Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


914 Sárvár-Hegyfalu-Répcevis- Felsőlászló (A)

Sárvár (20, 928)
Rábasömjén
Felsőpaty
Zsédeny mh.
Zsédeny-Rózsamajor
Hegyfalu (16)
Mesterháza-Tompaládony
Chernelházadamonya

Bük fürdőtelep
Bük (15)
Csepreg
Répcevis
— országhatár —
Locsmánd
Répcemicske
Répcesarud
Borsmonostor
Alsólászló
Felsőlászló (508, 917)





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Répcevis
(Vis)*

megszűnt állomás
914 Sárvár-Hegyfalu-Répcevis- Felsőlászló (A)
 

Az épület átalakítva, de jó karban van a helyi labdarúgócsapat öltözőjeként.
2019.08.16.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.442682° E16.674269° | N47° 26' 33.65" E16° 40' 27.36"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Répcevisen a HÉV szabványtervek IV. osztályos felvételi épülete került kivitelezésre. A vasút kiszolgálása után a közeli sportpálya öltözője lett belőle. Érdekes módon az amúgy nagynak semmiképpen nem nevezhető épületnek két tökéletesen más homlokzata alakult ki az évtizedek során. A város felőli homlokzaton igen durva, érzéketlen hozzáépítés látható, a kis oldalablakokból sejteni lehet, hogy ez már az öltözővé való átalakításnak a következménye. Hozzájön még ehhez, hogy az eredeti tömegen megszokott szép kiosztású, arányos nyílászárók helyett itt teljesen rendszertelenül berakott ajtók és ablakok találhatóak. És ezzel szemben a másik oldal...teljesen érintetlen, az ember nem is sejtené, hogy micsoda káosz van hét méterrel odébb, ugyanazon az épületen! A falu felőli oldalon az eredeti nyílászárók egész jó állapotban megvannak, a tető faragott fa alkatrészei is szépek még, sőt a pincenyílásokat elfedő míves kialakítású vaslapok is megvannak még.

Állomás


Répcevis a Trianoni határ kijelölésével a kettévágott Sárvár-Hegyfalu-Kőszeg vonal magyar oldali végállomásává vált, a határátmenetet megszűntették, a vonatok csak idáig közlekedtek.
A vonal a hetvenes években szűnt meg, ekkor már nem volt meg a pálya az állomáson túl a határ felé. A vonal megszüntetését követően egy éven belül felszedték a síneket Büktől idáig, a vasútnak megpróbálták minden nyomát eltűntetni.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Vis Forrás: Ez a vonat elment című könyv (Kubinszky-Nagy-Turóczy)

Megnyitás dátuma 1913.11.09.
Megszűnés dátuma 1974.05.25.

Képriportok, cikkek

Hangulattól megfosztva
2011.12.08 08:39 - Faltusz Csaba
Répcevis állomás épületet a Dunántúli HÉV társaság emelte. A Zalabér-Sárvár-Bük-Kőszeg-Alsólászló vasútvonal 1913.11.09-én nyílt meg. A bezárást követően a vasútvonalat felszedték. Az épület és annak környezetét meghagyták az...





Répcevis
2014.01.30 06:23 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Répcevis

Vis (ma Répcevis)állomás HÉV IV. osztályú felvételi épülete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Répcevis állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb alsó képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A felvételi épület még Vis névtáblával.Forrás:http://repcevidek.hu/content/kapcsolodo_kepek/52527a13afb724316.jpeg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomási és utazószemélyzet.Forrás:http://repcevidek.hu/content/kapcsolodo_kepek/52527a139bc659281.jpeg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Fotó: Kubinszky Mihály. Forrás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217118536653098&set=g.427006881371725&type=1&theater&ifg=1
  https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Répcevis

Nézet az utcafront felől Csepreg irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Nézet az utcafront felől Locsmánd irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Nézet az egykori vágányok felől Csepreg irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Nézet az egykori vágányok felől Locsmánd irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Nézet szemből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Látkép Csepreg felé.Megfigyelhető az egykori vágányok helyén épült kerékpárút.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Látkép Locsmánd felé.Megfigyelhető az egykori vágányok helyén épült kerékpárút.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az egykori állomás után Locsmánd felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az egykori állomás után Csepreg felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az egykori állomás csepregi oldalán,átalakítva még ma is áll egy HÉV szabványú lakóőrházépület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az átalakítás ellenére,még fellelhető az őrházépület eredeti stílusa.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az egykori felvételi épületen még jól láthatóak a HÉV épületekre jellemző építészeti jegyek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Ez is elég öregnek tűnik, bár valószínű, hogy már a vasút utáni időből való.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Ez a lámpatest biztosan látta az egykor itt közlekedő vonatokat.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Még megvan az egykori áruraktár alsó része.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
Az épület átalakítva, de jó karban van a helyi labdarúgócsapat öltözőjeként.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.16.
A vágányok helyén ma kerákpárút húzódik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.16.
A falu felőli oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.16.
A másik oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.16.
Az egykori rakodó ma.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2019.08.16.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


NB
e-mail: belanemeth10.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31376
2018.02.14 07:21.33
T. Hozzászólók! Lehet hogy "torzó", lehet hogy nem az eredeti szépségében ragyog...de az itt élőknek nagy öröm, hogy nem egy romos, elhagyott épületet kell kerülgetni. Hasznosítva az itt élő közösséget gyarapítja. Bocs hogy nem a ritkán -évente, 10 évente- erre járó vasúti nosztalgia turistáknak alakították ki.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 29823
2015.11.24 13:57.41
Új külsőt kapott az egykori állomás épület. Kinek hogy tetszik, nézőpont kérdése. De legalább megmaradt.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29331
2015.03.24 20:24.48
Sok régi kép az egykori vonalról:
http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-repcevis-sarvar-zalaber-vonal-150322

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28029
2014.04.03 14:34.53
Újkori kerékpár tároló az "állomás" mellet.

Az előző képhez: Az épület hátsó homlokzatát és a belső helyiségeket (Egykori szolgálati lakás) is felújítják, konditeremnek.
Megvalósítás társadalmi munkában történik.



Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28028
2014.04.03 14:24.37
Az állomás utca és házszám táblája.
Évtizedekig takarva volt a nyilvánosság elöl. ( Vastagon be volt színes mésszel be volt meszelve.)

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27230
2013.10.07 18:37.03
"Szépsége" nézőpont kérdése is lehet, de legalább nem az enyézeté.
Nem kell mindenhová Stadiont építeni, de legalább a sportolni vágyókat szolgálja.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27229
2013.10.07 18:31.21
Tábla jelöli az állam határt és itt ér véget a nyomvonal, amely idáig járható (személygépkocsival nem ajánlott)

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27228
2013.10.07 18:27.11
Ezen a helyen keresztezte a Vasfüggöny a jobb oldali ág, (SZ 100-as jelzőrendszer) a vágány nélküli nyomvonalat.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27227
2013.10.07 18:23.29
A betonozott részen volt a kihúzó vágány vége. (Osztrák oldalon)

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 27226
2013.10.07 18:21.38
Hajdani őrház a csepregi oldalon.

DHÉV
e-mail: dunantulihev.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26993
2013.08.12 01:41.29
Ennek most örülnünk kellene? Az önmegvalósítás kényszere vagy félművelt arrogancia szülte ezt a torzót? Szerencsés vagyok, hogy még láthattam és lefényképezhettem az épületet pár évvel ezelőtt "hangulattól megfosztva". Akkor még lehetett érezni, hogy valamikor még volt hangulata.

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 26982
2013.08.10 21:14.14
Most már kicsit máshogy néz ki

Dõry István
e-mail: dory.istvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22800
2012.01.08 00:07.14
A kerékpárút csak a visi vasútállomás előtti első keresztutcától indul, innen az egykori vasúti nyomvonalon halad, majd az osztrák oldal felé tekerve, az egykori vasútállomásról kiérve rögtön északnak fordul egy derékszögű kanyarral, majd egy újonnan épített Répce-hídon átívelve becsatlakozik Zsira belterületén a meglévő kerékpárútba. Magyarul Répcevist és Zsírát kötötték össze egy alternatív kerékpárúttal.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22793
2012.01.07 12:13.03
Jó dolog, hogy az egykori vasút helyét újra felhasználták és kerékpárutat építettek a helyére. A kerékpárút az egykori vasút vonalát követi egészen a határig és becsatlakozik az osztrák oldalon már régóta meglévő kiépített útra, vagy még csonkaországi területen fordul északra a határátjáróig?

A másik irányból honnét indul a kerékpárút? Csak a Kőszeg-Horvátzsidány - Zsira gépkocsiúttól, vagy befelé is meg van építve és csatlakozik a Bük - Gyalóka - Zsira kerékpárúthoz ? Sajnos a Google Föld képei 2003-asak csak azon környékről, így fentről nem lehet még megítélni a jelenlegi állapotot.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22664
2011.12.19 16:46.57
Centrál:

Köszönöm az információt.
Azon a képen ahol a kút látható az sajnos már nem az eredeti.
Hajdanán amikor létezett a vasút, egy kerekes kút szolgálta a vízvételezési lehetőséget.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22662
2011.12.19 14:32.19
Az egykori állomás előtt lévő kerékpárút a locsmándi határátkelőhöz vezet,igaz nem nyíl egyenesen.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22658
2011.12.19 09:26.15
Kedves Sanya!
Köszönöm az észrevételt, már javítottam is és elnézést!

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22657
2011.12.19 08:33.22
A képeken látható kerékpár út meddig lett megépítve.

Kép riporthoz: Répcevis nem a Pinkafői vonalon volt.
Zalabér--Sárvár--Alsólászló vonalon található. (Elnézést)

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19887
2011.01.04 22:11.05
Augusztusban jártam erre.

Dõry István
e-mail: dory.istvan.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 19238
2010.10.23 21:45.30
Csepreg felé nézve. A vasúti töltés Csepregtől egészen a határig kiválóan járható, ma mezőgazdasági gépek használják, azonban a határnál árokba, és bozótba, a határ túloldalán pedig egy szennyvíztisztítóba ütközünk, csak egy ösvény vezet tovább.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18981
2010.09.17 08:23.26
Répcevis állomás A megszüntetés előtti évben. Forrás INDÓHÁZ 2006 márciusi száma.

Egykori pályakezdõ Jegyvizsgáló
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16650
2010.04.02 20:43.32
Volt raktár épület, utasforgalom (90%-s) kihasználtsággal közlekedő vonatok.Nyári időszakban zsúfoltság. Utas számlálás (hivatalosnak titulált) nem a valóságot tükrözte. VOLÁN LOBBI

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14842
2009.12.14 16:19.53
Trianon után a vonal végállomása volt.
Az Indóházban olvasottak alapján szép vonal volt.Kár érte...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Répceszemere

Repinec

Reszege

Resicabánya

Rétfalu-Siklósd