|
Az állomásépület bal széle a vágányok felől. Az épület egyébként teljesen szimmetrikus. Fotó: Szabó János
Dátum: 2006.
|
|
Madártávlati kép az állomás Eplény illetve Herend felőli kijárata irányába. Fotó: Szabó János
Dátum: 2006.
|
|
Szobormozdony 375 1031
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.05.27.
|
|
Veszprém állomásépülete
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.08.20.
|
|
Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.06.
|
|
Az állomás a nyugati váltókörzet felől.
Fotó: Németh Adrián
Dátum: 2011.05.26.
|
|
A rendelkezői berendezés.
Fotó: Németh Adrián
Dátum: 2012.09.06.
|
|
A vasútállomás épülete közelről
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
A váróteremből kilépve egyből a peronokhoz jutunk.
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
A II. vágány képe Budapest-Déli pályaudvar felé.
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
Veszprém vasútállomásának épülete
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
A II. vágányról Szombathely irányába tekintünk.
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
Közeli kép a II. vágányról (ugyancsak Szombathely felé tekintve)
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2013.02.08.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
Fotó: Letenyei Tamás
Dátum: 2002.04.22.
|
|
Fotó: Letenyei Tamás
Dátum: 2002.04.19.
|
|
Fotó: Letenyei Tamás
Dátum: 1995.06.04.
|
|
A veszprémi rakodó. Ma már inkább parkolónak használják. Mögötte az emeletes épület a Posta, illetve még egy raktár látható.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Veszprém, kapcsolókert és egy felsővezeték szerelő jármű. A kép készítésekor fenntartási munkák zajlottak. Veszprém és Ajka között, vonatpótló buszok jártak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Veszprém árúraktár, rakodóval és rakodó csonkával.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Veszprém állomás, a peronról az ajkai kijárat felé tekintünk. Még egy említett csonkavágány, hátul egy TVG szerelvény.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
A veszprémi peronról Székesfehérvár felé tekinve.
A széles peron egyik oldalán a III, a másik oldalán a VI. sz(!) vágány található, a számozást csonkavágányok egészítik ki.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Veszpém állomás főépülete a vágányok felől fotózva.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Veszprém állomás raktárépülete. Bal szélen az aluljáró fel és lejárata látszik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.08.04.
|
|
Váróterem
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.07.28.
|
|
Az utca felől
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.07.28.
|
|
Tíz év alatt nem javult a külleme. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.15.
|
|
Az egykori vízház és laktanyaépület. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.15.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.15.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.15.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.15.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
A felvételi épületből a vágányokhoz menet ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Lejárat az aluljáróba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Feljárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Pillantás a peronról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
Pillantás a peronról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
A raktárépület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.10.
|
|
A felvételi épület 2023 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.08.10.
|
|
A felújított felvételi épület az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2023.10.07.
|
|
A felújított felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2023.10.07.
|
vasutTOM
e-mail: vasuttom.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33722
2022.12.08 19:24.32
|
Veszprémi állomásnevek: A mostani állomás: Veszprém 1872.08.09 - 1898.06.02; Jutas 1898.06.02 - 1929.03.24; Veszprém-Külső 1929.03.24 - 1972.05.28; Veszprém 1972.05.28 -; A Budapesti úton lévő volt állomás: Veszprémváros 1896.12.16 - 1898.06.02; Veszprém 1898.06.02 - 1972.04.01 Megszűnt; A kisállomás az Almádi úton: Veszprém-Honvédlaktanya 1909.07.08 - 1961.05.28; Veszprém-Ipartelepek 1961.05.28 - 1972.04.01 Megszűnt.
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32926
2021.04.04 20:30.40
|
2021.03.07 Alsóőrsi vonal
|
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31410
2018.03.08 15:10.28
|
Jó kérdés, erre offline források kellenek, mindenesetre a tehervágánycsoportra nem lehetne bejárni a régi nyomvonalakról kelet felől.
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C67&bbox=1992727.3252427278%2C5959865.631978825%2C1996797.5969989134%2C5963486.836193835
|
|
VVZDTV
e-mail: nmarcell.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31395
2018.02.27 14:33.44
|
Üdv!
Egy olyan megjegyzést tennék, hogy Veszprém és Kádárta között korábban más nyomvonalon haladt a vasút, ez a mai napig jól kivehető a Google Maps-en is.
Tud arról valaki valamit, hogy mikor és miért történhetett ez a nyomvonal-korrekció? A fentről.hu oldalán nézve már az 1977-es évben is megvolt az új.
|
|
vasutTOM
e-mail: vasuttom.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29920
2015.12.29 22:21.25
|
A Sándor Antal által feltöltött állomásrajzot én készítettem a Magyar Nyugoti Vasút eredeti rajza alapján. Megjelent 1992-ben a Nagy Tibor és jómagam által írt "120 éves a Székesfehérvár-Veszprém vasútvonal" című kiadványban.
A három fütőházas képet is én készítettem. Majd feltöltöm őket nagyobb felbontásban!
Üdvözlettel: Letenyei Tamás
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 29719
2015.09.29 19:42.17
|
http://www.sikerado.hu/magyarorszagon/2013/12/21/Intermodalis_palyaudvart_alakitana_ki_Veszprem
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27088
2013.09.04 12:54.24
|
Ezt az épületet én is lefotóztam.Tényleg különlegesség!
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27087
2013.09.04 07:23.04
|
Mivel a képeslap Nyugat magyar hadgyakorlatot említ sokkal valószínűbb,hogy ez Hajmáskér!Az épületek méretbeli különbsége sem mérvadó,hiszen a vonal megnyitásakor a MNyV középoromzatos emeletes típusépületei csak egyfélék voltak.Ezeket később különböző méretben és formában építették át,és bővítették őket.Pld:Csákánydoroszló,Herend,Ajka,stb.És ilyen terv alapján épült a Gysev,Csorna,Kapuvár,és Fertőszentmiklós állomásának felvételi épülete is.Sajnos a mai Magyarország területén már egyetlen ilyen alap MNyV épületet sem találunk,viszont Ausztriában a Szentgotthárd-Graz vonalon,amit szintén a MNyV épített gyönyörűen felújítva áll Studenzen- Fladnitz állomás felvételi épülete:http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/92987655.jpg
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [VT22]
|
elfogadott hozzászólás 27085
2013.09.03 17:58.04
|
Tényleg, nem ugyanaz a típusterv, Veszprém régi kizárható. Viszont akkor mi bizonyítja hogy ez éppen Hajmáskér, és nem Herend? Herend még méretben is stimmelne.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27084
2013.09.03 13:45.00
|
Az biztos,hogy nem Veszprém régi.Veszprém régi egy kibővített HÉV épület,a képen pedig egy Magyar Nyugati Vasúti épület látható!Tehát VasutTOM-nak van igaza ez Hajmáskér!
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27083
2013.09.03 10:23.36
|
Veszprém az, csak a régi állomás. Áthelyeztük oda.
|
|
vasutTOM
e-mail: vasuttom.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27081
2013.09.02 21:01.06
|
Sziasztok!
A régi képek címszó alatt látható régi képeslap jobb alasó sarkában nem Veszprém, hanem Hajmáskér állomás latható!
Üdv!
vasutTOM
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25031
2012.10.10 09:41.43
|
Ez jellemző volt akkoriban 50 milliót kellett költeni arra, hogy kiválthassa a busz a vonatot, ennek töredékéből fel lehetett volna vasutat újítani és azóta már sokszorosan kiderült, hogy ennek a vasútvonalnak a megszüntetése nem volt helyes döntés, már akkor sem volt képes kiszolgálni a Volán a vonalat, a poggyászokat is ugye Barkasokkal vitték a busz után, és sokan fel se fértek a buszra. Azóta sem sokat változott a helyzet max. kevesebben utaznak már, mert aki tehette átszokott az egyéni közlekedésre.
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25030
2012.10.10 08:47.58
|
Korabeli kommunista filmhíradó a Veszprém-Alsóőrs vonal megszüntetéséről:http://www.youtube.com/watch?v=axVvyG_hRyU&playnext=1&list=PL1A6464D774A7A5F5&feature=results_video
|
|
Bakonyi betyár
e-mail: -.kukac.-.hu
|
elfogadott hozzászólás 24412
2012.07.06 16:59.25
|
http://www.facebook.com/VeszpremLepsenyVasutvonal
|
|
pocok1990
e-mail: andris1215.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23473
2012.03.27 12:11.09
|
Az egykori Veszprém-Alsóörs vonal Veszprémben az elbontáskor.
http://www.youtube.com/watch?v=JRZLuuVqYkc
|
|
kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23432
2012.03.17 20:24.25
|
Véleményem szerint az állomás régi neve sohasem volt Veszprém-Jutas. A Magyar Nyugati Vasút megnyitásakor az állomás a Jutas nevet kapta, az 1914-es vaúti térképen is ez szerepel. A Jutas elnevezés után kapta a Veszprém külső pu. nevet. Ehhez kötődik egy anekdota szerű történet:
A veszprémieknek nagyon fájt, hogy városuknak nem volt vasútállomása a fővonalon. Egy országgyűlési választás előtt az egyik jelölt azt ígérte, megválasztása esetén elintézi, hogy teljesüljön a veszprémiek kívánsága. A jelöltet meg is választották, a polgárok meg várták, hogy mi lesz az ígérettel. És íme, megtörtént a csoda, a Jutas nevet megváltoztatták Veszprém külső pu.-ra.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 23422
2012.03.16 19:37.52
|
Egy cikk a 11-es vonal épületeiről: http://www.sinekvilaga.hu/123-33210.php?index=1
|
|
Pety
e-mail: koppa96.kukac.windowslive.com
|
elfogadott hozzászólás 21805
2011.09.25 09:14.10
|
Én azt hallottam, hogy állítólag a 20-as vonal felújítása miatt már a közeljövőben felújítják az állomás épületét, P+R (nem tudom mi az) parkolót építenek ki, +6 busz indító platform lesz még az állomásnál és rendbe teszik a közvilágítást. Csak nehogy ott lófráljanak a hajléktalanok...
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 21583
2011.08.26 10:52.26
|
A nemzeti erõforrás miniszter 53/2011. (VIII. 25.) NEFMI rendelete egyes ingatlanok mûemlékké nyilvánításáról, valamint mûemléki jelentõségû területté nyilvánításáról, illetve mûemléki védettségének megszüntetésérõl
A kulturális örökség védelmérõl szóló 2001. évi LXIV. törvény 32. §-ában és 35. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezetõ államtitkár feladat- és hatáskörérõl szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § j) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következõket rendelem el:
3. § (1) Mûemlékké nyilvánítom a Bakonyszentlászló (Gyõr-Moson-Sopron megye), 096/1, 0187/7, 0191 és 0193/1 helyrajzi számú ingatlanokat, a 0196 helyrajzi számú ingatlan vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50m széles sávját, valamint a Bakonyszentkirály (Veszprém megye), 044, 047, 049 helyrajzi számú ingatlanokat, a 043 és 053/1 helyrajzi számú ingatlanok vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50 méter széles sávját, a Porva (Veszprém megye), 0106 helyrajzi számú ingatlant, a Csesznek (Veszprém megye), 079/1 és 079/6 helyrajzi számú ingatlanokat,
a Nagyesztergár (Veszprém megye), 0159 helyrajzi számú ingatlant, a Zirc (Veszprém megye), 0217 helyrajzi számú ingatlant, az Olaszfalu (Veszprém megye), 0242/8 helyrajzi számú ingatlant, az Eplény (Veszprém megye),
010/7 helyrajzi számú ingatlant, a 092/6, 0141, 0178 és 0179 helyrajzi számú ingatlanok vasúti nyomvonal két oldalán húzódó 50-50 méter széles sávját, továbbá a Veszprém (Veszprém megye), 01064/2 és 01055 helyrajzi számú
ingatlanokat a rajtuk található vasúti pályával, épületekkel, millenniumi emlékmûvel, alagutakkal, hidakkal,
támfalakkal, omlásvédõkkel és egyéb mûszaki létesítményekkel együtt.
(2) Mûemléki környezetnek a Zirc (Veszprém megye), 3/12, 200/7 és 029 helyrajzi számú ingatlanokat, valamint a Veszprém (Veszprém megye), 01064/1, 01064/3, 01142, 01143, 0138, 0311, 2048/1 és 2129/4 helyrajzi számú
ingatlanokat jelölöm ki.
(3) Az örökségvédelmi bírság megállapításának alapjául szolgáló érték szempontjából a mûemléket I. kategóriába sorolom.
(4) A védetté nyilvánítás célja az 1895–1897 között épült magas-bakonyi vasútvonal építészeti, technikatörténeti és
iparmûvészeti értékeinek, továbbá táji szerepének megõrzése.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott mûemléki ingatlanra vonatkozóan a Magyar Államot elõvásárlási jog illeti meg.
|
|
Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17475
2010.05.27 20:28.27
|
Veszprém belső állomás a BALATON PLAZA mellett áll,most újították fel nem rég.Veszprém után az első megálló Meggyespuszta volt.A vonalon Meggyespuszta és Káptalanfüred között 1969-ben állt le a forgalom,Veszprém külső és Meggyespuszta között 1972-ben állt le a személyforgalom.A VIDEOTON iparvágányáról 1974-ig szállítottak árút,majd 1974 nyarán felszedték a síneket.
|
|
Pety+
e-mail: koppa96.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17322
2010.05.16 18:54.29
|
A Veszprém-Alsóörs vonal megszűnt. Régen a Veszprémi régi pályaudvarról indult, amit ma már nem használtak, és Veszprémen belül a (ma) Bakter Bisztrónál állt meg.
|
|
gozos_375
e-mail: wjanos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17278
2010.05.09 22:56.27
|
Tisztelettel kérdezem, hogy tudna valaki írni bővebb infót a megszüntetett Veszprém_Alsóörs vonalról?
|
|
Ajtony
e-mail: Baloghok.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15368
2010.01.16 16:46.58
|
Mapet rosszul emlékszik! Alsóőrs volt a végállomás.
|
|
Bontóka
e-mail: dedalon.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13098
2009.08.20 00:56.00
|
Halihó. Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy az állomásról még több képet lássak? :-) Nagyon megköszönném.
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12920
2009.08.14 01:38.47
|
Itt már a győri személy élén feszít.
|
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12918
2009.08.14 01:36.14
|
Felvételi épület a koraesti órákban.
|
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12917
2009.08.14 01:34.43
|
A veszprémi tartalék.
|
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12915
2009.08.14 01:32.28
|
Gyorsvonat érkezik Szombathelyről.
|
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12914
2009.08.14 01:31.10
|
A 120-as Szergej pihen az állomáson.
|
|
|
spf1
e-mail: spf1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12913
2009.08.14 01:29.51
|
A felvételi épület 2009 augusztusában.
|
|
|
Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7689
2008.10.31 16:37.39
|
Nem a 90-es évek közepén készült véletlenül?
|
|
dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 7668
2008.10.31 07:55.32
|
felvételi épület a '80-as évek közepén a város felől
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5367
2008.07.16 13:15.27
|
Testvérek
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5349
2008.07.16 13:04.31
|
375 1031
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5347
2008.07.16 13:03.54
|
A jó öreg 375-ös
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5346
2008.07.16 13:03.10
|
A magasból
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5335
2008.07.16 12:57.14
|
Szomszédvágányok (III és VI)
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5328
2008.07.16 12:48.59
|
A pesti gyors és a szombathelyi személy 2007. december 14-én reggel
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5326
2008.07.16 12:47.48
|
Tehervagonok...
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5325
2008.07.16 12:47.13
|
Napkelte az állomás Bp. felőli bejáratánál
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5324
2008.07.16 12:46.26
|
A téli állomás
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5303
2008.07.16 12:31.31
|
Veszprém (2007-07-29) #2
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5302
2008.07.16 12:30.23
|
Veszprém (2007-07-29) #1
|
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 3189
2008.03.07 18:18.46
|
Mégkorábban Jutas volt az állomás neve.
|
|
Sblessed
e-mail: sblessed.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2991
2008.02.24 09:40.04
|
A kép a 70-es, 80-as évek fordulóján készült titokban, mert akkoriban - nemzetbiztonsági okokból :) - tilos volt állomásokat fotózni.
|
|
|
Sblessed
e-mail: sblessed.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2990
2008.02.24 09:38.58
|
A kép a 70-es, 80-as évek fordulóján készült titokban, mert akkoriban - nemzetbiztonsági okokból :) - tilos volt állomásokat fotózni.
|
|
|
REMETEVÖLGY
e-mail: kalman.sz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 2961
2008.02.21 20:30.52
|
Ez az egykori Veszprém Külső pályaudvar! Valaha a város központjában volt egy csodálatos állomás, utána vasúti híd és a remetevölgyön át ért a gőzös a Balatonhoz. Ma már a romjait is el akarják tüntetni ennek a korszerü (Győr-Veszprém-Balaton-Balatoni körforgalom)közlekedési koncepciónak!
|
|
mapet
e-mail: a.hernadi.kukac.pki.axelero.net
|
elfogadott hozzászólás 2533
2008.01.28 11:24.44
|
Emlékeim szerint a 11-es vonal nem Veszprémnél végződött, hanem Balaton-Almádiig ment. Ezt a szakaszt kb. 20 éve számolták fel, de nem találom a megszűnt vonalak listáján. Hiányzik a megszűnt Almádi felsőállomás is. Tud valaki erről pontosabbat? Esetleg képeket?
|
|
Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
|
elfogadott hozzászólás 164
2007.01.22 22:45.42
|
2006.10.22.
|
|
|