|
Az állomás 1879.október 28.-án a megépülő Gysev,Sopron-Lajtaújfalu-Ebenfurth vonalának csatlakozó állomásává vált.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.12.23.
|
|
Ebenfurth állomást a Déli Vasút,Wien Südbahnhof–Wiener-Neustadt(Bécsújhely)–Gloggnitz vonalának középállomásaként építették.Az állomás II.osztályú típusépülete,kissé átalakítva ma is áll.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.12.23.
|
|
A Pottendorf-Landegg-i és lajtaújfalui oldali kijárati jelzők. A háttérben a vasutat átívelő közúti felüljáró látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Érdekessége az állomásnak,hogy Ausztriában egyedülálló módon az állomási vágányok villamos felsővezetékeire kétféle feszültség kapcsolható. 15000 V 16 egész 2/3-ad Hz-es osztrák rendszer és 25000 V 50 Hz-es magyar rendszer. Attól függően, hogy a GySEV, vagy az ÖBB vonal felől, vagy felé történik a vonat vágányútjának beállítása. Ezzel az állomásra bejárhatnak az egy áramnemű magyar villamos mozdonyok is. (pl.: V43)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
A Déli Vasút által emelt deszkaborítású áruforgalmi raktárépület utcafront felőli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az állomás felvételi épületének utcafront felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Kilátás az állomás Pottendorf-Landegg-i és lajtaújfalui oldalára. A háttérben a vasutat keresztező felüljáró látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Kilátás az állomás Obereggendorf-i oldalára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
ÖBB Taurus vontatta tehervonat halad a közúti felüljáró alatt Pottendorf-Landegg állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
A GySEV egyik 5047-es motorkocsija halad a Lajtaújfalu-Ebenfurth közötti szakaszon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
A kép bal oldalán az állomásról kivezető Pottendorf-Landegg-i (Wien) vonalra vezető pályát láthatjuk, míg jobb oldalon a Lajtaújfalu (Sopron)felé menő vonal látható. Utóbbinál jól kivehetőek a GySEV világoszöld felsővezeték tartó oszlopai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az állomás Lajtaújfalu felőli bejárati szakasza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Egy öreg 2143-as pihen a felvételi épület előtt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Érdekesség, hogy itt még a Déli Vasút a raktárépületet a felvételi épület mellé építette, nem úgy mint egyes magyarországi vonalain, ahol a raktárépület a felvételi épülettel szemközt épült.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az állomás egyik ÖBB szabványú névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
A közúti felüljáró alatt.Bal oldalon megfigyelhető az I.számú állítóközpont épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az ÖBB reklámja a felvételi épület homlokzatán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az állomás Lajtaújfalu felőli bejárati szakasza.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
A váróterem.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.14.
|
|
Az elágazás az állomás kezdőponti oldalán lévő közúti felüljáróról nézve. A bal oldali pálya a Pottendorf-Landegg állomás felé menő fővonalra vezet, a jobb oldali pedig Lajtaújfalura.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.10.12.
|
|
Letekintés az állomásra a kezdőponti oldalon lévő közúti felüljáróról.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.10.12.
|
|
Gysev Abmot Ebenfurth 1977. Fotó: Lovas Gyula Forrás:http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=40873636&t=9116135
Fotó: Kővári Balázs
|
|
A 410.610 gőzmozdony 1954. június 16-án Ebenfurth állomáson. Megfigyelhető a Déli Vasúti típusépület eredeti ablaktáblája. Forrás: Dr. Kubinszky Mihály: Dampf in der Puszta
Fotó: Kővári Balázs
|
|
Az állomáson lévő egyik szelvénytábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A hajszál pontosan járó központi órák egyike.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A váróteremben lévő jegykiadó automata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A váróteremben kifüggesztett menetrendi,és információs anyag.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A váróteremben lévő vandálbiztos padok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A felvételi épületen lévő szélfogók.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
A felvételi épület település felőli bejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
Az állomás előtt lévő fedett kerékpártároló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.08.25.
|
|
Az állomás obereggendorf-i oldalán lévő 2-es számú állítóközpont épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
A pottendorf-landegg-i és lajtaújfalui oldalon álló 1-es számú állítóközpont épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Betekintés az állomásra Obereggendorf felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Az állomás felvételi épülete Obereggendorf felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Ebenfurth állomásról jövő egyvágányú pálya becsatlakozása az állomás mögött lévő kétvágányú Wien-Wiener Neustadt vonalba,a Pottendorf-Landegg-i oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
A két,és egyvágányú vonalak találkozásánál lévő szelvénykő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Ebenfurth állomásról jövő egyvágányú pálya becsatlakozása az állomás mögött lévő kétvágányú Wien-Wiener Neustadt vonalba.Nézet Pottendorf-Landegg állomás felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Az állomás felvételi épületének utcafront felőli oldala Obereggendorf felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Pottendorf-Landegg és Ebenfurth állomások között lévő közúti felüljáró.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Az elágazásnál lévő felsővezeték szakaszolók.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.10.14.
|
|
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.03.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31568
2018.05.24 23:02.08
|
A wittmanndorfi vonal helye bizony szinte teljesen követhető ma is: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=1811066.2801073103%2C6079859.142568643%2C1824079.6841728615%2C6090331.015443712
Ha némi segítség kell: https://www.johannes-strommer.com/eisenbahn-im-maßstab-1-1/karten-von-eingestellten-bahnstrecken/
|
|
optimus
e-mail: optimustz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29289
2015.03.04 14:10.02
|
Rendben!Ha találok még ilyet majd jelzem.Köszönöm.
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29288
2015.03.04 13:45.36
|
Áthelyeztük
|
|
optimus
e-mail: optimustz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29284
2015.03.04 08:31.49
|
Tisztelt szerkesztők!Ezen az oldalon a képek között található két régi kép ami áthelyezendő lenne a régi képek közé.
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27933
2014.02.24 19:11.52
|
Irányát tekintve igen,bár a két vonal nem egy kézben volt.Kétségtelenül egy sokkal természetesebb összeköttetés volt Sopron és Bécs,illetve St.Pölten között.A mai Sopron-Bécs közötti közlekedés nagy gondja,hogy Ebenfurth állomáson törik a vonatok iránya ez különösen a nem kevés számú tehervonat közlekedésénél okoz gondot,hiszen a vonatok gépét körül kell járatni.Évekkel ezelőtt szóba került egy deltavágány megépítésének gondolata,ezáltal Lajtaújfalu és Pottendorf-Landegg között gyakorlatilag irányváltás nélkül közlekedhetnének a vonatok.De ez a terv eddig sajnos nem valósult meg.
|
|
Tornádó
e-mail: kissgab67.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27931
2014.02.24 15:33.13
|
Ez gyakorlatilag a GySEV vonal csontnélküli folytatása volt!
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27930
2014.02.24 08:58.30
|
A régi térképrészleten remekül látszik az egykori Ebenfurth–Wittmannsdorf vasútvonal.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27928
2014.02.23 19:42.38
|
A wittmannsdorfi vonal az állomás végponti oldalánál(obreggendorfi oldal)ágazott ki,majd északi irányba folytatódott tovább.Többször próbáltam valami fellelhető nyomát lefotózni,de sajnos annak nyomait teljesen eltüntették!
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27923
2014.02.23 18:54.55
|
Az 1945 áprilisig létezett közvetlen Ebenfurth–Wittmannsdorf vasútvonal története német nyelven:http://de.wikipedia.org/wiki/Lokalbahn_Ebenfurth%E2%80%93Wittmannsdorf
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27898
2014.02.20 16:31.57
|
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
|
|
|
elefant
e-mail: elefant0120.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25939
2013.02.21 13:37.14
|
1986-os képek az állomásról:http://stellwerke.blogspot.hu/2012/10/mechanisch-elektromechanisch-vgs80.html
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19522
2010.11.28 11:44.42
|
Közel eredeti formájában fennmaradt Déli Vasúti típusépület Obereggendorf állomáson.Az Osztrák vonalakra jellemző kőborítással.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19521
2010.11.28 11:42.18
|
Közel eredeti formájában fennmaradt Déli Vasúti típusépület Pottendorf-Landegg állomáson.Az Osztrák vonalakra jellemző kőborítással.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19520
2010.11.28 11:38.14
|
Bár nem tartozik a vasútállomások.hu területéhez,mégis említést érdemel,hogy Ebenfurth állomás két szomszédos állomásán,Pottendorf-Landegg,és Obereggendorf állomásokon közel eredeti formájában maradt fenn két Déli Vasúti típusépület.
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 10583
2009.03.17 14:33.45
|
Köszi Lennon!Egy kép a váróteremről!
|
|
|
Lennon15
e-mail: beatlesfan15.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10580
2009.03.17 14:11.20
|
Szia Central!
Az állomásépületen belül nem csináltál képeket? Érdekelne pl a pénztárablakról kép. Amúgy nagyon jók a képeid.
|
|