Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)

20 Székesfehérvár-Szombathely

Székesfehérvár (29, 30, 44, 45, 5, 906)
Sárpentele
Sárszentmihály
Csór-Nádasdladány
Inota
Várpalota
Pétfürdő
Öskü
Hajmáskér-Újtelep
Hajmáskér (27)
Kádárta (27)
Veszprém (11, 27, 911)
Márkó
Herend
Szentgál
Városlőd
Városlőd-Kislőd
Ajka (919a, 919b, 919c)
Ajka-Gyártelep
Tósokberénd
Kolontár
Devecser
Somlóvásárhely
Tüskevár
Karakószörcsök
Kerta
Boba (25)
Nemeskocs (25)
Celldömölk-Rendező
Celldömölk (10, 25, 919)
Kemenesmihályfa
Tokorcs forgalmi kitérő
Nagysimonyi
Ostffyasszonyfa
Bajti-elágazás (928)
Sárvár (914, 928)
Porpác
Vép (16)
Szombathely (15, 16, 17, 18, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Porpác

állomás
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely
20 Székesfehérvár-Szombathely

A felvételi épület a vágányok felől.
2010.08.08.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.238804° E16.832964° | N47° 14' 19.69" E16° 49' 58.67"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás három falu, Porpác, Bögöt és Csénye között a pusztában található, Bögöttől
alig több mint egy kilométerre. Ötvágányos, forgalmi szolgálat és váróterem van,
a menetjegykiadás azonban 2009. június 1-én 00:00 órától szünetel. Az átmenő
fővágányok (II. és a III.) között emelt szintű, salakkal borított peront találunk.
Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges. A váróterem csak a nappali órákban
van nyitva. A kitérők motoros állításúak, egy részük betonaljas kivitelű.
Az állomás kezdőponti végén elágazik a két vonal. Az egyik Sárvár, míg a másik
Hegyeshalom felé folytatódik tovább. A végponti oldalon Szombathely felé kétvágányú
a pálya. Mind a kezdő-, mind a végponton találunk fénysorompóval biztosított átjárókat.
A felvételi épülettel szinte egybeépült a biztosítóberendezési épület, mely magában
foglalja a mellékhelyiségeket is. Közöttük hagyhatjuk el az állomás területét.
A kijárattól jobbra az út másik oldalán van egy fedett kerékpártároló, illetve
néhány személygépkocsi számára is van elegendő hely parkolni az épület előtt.
A felvételi épületen kívül találunk még itt egy lélegzetelállítóan szép váltóállító
tornyot szinte eredeti állapotban és néhány szolgálati lakást melléképületekkel.
Ezek közül az egyik még mindig az eredeti vöröstégla burkolatú, s az idők során
csak minimális átalakításon esett át. A hozzátartozó melléképület úgyszintén eredeti
állapotú. Előttük szabványos őrházi kút található.  A kapcsolókert távműködtetésű.
Az állomás érdekessége a kezdőponti oldalon beépített két nagysugarú kitérő,
melyek kitérő irányban is 120km/h sebességgel járhatók. A felvételi épület emeleti
része lakott. Személyforgalom minimális, gyakorlatilag csak a helyiek utaznak.
Áruforgalom egyáltalán nincs. A mindkét végén vágányzáró sorompóval biztosított V.
vágányon lejárt fővizsgájú teherkocsikat tárolnak.
(képek és szöveg: Sándor Antal 2010. augusztus)

Szelvénykő 990 Győr-Celldömölk-Szombathely-Graz vonal
Szelvénykő 0 Az egykori(Szombathely)Porpác-pozsonyi HÉV vonal kezdőpontja
Megnyitás dátuma 1871.10.01.




Régi képek - Porpác

Porpác Vasútállomás és vasúti vendéglő
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=586648
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Az 1900-as évek elejének megfelelő állapot.
  Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Porpác

V43 1013 Porpác 2007-10-21.
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.21.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A kerékpártároló ugyan kissé romos, de a célnak megfelel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Bejárat a pénztárakhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A pénztárablakok. Menetjegykiadás nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Várótermi részlet. Balra a volt személypénztárakhoz vezető ajtó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Várótermi csendélet. Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Itt juthatunk ki az állomás területéről, illetve itt találjuk a mellékhelyiségeket is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A kapcsolókert a biztosítóberendezési épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A peronon állva Sárvár, Hegyeshalom irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A peronon állva Szombathely felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A sárvári vonal útátjárója. Háttérben a Hegyeshalom felé vezető sínpár útátjáróját láthatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Nézőpontunk épp ellentettje az előzőnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Pillantás az állomásra a sárvári vonalrész átjárójából.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Áteresz a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Kitérő irányban is 100km/h sebességgel járható váltó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Balról Sárvár, jobbról Hegyeshalom felől érkeznek a vonatok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Jobbra Sárvár, balra Hegyeshalom felé mennek a vonatok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Mint egy mesebeli mézeskalács házikó, olyan ez a ma már használaton kívül lévő váltóállító torony.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Szemérmesen a fák lombja mögé rejtőzik ez a lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Ezt már bevakolták.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Melléképülete azonban még eredeti külsejű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A kezdőponti váltókörzet a nagysugarú kitérő miatt gyakorlatilag az állomás közepéig tart.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Még mindig a kezdőponti váltókörzetben járunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Melléképületből sosem lehet elég. Ez azonban már újabb építésű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Lakóőrház, tárolóvágány, vágányzáró sorompó és tárolt kocsik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Egy kicsit közelebbről már jól látszik az őrházi kút és a melléképület is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Az áruszállítás hanyatlásának mementójaként sorsukat váró lejárt fővizsgájú teherkocsik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A vágány másik vége is vágányzáró sorompóval biztosított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Az alátétfák tárolóhelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Szombathely irányába tekintünk. Előttünk a végponti kijárati jelzők és váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Teknőhíd a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Szép kerek szám.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Mission impossible.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.08.
Lakóőrház épület az állomás vépi oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.16.
A felvételi épület Sárvár felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A felvételi épület 2023 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.06.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30817
2017.03.27 20:32.36
Az állomás kezdőpont felőli végén kezdődik a jelzők számozása - betűjellel való ellátása - azaz a vonal kezdőpontja Győr (Magyar Nyugoti /nem tévedés/ Vasút Győr - Pápa - Kis-cell - Szombathely - Szentgotthárd vasútvonal egyik közbenső állomása volt annó. Tehát az "A" jelű jelző a sárvári oldalon van és így tovább. Remélem jól írtam - még ehhez annyi, hogy a váltók, őrhelyek számozásánál is ez van, hogy a páros számúak vannak a kezdőponti oldalon.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30815
2017.03.26 16:18.37
Érdekesség: a bejárati jelzők jele olyan, mintha a másik oldalon lenne a felvételi épület, mint a valóságban. Vajon mi lehet ennek az oka?
A: Sárvár
B: Ölbő-Alsószeleste
C: Vép bal
D: Vép jobb vg.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30339
2016.07.16 11:08.49
Nem tudom miféle egy eszement forgalomszervezés eredménye az, hogy a forgalom nagyobb részét ( az IC-ket is beleértve ) a két vágány közül az északi oldalira terelik. Azt jól tudom, hogy Csorna felé 70 km/h sebességgerl járható ív van, de így is óriási a különbség a hagyományos 40 km/h sebességgel járható váltó és egy 80-100 km/h sebességre alkalmas váltó között. Az átépítés egyáltalán nem felesleges. Ahogy általában más, fejlett országokban sem raknak kitérőirányban is nagy forgalmat bonyolító helyekre hagyományos váltókat. Példa ezekre van millió, hozzánk közel pl. Ausztriában a hegyi fővonalak esetén. Ott sem lehet száguldozni, de az utas szinte meg sem érzi, hogy a váltón fordul a vonat és lassítani sem kell. Az persze egy további, főként pénzügyi kérdés, hogy a GySEV a kis sugarú íveket egyszer majd átépíti-e, kiigazítja-e a vonalain. Ugyanez szükséges lenne pl. Csornán is, hol a Szombathely felőli forgalom egy régi ótvar, 40 km/h sebességre alkalmas angol váltón zajlik kitérőirányban, mert a bejövő vágányból a pályaudvar átépítése miatt vakvágány lett.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 30338
2016.07.16 10:11.27
PORPÁCRÓL VÉP IRÁNYÁBA A JOBB VÁGÁNY A HELYES, VÉP FELŐL PORPÁC IRÁNYÁBA A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY. HA A VONAT PORPÁC--VÉP KÖZÖTT A BAL VÁGÁNYON, VÉP--PORPÁC KÖZÖTT A JOBB VÁGÁNYON KÖZLEKEDIK, EZ ESETBEN VAN A HELYTELEN VÁGÁNYON VALÓ KÖZLEKEDÉS. AZ I-ES OLDALON LÉVŐ VÁLTOK ÁTÉPÍTÉSE SZERINTEM FELESLEGES, MIVEL A II-ES OLDALON A 4 ES KITÉRŐ UTÁN 70 -ES ÍV VAN. TOVÁBBÁ AZ 1, 3 KITÉRŐT, VALAMINT A BEJÁRATI JELZŐKET IS ÁT KELLENE (VÉP IRÁNYÁBA) HELYEZNI.

andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30337
2016.07.15 22:33.51
Nem tudom mióta és milyen esetekben folyik ott fordított irányú közlekedés, de ez a szükséges nagysebességű váltó hiányát nem oldja meg. Minden, a vasútjára valamit adó kultúrált országban és a jelenleg zajló, illetve a közelmúltban zajlott vasútfelújítások során már nálunk is hosszú váltókat raknak be a kitérőirányban is fő haladási irányt jelentő helyekre. Azért, hogy sebességcsökkentés nélkül tovább tudjanak haladni kitérőirányba azon vonatok is, amelyek az adott állomáson nem állnak meg. A legkézenfekvőbb példa erre Szajol és Murakeresztúr is. Remélem egyszer a GySEV is rá fogja magát szánni, hogy átépítsék a Vép felőli váltókörzetet, ahol adott a hely a 100-120 km-rel kitérőirányban is járható váltó számára.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 30319
2016.07.10 19:20.53
SZOMBATHELY (VÉP) FELŐL KÖZLEKEDŐ VONATOK, NEM A JOBB VÁGÁNYON, HANEM A BAL VÁGÁNYON KÖZLEKEDNEK. EZ ESETBEN A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29639
2015.08.22 16:37.36
Ahhoz az állomás teljes vépi oldali váltókörzetét át kellene építeni,nem lenne elegendő egy vagy két kitérőcsere.Mikor Porpác állomása legutóbb átépült még szó sem volt a 16- os vonal korszerűsítéséről.Zalaszentivánnál eleve a projekt részét képezte az állomás teljes átépítése is,míg Porpác esetében csak a villamos felsővezeték módosítása kapcsolódott a 16-os vonali projekthez.Az úr által említett beruházás majd talán egy másik projekt keretében valósul meg.És mégegy pontosítás,ezek a nagysugarú kitérők nem 100,hanem 120km/h val járhatók kitérő irányba.Ehhez persze szükséges a biztosító berendezés megfelelő átalakítása is!


andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29638
2015.08.22 09:25.34
Arra gondolok, ahogy leírtam: az állomás Szombathely felőli oldalán kellene lecserélni két 40 km-es váltót 2 db 100 km-esre. Ezáltal a Szombathely felől a menetirány szerinti jobb oldali vágányon érkező, Csorna felé menő vonatok lassulás nélkül haladhatnának át az állomás 2. vágányán, ahogy teszik ezt a Sárvár felől érkező vonatok is. Az állomásfelújítás során ugyanígy jártak el pl. Zalaszentivánon is. Ott minden irányból és irányba biztosított a 100 km/h-s áthaladás, de említhetnék más állomásokat is.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29637
2015.08.22 08:32.06
Emiatt egy percig se szomorkodjon az úr! Nézzük csak,ha Vép felől megyünk Ölbő-Alsószeleste irányába a jobb vágányon négy váltót érintünk,ezek a 12,10,6,és 4-es váltók,ezek közül kettőt ráadásul kitérő irányban.Ezek miatt már önmagában is 40 km/h- val lehet közlekedni az adott irányba.Egy nagysugarú kitérő ezért ezt a problémát nem oldaná meg,Több ilyen kitérő együttes alkalmazására meg nincs lehetőség vágánygeometriai szempontból sem,úgyhogy nemtudom,hogy mire gondol az úr?

andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29636
2015.08.22 01:26.27
Szomorúan veszem tudomásul a 2009. június 25-i beírásom nyomán, hogy a GySEV a 16-os vonal nemrég befejeződött villamosítása, illetve az állomásfelújítási munkái kereteiben sem cserélte ki a hagyományos, 40 km/h-s váltót a végponti körzetben egy nagysugarú, legalább 100 km/h sebességgel járható váltóra, mely által biztosítani lehetne a Szombathely felől a helyes ( jobb ) vágányon érkező, Csorna felé továbbhaladó vonatok lassítás nélküli átjárását annak ellenére, hogy bőven lenne hely egy ilyen korszerű váltó számára. E témakörben esetleg bárkinek lenne valami bővebb információja ?

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 26682
2013.06.10 10:24.11
"Generációs" találkozás

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22666
2011.12.19 19:40.42
Balazs 177-nek.

Sok sok elképzelés után egy "Lobby" érdekeltség végett lett meg valósítva ez a nyomvonal.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22665
2011.12.19 19:37.17
Személyvonat érkezik Hegyeshalom felől,
mellette tehervonat várakozik az indulásra

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21922
2011.10.14 14:42.07
A vasúthálózati térképet nézve feltűnt,hogy annak idején,miért a Magyar Nyugati Vasút Porpác állomásnál ágaztatta ki vonalát a Szombathely-pozsonyi HÉV?A Déli Vasút Acsád állomásánál való kiágazás egy sokkal természetesebb,és rövidebb irány lett volna!Valaki tudja a választ?

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 21903
2011.10.09 10:02.12
Új zászlót lenget a szél.

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18381
2010.08.01 11:39.49
Porpác állomás: Nevét valóban a távolabb lévő Porpác település lakossági összefogásnak az eredménye. (Fizettek érte) A vasút tervezésekor az első lehetőségként, mint figyelembe vehető állomási terület, Csénye település külterülete volt betervezve. Csénye lakossága részéről, főleg a leendő vasútvonal területén lévő, föld tulajdonosok részéről nagy volt a tiltakozás. A vasútállomás név használatához sem járultak hozzá, függetlenül attól hogy a Porpác vasút állomás csényei föld birtokok területén található. Nagy sugarú kitérő igaz hogy elsőként Porpác állomáson lett megépítve, de most már más állomáson is megtalálható. Pl a Bobai delta vágányon. A vasúti pályám egyik legkedveltebb szolgálati helye volt.

Fszt. úr
e-mail: pety_von.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 16580
2010.03.29 10:19.38
Magyarország egyetlen 120 km/h sebességű váltópárja ezen az állomáson található, azonban senki ne keresse a jelzőkön az erre vonatkozó jelzést: a pálya 120 km/h-ra engedélyezett, s inkább lespórolták a jelzőkről.

Márványember
e-mail: likay.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16291
2010.03.04 15:03.03
S egy utolsó kép, még mielőtt megjön a csornai személy

Márványember
e-mail: likay.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16290
2010.03.04 15:02.01
másik kép, ugyanakkor.

Márványember
e-mail: likay.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16289
2010.03.04 15:00.49
2007.07.28-án

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12151
2009.06.25 12:42.49
A kérdés még csak az, ha Szombathely felől érkezik helyes vágányon az IC, az lassítás nélkül át tud-e menni a Csorna felé menő vágányra. Ott ugyanis korábban csak mezei, 40 km/h-ra alkalmas váltó volt. Kicserélték-e azt a váltót ?

Mazsi
e-mail: v431015.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12149
2009.06.24 23:21.27
Azért Porpác a neve annak ellenére hogy közelebb van Bögöthöz, mert amikor épült, Porpác rengeteg pénzt fizetett azért hogy az ő nevét vegye fel, meg Porpáci birtokokon fekszik az állomás. A váltó nem 80 as hanem 120-as, tehát lassítás nélkül haladhat Celldömölk felől Szombathelyre a vonat, ha nem helytelenben megy.

charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9117
2009.01.11 15:26.22
Plusz tudni kell, hogy Bögöt faluhoz közelebb van a mh., de akkor miért hívják Porpácnak?

charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9115
2009.01.11 15:24.01
1982-ben építették ki a vágányhálózatot a mai formájában (mikor lefektették a második vágányt Szombathelytől).

Csorna felől is lassítás nélkül megy át az IC, így valószínű, hogy megcsinálták a váltót.

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6902
2008.10.02 09:23.54
Porpác állomás felvételi épülete a vágányok felől a 20-as (Székesfehérvár-Szombathely) vonalon, 2006. lúlius 4-én.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4555
2008.06.03 00:44.52
Porpác állomástól Szombathelyig duplavágányos a vasút, 2 db 120 km/h-ra alkalmas vágányról van szó. Az állomás K-i oldalán Budapest fele nézve a jobb oldali vágány egyenesen halad Sárvár felé, a bal oldali elkanyarodik balra Csorna felé. A Sárvár felől közeledő vonatok 80 km/h -ra alkalmas hosszú váltón át kis lassítással át tudnak közlekedni a nekik jobb oldali helyes vágányra, míg a Szombathely felől érkező és Csorna felé közlekedő IC-knek sajnos lassítaniuk kell, mert nekik csak normál 40 km-es váltó áll rendelkezésre. Feltéve, ha azóta az állomás NY-i oldalán nem raktak be nekik is egy hosszú váltót. Ezt aki arra szokott utazni, nézze meg !

Szabó László
e-mail: szabalaca.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 568
2007.03.18 22:06.45
Porpác vasútállomás.
A fotót 2007. március 18-án készítettem.

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 409
2007.02.23 16:48.44
Porpác állomás 2006-ban

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Poroszló

Poroszka

Porrogszentkirály

Portelek

Kökényesd