Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


503 Pándorfalu-Nezsider-Sérc-Kismarton-Vulkapordány

Pándorfalu (1, 601)
Parndorf Ort (1)
Nezsider (9)
Nyulas
Sásony
Fertőszéleskút
Feketeváros
Fertőfehéregyháza
Fertőmajor-Oka
Sérc megálló
Sérc (505)
Eisenstadt Schule
Kismarton
Vulkapordány megálló
Vulkapordány

8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Győr (1, 10, 11)
Győr GySEV
Ikrény
Rábapatona
Enese
Kóny
Bágyogszovát
Dör
Csorna (14, 16)
Farád
Rábatamási
Szárföld
Veszkény
Kapuvár (450a, 450b)
Vitnyéd-Csermajor
Fertőendréd
Petőháza
Fertőszentmiklós (9, 919)
Hegykő
Pinnye
Nagycenk-Hidegség
Fertőboz (408)
Balffürdő
Sopron (15, 504, 508)
— országhatár —
Sopronkertes
Darufalva
Vulkapordány
Szárazvám
Lajtaújfalu
Ebenfurth




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Vulkapordány
(Wulkaprodersdorf, Wolkenprodersdorf)*

állomás A (Ausztria)
503 Pándorfalu-Nezsider-Sérc-Kismarton-Vulkapordány
8 Győr-Sopron-Ebenfurth
 

A felvételi épület a IV. vágány peronjáról nézve.
2018.08.13.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.789043° E16.490618° | N47° 47' 20.55" E16° 29' 26.22"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Wulkaprodersdorf az állomás osztrák neve
- Wolkenprodersdorf egy 1922-es menetrendben így szerepel

Mozdonyszobor 377.942 Az állomás Szárazvám felé eső végén, egy szép gondozott kis parkban található az egykori Petőházi cukorgyár I. sz. tolatómozdonya. A mozdonyt 1895-ben gyártották Budapesten. Eredetileg a MÁV XII. osztályú 5429, 1911-től 377,247 pályaszámú mozdonya volt. A mozdony az 1977-es selejtezését, és külső felújítását követően fiktív pályaszámmal állították ki Vulkapordányban.
Szelvénykő 98.8 Győr-Sopron-Ebenfurth vonal
Szelvénykő 0 Az egykori (Sopron)-Vulkapordány-pozsonyi HÉV kezdőpontja
KÖFI-központ Hozzátartozó állomások:Sopronkertes,Vulkapordány,Szárazvám,Lajtaújfalu
Megnyitás dátuma 1879.10.28.




Régi képek - Vulkapordány

Vulkapordány állomás a Gysev,Sopron-Ebenfurth vonalának (1879 október 28.)megnyitásakor épült.Később,a (Sopron)-Vulkapordány-Pozsony ligetfalu HÉV vonal csatlakozó állomásává vált (1897 december 18.) Forrás:Korabeli képeslap
  http://www.kisalfold.hu/forum/regi_magyarorszagi_kepeket_ide_/...
Feltöltötte: Kebelei György

Vulkapordány állomásról 2,2 kilométer hosszú iparvágány vezetett a cinfalvi cukorgyárba.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az 1850-ben megnyílt Hartig-féle félszerfalvi cukorgyárba 3,3 kilométer hosszú ipari szárnyvonal vezetett a vulkapordányi állomásról.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vulkapordány állomás felvételi épülete,és személyzete egykor.Forrás:Korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A cinfalvi cukorgyár területén lévő iparvágány.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vulkapordány.Gerdenitsch Adolf vasúti vendéglője.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Félszerfalva.A Cukorgyár és a hozzávezető iparvágány.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vulkapordány.Vasútállomás és vasúti lakóház.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás Szárazvám felőli oldalán egykor állt emeletes szolgálati lakóépület.Fotó:Wolfgang Grafeneder Forrás:http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=80752&mode=search
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1976.05.03.

Nosztalgiavonat az állomáson.Fotó:Wolfgang Grafeneder Forrás:http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=80752&mode=search
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1976.05.03.

A GYSEV ABbmot 2 psz. motorkocsija Vulkapordány állomáson 1973-ban. Forrás: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9172416&go=76398297&p=1
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1973.



Képtár - Vulkapordány

Vulkapordány állomás 1879-ben épült felvételi épülete,Sopronkertes felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Az állomás felvételi épülete Szárazvám felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
A felvételi épület utcafront felőli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
A Gysev Osztrák üzemvezetőségének épülete a vágányok felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Az állomás Szárazvám felé eső végén,egy szép gondozott kis parkban található az egykori Petőházi cukorgyár I.sz tolatómozdonya.A mozdonyt 1895-ben gyártották Budapesten.Eredetileg a MÁV XII.osztályú 5429,1911-től 377,247 pályaszámú mozdonya volt.A mozdony az 1977-es selejtezését,és külső felújítását követően fiktív pályaszámmal állították ki Vulkapordányban.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Mérővonat Wulakprodersdorfban
Fotó: Horváth Norbert
Dátum: 2009.03.23.
A Gysev vonal teljes hosszának százéves évfordulóján,1979-ben leleplezett emléktáblája a felvételi épület falán.Az emléktábla a soproni emléktáblával azonos,csak német nyelvű.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Az elágazás.A kép bal oldalán,a Gysev Szárazvám állomás felé menő vonalát,jobb oldalon pedig az ÖBB Kismarton állomás felé menő vonalát(volt Pozsonyi HÉV vonal) figyelhetjük meg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Betekintés az állomásra az elágazás felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.

Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.07.22.
Látkép Sopronkertes állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Látkép Szárazvám,és Kismarton állomások felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Amikor még 5047-es motorkocsik jártak Kismarton felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Az állomás előtt lévő személygépkocsi parkoló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Régi Osztrák villanymozdonyból átalakított GySEV ruhába öltöztetett villamos fűtőgép a felvételi épület Sopronkertes felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
A GYSEV osztrák pályamesterségi épülete a felvételi épülettel szemben.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.
Az áruforgalmi raktárépület Sopronkertes felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.23.
Az áruforgalmi raktárépület Szárazvám felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.23.
A szárazvámi és kismartoni oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.23.
Az állomás Kismarton felőli bejárati jelzője. A háttérben a Szárazvám felé menő vasúti pálya figyelhető meg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.23.
A GYSEV ABbmot 2 psz. motorkocsija Vulkapordányban. Forrás: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4330013358/
Dátum: 1975.08.11.
A megállóhelynél lévő fénysorompóval biztosított vasúti átjáró Vulkapordány település centruma felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.23.
Raaberbahn-Shop a váróteremben.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az állomás vizuális utastájékoztató táblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Fedett kerékpártároló a felvételi épület mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az egykori személypénztári ablak.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Jegykiadó automata az állomás várótermében.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.

Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.06.19.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2013.03.21.
A felvételi épület a IV. vágány peronjáról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32873
2021.03.08 15:25.33
Úgy látszik, a németekből nem nézzük ki, hogy átkeresztelnek mindent, mint a románok (holott az ún. Vierburgenland első székhelye dialektusban máig Mattersdorf, s-sel : )

Idézem:
Mit 9. Jänner 1923 wurde der Stationsname von „Wolkenprodersdorf“ auf „Wulkaprodersdorf“ abgeändert. Auch die Station „Gschieß“ erhielt mit 1. Oktober 1924 über Verlangen der Bevölkerung eine Namensänderung auf „Schützen am Gebirge“. ( Verordnungsblatt für Eisenbahnen, Schiff- und Luftfahrt, vom 9. Jänner 1923, Reichspost, vom 25. September 1924)
Forrás: http://www.rmg-verlag.at/Leseprobe-Oedenburg.pdf

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27962
2014.03.04 18:31.56
Kérem felvenni korábbi névnek:Vulkapordányhoz-Wolkenprodersdorf,Vulkaprdány megállóhoz-Wolkenprodersdorf Haltestelle,Sérchez-Gschieß,Nyulashoz-Gois.Egy 1922-es osztrák menetrendben ezen a néven szerepelnek az adott állomások,megállóhelyek!

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27895
2014.02.20 16:29.49
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.

elefant
e-mail: elefant0120..kukac..freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25910
2013.02.17 08:08.13
És abban mi az érdekesség?Egyszerű elírás,ahogy a régi képeslapoknál gyakran előfordul!

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25909
2013.02.17 02:53.07
Érdekesség: az első régi képen V.dorf helyett V.borf van...!

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24354
2012.07.02 00:39.26
Az útban, és az út túloldalán még futnak a sínek

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 24353
2012.07.02 00:37.12
Az egykori cukorgyári iparvágány bontása, Zárány mellett

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19353
2010.11.13 00:36.38
Érdekes ez a tavaly villamosított Pordány - Nezsider vasútvonal : Pordány és Kismarton között 25 kV / 50 Hz, onnantól tovább az osztrák rendszerű 15 kV / 16 2/3 Hz. Kismartonon építették ki az áramnemváltás lehetőségét. Ez szükségessé teszi, hogy csak kétáramnemű villamos motorvonatok, illetve csak kétáramnemű Taurusok járhatnak a vonalon.

Szépen felújította a vonalat az ÖBB. Korábban csak egy forgalommal alig rendelkező kis mellékvonal volt.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 17473
2010.05.27 12:00.37
Régi képek az állomásról:http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4330013358/

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16009
2010.02.10 19:01.57
A Vulkapordány-Kismarton-Nezsider vonalat tavaly villamosították. A talent Nezsiderbe megy.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16008
2010.02.10 18:59.10
GySEV Púpos az állomáson tehervonattal.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16007
2010.02.10 18:58.16
Vulkapordány

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 13859
2009.10.03 13:29.16
A váróteremben lévő jegypénztár ablak.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 13256
2009.08.25 17:59.12
Az állomáson áll a Gysev régi kéttengelyes Dtz típusú kalauzkocsija.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 12655
2009.08.01 19:55.17
Az elágazás.A kép bal oldalán,a Gysev Szárazvám állomás felé menő vonalát,jobb oldalon pedig az ÖBB Kismarton állomás felé menő vonalát(volt Pozsonyi HÉV vonal) figyelhetjük meg.

Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10597
2009.03.18 18:51.22
Vulkapordány, 2007.03.10.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10525
2009.03.14 17:20.34
Vulkapordány állomás névtáblája.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 10388
2009.03.07 11:54.05
Vulkapordány állomás ma a Gysev osztrák üzemrészének központja.Innen történik a vonal állomásainak távvezérlése is.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vukovar

Hrastovac-Vučki

Vulkapordány megálló

Vychodna

Výhybňa Slivník ŠRT