az állomás. Iparvágánynak meg akarták hagyni az első vágányt, de a GMV - nek nem kellett.
Magyarkeresztúron szinte valamennyi vonat megállt. Nyáron jellegzetes vonata volt - az általunk CSEDOK -nak hívott - Csehszlovákiából az Adriára menő túristavonat. Személyvonati keresztek mind itt voltak. Tudni kell, hogy Csorna felé GySEV - es állomási mivoltából, csak akkor indulhatott vonat Magyarkerseztúrról, ha Bősárkány fogadta (ezért is épült Hanság-nagyerdő forgalmi kitérő - nagy volt a a távolság Bősárkányig), Csornán haladnia kellett. A személyeknek is csak a MÁV állomáson lehetett keresztje.
Akkoriban a személyeket 424, vagy Abmot -ok vitték. tehereken meg 520 - asok, gyakran pakurások. Jó nagy vonatok voltak. A Csedokon, az akkor ritkaságszámban lévő "nagypakli" volt, gyerekfejjel úgy tűnt, mintha egy focipálya lenne a vonaton. Szombathelyről, vagy Csornáról gyakran jöttünk vele - megállt Magyarkeresztúron.
Most ennyi jutott az eszembe - Édesapám 1963 - tól volt ott állomásfőnök, amíg meg nem szűnt, mint állomás, egy darabig még Szil-Sopronnémetiben is dolgozott.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Magyarkút-Verőce

Magyarkút

Magyarnándor

Magyarraszlavica

Magyarszerdahely