Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Győr (1, 10, 11)
Győr GySEV
Ikrény
Rábapatona
Enese
Kóny
Bágyogszovát
Dör
Csorna (14, 16)
Farád
Rábatamási
Szárföld
Veszkény
Kapuvár (450a, 450b)
Vitnyéd-Csermajor
Fertőendréd
Petőháza
Fertőszentmiklós (9, 919)
Hegykő
Pinnye
Nagycenk-Hidegség
Fertőboz (408)
Balffürdő
Sopron (15, 504, 508)
— országhatár —
Sopronkertes
Darufalva
Vulkapordány (503)
Szárazvám
Lajtaújfalu
Ebenfurth




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Farád

megállóhely (GySEV) (GySEV)
8 Győr-Sopron-Ebenfurth

2012.05.26.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.59601° E17.196109° | N47° 35' 45.63" E17° 11' 45.99"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Korábban rakodó-megálló hely volt. A sorompó is csapórudas-vonóvezetékes rendszerű, és két végén alakbejárati jelzőkkel, ennek nyoma az útátjáró alól kijövő vonóvezeték-maradvány. Valószínűleg a kitérők elbontása és a fénysorompó felszerelése, vele együtt a szolgálat megszűnése egy időben történhetett.

A képen is látható, mai felvételi épületet 1939. augusztus 30-án kezdték el építeni.


Szelvénykő 348
Megnyitás dátuma 1876.08.06.




Képtár - Farád


Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.03.
Sopron felől
Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.03.
Vonóvezeték akna. Maradványok a letűnt korból: amikor Farád állomás volt, az alak bejárati jelzőt ezen az aknán keresztül haladó vonóvezetékkel állították
Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.03.

Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.03.

Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.08.
A mellékhelység épülete
Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.08.

Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.08.

Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.08.
A váró. A pad mögött egy befalazott ajtó helye. Ez az ajtó vezetett régen az egykori váróterembe.
Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.11.08.

Fotó: Dávid István
Dátum: 2005.12.31.
A megállóhely épülete Csorna állomás felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Nézet szemből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhely épülete Rábatamási állomás felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhely névtáblája,és 22.-es őrházi számtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Az épületegyüttes távolabbról nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Nyitott várórész.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A váróhelyiség.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Az egykori szolgálati helyiség szigorú felirata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Nézet Csorna állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
Nézet Rábatamási állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhelyen még áll a Győr-Sopron vasútvonalra jellemző szép mellékhelyiségi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhelynél lévő vasúti átjáró Farád település felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhelynél lévő vasúti átjáró Jobaháza település felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.
A megállóhelynél lévő szelvénykő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.23.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.05.26.


Képek a netről - Farád

A volt rakodóvágány jobbra ágazott ki, a helye ma is pontosan kivehető. Villamosítva is volt. Jelentőséget a répaszezonban kapott. 1995 körül szedték fel.
http://marvell.index.hu/imgfrm/0/3/0/8/IMG_0000250308.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 17403
2010.05.21. 21:59.15
Van sorompó.

Lmarec
e-mail: lmarec.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17118
2010.05.03. 10:11.38
azt tudom, hogy a jobaházaiak sorompót akarnak a megállóhely melletti átjáróba, mivel sok baleset történt itt.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 3275
2008.03.17. 08:40.34
Farádon és Bágyogszovátron is a második vágány vakvágány volt, legalábis 1995-ben, aztán mind a két helyen felszedték azokat.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3269
2008.03.15. 07:59.46
Amikor 2006 nyarán itt jártam, elég sok felszálló volt kb úgy 10-15 fő..közel van a faluhoz a megálló.

Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 1353
2007.09.27. 18:13.41
Inkább a megszüntetés vár rá, alig van utas. Igaz 1-2 fővel több van itt mint Bágyogszovátnál, de így is minimális.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1334
2007.09.22. 13:56.17
Pedig nagy a forgalma a GYSEV nek...idővel lehet újra állomássá épitik át Farádot is,meg Bágyogszovátot is...
Xűbb, mint az, hogy az egész vonalat 2vágányúsítják...

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 394
2007.02.18. 12:03.08
Régen 2 vágánya volt, csak a 2-at
felszedték.úgyanúgy, mint Bágyogszováton.a 70-es években nagy forgalma volt.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 389
2007.02.17. 19:49.56
Köszönöm a segítség választ, ezek nekem új infók voltak!

Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 383
2007.02.17. 14:27.53
2006.10.05 GYSEV PR. vonata reggel Farád mh.-nál.

Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 382
2007.02.17. 14:18.30
Régen ez megálló rakodóhely volt. A rakodóvágányhoz jött le a két majorból a keskenynyomközű lóvasút. Próbáltam képet keresni abból az időből de sehol semmi sajnos, egyenlőre!

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 381
2007.02.17. 13:41.09
Véleményem szerint ez a megálló régen állomás lehetett. Kár hogy a GySEV es megállókról állomásokról ilyen kevés kép van, pedig jó lenne ha sok kép lenne.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Facsád

Fácánkert

Farmos

Fazekaszsaluzsány

Felsőboldogfalva