|
Az állomás egyik névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
És egy másik névtábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A központi várócsarnok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A központi csarnokban elhelyezett vizuális utastájékoztató táblák.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Az aluljáróból fel jövet ez a kép tárul a szemünk elé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A nagycsarnok a vágányok irányába tekintve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Személypénztárak.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Az aluljáró.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Az aluljáróban elhelyezett vizuális utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Az aluljáró,a vasút túloldalán lévő lejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A lejáratnál lévő domborművek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A pályaudvar túloldala,az aluljáró lejáratának épületével.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A főbejárat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A főbejárat az órával.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Nézet az utcafront felől a kezdőpont irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Nézet az utcafront felől a végpont irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A mozgólépcső jelenleg nem üzemel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A felvételi épület előtti széles peronrész.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peronon lévő padok egyike.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A felvételi épület előtti széles peronrész.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A vágányok felőli bejárat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peronokon lévő vizuális utastájékoztató táblák egyike.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Hulladékgyűjtő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peron,a kezdőpont felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peron,a végpont felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peron,a kezdőpont felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A peron,a végpont felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
A kép készítésekor rengeteg teherkocsi állt az állomáson.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Az Oroszvár és Köpcsény felé szóló kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
742 313-0 psz.tolatómozdony az állomáson.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2015.03.18.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Oroszvár felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Főpályaudvar felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.19.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32471
2020.02.26 19:28.04
|
A tót név a petrezselyemtermesztésből ered, tele vele a világháló.
A német meg a magyar név meg megfelel egymásnak.
1943-as menetrend: http://web.archive.org/web/20200131190344/http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/11_o20.jpg
|
|
pisti
e-mail: gpisti.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30036
2016.02.11 15:09.52
|
Ha ez tényleg így van,akkor miért nem ad ki egy találatot sem az internet az adott úriemberrel kapcsolatban?
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30035
2016.02.11 13:59.20
|
Egyszer kérdeztem még anno egyetemista koromban az egyik felvidéki évfolyamtársamat honnan a Petrzsalka név. Ő azt mondta hogy úgy tudja, egy a "szlovákoknak híres nagy ellenállójáról" bizonyos Petr Zsalkáról kapta a nevét.
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30031
2016.02.10 11:16.35
|
Valószínűleg az Engerau névből való a magyar név, a tót meg a petrezselyemből.
Az állomás a DRB-é volt 1938--45, 1941-ben kötötte be ide a POHÉV-et. http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos.html (innen a kép cikke)
A település határában magyarok és németek ellen haláltábort üzemeltettek, és komoly tömegmészárlást hajtottak végre 1945-ben, az állomás közelében lévő harckocsiárokba kaparva a holttesteket. http://www.felvidek.ma/component/search/?searchword=pozsonyligetfalusi
http://www.engerau.info/sk/uvod
A lakótelep építésekor komoly nyomvonal-helyesbítés történt a Sopron--Pozsonyi HÉV vonalán.
Kép: Jozef Tauber mérnök 1898-as terve a Bécs és Pozsony közötti villamos vasútvonalról. Milan Král archívumából http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos/Becsi-villamos-P-O-H-E-V-tortenete.html
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29328
2015.03.20 19:08.31
|
Képek az átépítésről:http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000703-Historia-zeleznicnej-stanice-Bratislava-Petrzalka/
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25860
2013.02.06 19:36.03
|
Pontosabban a Fertő nyugati partján az egykori Sopron-pozsonyi HÉV vonal visszaállításával.De ez sajnos a Pándorfalunál lévő közvetlen vágány megszüntetése miatt már nem lehetséges!
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25859
2013.02.06 19:18.37
|
Azok kb.annyira közvetlen vonatok,mintha Budapestre,csak Szombathelyen keresztül lehetne eljutni!Ha visszaállítanák az egykori Sopron-Pozsony útvonalat a Fertő keleti partján,az tényleg közvetlen viszonylat lenne!
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25857
2013.02.06 18:31.08
|
Híradó tudósítás az új közvetlen Sopron - Pozsony vonatokról:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/12/10/19/Uj_jarat_indul_Sopron_es_Pozsony_kozott.aspx
|
|
Kriska Feri
e-mail: kriskaferi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20800
2011.04.07 21:11.14
|
14-éveskoromig /1928-1942/ott éltem.
már láttam az új állomás épületét.El.
vagyok töle ragadtatva.A gyermekkorom
idején nem volt ilyen szépés modern.
1942,máj,10 innen indult vonatunk
Magyarországra.P.ligetiek néhányan
még élünk,mindig a gyermekkorra
emlékezünk.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19855
2011.01.03 10:02.38
|
Ez az állomás az utóbbi tíz év folyamán fejlődött sokat. Történt ugyanis, hogy Ausztria felé kiépítették a korábban nem létezett Kittsee ( Köpcsény ) felé a villamosított határátmenetet. Ezzel együtt a megélénkült osztrák viszonylatú vasúti közlekedés áthelyeződött erre a vonalra, melyet az osztrák vasút a maga részén teljesen felújított és újonnan villamosított. Pozsony-Ligetfalu áramnemváltásra kiépített állomás, ugyanis az osztrák gépek bejárnak ide.
Korábban a Pozsonyból Ausztria felé menő vasúti forgalom a várostól északra, Dévényen és egy Morva-hídon át Marchegg felé zajlott, mely vonal ma is megvan, de nem fejlesztették, diesel-közlekedés folyik rajta és mellékvonal.
A történelmi időkből ismert Bécs - Pozsony gyorsvasút pedig egy harmadik vonal volt, ami ma egy helyiérdekű, de villamosított vasúti zsákvonal, Wolfsthalnál ér véget. A tovább Köpcsény - Pozsony felé vezető részt az első világháborús békediktátumok után megszüntették és felszedték.
|
|
Mk452006
e-mail: 19951108.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14563
2009.12.02 16:46.05
|
Elnézést, de a link nem jött be, ezért a teljeset írom le:
http://www.zelfoto.sk/stanice/ab/bratislava-petrzalka.htm
|
|
Mk452006
e-mail: 19951108.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14562
2009.12.02 16:41.50
|
Egy kép Pozsonyligetfalu (Bratislava - Petržalka) terebélyes állomásáról és (saját szemszögemből) modern állomásépületéről
Elnézést, hogynem a képfeltöltésekhez teszem, de azt szeretném elérni, hogy betegyék képnek...
Forrás: www.zelfoto.sk
|
|
|