Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Győr (1, 10, 11)
Győr GySEV
Ikrény
Rábapatona
Enese
Kóny
Bágyogszovát
Dör
Csorna (14, 16)
Farád
Rábatamási
Szárföld
Veszkény
Kapuvár (450a, 450b)
Vitnyéd-Csermajor
Fertőendréd
Petőháza
Fertőszentmiklós (9, 919)
Hegykő
Pinnye
Nagycenk-Hidegség
Fertőboz (408)
Balffürdő
Sopron (15, 504, 508)
— országhatár —
Sopronkertes
Darufalva
Vulkapordány (503)
Szárazvám
Lajtaújfalu
Ebenfurth




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Dör

megszűnt megállóhely (GySEV) (GySEV)
8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Fotó: Chapó Krisztián [Chapo]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.611103° E17.278157° | N47° 36' 39.97" E17° 16' 41.36"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 283
Megnyitás dátuma 1931.




Régi képek - Dör

1932-2003-ig szolgálta a dörieket.
 


Képtár - Dör


Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2007.07.

Fotó: Chapó Krisztián
A peron egy része fedett lett, köszönhetően az új autóútnak, amit fölé húztak
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
A peron, Csorna felé tekintve
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
Kuriózum: útátjáró helyett kerékpárút-átjáró létesült, mindez a gyorsforgalmi út alatt
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
Dör, és a 85-ös főúttól tükörsima aszfaltúton juthatunk a (szünetelő) vasúti megállóhoz, innentől az út makadámra vált
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
A régi döri út maradványába torkollik itt a kerékpárút, közvetlenül a vasúti megállóhely mellett
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
Fénysorompóval, és félsorompóval biztosított a kerékpárút-átjáró
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
Dupla Stadler FLIRT halad át Dör megállóhelyen
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.
Utasforgalom nincs, és az új GYSEV szabványú névtábla sem került ki
Fotó: Keszei László
Dátum: 2016.10.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25040
2012.10.10. 16:59.08
Baleset részletek

1971.07.11. 17:43
Dör
ABbmot 3 + ABbmot 2

Nem egészen 3 hónappal a mezőfalvai tűzeset után a GySEV egyik motorkocsija is a lángok martalékává vált. 1971 július 11-én a 116 sz. vonatot előfogatként továbbító ABb 3 psz. motorkocsi Dör megállóhelyen kigyulladt és elégett. A tűz észlelésekor az óra 17 óra 43 percet, a hőmérő 35 C fokot mutatott. A 116 számú vonatot a GySEV ABb 3 és ABb 2 pályaszámú motorkocsijai szinkronban továbbították. A vonat Győrből 17,10-kor indult, Enese és Kóny állomásokon megállt, majd menetrend szerinti folytatta útját Sopron felé. Bágyogszovát megállóhely jegykiadó őre a téren fogadta a vonatot de azon semmilyen rendellenességet nem tapasztalt. Dör felé közeledve (a két megálló távolsága 4 km) az ottani jegykiadó őr vallomása szerint a „szőlőhegyi” kanyarból kibukkanó szerelvény első motorkocsija alól annak menetirány szerinti jobb oldalán füstöt látott előtörni. Ekkor a vonat a 16. számú őrház felé tartott, ami Dör megállóhelytől kb. 5-700 méterre volt. Az őrházat elhagyva már lángokat is látott a kocsi jobb ütközője alatt melyek, a huzat következtében a motorkocsi mellett hátrafelé kivágtak. Azonnal „Megállj” jelzést adott a vonat felé (saját vallomása szerint a vonat ekkor tőle 5-600 méterre, a motor- és a vonatvezető szerint kb. 300 méterre volt), mire a motorvezető gyorsfékezést alkalmazott. Eközben a hátsó (vonó) motorkocsi vezetője is észlelte a tüzet, égett gumiszagot érzett. Kinézve az ablakon látta, hogy az elé sorozott motorkocsi motoros vége ég és tapasztalta azt is, hogy annak vezetője már fékez. Megállás után tűzoltó készülékével előre szaladt és az első motor vezetőjével együtt próbálta megfékezni a tüzet. Az égő motor vezetője – miután látta, hogy a kocsit nem tudják eloltani - a vonatvezetőn keresztül utasította a jegykiadó őrt, hogy hívja a tűzoltóságot.
Az őr Csorna állomás részére jelentette az eseményt, így az állomás forgalmi szolgálattevője 17,50-kor telefonon értesítette a csornai önkéntes és a kapuvári városi tűzoltóságot.
A vonatvezető eközben leszállította a mintegy 15 utast a kocsiból, míg a második motor vezetője a két motort szétkapcsolta és a nem égő résszel kb. 80 métert hátratolt, az útátjárón túlra.
Csorna állomás főnöke azonnal intézkedett, hogy az állmására ebben az időben érkezett 324, 821 psz. gőzmozdony azonnal vegyen vizet, majd induljon a motorkocsi oltására. A gép 17,54-kor érkezett meg a helyszínre, majd a tűzoltó csavarzatra szerelt „E” sugárral az ekkor már teljes terjedelmében égő motorkocsi vezetőállásában lévő napi (üzemagyag)tartályt hűtötte és a vezetőállás tüzét eloltotta.
Egy perccel később befutott a csornai önkéntes tűzoltóság gépjárműfecskendője, mely megkezdte a hossztartóra szerelt ezer literes gázolajtartály hűtését és a kocsiszekrény oltását. Néhány perccel később megérkezett a Kapuvári Városi Tűzoltóság két gépjárműfecskendője, ezek személyzete a poggyásztéren át behatolva oltotta az ott uralkodó tüzet, ezzel megakadályozva annak a motortérbe való behatolását. A győri városi tűzoltóság fecskendője 18,35-kor érkezett a helyszínre, és miután rácsatlakozott a csornaiak megszerelt „E” sugarára (utóbbiak vize elfogyott) a kocsiszekrény oltását végezte. Az oltási munkálatok közben érkezett a tűzhöz Csorna város locsolókocsija, mely a tartályában szállított 4000 liter vizet a győri egység tartályába szívatta át. Az oltásban résztvevő mintegy 40 fő munkájának köszönhetően a kocsit 18,40-re sikerült eloltani. (A tűzhöz útban lévő mosonmagyaróvári és soproni egységeket 18,15-kor állomáshelyükre visszafordították).
Az eloltott motorkocsit, illetve annak maradványait a tűzoltásban résztvevő 324-es vontatta be Csorna állomásra, majd 19,08-kor a 116 számú vonat az ABb 2 számú motorkocsival folytatta útját Sopronba.
A lefolytatott tűzvizsgálat megállapította, hogy a tűz a kocsi 3 tengelyes forgóvázának középső tengelyénél, a jobb oldali kerék fölött keletkezett. Az ide helytelenül – a kerékhez túl közel - szerelt szikrafogó lemez (a féktuskók szikraszórását hivatott „kordában tartani”) a nyomkarimába fékezéskor és balra kanyarodói íves pályán való haladáskor bele ért – ezt bizonyította a lemezen lévő beköszörülés – és ezzel annak felmelegedést okozta. Az így kb. 200 C-ra melegedett lemezen lévő olajsár a 35 C fok légköri és a 45 C fokos pályatest fölötti hőmérséklet hatására párologni kezdett és begyulladt, melyhez még hozzájárulhatott a féktuskók szikrázása is. Utóbbiak foszfortartalmát is vizsgálták – ez jelentősen befolyásolja szikraszórás mértékét - de nem találtak az előírtnál magasabb értéket. A tűz másik oka a kocsi tisztításának hiánya volt, emiatt rakódhatott le jelentős mennyiségű olajsár a szikrafogó lemezen.
Mivel a GySEV és a MÁV között érvényben lévő megállapodás szerint a GySEV vontatójárműveit a MÁV főműhelyei javították, karbantartásukat a MÁV soproni fűtőháza végezte (és azokat a magyarországi vonalakon a MÁV mozdonyvezetői üzemeltették), a GySEV kártérítési igénnyel élt a MÁV-val szemben a helytelenül felszerelt (és javított) szikratörő lemez, valamint a soproni fűtőház által gondatlanul végzett M3 szintű javítás miatt. Ilyen szintű javításnál az E1 számú utasítás előírta a járművek „nagytisztítását”, mely itt a jelek szerint nem történt meg. (A kocsi két nappal korábban jött ki az M3-as javításról!)
A GySEV járműben keletkezett kár 2 471 875 Ft volt, ehhez jöttek még az egyéb járulékos költségek (kölcsönjármű bérleti díja, stb.) Levelükben jelezték azonban, hogy „vasutunknak jelenleg ugyanis égető szüksége van 90 km sebességre alkalmas gyorsvonati fűtőkazánkocsikra.” Így lehetségesnek tartották káruk 3 db kazánkocsi átadásával való megtérítését.
A két vasút megegyezett, így a MÁV az összesen 2 553 000 Ft értékű 35, 78, és 82 pályaszámú kazánkocsijait darabonként 1000 forintos áron, feltehetően 1973 tavaszán a GySEV részére átadta.
A porig égett ABb 3 pályaszámú motorkocsit 1973. április 1-én Sopronban selejtezték.
Forrás: MÁV Központi Irattár AA.12039 sz. doboz (Vezig iratai) 111423/1972 sz. ügyirata

Forrás:http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=1227

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19396
2010.11.16. 19:05.34
Itt van a december 12-től érvényes menetrend(végleges!):
http://www.mav-start.hu/res/2010-2011_e-book.pdf

Dörben és Bágyogszováton nem áll meg semmi, a menetrendben viszont továbbra is benne maradnak. Várható volt ez a lépés. Utasforgalom talán max 1-2 fő/hét vagy hónap...

peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19376
2010.11.14. 14:52.44
Lennon, te ezt miből gondolod, hogy se Dőrön, se Bágyogszováton nem fognak megállni a vonatok a 2010-2011-es menetrendi évadban?
hol hallottál róla ?

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19357
2010.11.13. 15:41.30
Menetrendváltástól egy vonat sem fog itt megállni.:(

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5620
2008.07.30. 17:04.34
Utasforgalma minimális. Talán 2 fő/év. A megállóhely szinte már Csornán van. Itt is nagyon szép állomás volt régen.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 5544
2008.07.27. 13:03.17
Az egykori épület a győr-soproni vonal 17.számú őrháza volt, mely 1937-ig önálló őrházként szolgált. 1937-ben az őrházat iroda és szolgálati helyiséggel bővítették...

CzuPe
e-mail: czpeti.kukac.map.elte.hu
elfogadott hozzászólás 3441
2008.03.28. 16:18.52
A lebontás idejét sajna nem tudom, de szűkítsük az intervallumot! Az 1. kép a "Győr-Moson-Sopron ortofotók" könyvből van 2001.júl.9-e.: még megvan, a 2.-at én készítettem 2004 februárjában: már nincs meg.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3426
2008.03.27. 10:39.09
Dörnek volt régen egy állomásépülete, ami kb úgynézetki, mint a farádi. Ezt az épületet 2000-2005 között lebontották.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Doroszló régi

Dorog

Drahovce zastávka

Đurđenovac

Drégely