|
Az állomás rőtfalvi oldalán álló lakóőrház Felsőpulya felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A lakóőrház épület Rőtfalva felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Látkép Rőtfalva felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Látkép Felsőpulya felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Valahol ezen a részen állhatott valaha a felvételi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Az állomáson lévő gabonatároló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A gabonaraktár,és a rakterület Felsőpulya felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Egy vágány a gabonaraktárba is vezet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Rakodórámpa az állomás közepén.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Az állomáson élénk farakodás van.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A rakterület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Betekintés az állomásra Rőtfalva felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A rőtfalvi oldali váltókörzet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A vasútvonal jelenlegi vége,a rőtfalvi oldalon lévő vasúti átjáró és az egykori Répce híd között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A vasúti átjáró,és a pálya vége.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A Répce felett egykor átívelő vasúti híd maradványai a sűrű bozótosban.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Betekintés az állomásra Felsőpulya felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A felsőpulyai oldali váltókörzet ívben fekszik. Valaha itt ágazott el a vasútvonal Alsólászló (Sárvár) felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Az állomás rőtfalvi oldalán lévő vasúti átjáró Alsólászló település felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Az állomás rőtfalvi oldalán lévő vasúti átjáró Felsőlászló település felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Sajnos a felsőpulyai oldalon hagyományos váltószerkezetek találhatók.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
A rőtfalvi oldalon ilyen muzeális váltószerkezetekkel találkozhatunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Igazi osztrák darab.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Vajon, hogy került ide ez a lengyel darab?
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Ez sem egy mai darab.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Szelvénykő az állomáson. A soproni kezdőponttól több mint 46 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Azért modernebb dolgok is láthatók errefelé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Az állomást a falu felől a Bahngasse irányából közelíthetjük meg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Felsőlászló és Felsőpulya között festői szépségű helyen fut párhuzamosan az osztrák 61.számú főközlekedési úttal a vasútvonal egy szakasza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.05.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.10.21.
|
|
Szinte semmi semmi változott az eltelt évek alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
|
|
End of mese...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
|
elefant
e-mail: elefant0120.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26170
2013.03.16 15:54.35
|
Akkor a tolatós Keresztúrig,a személyvonatok szintén Keresztúrig,illetve egyes esetben Nyékig közlekednek,és ezért tekintik megszűntnek a Nyék-Felsőlászló szakaszt.Most már világos.Köszönöm a válaszodat!
|
|
Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 26169
2013.03.16 14:52.54
|
Elefánt! Nagyon nullszaldós sem lesz az a különvonat! Igen lehetne gőzöst hozni és erre szervezni, csak akkor nem ennyi lesz a jegy ára.
Deutschkreutzban rakodják a fát. Többnyire púpossal megy ki értük a GYSEV.
|
|
elefant
e-mail: elefant0120.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26165
2013.03.16 12:19.20
|
Az üres fás kocsikat nem hinném,hogy Keresztúrban rakják!Vagy talán tagja vagy a tolatócsapatnak,és tutira tudod?
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26164
2013.03.16 11:59.07
|
Nem tudom honnan veszed, hogy van még teherforgalom végig. Jelenleg már csak Deutschkreutzig járnak tehervonatok, illetve Neckenmarkt-Hortischonig a személyek. Egy 5047 motorvonat pedig igazán "egzotikus" járműnek számíthat Oberloisdorfban...
|
|
elefant
e-mail: elefant0120.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26150
2013.03.14 18:04.03
|
Ezek az utolsó vonatok másról nem szólnak mint a pénzről!Ha már beszedik érte a horribilis jegyárat legalább ne ezt az unalmas motort indítanák,hanem mondjuk egy gőzmozdonyt nosztalgia kocsikkal.Egyébként valaki árulja már el,hogy ezt a vonalat miért tekintik megszűntnek?Egyes személyvonatok Nyékig továbbra is lejárnak,a tolatós teher is közlekedik még Felsőlászlóig!
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26144
2013.03.14 14:37.48
|
2013.03.17.-én újra (és valószínűleg utoljára) különvonat közlekedik Sopron és Felsőlászló között. További infó az alábbi cikkben: http://www.ikvahir.eu/?p=3053
|
|
|
elefant
e-mail: elefant0120.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25992
2013.02.26 17:45.40
|
"Állítólag végleg bezár a vonal Felsőlászló és Sopronkeresztúr között, a teherforgalmat ráterhelik a közutakra"
Ennek ellenére még mindig van a vonalon tolatós tehervonat,és semmi sem utal arra,hogy megszüntetnék!
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25125
2012.10.23 00:23.55
|
Állítólag végleg bezár a vonal Felsőlászló és Sopronkeresztúr között, a teherforgalmat ráterhelik a közutakra. A Sopronkeresztúr - Sopronnyék-Haracsony közötti szakasz még kérdéses személyszállítás szempontjából, de valószínűleg ennek is annyi. Facebookon van már csoport a vonal megmentéséért, illetve a korábban megjelent Vas Burgenland Vasút fedőnevű dologból is remélem hogy lesz valami
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23630
2012.04.09 07:55.58
|
Nem hiszem,hogy olyan sok változás történt volna ezen az állomáson!Vagy igen?
|
|
gepardlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23629
2012.04.09 00:55.07
|
Csináltam friss fotókat, de a házban lakó hölgy kijött, és kérdőre vont, meg megfenyegetett, hogy mit fényképezgetek ott
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22863
2012.01.19 12:25.42
|
Valaki tudja,hogy itt mikor és miért bontották el a felvételi épületet?Eredetileg egy IV.osztályú HÉV épület állt itt,amit a Sárvár-Felsőlászló vonal megépítésekor III.osztályúra bővítettek.Azért furcsa,hogy Rőtfalván ahol már megszűnt az állomás még áll a felvételi épület,itt meg ahol még megvannak a vágányok már nincs állomásépület!
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19135
2010.10.02 11:43.07
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás Osztrák nevét:Oberloisdorf
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9165
2009.01.12 16:09.17
|
Sopron-Kőszegi HÉV
A vonalon az első személyszállító vonat 1908. nov. 9-én indult Sopronból. A pálya Sopron-GySEV állomásról indult ki, Harka-Kópháza állomásig párhuzamosan haladt a DV szombathelyi vonalával, majd Felsőpulya (Oberpullendorf) és Felsőlászló (Oberloisdorf) érintésével Kőszegnél csatlakozott a Kőszeg-Szombathelyi Vasúthoz. A megnyitástól kezdve az üzenet a MÁV vette át.
A trianoni békediktátum és az azt követő velencei szerződés és népszavazás után az új határ három részre darabolta a vonalat, 45,2 km-t osztrák fennhatóság alá helyezve. A három érintett vasút (GySEV, BBÖ, MÁV) ill. Ausztria és Magyarország politikai vezetésének képviselői 1922. jan. 19-én döntöttek a vasút további sorsáról: a vasútvonal tulajdonjoga a Sopron-Kőszegi HÉV Rt.-é maradt, de az üzemeltetés a BBÖ feladata lett, amit az azon melegében közös megegyezéssel a GySEV-re bízott. A pályafenntartás viszont maradt a BBÖ feladata.
1929-ben a Népszövetség is tárgyalta a vonal ügyét. A meghozott döntés értelmében az osztrák állam megváltotta a vonalat a részvénytársasától, így vonal tulajdonjoga Ausztriára szállt, beleértve a magyar állam területén lévő szakaszokat is! Ez azt jelenti, hogy formálisan Kőszeg kiz. - Kőszeg oh. bez. ill. Harka oh. bez - Harka kiz. szakaszoknak ma is Ausztria (ill. az ÖBB) a tulajdonosa (akárcsak a kőszegi állomás északi oldalán lévő egykori laktanyának). A BBÖ 1931-ben felmondja a GySEV-vel kötött üzemeltetési szerződést, és a vonalat saját kezelésébe veszi. Az Anschluß után a DR a vonalat átépíti, nehézsínes felépítménnyel.
A II. vh. után a forgalom 1947. szept. 1-ével indult újra, a forgalmat rövid ideig a GySEV, majd 1948 nyarától ismét a BBÖ vitte. Az eleinte zavartalan forgalmi kapcsolat a politikai helyzet változásával elhidegült. 1960. szept. 1-jétől az ÖBB a vonatai már csak Rattersdorf-Leibingig közlekedtek, az osztrákok a pályában bekövetkezett csuszamlásra hivatkozva szüntették be az átmenetet, a pályát ezután Felsőlászlóig felbontották.
Zalabér-Sárvár-Bük-Kőszegi HÉV (később Dunántúli HÉV)
A vonal első, Sárvár és Bük közötti részét 1913. szeptember 27-én adták át a forgalomnak, míg a teljes vonal megnyitóját november 8-án tartották. A vonal Bük után Répcevis, Locsmánd (Lutzmannsburg) érintésével Felsőlászlónál csatlakozott a Sopron-Kőszegi HÉV vonalába.
Trianon után az Ausztria és Magyarország között létrejött egyezség értelmében a forgalom 1922 elején indult meg, a vonatokat Bük és Locsmánd között a MÁV, onnantól pedig a GySEV vitte. Később az osztrák szakaszon a BBÖ vette át az üzemet. 1930. máj. 15-től a forgalmat Locsmánd és Felsőlászló között a BBÖ beszüntette, majd a pályát több helyen megbontatta. 1937. júl. 5-től a MÁV és a BBÖ között létrejött csatlakozási szerződés értelmében az átmenet újra megnyílt, azzal a feltétellel, hogy a pályafenntartást Locsmánd bejáratáig az osztrák oldalon is a MÁV végzi. A DR 1944-ben az akkori birodalmi határtól a 86+45 szelvényig (Lutzmannsburg és Frankenau között volt) a pályát felbontotta (a forgalom valószínűleg már ez előtt megszűnt).
A front átvonulása során a magyar oldalon a Bük melletti Répce-hidat, és a községben lévő felüljáróhidat felrobbantották, emiatt a forgalom csak 1945. aug. 15-ével indult újra Sárvár és Répcevis között, hogy aztán 1974. május 26-tól közútra tereljék.
Az osztrák oldalon a még fel nem szedett, de használaton kívüli Oberloisdorf és Frankenau között szakaszon 1946. augusztus 12-ével újra felvették a forgalmat. A répakampány idején jelentős forgalmat bonyolító vonalat aztán 1955-ben utolérte a "hatósági gazdaságossági elemzés" (lám, mégse magyar találmány...), a forgalmat beszüntették, és egy éven belül a teljes felépítmény elbontották.
Forrás: Lovas Gyula: A nyugat-magyarországi kérdés vasúti vonatkozásai II. - Vasúthistória Évkönyv, 2002
|
|
sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9152
2009.01.12 09:24.33
|
Centraltól kérdezném, hogy a feltöltött képeslap valamilyen módon megszerezhető? Adatokat gyűjtök a Sárvár-Kőszeg, illetve a Sárvár-Zalabér vasútról, és nagyon örülnék, ha meg lennének a képek. Vagy leszedhetem a fórumról? Köszönettel: Szibler Gábor.
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8323
2008.12.10 14:54.16
|
Felsőlászló felülről a Google Maps-ba.
|
|
|
dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 6516
2008.09.17 17:44.13
|
mai kép az őrházról. sajnos a többi oldalról 3 m-es zárt örökzöldsor zárja el a lehetőséget. a kép a vágány felől a kapun keresztül készült
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6257
2008.09.03 00:19.45
|
A Répce-híd maradványa. Építési szám nem látszott rajta. A bozót és a gaz miatt túl közel nem lehetett menni egyik oldalon sem a hídfőhöz. Ez a Kőszeg felőli hídfő.
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6256
2008.09.03 00:17.52
|
Ez pedig a vonal vége: a Répce folyó előtt közvetlenül. A lerombolt hidat már nem építették újjá. Hogy ki, mikor, hogyan bontotta le / robbantotta fel, azt sajnos nem tudom.
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6255
2008.09.03 00:16.00
|
A vonal hajdani burgenlandi végállomása jelenleg így néz ki: egy gabonatároló- és rakodóhely.
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4755
2008.06.16 15:42.09
|
A Google Earth képein jól kivehető, hogy a hajdani, ma már csak Sopron és Németkeresztúr ( Deutschkreuz ) között üzemelő burgenlandi vasút itt ér véget. Tovább Kőszeg felé már nincsenek meg a sínek. Az idő folyamán Ausztria fokozatosan szüntette be a vonalon a személyforgalmat. Oberpullendorf után egy darabig Lackenbachig még eljártak a személyvonatok, de ma már csak Deutschkreuz-ig. De addig a vonal teljesen rendben van, felújítva és villamosítva magyar szabvány szerint.
|
|