Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


15 Sopron-Szombathely

Sopron
Sopron-Rendező
Sopron-Marhapályaudvar
Harka (508)
Kópháza
Nagycenk
Pereszteg
Vejke
Sopronkövesd
Lövő
Nemeskér-Egyházasfalu
Újkér
Tormásliget
Bük (914)
Gór
Acsád
Salköveskút-Vassurány
Szombathely (16, 17, 18, 20, 21, 918, 921)

504 Sopron-Bécsújhely

Sopron
Sopron-Déli
Sopron-Gyártelep
Ágfalva
— országhatár —
Lépesfalva-Somfalva
Márczfalva-Fraknónádasd
Nagymarton
Mattersburg Nord
Rétfalu-Siklósd
Savanyúkút
Lajtaszentmiklós
Katzelsdorf
Wiener Neustadt

508 Sopron-Felsőlászló

Sopron
Harka (15)
— országhatár —
Sopronkeresztúr
Alsópéterfa
Sopronnyék-Harácsony
Doborján-Lakfalva
Lakompak
Veperd-Kabold
Sopronszentmárton
Vámosderecske-Sopronújlak
Csáva
Felsőpulya
Alsópulya
Felsőlászló (914, 917)

8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Győr (1, 10, 11)
Győr GySEV
Ikrény
Rábapatona
Enese
Kóny
Bágyogszovát
Dör
Csorna (14, 16)
Farád
Rábatamási
Szárföld
Veszkény
Kapuvár (450a, 450b)
Vitnyéd-Csermajor
Fertőendréd
Petőháza
Fertőszentmiklós (9, 919)
Hegykő
Pinnye
Nagycenk-Hidegség
Fertőboz (408)
Balffürdő
Sopron
— országhatár —
Sopronkertes
Darufalva
Vulkapordány (503)
Szárazvám
Lajtaújfalu
Ebenfurth




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Sopron

állomás (GySEV) (GySEV)
15 Sopron-Szombathely
504 Sopron-Bécsújhely
508 Sopron-Felsőlászló
8 Győr-Sopron-Ebenfurth

2005.04.16.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.677655° E16.586984° | N47° 40' 39.55" E16° 35' 13.14"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás 1876-ban létesült a Győr-Sopron-Ebenfurth Vasút (GYSEV) új állomásaként. Ekkor már 29 éve létezett Sopronnak egy másik pályaudvara is, mai nevén Sopron Déli.

Felvételi épület


A világháborúban elpusztított és azután csak hellyel-közzel helyreállított régi felvételi épületet lebontották és helyére egy modern és reprezentatív vasútállomást akartak létesíteni. Az új állomásépület terveit Szánthó Gyula, a GySEV építésze készítette. Az épületet 1977-ben [2] adták át. A két szint magas galériás várótermet hatalmas üvegfelületek határolják a bejárat felől. A bejárat homlokzata nem nélkülözi a jó minőségű anyagokat (fa attika, óratorony burkolata) és az akkoriban korszerű építészeti, formai megoldásokat (növényekkel mozgalmassá tett galéria, szép anyagváltások, az óratorony.) Az épületegyüttes része az óratorony, amely magában rejti a központi fűtés kéményét is.

Melléképületek


Az állomáson azért még előtűnnek a régi vasúti épületek is, ezek legszebb példánya a sorompókezelő ház, melyet ma már nem használnak, de szerencsére megtartották és gondosan felújított tetejét és vízelvezetését látva megnyugodhatunk, meg is marad. Ha eredeti nyílászárói is a helyükre kerülnének (micsoda telhetelenség) :), nagyon szép, ízes példája lenne a vasút melléképületek építészetének.

Vasfüggöny


Ma már kötöttségek nélkül járkálhatunk a pályaudvar mindkét szigetperonján, ám ez nem mindig volt így. A trianoni határhúzás óta ugyanis Sopron határállomás, amely mellett ráadásul évtizedeken át a hírhedett »vasfüggöny« húzódott. Az Ausztriába utazók egészen a közelmúltig a nemzetközi várótermen és a hozzá kapcsolódó vám- és útlevél-kezelési helyen keresztül juhattak ki az »osztrák peron«-ra, ahonnan az ÖBB, illetve a Győr-Sopron-Ebenfurth-i Vasút (GYSEV) ausztriai vonalszakaszára indultak a vonatok. [1]

Sopron-Harka szakasz


Sopronról Szombathelyre vezető, 1865-ben épült pálya mellett Harkáig párhuzamosan épült ki a Sopron-Kőszegi HÉV vonala, melyet 1908. október 9-én adtak át a forgalomnak. A párhuzamosan futó pályát 1953-ban szüntették meg, s azóta egyvágányú pálya köti össze Harka és Sopron állomást. Ekkor vált Harka elágazó állomássá. Ma Harkán nincs szolgálat, a forgalmat Sopronból távvezérléssel szervezik. [1]

Sopron állomásról Fertőboz távkezelése átkerült a Csorna I nevű központba, így Sopronban csak Harka maradt.

Autóbusz kapcsolatok


Az állomás mögötti térről az alábbi jelzésű helyijáratok indulnak:
1, 2, 4, 9, 10, 10A, 10B, 10C, 10Y, 10M, 11M, 12, 15, 18.
A megállóhely neve: GySEV pályaudvar.

Irodalom

Mozdonyszobor 324,1518 Sopron állomáson kiállított,324,1518-as gőzös.A gépet 1957.január 16.-án vásárolta meg a Gysev.Eredeti MÁV pályaszáma:324,087-es volt.A mozdonyt 1981.szeptember 2.-án selejtezték.
Szelvénykő 842 Győr-Sopron-Ebenfurth vonal
Szelvénykő 331 Wiener-Neustadt-Sopron-Szombarhely-Nagykanizsa vonal
Szelvénykő 0 Az egykori Sopron-kőszegi HÉV vonal kezdőpontja
Szelvénykő 0 A Sopron-Sopron Rendező vonal kezdőpontja
KÖFI-központ Hozzátartozó állomások:Fertőboz,Harka
Megnyitás dátuma 1876.01.03.

Képriportok, cikkek

A soproni Kőszegi úti aluljáró építése
2014.02.02 18:54 - Kebelei György
A soproni Kőszegi úti aluljáró építése...









Régi képek - Sopron

A GySEV régi soproni állomása,annak kibővítése után készült képeslapon.. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi soproni GySEV pályaudvar a villamos végállomásával.. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi GySEV állomás I.sz vágány melletti peronja. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Fényképezés a régi vasúti étterem teraszán. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi soproni városi villamosvonal a GySEV pályaudvart kötötte össze a Déli pályaudvarral. A képen a GySEV pályaudvar előtti végállomás látható. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az képen az állomáshoz vezető Vilmos császár (ma Mátyás király) út látható. Baloldalon a Rauscher Miksa tervezte GySEV Igazgatósági palota látható eredeti formájában. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Győri vasúti pályaudvar felvételi épülete,a századforduló tájékán,Ullein József építész által tervezett kibővítéssel látható. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomáson a GySEV egyik 1 A tengelyelrendezésű sínautóbusza. Forrás: Közlekedési Múzeum Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon, 1985.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomás régi felvételi épülete a kibővítés előtti állapotában. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomáson a GySEV egyik ABamot típusú motorkocsija. Forrás: Közlekedési Múzeum Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon, 1985.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron a GySEV pályaudvar éjszaka. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A képeslap alsó képén a régi soproni állomásépület, míg a felső képen a GySEV igazgatósági palotája figyelhető meg. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A GySEV üzletigazgatóság palotáját 1898. november 1-én adták át rendeltetésének. Az épületet Rauscher Miksa műépítész tervei alapján Boór Nándor építési vállalkozó építette. Sajnos a II.világháborúban súlyosan sérült épületet annak teljes helyreállításakor leegyszerűsítve, saroktornyok nélkül építették újjá. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomás 1977-ben átadott új felvételi épületének utcafront felőli képe. Az épület Szánthó Gyula GySEV építész tervei alapján épült. Forrás: Kubinszky Mihály-Gombár György Vasútállomások Magyarországon 1846-1988.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomás új felvételi épületének vágányok felőli képe. Forrás: Kubinszky Mihály-Gombár György Vasútállomások Magyarországon 1846-1988.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi képen a Mátyás király utca és háttérben a pályaudvar.
  Feltöltötte: Iváncsics Gergely

Régi képen villamos a pályaudvar előtt.
  Feltöltötte: Iváncsics Gergely

A Gysev egykori Lokomotív szállodája,és az előtte kiállított 326.369 p.sz. gőzmozdony orr része,egy 1977-es kiadású képeslapon.Forrás:korabeli képeslap.Fotó:Gabler Csaba
  Feltöltötte: Kebelei György

Sopron vasútállomása 1944 /45 - ben (nem emlékszem rá pontosan, melyik év). Forrás: "A magyar vasút 40 éve" című kiskönyvecske.
  Feltöltötte: Kéri Péter

A régi állomásépület. Forrás: korabeli fénykép.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A pályaudvar az 1944-es bombatámadás után. Forrás: http://www.szuper.info.hu/wp-content/uploads/2011/02/X-H%C3%A1bor%C3%BAs-k%C3%A9p-GySEV-pu.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

GYSEV állomás az 50-es években
  Feltöltötte: vap vap

GYSEV állomás az 50-es években
  Feltöltötte: vap vap

Sopron.Győri vasúti palota.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Gysev pályaudvar egykor.Forrás: korabeli képeslap
  http://sopronanno.hu/bejegyzes/a-gyori-vasut-allomasa
Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomás régen.Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Egy 1977-es újságkép az új soproni pályaudvarról.Forrás:korabeli újságkép
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1977.

Sopron.Győri vasúti pályaudvar.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron állomás felvételi épülete 1977 előtt..A II.világháború utáni,helyreállított állapotban látható az állomás épületegyüttese.Forrás:régi Gysev falinaptárkép
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Katonák az állomáson.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Győri pályaudvar.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Győr-Sopron-Ebenfurti vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Győri pályaudvar.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Batsányi úti vasúti átjáró,az ebenfurthi vonal villamosításakor elbontott gyalogos felüljáróval.Megfigyelhetők az átjárót biztosító szakállas sorompók.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Panoráma a Gysev pályaudvar egy részletével.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron. Forrás: www.post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az egykori vasúti átjáró a Frankenburg út és az Ady Endre út között.
  http://sopronanno.hu/bejegyzes/sorompok-iii
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1973.

A győri vasútvonalhoz tartozó,1884-ben épült régi állomásépület város felőli oldala, 1920-1930 körül
  Forrás: http://sopronanno.hu/bejegyzes/a-gyori-vasut
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A győri országút és a Rák-patak feletti közös híd Sopron előtt. 1937. Forrás:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00212/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_2001-lv-3.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A GySEV egyik első személyvonati mozdonya az első soproni főtőház előtt. 1882.Forrás:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00212/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_2001-lv-3.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás:http://www2.gysev.hu/files/tiny_mce/Magazin/GYSEV_magazin_201305_OK_SCR.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron.Győri vasúti üzletvezetőség,Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Győr-Sopron-Ebenfurti Vasútigazgatóság.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Győri vasúti palota.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút igazgatósági palota.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sopron, Mátyás király utca GySEV-palota, háttérben a Deák tér.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/40405.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Győri Vasút régi indóháza.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Sopron

Szobormozdony 324 1518
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.07.15.
A még régi menetrendben szereplő,Sopronból Szombathelyen át Szentgotthárdra közlekedő reggel 6:01-kor induló személyvonat mozdonya éppen a vonatra jár rá.A vonat most már Szilivel közlekedik.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2008.04.24.
Az új soproni állomás rendelkező tornyát 1978-ban adták át. Ma már innen történik többek között Fertőboz és Harka állomások távvezérlése is.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.08.12.
Sopron állomáson kiállított,324,1518-as gőzös.A gépet 1957.január 16.-án vásárolta meg a Gysev.Eredeti MÁV pályaszáma:324,087-es volt.A mozdonyt 1981.szeptember 2.-án selejtezték.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.08.13.
Betekintés az állomásra a Batsányi úti vasúti átjáró felől.Bal oldalon a Sopronkertes felőli vonalat,míg jobb oldalon,a Sopron-Déli felőli vonalat figyelhetjük meg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.05.
A Fertőboz felőli fedezőjelző,ami a Sopron rendező pályaudvari elágazást fedezi.Háttérben a Lőverek a Tv toronnyal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.10.
Különvonat érkezése Sopron állomásra
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2008.11.02.
Az 1944.december6.-i légitámadás során,Sopron állomáson hősi halált halt vasutas áldozatainak emlékére,1999-ben leleplezett emléktáblája,a Kőszegi úti pályafenntartási főnökségi épület falán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.18.
A Sopronkertes állomás felé menő pálya mellett a Batsányi úti vasúti átjárónál áll még ma is a GySEV 54.sz. sorompóőrhelye. Mint szolgálati hely már régen nem üzemel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.18.
A Sopron-Ebenfurth vasútvonal,Sopron-Sopronkertes állomásközében még áll a Gysev 56.-os sz.lakóőrháza,és egykori szolgálati épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.28.
Az őrház nagyon közel található az országhatárhoz.A rendszerváltás előtt az őrháznál a határőrség még egyszer átvizsgálta a tehervonatokat mielőtt azok Ausztria területére léptek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.28.
Nézet Sopronkertes felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.28.
Nagyon ritka manapság,hogy a lakóőrház mellett még áll a szolgálati épület is.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.28.
Az elbontott melléképület utca felőli falai még félig állnak. Lehet, hogy a mellette lévő régi kerékpártároló is így végzi.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.10.
2009.04.10.-én elbontottak egy vasúti melléképületet Sopron állomás ausztriai végébe, az Állomás utca mellett.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.10.
Minden évben,április közepén nyílik az aranyeső,Sopron állomás főbejárata fölött lévő étterem teraszán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.04.14.
Ritka vendég Sopron személy pályaudvaron,a MÁV V46-007-es,szöcske,vagy csöpi becenevű mozdonya áll a VI.számú vágányon.Háttérben a motorműhely vágányán a Gysev,Déli Vasúti eredetű segélykocsija áll,M44-es mozdonyok társaságában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.04.14.
Sopron állomás végponti oldalán lévő nemrég elbontott egykori mozdonyfelvigyázói épület helyén,hamarosan egy korszerű fedett kerékpártároló épül,a vasúti dolgozók részére.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.04.14.
Sopron állomás,Sopron-Déli pu. felőli bejárati jelzője.Bal oldalon a Sopronkertes állomás felőli vonalat figyelhetjük meg.A két vasútvonal a bejárati szakaszon egymás mellett párhuzamosan fut.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.04.22.
Ez is vasút,az is vasút!Az előtérben Sopron állomás Fertőboz felőli ismétlő jelzőjét,míg a háttérben,Sopron-Rendező pu.felvételi épületét figyelhetjük meg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.04.24.
Az A1-es werbelok egy derüs vasárnap délután pihen Sopron állomás IX. vágányán.
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.05.17.
A képen Sopron állomás,Sopronkertes felőli bejárati jelzőjét láthatjuk.A jelző a Frankenburg úti aluljáró közelében található.

Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.13.
Sopron állomás végponti oldalán,az I.sz vágány mellett található a Gysev VF.100-as villamos fűtőgépe.A fűtőgép eredetileg a MÁV V42.529-es,Ward Leonard rendszerű villamos mozdonya volt,amit 1987.08.04.-én minősítettek át villamos fűtőgéppé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.16.
A hajdani Soproni Villamos Vasútnak emléket állító,2000-ben leleplezett emléktábla a felvételi épület város felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.16.
A Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút teljes vonalának átadási évfordulójára állított,1979-ben leleplezett emléktáblája,a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.16.
Az állomás Harka felőli bejárati jelzője.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.07.06.
Sopron állomás,Fertőboz felőli bejárati jelzője.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.07.06.
Az állomás Sopron-Rendező pu. felőli bejárati jelzője. Megfigyelhető a rendező kihúzóvágányának végén lévő ütközőbak.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.07.06.
Nézet a motorműhely felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.11.26.
Az épület tervezőinek,és építőinek emléktáblája a főbejárat mellett,
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.02.23.
A csomagmegőrzők.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2010.04.03.
Széchenyi István halálának 150. évfordulójára emlékezve a GySEV ünnepi matricába öltöztette a 1047 505-1-es gépét. A képen Sopron állomás első vágányán áll a budapesti IC-vel, indulásra várva. A háttérben az állomás rendezőtornya látható.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.04.07.
A váróterem.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2010.05.29.
A Sopron-Fertőboz állomásközben áll az egykori 51-es vonalőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.07.03.
A motorgarázs és műhely épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.07.10.
Az állomás végponti oldalán áll egy tulajdonképpen II. osztályú HÉV szabvány szerint épült épület. Az épületegyüttesben ma irodák és szertárak működnek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.07.10.
Az állomás még meglévő fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.07.10.
Betekintés az állomásra a végponti oldalról.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.07.10.
Gépsor Sopronban.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.11.20.
Fotocellás aluljáró.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.02.19.
Érdekes ez az 1970-es évek divatját mutató színes mozaiküveg ablak az aluljáró várótermi lejáratánál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás villamos kapcsolókertje a felvételi épület kezdőpont felőli oldalánál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.05.06.
GySEV 2721 001-2 (Apróka) Sopronban.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2011.08.30.
Az utastájékoztató táblák.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2011.08.29.
Egy meglehetősen ritka pillanat Railjet kereszt Sopronban.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.14.
A váróterem új digitális utastájékoztatói.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2012.10.13.
A peronok is új digitális utastájékoztatókat kaptak.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2012.10.13.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.04.16.
Az állomás rendelkező tornyában lévő,Dominó 55 típusú biztosítóberendezés kezelőpultja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.08.26.
Egy 1944-es helyszínrajz.
Fotó: Horváth Árpád
Egy 2012-es helyszínrajz.
Fotó: Horváth Árpád
A felvételi épület óratorony mögötti eldugott szegletében található a megmentett soproni,89-es számú lejtméreti tábla.A tábla eredetileg a régi felvételi épület részét képezte.A régi épület bontása után került mai helyére.Bővebben:http://www.sopronitema.hu/varosi-hirek/382-lejtmereti-tablak-pusztuloban.html és http://sopronanno.hu/bejegyzes/a-regi-allomasepulet-bontasa

Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.24.
A Batsányi utcánál lévő 54. számú őrház rendbehozva.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2016.04.23.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.12.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.12.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.12.
Nyugat felé.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.12.
Bécsújhelyi járat.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.13.
A Sopron - Szombathely- Nagykanizsa vasútvonal megnyitásának 150 éves évfordulójára készített emléktábla.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2017.07.21.
Sopronkertes felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.01.14.


Képek a netről - Sopron

Sopron GYSEV állomás Ebenfurth felőli kijáratánál
http://img.index.hu/imgfrm/3/7/1/7/IMG_0001343717.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 30467
2016.09.16. 10:55.23
Menetrend 1850-ből.
Forrás: www.onb.ac.at

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29033
2014.12.06. 21:35.01
Sopron-Győr között közlekedő benzinmotoros sínautó:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8183

optimus
e-mail: optimustz.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29022
2014.12.03. 13:14.48
Ezekre a német állomásnevekre én is kiváncsi lennék,vajon az épületeken is lecserélték őket,vagy csak a menetrendekben szerepeltek.Különösen érdekes Nagycenk-Hidegség megálló ugyanis akkoriban Nagycenket elcsatolták,Hidegséget pedig nem.Nagyon jó volna látni akkor készült fotókat.Egyébként idén lesz az 1921.decemberi soproni népszavazás 93.évfordulója.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29020
2014.12.02. 19:50.06
A képen egy egy 1921-es osztrák térképrészlet látható. Trianontól az 1921.decemberi soproni népszavazásig ez volt a két ország közti államhatár Sopron térségében. Látható,hogy a Győr-soproni vonalat Pinnye és Fertőboz állomások közt,a Sopron-szombathelyi vonalat Nagycenk és Lövő állomások közt vágja ketté a határ.Ebből adódik,hogy az egyik osztrák határállomás Holling (Fertőboz) a másik pedig Großzinkendorf (Nagycenk) volt. Ezenkívül német neve volt még a győri vonalon Wolfs (Balf) és Großzinkendorf-Kleinandrä (Nagycenk-Hidegség) illetve a szombathelyi vonalon Kohlenhof-Wolfs (Kópháza-Balf) megállóhelyeknek is.Sajnos ez hazánkra nézve nem volt a legdicsőbb dolog,de mindenképpen a történelmünk része!

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28718
2014.09.15. 14:58.16
Fel kellene venni korábbi névnek hogy "Ödenburg Raaber Bahnhof" gy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.Egy rövidebb ideig Trianon után ez volt az állomás neve.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28685
2014.09.13. 19:23.29
Az egykori étterem,és resti rész átépítése 2014 szeptember.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28684
2014.09.13. 19:21.51
Az egykori étterem,és resti rész átépítése 2014 szeptember.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28683
2014.09.13. 19:20.08
Az egykori étterem,és resti rész átépítése 2014 szeptember.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28421
2014.07.24. 19:33.16
2014.július végi állapotok.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28420
2014.07.24. 19:31.10
2014.július végi állapotok.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28419
2014.07.24. 19:29.19
2014.július végi állapotok.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28285
2014.05.27. 12:46.34
A felvételi épület végponti szárnyának átépítése.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28284
2014.05.27. 12:44.57
A felvételi épület végponti szárnyának átépítése.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28156
2014.05.08. 09:55.21
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút és soproni palotája.A Soproni szemle 2000/2-es számában:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00207/pdf/

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28008
2014.03.29. 08:46.06
Remek régi képek:http://sopronanno.hu/archivum/kategoriak/cimkek/vasut

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27907
2014.02.20. 18:39.48
Ron Fisher képe 1966. máj. 16-án egy 52-es sor. gőzössel, és a korábbi felvételi épülettel.
http://www.flickr.com/photos/train-pix/5769173791/

Márk
e-mail: litvinovmark.kukac.windowslive.com
hozzászólás 27615
2014.01.13. 00:33.04
Sziasztok! Valakinek megvan-e soproni vasúti helyszínrajzot? Szeretnék gyűjtetni és őrizni céljából. Várom a választ.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26892
2013.07.25. 06:34.59
Igen,tudtuk!Egy 2009-es hozzászólásom Sopron Déli lapján:http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0016/p0016300.jpg

m62901
e-mail: m62901.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26890
2013.07.24. 20:38.13
Azt tudtátok,hogy a Batsányi utcai zöldség-gyümölcs üzlet valamikor a Déli Vasút őrháza volt?

marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 26656
2013.06.05. 18:53.52
QQriQ:
Igen, van, a nemzetközi pénztár az ÖBB rendszerébe van bekötve. Sopron osztrák belföldi állomás, osztrák jegykezelő készülék is van ott, kettő, abból legalább az egyik szokott működni. Tehát Bécsbe osztrák zónajegyet tudsz venni, a tarifa az arrafelé szokásos VOR-tarifa. A jegy árából kedvezményt is az osztrák Vorteils-kártyára kaphatsz.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25380
2012.11.24. 11:51.55
Itt forgatták 2001-ben a Kisváros című sorozat Anya és lánya I-II., illetve az Eladni vagy meghalni I. című epizódjainak egyes jeleneteit.

QQriQ
e-mail: asd.kukac.asd.hu
elfogadott hozzászólás 23819
2012.04.27. 23:26.12
Sopronban van-e ÖBB pénztár? Lehet-e osztrák belföldi jegyet venni, vagy magyar nezetközi jegyet kell váltani a határt átlépő vonatokra?

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22862
2012.01.19. 11:28.45
Remek!Még egy ritkasággal kevesebb!Pedig a 16.-os őrházat,még a Sopron-Németújhelyi vasút építette.Tervezője a neves Matthias Schönerer osztrák mérnök volt.Kubinszky professzor úr azt is,több más mára elpusztított épülettel együtt különösen megőrzendőnek minősítette.Már elég régóta lakatlan volt,több éve egy sokgyerekes család lakta.Később nem adták se ki,se el senkinek,jó magyar szokás szerint.Hadd pusztuljon hadd düledezzen,aztán mindenki áldását adja a bontásra!Gondolom a Gysev-el szerződött bontási vállalkozó rendezte el a sorsát pár óra alatt!

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22861
2012.01.18. 21:31.03
Kedves Gábor!
Mint illetékestől szeretném megkérdezni, hogy az ősszel lebontott Kópháza és Sopronkövesd megállóhelyek névtábláját, illetve neoncsöves feliratát sikerült-e megmenteni? Ha igen akkor biztos jó kezekbe került!

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22860
2012.01.18. 21:28.27
Kedves Balázs!
Sajnos a 16-os őrház már nem áll. Nem tudom mi történhetett vele, hiszen sokáig lakták is, de az ősszel egyszer csak eltűnt...

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22857
2012.01.18. 14:54.47
Azért még szerencsére a mai napig is áll,a ti szűkebb területeteken több olyan megmentésre érdemes épület aminek a sorsa még kérdéses,érdemes lenne ezek megmentése,felújítása.Ilyenek a teljesség igénye nélkül:Sopron-Sopronkertes között az 56.számú lakóőrház,és szolgálati épület.Sopron Déli pu.kettő váltókezelői tornya,Sopron Déli-Ágfalva között a 16,.os és 17.számú őrházak.Ferőszéplak-Fertőd mh.váróhelyiséggel bővített őrházépülete.Fertőújlak HÉV IV.osztályú típusépülete.Nagycenk vízház épület.
Munkátokhoz sok sikert,és egészséget,és nem utolsó sorban rengeteg tárgyi emléket kívánok!

Gábor
e-mail: gysev.muzeum.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22856
2012.01.18. 12:34.40
Kedves Balázs!
Ugyan mi csak 4 éve kezdtük a munkát, én magam viszont már kis korom óta követem a GySEV dolgait. Továbbá: a GySEV hivatásos üzemtörténeti szolgálata már 17 éve nem létezett, amikor mi felajánlottuk nekik, hogy újra összehozunk egy kiállítást és ápolni fogjuk ezt az örökséget. Igyekszünk mindent megtenni, de ahogy írtad, gazdasági szempontok vezetik a vasutat is. Mivel pedig az üzemtörténeti iroda hivatalosan már nem is létezik, ezért minden egyes forintnak örülünk, amit ránk költ a GySEV. És hiába sajnálom az összes lebontott épületet, ez ellen sajnos nem tudunk túl sokat tenni. Szakállas sorompók, megállóhelyek, váltóállító épületek és még sok minden más: Sajnos épületet nem könnyű megmenteni, főleg, ha gazdasági szempontokkal kell indokolni az épület megmentését, hiszen pénzt nem hoz egyik sem.
Amiről viszont sokan nem tudnak: nem csak épülettartozékokat, de alakjelzőket is sikerült megmentenünk, amiket valahol még fel kellene állítanunk.
Persze nem kötelez minket semmire ez az önkéntes munka, ha akarnánk, átadhatnánk másnak, vagy akár be is szüntethetnénk. De szerintem a "kihagyott" 17 év a tanúja annak, hogy talán más nem csinálná az üzemtörténeti dolgokat - szabadidejében. (Amit csinálunk: nyaggatjuk a Közlekedési Múzeumot a GySEV érdekében, futkozunk különféle mozdony- és kocsiadatok után, fotózunk, bekérünk különféle régi könyveket, utasításokat az iroda számára - amiket persze megőrzünk és kutathatóvá szeretnénk tenni -, megszervezzük régi állomástáblák és jelzők megmentését, megszervezünk kiállításokat és azokat ki is dolgozzuk, fotókat/negatívokat digitalizálunk, átköltöztettük az irodát az új helyére, leltározunk, cikksorozatot írunk a Vasutunkban, és persze -előzetes bejelentkezés alapján- látogatókat fogadunk a kiállításon. Amit még szeretnénk, de eddig nem volt időnk: tablók felújítása a palotában, bejárni az új vonalakat teljes hosszukban, ismeretterjesztő táblák felállítása érdekesebb épületeknél/állomásoknál/őrházaknál, szobormozdonyok festése.) Ja és persze szívesen fogadunk bárkit új tagként :)

Üdvözlettel:
Gábor

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22855
2012.01.18. 06:31.16
Tisztelt Gábor!Köszönöm szépen,hogy másfél év után reagáltál az 51.es őrházzal kapcsolatos észrevételemre,de sajnos az akkor megfogalmazott kritikám nagyon is jogos.Közel 30 éve kísérem figyelemmel a vasúti épített örökséget,különösen az egyedi és ritka épületeket.Nem tudom te mint önkéntes vasútvédő hány éve folytatod a tevékenységedet?Feltételezem,hogy nem olyan túl régen.Sajnos itt egy sajnálatos időszakot élünk,az elmúlt 10-15 évben rendre pusztítják ezen épített örökséget.Tényleg üzleti alapon működik a vasút is mint minden manapság!Ami felesleges az rombolni,pusztítani kell,még ha elődeink azt sokszor kemény munkával építették is fel.Azt pedig,hogy te és bármelyik önkéntes ezen épületek közül, egyet is megmentsen,olyan a mai világban biztos,hogy nincs.Csak marad a fotózás,és az egykori épületek alkatrészeinek,megmentése,kiállítása,ahogy te is írtad.De,ha tudsz nekem egyetlen bontásra ítélt épületet is mondani amit sikerült megmentenetek,kíváncsian várom,hogy megírd.

Gábor
e-mail: gysev.muzeum.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22854
2012.01.18. 00:45.37
Kedves Balázs!

Nem szeretem, ha vitatkoznom kell, de legyél szíves kritika előtt kicsit körbekérdezni, hogy mi a helyzet. A helyzet az 51-es számú őrházzal az volt, hogy viharos széllökések következtében ledőlt két fala az épületnek úgy, hogy a tető már - pont a ház sarkánál - nem volt alátámasztva. Mivel az őrház hónapokig így állt, ezért mi körülnéztünk, hogy mit lehet megmenteni belőle. Sok mindent nem találtunk, így sikerült önkéntes barátaimmal megmenteni - a GySEV Vasúttörténeti Kiállítás számára - az 51-es őrház tábláját és persze többen körbe is fotóztuk az épületet. A sorsa a falak ledőlése miatt meg volt pecsételve, balesetveszély miatt bontásra került.

Én azt hiszem, hogy mi önkéntesek mindent megtettünk, amit megtehettünk. Az, hogy a GySEV egy eleve elhagyatott és ráadásul még balesetveszélyes, ledőlt falu őrházat elbont, szerintem normális. (Sok bontással - mint civil - nem értettem egyet, de ezzel az egyel igen...)

Üdv:
Gábor
Egyetemista, önkéntes
Önkéntes Üzemtörténeti Iroda - GySEV

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22847
2012.01.16. 22:13.08
Vap vap két remek régi képén,a második világháborúban elpusztult utasforgalmi csarnok helyére,1953/54-ben épült,akkor új utasforgalmi épület látható a vágányok,és az utca felől.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22688
2011.12.25. 11:48.40
Az új állomásépület terveit Szántó Gyula, a GyESEV építésze készítette, az épületet 1977-ben adták át. A tervező építész neve helyesen:Szánthó Gyula.Azonkívül a vasúttársaság nevében egy e betűvel kevesebb van!

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22687
2011.12.25. 11:42.04
Itt is helytelenül 1977 szerepel a párhuzamos vágány megszüntetésének időpontjaként.A helyes évszám 1953.

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18069
2010.07.09. 14:32.05
Az őrház az elkerülőút és a Balf felé lévő kiskertek közötti területen állt,a kiskertekbe vezető út vasúti aluljárója mellett.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18068
2010.07.09. 14:14.29
balazs177: le tudnád írni pontosabban, hol volt ez az őrház?

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18067
2010.07.09. 13:49.14
A Sopron-Fertőboz állomások között lévő 51.sz lakóőrházat,a "műemlékvédelméről oly híres"Gysev Zrt.a napokban elbontotta.Ezzel elpusztítva a 8.sz vasútvonal egyik utolsó szabványőrházát is.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 17941
2010.07.03. 07:21.04
Egy kis történelem a linken:http://sopszem.sopron.hu/sopszem//1965-XIX-1.pdf

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15043
2009.12.28. 14:51.46
Raucher Miksa építésznek,a Gysev igazgatósági palota tervezőjének életrajza olvasható a linken. http://www.szombathely.hu/hu/1+visitsavaria/39+szombathely+nevezetes+polgarai/65+rauscher+miksa

Söveg Ildikó
e-mail: isoveg.kukac.gysev.hu
elfogadott hozzászólás 12114
2009.06.21. 19:16.56
Kedves Vasútbarátok!

A honlap (amit mostanában sokat használok munkám során, ezért köszönettel tartozom a szerkesztőknek) adta lehetőséggel élve, ezúton szeretném az olvasók segítségét kérni.
A Nyugat-magyarországi Egyetem Vadgazdálkodási Intézetének munkatársaival közösen megkezdtük Magyarország vasúti vad- és haszonállat elütéseinek feldolgozását.
A hatalmas számú, száraz adatokból (ezek persze nagyon fontosak) bőven áll rendelkezésre, melyből lassan már körvonalazódik a legveszélyeztetettebb vonalszakaszok listája, de nagyon hasznos lehet egy-egy történet, fénykép is a kutatók számára.

Ezért kérek mindenkit, hogy ha ideje engedi írja meg tapasztalatait, és az esetleges fotóknak is hasznát venném.

Köszönettel:
Söveg Ildikó
környezetbiztonsági főelőadó
GYSEV Zrt.
isoveg@gysev.hu

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10266
2009.02.28. 18:11.46
A Sopron-Ebenfurth vasútvonal,Sopron-Sopronkertes állomásközében még áll a Gysev 56.-os sz.lakóőrháza,és egykori szolgálati épülete.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10132
2009.02.19. 20:02.16
Az állomás végponti oldalán található motorgarázs és mozdonyszerelde épülete.Érdekesség,hogy az épületet 1946.augusztus 21.-én építették újjá a háború után,ezzel Sopron város első újjáépített épülete volt.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10089
2009.02.18. 15:54.00
Sopron állomás peronok felőli képe.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10088
2009.02.18. 15:47.59
Az állomás Sopron-déli felőli bejárati jelzője,a háttérben a Batsányi úti átjáró a hajdani 54.-es sorompóőrhellyel.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10086
2009.02.18. 15:34.24
Szintén a Sopron-Sopronkertes állomásközben található a Frankenburg úti aluljáró.Az ebenfurti vonal hídja 1987-ben épült,egy évvel korábban mint a Sopron-Sopron déli között lévő híd.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10084
2009.02.18. 15:12.04
A Fertőboz-Sopron állomásközben lévő,győri úti vasúti híd helyén eredetileg egy rácsos szerkezetű acélhíd állt.A hidat a háború utolsó napjaiban felrobbantották.A híd végleges helyreállítása 1949-ben történt,addig ideiglenes provizóriumon történt a forgalom lebonyolítása.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10082
2009.02.18. 14:08.02
A kőszegi úti útátjárónál lévő soproni pályafenntartási főnökség épülete.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10081
2009.02.18. 14:03.58
A képen Sopron állomás,Harka és Sopron-Rendező felőli bejárati jelzőit láthatjuk.A középső ütközőbakban végződő vágány,Sopron-Rendező kíhúzóvágánya.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10080
2009.02.18. 13:57.18
Az állomás kezdőponti oldalán lévő egykori mozdonyfűtőházat ma kocsiműhelyként használják.Jobboldalt,a gőzmozdonyok vízellátását,egykor biztosító vízház látható.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10065
2009.02.17. 20:44.18
Ez az őrház úgyanaz amiről már énis raktam be képet. Jelenleg magántulajdonban van.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10049
2009.02.17. 18:51.51
A vasútvonal,Fertőboz-Sopron állomásközében,még ma is áll az 51.-es számú szabványos őrház.Valaha a szőlőkbe vezető út sorompóit kezelte az itt szolgálatot teljesítő pályaőr.Kb egy évtizede egy egyszerű aluljárót építettek az útátjáró helyett.Az őrházban a szolgálatot ekkor szüntették meg.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10030
2009.02.17. 17:27.07
Sopronból - Sopron-rendezőbe tartó EB-s reklám mozdony.
Valamikor a nyáron.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10029
2009.02.17. 17:13.42
A holland EB-s reklám Taurus a mozdonysorfalban.
2008.09.28.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10026
2009.02.17. 17:01.50
Itt pedig a másik kép.
Amúgy nem ez az egyetlen őrház a két állomás között. Ettől az őrháztól Balf fele van mégegy őrház (hasonló ahhoz amiről Sopron állomás leírásában is megemlítenek), de eddig csak vonatból láttam így képpel nem tudok szolgálni. A jobb idő beköszöntével valószínüleg felkeresem gyalog és akkor képekkel is tudok szolgálni majd.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10025
2009.02.17. 16:56.38
Mivel látom, hogy a szerkesztő úrak érdeklődnek a Sopron és Balf között található őráhz útán (nem fogadták ezl a hozzászólást) ezért rakok be még két képet róla.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 9116
2009.01.11. 15:25.13
Az állomáshoz tartozó vasútvonalak átadási ideje:Győr-Sopron 1876 január 3. Sopron-Lajtaújfalu-(Ebenfurth) 1879 október 28. Sopron-Sopron déli összekötővágány 1876 január 3. (Sopron)-Vulkapordány-Pozsony ligetfalu 1897 december 18. Sopron-Köszeg 1908 november 5. Sopron rendező pályaudvart 1976 április 6.-án adták át.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9082
2009.01.10. 19:43.41
Tehervonat halad el a régi őrház mellett, a bécsi kijáratnál.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8080
2008.11.28. 18:07.46
A Gysev palota ünnepi fényei 5.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8078
2008.11.28. 18:01.08
A Gysev palota ünnepi fényei 3.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8075
2008.11.28. 17:54.15
Az ünnepi díszbe öltöztetett Gysev palota.Háttérben Sopron állomás látható.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8042
2008.11.27. 16:05.51
IC várja az indulását még a nyáron.

tau280
e-mail: k.r.norbi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7928
2008.11.17. 14:03.39
A gőzös:

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7906
2008.11.15. 17:53.54
Az őrház és az aluljáró a másik oldalról.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7905
2008.11.15. 17:51.18
Sopron és Balf között a 8-as vonalon található egy régi őrház, mellete egy aluljáró.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7798
2008.11.05. 19:25.29
Esti fények 6.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7797
2008.11.05. 19:23.02
Esti fények 5.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7794
2008.11.05. 19:18.05
Esti fények 2.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7793
2008.11.05. 19:16.33
Esti fények 1.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7737
2008.11.02. 09:31.03
Regioexpress érkezik Bécsből az V. vágányra.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7131
2008.10.10. 14:22.56
A Fertőboz felőli fedezőjelző,ami a Sopron rendező pályaudvari elágazást fedezi.Háttérben a Lőverek a Tv toronnyal.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7043
2008.10.07. 17:37.27
A kép hátterében,Sopron állomás látható.A kép baloldalán,a Raucher Miksa által tervezett Gysev palota épülete figyelhető meg.Az épületben,ma a Gysev Zrt.Vezérigazgatósága működik.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7001
2008.10.05. 17:34.44
A Batsányi utcai vasúti átjáró.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6999
2008.10.05. 17:28.43
A rendelkező torony épülete,a Felsőbüki Nagy Pál utca felől.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6997
2008.10.05. 17:24.18
Sopron állomás,a Lővér kőrútról fotózva.(panorámakép)

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6994
2008.10.05. 17:17.06
Sopron állomás,a Lőverekből a Panoráma útról fotózva.(panorámakép)

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6968
2008.10.04. 17:50.28
Kék Villám ma Sopronban:

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6948
2008.10.04. 10:50.12
A kőszegi úti átjáró a másik irányból.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6947
2008.10.04. 10:45.19
A kőszegi úti vasúti átjáró.Három vasútvonal keresztezi.(Fertőboz,Sopron Rendező,Harka)A hatalmas forgalma miatt két éven belül közúti aluljáró épül az átjáró helyett.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6946
2008.10.04. 10:37.55
Sopron állomás látképe a kőszegi úti átjáró felől.

tau280
e-mail: k.r.norbi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 6699
2008.09.25. 19:54.58
Sziasztok!

Egy régebbi kép a kiállított gőzmozdonyról:

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6666
2008.09.24. 21:05.34
Éjszakai pillanatok 6.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6637
2008.09.24. 14:12.49
Indul a 9955-ös Eurégió vonat Bécsújhelyre.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6635
2008.09.24. 14:03.50
Az épület ú.n.óratornya.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6634
2008.09.24. 14:01.20
Az állomáshoz vezető Mátyás Király utca,2008.09.24.-én

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 6129
2008.08.25. 22:06.46
Naplemente a Fertőboz felőli bejárati jelzőnél.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4734
2008.06.16. 11:29.11
Ma voltam kint és levideóztam/fotóztam az M41-est útoljára a Kőszegi úton. Jó élmény volt :)

conglomo
e-mail: toyeca.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4693
2008.06.13. 12:55.19
sajna nem tudtam ide írni. egy hét múlva úgy látszik befejeződik ez a korszak, de szerintem még az ősszel visszalátogatnak egy darabig. amúgy az msn-em ugyanez a cím, csak freemailen.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4266
2008.05.18. 21:55.31
Nem. Az is lehet hogy szerelvény jön. Elég gyakron követik el azt a hibát hogy üressen mennek a mozdonyok. Amugy MSN cimed nincs?, mert ott jobban ki tudnánk tárgyalni a témát :)

conglomo
e-mail: toyeca.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4256
2008.05.16. 20:36.41
gery: azt nem tudod véletlenül, melyik vonattal jön idefele a csörgő? este fél 11-kor, vagy hajnali 4-kor?

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4206
2008.05.11. 22:50.17
Sztem nemsokára villamosítani fogják. 1 éven belül szerintem már V43-asok fognak cikázni arrafelé is.(ez csak az én tippem!) Amugy tervezem hogy egyszer jó korán kelek, aztán elkapom a Keleti-rendezőnél.

conglomo
e-mail: toyeca.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4205
2008.05.11. 21:37.36
Gery: köszi az infót! a V43-asokra már ráfér a ráncfelvarrás.. amúgy viszonylag gyakran ingázok a 15-ös vonalon, ezentúl meg megpróbálom áttenni reggel hatra a lefelé indulást:D
a téli menetrend még júni 22-ig tart. ahogy nézem, utána 20 perccel korábban fog indulni, így lesz idő egy gépcserére szombathelyen. de aztán ősszel talán még visszatérnek. addig van esély ezeket látni, amíg nem villamosítják a szentgotthárdit. szerinted kb. mire ér le oda a drót?
ja, amúgy már voltam kinn egyszer:) már az aluljáróban sejtettem, mi fog rám várni. tök jó érzés volt, kicsit visszautazni 10 évet... pláne h. mindenki úgy viselkedett, mintha a látvány mindennapos volna. fel is töltök egy képet, melyet még a lépcső alján készítettem

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4202
2008.05.11. 15:25.16
Most tudtam meg egyik vasútas ismerősömtől, hogy minden nap reggel 6-kor M41-es huzza a szentgothárdi vonatot. Szóval bármikor kinézhetsz, de siesél, mert juniusban már lehet hogy nem így lesz.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4193
2008.05.10. 10:39.58
Nem tudom menyi az esélye, mivel én is most láttam elöször. Mávos halberstadti kocsi gyakran jön... Visszatérve a szétbontott V43-asra: sopron oldalán olvastam h felújították és már végeztek vele. Nem régi a hír és az én képem se régi szóval elég gyorsan összerakták:) Száma is megegyezik szóval bizti hogy ezt láttam. Sopron honlapján találod a cikket az aktuális híreknél. Amugy ez a 2. felújított V43-as.

conglomo
e-mail: toyeca.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4182
2008.05.08. 21:10.52
ma is volt egy szokatlan látvány: fél ötkor szombathelyre 4 zöld+4 mávos halberstadti kocsi. onnan vissza fél hétkor 4 halberstadti+3 régi típusú.. ennyien csak nem utaztak rajt:D
amúgy holnap mekkora az esélye, hogy a reggeli 6órás személy elején egy csörgőt látok ismét? mindenképp megörökíteném, megérne egy hajnali kelést!

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4160
2008.05.07. 15:53.27
Barátomé a dicséret mivel ő ment reggel vonattal aznap és akkor fotózta ezt. Mávos V43-asra gondolsz szerintem és igen én is szoktam olyat látni. De még nagy érdekesség az EB Taurus is és a Mozart Taurus is. Volt szerencsém látni itt, de fotózni nem tudtam. Amugy még egy érdekesség. A Gysev fütőház mögött egy szétbontott V43-as van, talán felújítják. Itt egy kép róla.

conglomo
e-mail: toyeca.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4159
2008.05.07. 15:02.22
geri: ez a kép megérdemelt egy regisztrációt! hogyan bukkantál rá? egyébként más furcsaságok is vannak, pl. a fél ötös szombathelyi (itt fél hatkor van) mávos villanymozdonnyal jön. de ilyen csörgőt utoljára még a "pécsi gyors" korszakban láttam, együtt a púposokkal -annak pedig már vagy 10 éve sajnos, alig emlékszem rá. de ez a 6 órai gyors is ilyen "szokásos" látvány reggelente, vagy csak kivételes alkalom volt? mert ha minden reggel lehetne ilyet látni, azt hiszem, holnap útra is kelek!:)

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4135
2008.05.05. 18:51.53
M41 Sopronba! Ritkaság! (ma készült reggel 6-kor)

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3732
2008.04.12. 22:38.18
A GySEV 325-ös Szilije Sopronban.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3413
2008.03.26. 07:24.40
Felülről a 25-ik képen nem a 326-os számú GySEV Szili látható, hanem a megszüntetett Ágfalva megállóhely. Ezért a hibáért elnézést kérek!

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3411
2008.03.25. 22:18.46
Ahogy Petrás Bence ÖBB- Taurus képén is látszik, külföldön a mozdonyok, vonatok oldalán hirdetnek. Ennek bevétele biztosan a vasúttársaságé. Szerintem a MÁV Startnál is sikeres lenne ez, és nekünk is van Taurusunk:)

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3410
2008.03.25. 17:28.06
A GySEV FW 100-as kiállítva az állomásépülettől jobbra az 1B vágány végénél.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3409
2008.03.25. 17:25.25
Az 5. 6. 7-ik vágányhoz vezető aluljátó.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3408
2008.03.25. 17:23.08
A 2. 3-ik vágányhoz vezető aluljáró.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3407
2008.03.25. 17:20.27
Emléktábla az állomásépülettől balra az 1A vágánynál.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3406
2008.03.25. 17:18.09
GySEV színű tábla.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3405
2008.03.25. 17:16.09
Tábla.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3404
2008.03.25. 17:13.47
A kiállított gőzös eleje.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3395
2008.03.25. 16:49.02
Az osztrák EB Taurus Sopronban.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3391
2008.03.25. 16:41.31
A fűtőház.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3390
2008.03.25. 16:39.24
Betekintés az álloomásra a Batsányi utcai útátjáróból.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3388
2008.03.25. 16:37.11
A Batsányi utcai útátjárónál lévő elágazás. A jobboldali vágányok Ebenfurth, a baloldali vágányok Bécsújhely felén vezetnek. (A bécsújhelyi vonalon található a sajnos már megszüntetett Déli-pu. és a sajnos már szintén megszüntetett Ágfalva megállóhely.)
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3387
2008.03.25. 16:27.43
Bakterház a Batsányi utcai útátjárónál.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3386
2008.03.25. 16:25.39
ÖBB személyvonat a Batsányi utcai útátjárónál.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3385
2008.03.25. 16:23.10
ÖBB Regioexpressz a Batsányi utcai útátjárónál.
2008. 03. 23.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3088
2008.02.28. 09:05.12
Nagyon szeretem ezt az állomást!!!

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3082
2008.02.27. 16:41.10
Emléktábla a soproni villamosról, az állomás utca felőli részén a főbejárat mellett.
2007.09.08.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3081
2008.02.27. 16:31.40
Az állomás utca felőli része az óratoronnyal.
2007. 09. 08.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2775
2008.02.12. 13:41.25
Csináltam egy képet az első vágányról.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2621
2008.02.04. 19:04.44
2007

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 2536
2008.01.28. 13:02.56
A soproni Déli pu-ról (a Sopron-Szombathely vonalon)a GySEV igazgatóságon (Sopron Mátyás király u.) van régi fénykép, érdemes lenne elkérni tőlük és feltenni. Egyébként a szombathelyi vonatok a Déliből indultak,a GySEV állomást régen nem érintették, hanem mögötte mentek el, majd később bementek a GySEV-re, aztán 1995 és 2000 között bezárták a Déli pu-t

Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
elfogadott hozzászólás 1969
2007.12.17. 14:49.42
ÖBB 1014 003 répásvonattal Sopron Rendező pu.-n. (Ide töltöttem, mert nem találtam a Rendezőről külön említést.)

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1943
2007.12.16. 11:22.05
Péntektől megszünik Határellenőrzés.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1338
2007.09.22. 14:12.12
Kis kiegészités: 1977 ben nem lebonották, hanem a régit felrobbantották, amit már várt az új amit itt láthatunk.
A robbanás pedig egy gőzmozdony sipjára következett be...olvastam valahol...
Amugy gumi, egyáltalán nem sértesz meg szerintem semmit, nagyon jó kis állomás ez , és van hangulata :))

gumibaba
e-mail: gumibaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 827
2007.06.22. 16:39.34
Bocsásson meg mindenki akit sértek vele, de a soproni állomás szívem csücske, hisz itt szerettem bele a vasútba, és, itt születtem én Sopronba

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Sopronkövesd

Sopron-Déli

Soroksár felső

Sorkifalud

Soroksár