Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


20 Székesfehérvár-Szombathely

Székesfehérvár (29, 30, 44, 45, 5, 906)
Sárpentele
Sárszentmihály
Csór-Nádasdladány
Inota
Várpalota
Pétfürdő
Öskü
Hajmáskér-Újtelep
Hajmáskér (27)
Kádárta (27)
Veszprém (11, 27, 911)
Márkó
Herend
Szentgál
Városlőd
Városlőd-Kislőd
Ajka (919a, 919b, 919c)
Ajka-Gyártelep
Tósokberénd
Kolontár
Devecser
Somlóvásárhely
Tüskevár
Karakószörcsök
Kerta
Boba (25)
Nemeskocs (25)
Celldömölk-Rendező
Celldömölk (10, 25, 919)
Kemenesmihályfa
Tokorcs forgalmi kitérő
Nagysimonyi
Ostffyasszonyfa
Bajti-elágazás (928)
Sárvár
Porpác (16)
Vép (16)
Szombathely (15, 16, 17, 18, 21, 918, 921)

914 Sárvár-Hegyfalu-Répcevis- Felsőlászló (A)

Sárvár
Rábasömjén
Felsőpaty
Zsédeny mh.
Zsédeny-Rózsamajor
Hegyfalu (16)
Mesterháza-Tompaládony
Chernelházadamonya

Bük fürdőtelep
Bük (15)
Csepreg
Répcevis
— országhatár —
Locsmánd
Répcemicske
Répcesarud
Borsmonostor
Alsólászló
Felsőlászló (508, 917)

928 Sárvár - Zalabér-Batyk

Sárvár
Bajti-elágazás (20)
Sitke
Gérce
Vásárosmiske
Káld
Pusztalánc
Vashosszúfalu
Hosszúpereszteg
Szajki erdő
Mikosdpuszta
Zalavég
Batyk-kitérő
Zalabér-Batyk (24, 25, 924)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Sárvár

állomás
20 Székesfehérvár-Szombathely
914 Sárvár-Hegyfalu-Répcevis- Felsőlászló (A)
928 Sárvár - Zalabér-Batyk

A felvételi épület 2019 júniusban.
2019.06.04.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.25895° E16.928933° | N47° 15' 32.21" E16° 55' 44.15"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a település észak-nyugati szélén helyezkedik el. Nyolcvágányos, az átmenő fővágány
a III. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők motoros állításúak. Forgalmi szolgálat, váróterem és
menetjegykiadás van. A II. és a III. vágány között emelt szintű, részben aszfaltozott, illetve térkővel
burkolt peron van. Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges. A homokkő felvételi épületet
a Magyar Nyugati Vasút építette 1871-ben. Gyakorlatilag változatlanul vészelte át az elmúlt közel
másfél évszázadot. Mindössze az utcafronthoz toldottak egy kisebb részt, ami a mellékhelyiségeket
foglalja magában. Az állomás 1913-ban csomóponti szerepet kapott, amikor megépült
a Kőszeg-Répcevis-Sárvár-Zalabér-Zalaszentgyörgy helyiérdekű vasútvonal
(Felsőlászló-Bük: 1913.11.09. (27,81km), Bük-Sárvár: 1913.09.28. (28,53km) és
Bajti-elágazás-Zalabér: 1913.11.09. (37,35km).)
Ezt a vonalat, hasonlóan az országban több más vonalhoz, az 1970-es években
több részletben megszüntették. Egyedül a 8km-es Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót
szakasz maradt meg, illetve Balatonszentgyörgy és Sármellék között a vágányok.
Ettől kezdve Sárvár ismét átmenő állomás.
A Sárvár-Répcevis szakaszon a forgalmat 1974. május 29-én szüntették meg. A vonal maradékából
az IKR Bábolna telephelyére menő iparvágányt képeztek.
A Sárvár-(Bajti elágazás)-Zalabér-Batyk szakaszt 1975. május 31-én zárták be.
A cukorgyárba vezető iparvágányt, a gyár 1998-as bezárását követően 2006-ban majdnem teljes
egészében felszedték. A megmaradt részt kihúzóvágányként használják.
Az állomáson a felvételi épületen kívül egy raktárat oldal- és homlokrakodóval, vágányhídmérleget,
vízházat, kazánházat, a biztosítóberendezés épületét, szolgálati lakást,
a VII. számú Főpályamesteri Szakasz épületeit és egy őrházat is találunk. A gőzvontatású időkben
volt egy kisebb, háromállásos fűtőház is. A felvételi épületben van a Vasi Volán helyi irodája
az egykori váróteremben. Közvetlenül az épület előtt állnak meg a helyi járatú autóbuszok,
s szemben az út túloldaláról indulnak a távolsági járatok a környező településekre.
Pár lépésnyire postahivatalt is találunk. A felvételi épületben üzemel egy étterem is melegkonyhával.
A MÁV Cargo Zrt. is tart fenn itt irodát. A vízházat egy állatorvosi rendelő, a betonburkolatú
rakodóterületet a MÉH vállalat bérli. A kezdőponti oldalon egy felüljárón vezet át az út
(Deák Ferenc utca), míg a végponti oldalon fél- és fénysorompóval biztosított átjáró van
(Ipartelep utca). A végponti váltókörzet felett gyalogos felüljárón lehet átjutni az állomás túloldalára.
A személyforgalom jelentős, különösen üdülőszezonban élénk, hisz a város messze földön híres
gyógyvizéről. Árufeladás is van. A MÉH Vállalat ócskavasat, illetve az erdészet fát ad fel
rendszeresen. Az IKR Bábolna is szállíttat alkalmanként műtrágyát. Hetente háromszor van
kiszolgálómenet. A Barnevál (baromfifeldolgozó) telephelyére is iparvágány vezet, de onnan az áru
ma már közúton jut el rendeltetési helyére. Valaha még Svájcba is fuvaroztattak innen vasúton.
A VI., VII. és a VIII. vágányon a MÁV Cargo Zrt. üres teherkocsijait tárolják hosszabb ideje.
(képek és szöveg Sándor Antal 2009. szeptember)


Szelvénykő 913 Győr-Celldömölk-Szombathely-Graz vonal
Megnyitás dátuma 1871.10.01.




Régi képek - Sárvár

Sárvár vasútállomása a múltban (1871-kb. 1910-es évek elejéig) a város felöli oldalról.
  Feltöltötte: Szibler Gábor

A felvételi épület a vágányok felől egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Sárvár állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: https://darabanth.hu/
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sárvár állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás:post-card.hu

  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sárvári pályaudvar. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sárvárról gyorsít az Abmot 359 pályaszámú motorvonat szerelvény Zalabér-Batyk állomásra 1972-ben
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1972.

Forrás: http://www.sarvaranno.hu
 
Sárvár pályaudvar. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Megszálló német csapatok egy gépesített alakulata a sárvári váltóállító központ előtt. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Sárvár cukorgyár.
  Forrás: https://gallery.hungaricana.hu/hu/SzerencsKepeslap/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Sárvár

A felvételi épület utcafrontja I. Itt még felújítás alatt van a tető.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A felvételi épület utcafrontja II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Trafik, most üresen. Jobbra a Vasi Volán irodája, balra kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Előtér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Ez a kis raktárhelyiség is eredeti.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Pillantás a peronról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Pillantás a peronról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A vízház épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Vízdaru.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A VII. sz. Főpályamesteri Szakasz épületei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A kezdőpont irányába lépdelve egy kis érdekesség. Három különböző típuskerítés.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Áteresz a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Pillantás a nyílt vonal felé a kezdőponti végen lévő felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Balra a Pápa felé futó sínek, jobbra a cukorgyár iparvágányának maradéka. A háttal álló tolatásjelző ma már funkció nélküli.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Az előbbi helyen állva most az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Kezdőponti váltókörzet a felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Kezdőponti váltókörzet a vágányok mellől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A raktárépület oldal- és homlokrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A homlokrakodóhoz vezető vágány. Balra hátul a rakodóterületen ócskavas halmok, középen a hídmérleg épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A rakodóterület csonkavágánnyal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Gyalogos felüljáró a végponti váltókörzet felett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Áteresz a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A végponti váltókörzet a gyalogos felüljáróról. Szombathely felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Az egykori répcevisi vonal most itt ér véget.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Az állomás látképe a gyalogos felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Jobbra az iparvágány a Barnevál telephelyére vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Az állomás vágányhálózati rajza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
Részlet. A raktárépület ablaka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A raktárépület belülről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A vízház épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.20.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2006.10.21.
Félig tégla félig fa áruraktár. A fa része valószínűleg Magyar Nyugati Vasúti eredetű. Ugyanilyen raktár állt többek között Csákánydoroszló: http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0036/p0036333.jpg és Gyanafalva: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jennersdorf-Bf-02.jpg állomásokon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.16.
A peron Ostffyasszonyfa felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A peron Ostffyasszonyfa felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Egy másik névtábla homokkőbe vésve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Magasságjegy a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Nézet az utcafront felől Porpác irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Nézet az utcafront felől Ostffyasszonyfa irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A felvételi épület Ostffyasszonyfa felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A felvételi épület Porpác felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A település felőli főbejárat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az egykori vendéglő bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A vasútállomás előtt lévő autóbusz megállók.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A fedett előtér Porpác felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A fedett előtér Ostffyasszonyfa felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az előtérben lévő központi óra.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az áruraktár utcafront felőli képe Porpác felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az áruraktár utcafront felőli képe Ostffyasszonyfa felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Régebbi típusú kék-sárga szemetes.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A peron Porpác felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
A peron Porpác felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Az állomás villamos kapcsolókertje.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.08.05.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.26.
Fotó: Füzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.25.
Fotó: Füzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.25.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.25.
Parkoló és kerékpártároló épült az egykori raktárépület helyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.15.
A megújult utascsarnok I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A megújult utascsarnok II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A megújult utascsarnok III. Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A megújult utascsarnok IV. A mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A perontető alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
Ezt igényesebben is meg lehetett volna csinálni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A megújult utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.17.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.22.
A Szombathelyi út és a 20-as sz. vonal keresztezésénél áll ez a lakatlan őrház Sárvár belterületén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.22.
Az említett útátjárónál ma már csak hűlt helyét találjuk az őrháznak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.13.
Szép, szinte ereti állapotban megmaradt vasúti épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.16.
A felvételi épület 2019 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2019.06.04.


Képek a netről - Sárvár

IIIk osztályú, később MÁV 341 sorozatú gőzmozdony. A MÁV 1959.05.12-én átadja a Sárvári Cukorgyár iparvasútjára (341,012). 1985-ben A MÁV História Bizottsága muzeális nosztalgia mozdonynak minősíti. E minőségében MÁV IIIk osztály 1026 pályaszámon szolgál tovább, s a Vasúttörténeti Parkban a Magyar Gőzvasút Alapítvány üzemeltetésében gyakran látható működés közben mind a mai napig.
Dátum: 1972.
https://www.facebook.com/gozmozdony.hu/
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32484
2020.03.18 22:16.08
Sajnos bevakolták, sikerült ezt is elpucolni!
A vasút felé Arial lett a tábla, a tervvel ellentétben, elvileg cserélni fogják.

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32479
2020.03.15 08:02.53
"Lezárult a sárvári vasútállomás felújításának jelentős része az „50 megújuló állomás” program keretében. A projekt során megújult az állomás teljes homlokzata, illetve a fedett peron teljes mértékű felújítása, mely magában foglalja a tetőszerkezet és a térburkolatának cseréjét is."
https://www.mavcsoport.hu/mav/sarvar-allomasa-megszepult-50-megujulo-allomas-program-kereteben

KeilDavid87
e-mail: keil.david87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32217
2019.08.04 13:03.36
Sárvár vasútállomás

KeilDavid87
e-mail: keil.david87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32216
2019.08.04 13:02.41
Váróterem

KeilDavid87
e-mail: keil.david87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32215
2019.08.04 13:01.31
Jegypénztár.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 30435
2016.08.27 17:32.39
Megszálló német csapatok: Fényképen az egykori I. es váltó állító torony látható. Itt vezetett át az egykori Sopron--Balatoni út. Ma 84 es, mely már az állomás II es oldalán a vágányok felett vezet át. A régi Soproni út az állomás átépítésével áthelyezték, (Porpác irányába) a váltóállító tornyot elbontották.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 29029
2014.12.05 18:31.22
Az egykori raktár helyén kerékpártároló, háttérben parkoló épült.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28880
2014.10.19 15:28.15
Az áruraktár bontása 1. (A kép a készítő engedélyével és kérésére nevének mellőzésével került feltöltésre.)

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28879
2014.10.19 15:27.22
Az áruraktár bontása 2. (A kép a készítő engedélyével és kérésére nevének mellőzésével került feltöltésre.)

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28878
2014.10.19 15:26.22
Az áruraktár bontása 3. (A kép a készítő engedélyével és kérésére nevének mellőzésével került feltöltésre.)

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28877
2014.10.19 15:25.27
Az áruraktár bontása 4. (A kép a készítő engedélyével és kérésére nevének mellőzésével került feltöltésre.)

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28876
2014.10.19 15:24.38
Az áruraktár bontása 5. (A kép a készítő engedélyével és kérésére nevének mellőzésével került feltöltésre.)

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28846
2014.10.10 09:10.41
A raktár épület végnapjai. Parkoló épül a helyére.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28781
2014.09.24 15:07.17
Ez szomorú,már itt is?

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28780
2014.09.24 14:23.20
Bontás alatt az egykori raktár épület.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28517
2014.08.14 07:47.07
http://vaol.hu/sarvar/teljesen-felujitjak-a-vasutallomast-1639938

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27466
2013.12.05 18:23.34
Sziblerg által feltöltött képhez( 12385): Motorvonat Zalabér felől érkezett, mellette Répcevisről érkezett vegyes vonat, melyre a sárvári tartalék már rájárt hogy a személy kocsikat lehúzza. Mellette egy tehervonat van érkezőbe.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27396
2013.11.09 13:08.43
http://sarvaranno.hu/kep.php?kep=12356&keres=33&fajta=4

Még egy fotó a 100 éves Zalabér-Sárvár-Felsőlászló (-Répcevis) vasút emlékére. Fotó: Kubinszky Mihály

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27395
2013.11.09 13:06.36
http://sarvaranno.hu/kep.php?kep=12385&keres=33&fajta=4

A 100 évvel ezelőtt (1913. november 8.) átadott Zalabér-Sárvár-Felsőlászló (-Répcevis) vasútvonal emlékére. Fotó: Kubinszky Mihály

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27206
2013.10.05 08:25.51
Hajdanán a sárvári cukorgyárat szolgálta.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25822
2013.01.29 09:11.56
Egy példány nálam található.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25817
2013.01.26 09:38.00
Kedves Sándor! Ezek a mutatókönyvek hol találhatók? Kihez kellene fordulnom ez ügyben? Üdvözlettel: Szibler Gábor

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25810
2013.01.25 14:30.22
Zalabér--Sárvár Kilométer mutató, abból az időből amikor a vonatok Zalabér--Sárvár állomások között közlekedtek.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25808
2013.01.25 14:19.13
Sárvár--Répcevis kilométer mutatója.

dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 25356
2012.11.19 13:10.04
egy vélhetőleg másik, még régebbi fűtőház részlete (legalább is a tetőszerkezet és az elmondások alapján), jelenleg 2 lakás van benne

dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 25355
2012.11.19 13:04.15
Az elbontott fűtőház

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 24952
2012.09.27 19:19.55
Nyílt vonal Sárvár--Ostffyasszonyfa között. Háttérben (897 sz. szelvényben) az egykori bakterház, amely a sorompókezelők szolgálalati helye volt.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 24951
2012.09.27 19:13.00
Vasúti híd a Rába felett Sárvár--Ostffyasszonyfa között.
Ma már nem látható, mert az új híd átadása után elbontották.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24056
2012.05.24 09:31.16
http://sarvaranno.hu/kep.php?kep=12356&keres=33&fajta=4

A kép Kubinszky Mihály gyűjteményéből származik.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23952
2012.05.10 17:42.52
Sárvár állomás területe a 70-es években a Nádasdy Ferenc Múzeum gyűjteményéből.

http://sarvaranno.hu/kep.php?kep=6953&keres=33&fajta=4

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23221
2012.02.27 08:58.56
Jimmi 49-nek.
Sárváron lakom, a forgalmiban megtudják mondani a pontos címet.

jimmy49
e-mail: f.gyurka.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23175
2012.02.23 18:33.44
Kedves Sanya !
Hamarosan megyek sárvárra,téged merre lehet elérni?
Üdv:Fülöp György

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22985
2012.02.02 08:05.42
Köszönöm. Ismerem a füzetet. Nagy Miklóst személyesen is.

Szibler Gábor

jimmy49
e-mail: f.gyurka.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 22984
2012.02.01 22:18.54
Szevasz Sziblerg Gábor!
A Sárvári Honismereti Híradóból 1999.XVII évfolyam 1. számából minden kérdésedre kimerítő választ kapsz Nagy Miklós (aki a városházán főtanácsos)cikkéből:Üdv:Fülöp György

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22744
2012.01.01 16:13.32
jimmy49:
Van egy videó filmem arról, amikor az épülő Rába hidat tolják a helyére, és mellette látható a régi híd, amelyen egy vonat halad át.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22642
2011.12.17 12:09.42
Dunántúli HÉV-részvény 1913-ból. Jobb híján ehhez az állomáshoz csatoltam.
A részvény a sárvári Nádasdy Ferenc Múzeum tulajdona.

jimmy49
e-mail: f.gyurka.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22586
2011.12.01 10:01.54
Köszi a felrakott képeket,tetszenek.Van e valamelyikőtöknek a régi lebontott két vasúti vas Rába hídról fényképetek??

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22309
2011.10.22 16:56.53
Eredeti színben.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 20635
2011.03.12 10:48.51
Rába híd. Ahogy a Mozdonyvezető látja.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 20123
2011.01.27 14:48.16
Forrás: Ganz motorok

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18945
2010.09.16 19:54.10
Sárvár állomás egykori állítóközpont a páros oldalon. A kijáró vonat Zalabér-Batyk irányába közlekedik. Forrás Ganz motorkocsik című könyv.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16741
2010.04.09 20:01.50
Kedves Lőrincz Úr!

Nagyon köszönöm a segítségét, igénybe is fogom venni. Hogyan tudnánk megbeszélni egy személyes találkozást?
Email-címem: gaborszibler@freemail.hu

Üdvözlettel: Szibler Gábor

Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16730
2010.04.09 13:44.04
Kedves Szíbler Gábor úr. Szívesen állok rendelkezésére, akár személyes találkozóra is. Előzetes egyeztetés után.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16682
2010.04.06 15:50.41
Kedves Lőrincz Úr!

Nagy érdeklődéssel olvasom hozzászólásait a sárvári és a megszűnt répcevisi vonal állomásairól. Mivel érdekel a Sárvár környéki megszűnt vasutak története, kíváncsi volnék további információkra is. Lehetséges lenne? Előre is köszönettel: Szibler Gábor Sárvárról

Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16681
2010.04.06 14:11.38
Sárvár állomás képeken látható váltóőri épületek, vágányhálózat átépítésekor, építették. 2009ben elbontásra kerültek.(Nem említem hogy mi volt az indok)Az eredetiek az akkori építészet remekművei voltak. Kiviteli formájuk még a mai kornak ékköve lehetne. Emeletes kialakítása, lehetővé tette a vágány hálózat áttekintését. Felső szinten pihenő szoba volt kialakítva.

Lõrincz Sándor nyugállományu forgalmi szolgálattevõ
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16664
2010.04.04 19:56.13
Sárvár állomáson a fűtőház szerepe a mellékvonalak bezárásával, megszűnt.Személyzet Celldömölkre és Szombathelyre került. Épület több funkciót töltött be.Szertár,Laktanya a bejáró vidéki dolgozók részére.Telep állomás szerep megszűntével, már csak anyagraktár szerep jutott ezen épületnek. Átszervezések folytán az épületet 2004ben elbontották.Ma már csak a 26os kitérő utáni vágány szakasz utal a hajdani Fűtőház létezésére.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16029
2010.02.11 18:42.04
Egy ritka pillanat ma délután Sárváron. Sajnos, erősen sötétedett...

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 14518
2009.11.28 18:16.37
Elmúlt hetven éves, nyugodtan közkinccsé teheted.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14112
2009.10.25 16:41.17
Sárvár vasútállomás áruraktára 2009. október 25.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14111
2009.10.25 16:38.52
Sárvár vasútállomás szép piros új tetővel 2009. október 25-én

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10850
2009.04.04 22:30.20
Kedves Cellbuborék! Igen, volt egy háromállású mozdonyszín a Celldömölk felőli oldal északi részén (Rábapaty felől). A Vas megyei levéltárban megtaláltam ennek a terv- és helyrajzát is. A feltöltést nem vállalom, mert míg senki nem publikálta, addig nem lehet (azt hiszem legalábbis). Az építése összefügg az 1913-as Zalabér-Sárvár-Felsőlászló vonal megnyitásával, de, hogy mikor szűnt meg és bontották el, fogalmam sincs.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 10841
2009.04.04 18:04.52
Ha jól tudom, itt fűtőház is volt.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8606
2008.12.29 19:54.22
Szia!
Vagy betonalj, vagy talpfa. A betonalj betonból + feszítetőhuzalból, míg a talpfa - nyilván - valamilyen - fából készül. Beton talpfa nincs. Ez olyan mint: Fából vaskarika..... A képen betonaljat láthatunk....

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8605
2008.12.29 17:04.57
Kidobott beton talpfák a felszedett cukorgyári iparvágány mellett.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8604
2008.12.29 17:03.15
A régi cukorgyári iparvágány jelenlegi végpontja az állomástól kb. 300 m-re található. A maradék 5-600 m-ét felszedték.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8603
2008.12.29 17:00.25
Egykori vízcsap a vágányok között.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8602
2008.12.29 16:58.43
Az egykori víztorony épülete a peron felől.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8601
2008.12.29 16:56.03
A Szombathely felőli oldal egykori őrháza.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8600
2008.12.29 16:54.15
Kijárat Szombathely felé. A jobboldali kanyarodó vágány vitt Répcevis felé. Ma a műtrágyagyár iparvágánya.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8599
2008.12.29 16:51.05
A "pályaudvar" a felüljáróról.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8598
2008.12.29 16:48.38
Az épület Szombathely felőli oldala, rajta még látható az állomásnév egykori felirata.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8597
2008.12.29 16:45.46
A raktárépületen olvasható eredeti nyelvezetű felirat

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8596
2008.12.29 16:44.13
Az áruraktár épülete

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8595
2008.12.29 16:41.00
Az állomás utca felőli homlokzata

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8594
2008.12.29 16:38.27
Egykori őrház az állomás Celldömölk felőli oldalán (2008. december 29.)

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8327
2008.12.11 08:31.30
Egy érdekességet találtam egy 1909-es sárvári lapban. A későbbi Zalabér-Sárvár-Felsőlászló vasút nyomvonalát eredetileg Türje-Sárvár-Hegyfalu-Felsőpulya(Oberpullendorf A) nyomvonalon tervezték. A nyomvonal nem érintette volna például (Vásáros)Miskét. Ehhez egy térképet is mellékeltek a Sárvári Járás c. lap 1909. február 28-i számában. (Ezt láthatjátok itt.)

Még egy érdekesség. Szóba került egy Sárvár-Ikervár-Rum-Körmend, illetve egy Rum-Türje vasút terve is (ez utóbbi azért, hogy a pozsonyi és szombathelyi polgárok könnyebben jussanak le a Balatonhoz), meg is kezdődött a nyomvonal kijelölése, a pénzforrások begyűjtése, de a világháború meghiúsította a terveket. Soha nem épültek meg.

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8204
2008.12.05 14:12.50
Kérdésem lenne. Honnan tudnék, milyen forrásból információkat szerezni a Zalabér-Sárvár-(Répcevis)-Felsőlászló vasútvonalról (nyitás, bezárás és a köztes működés)? Esetleg valamilyen adat a szállítási tételekről, menetrend, ilyesmi érdekelne. Előre is köszönöm a segítséget.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7767
2008.11.03 22:36.57
A Magyar Nyugati vasút talán legszebb homokkőből emelt felvételi épülete.

kerivili
e-mail: kerivili.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7632
2008.10.30 14:41.57
Jadran (Split - Prága) nemzetközi gyors érkezik Sárvárra 2008 július végén.

kerivili
e-mail: kerivili.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7631
2008.10.30 14:40.07
2008 július végén. Talán a Sopronból Balatonfüredre közlekedő vonat szerelvénye. Az biztos, hogy éppen Sárvárra érkezik.

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6901
2008.10.02 09:17.18
Sárvár állomás felvételi épülete a vágányok felől, 2006. július 4-én.

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6900
2008.10.02 09:15.20
Sárvár állomás felvételi épülete a város felől, 2006. július 4-én.

Cellbuborék Andrew
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 4304
2008.05.22 14:44.50
És a sárvári állomás saját festményen :)

Szibler Gábor
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1281
2007.09.12 18:02.27
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a sárvári állomás a nyugati vasút hányadik osztályú típusépülete? Én II. osztályra tippelek, de nem biztos. Köszi.

Bélosz
e-mail: belamihaly.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 210
2007.01.26 20:48.14
Sárvár vasútállomás az ORSZÁGOS KÉK-TÚRA ellenőrző/pecsételő pontja; a kép 2005.11.01.-én készült.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Sárszentmihály

Sárszentágota

Slavonski Šamac

Sóstóhegy

Szászhermány