|
M47-1316-os psz. mozdony az állomás I. vágányán.
Fotó: Kovács Regő
Dátum: 2010.05.30.
|
|
Nem mindennapi beállítás Dorogon. GySEV M40-402, 6342 009-5 és M47-1310-es psz. járművek az állomás IV., III. és I. vágányán.
Fotó: Kovács Regő
Dátum: 2010.09.10.
|
|
Csapórudas sorompó a vontatóvágányon. Jóideje nem kezelte már senki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.29.
|
|
Szolgálati lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.29.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.29.
|
|
Pillantás az átjáróból a mészkőbánya irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.29.
|
|
Az épület a másik irányból nézve. Az udvaron szabvány őrházi kút található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.29.
|
|
A 4. vágány helyére épült a harmadik és ötödik vágány közötti szélesperon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.12.15.
|
|
Látkép Esztergom-Kertváros felé. Jobbra a konténer a váltókezelői örhely.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.12.15.
|
|
Betekintés Leányvár felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.12.15.
|
|
Tolatásjelzővel egyesített közös kijárati jelző a Leányvár felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.12.15.
|
|
Vágánytábla a forgalmi irodában. Az iparvágány kiágazást is innen kezelik. A képet Tárkányi Ábrahám készítette.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.
|
|
A rendelkezőkészülék a forgalmi irodában. Jobboldalt háttérben az Esztergom-Kertváros/Tokod állomásközben található nyíltvonali elágazás szovjet gyártmányú biztosítóberendezésének kezelőkészüléke látható. A képet Tárkányi Ábrahám készítette.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.
|
|
Szovjet gyártmányú ellenmenetkizáró biztosítóberendezések. a forgalmi irodában. A képet Tárkányi Ábrahám készítette.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.01.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.01.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.01.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.01.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.
|
|
2016. novemberében megkezdődött a régi rendezőpu. vágányainak felszedése.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2016.11.12.
|
|
A volt rendező pályaudvar területe 2017. március elején. Itt a későbbiekben autóbusz megállóhelyek létesülnek majd, ahonnan egyik irányba a Hantken Miksa utcán át, a másik irányban pedig egy újépítésű úton keresztül érik majd el a buszok a 10-es/111-es főutat.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2017.03.16.
|
|
Az átépítés következő fázisaként épül a konténerizált forgalmi iroda, ahova még 2017. április elején telepítették át a biztosítóberendezést. A képen látható gépjárművek mögött alakították ki ezzel párhuzamosan az ideiglenes pénztárt és utasvárót.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2017.03.24.
|
|
Az állomásépület toldalékának bontása 2017. október 26-án reggel. A toldalék korábban az állomásfőnök irodájának és pár raktárnak adott helyet.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2017.10.26.
|
|
A felvételi épület lebontott toldalékának helye. A korábbi forgalmi és távirda irodába lehet betekinteni a képen.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2017.10.30.
|
|
A volt váróterem és mellékhelységek lebontott oldalfala, illetve az épület homlokzatán a régóta használaton kívüli büfének a korábbi helye látható. A kép készítése napjának estéjére a lebontott oldalfalak helyét bedeszkázták.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2017.10.30.
|
|
Dorog állomás felvételi épületének folyamatban lévő átépítése: a külső hőszigetelés már megtörtént, pillanatnyilag a tetőn és az épület belsejében dolgoznak (ott gyakorlatilag még minden visszabontott állapotban található).
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2018.05.07.
|
|
Dorog állomás felvételi épületének folyamatban lévő átépítése. A hőszigetelés a helyére került, jelenleg az állomásépület tetején, illetve annak belsejében dolgoznak.
Fotó: Bakos Gábor
Dátum: 2018.05.04.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2016.03.25.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2016.03.25.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.07.29.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2017.11.04.
|
|
A felújított felvételi épület.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.12.01.
|
|
A felújított váróterem.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.12.01.
|
|
A felújított felvételi épület az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.12.21.
|
|
A felújított felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.12.21.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32354
2019.12.01 13:20.21
|
...de én nem találtam.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32353
2019.12.01 13:19.41
|
A Google itt vágányokat jelöl...
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32352
2019.12.01 13:17.59
|
Ami nem sikerült Kelenföldön, az itt igen - a szépen felújított állomásépület. Habár 2006 nyarán voltam már itt egyszer, nem emlékeztem, hogy ilyen leharcolt lett volna, mint néhány képen. Mostanra viszont megszépült.
|
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30648
2016.12.28 19:41.37
|
Még pár évvel ezelőtt is használták a teherpályaudvart kocsitárolásra. Többnyire a mészkőbánya miatt poranyagszállító vagonok ill. a Suzuki gyár autószállítói vesztegeltek itt, de az igazi korszakát a szénbányák idején élte. A tervek szerint a rendező vágányai nemsokára az új buszállomásnak adják át a helyüket, egyben a felvételi épület is megújul. (Megjegyzem, hogy a peronépítéskor lefestett aluljárónak is ismét neki lehet esni).Jó hír viszont, hogy a jövőben is számolnak a mészkőhegyi iparvágánnyal új kiágazást fognak beépíteni.
|
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30647
2016.12.28 19:26.28
|
Ezen a vágányon viszont nemrégiben még volt mozgás
|
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30646
2016.12.28 19:21.58
|
Dorogon megkezdődött az állomásépület mögötti rendező bontása
|
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27501
2013.12.15 22:11.48
|
Az állomáson hat vágány található: Az első csonkavágány, a kezdőpont felőli oldalon ágazik ki. Átmenő fővágány a harmadik, közötte és az ötös számmal jelölt vágány között, valamint a második vágány mellett emelt peronok vannak, megközelítésük a felvételi épület előtt illetve a végpont felőli váltókörzetben kialakított szintbeli átjárókon lehetséges, de épül egy gyalogos aluljáró is. A hatodik és hetedik vágányok mellett nincs peron, ezek a teherforgalom kiszolgálására épültek. Az állomáson váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel. Az állomásról kezelik a Leányvár és Dorog között található iparvágány-kiágazást, valamint a deltavágány váltóját a Dorog és Esztergom-kertváros közötti állomásközben.
|
|
eddiboy
e-mail: menyhart.kukac.npp.hu
|
elfogadott hozzászólás 27350
2013.10.30 10:46.05
|
Most pedig így néz ki az állomás átépítve, magasperonokkal. Csak kár, hogy vonat nem közlekedik még erre.
|
|
|
Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26198
2013.03.21 17:29.54
|
Egy másik szögből
|
|
|
Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26197
2013.03.21 17:26.26
|
Hatoska Dorogon.
No meg a Púpos :)
|
|
|
Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24937
2012.09.23 18:49.42
|
Fel is lett avatva :)
|
|
|
Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24936
2012.09.23 18:47.19
|
Újra van vágány Dorog és Leányvár között :))
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 24106
2012.05.30 06:09.06
|
Érdemes lehet szétnézni az allomasok.uw.hu-n.
|
|
pepin
e-mail: mimoza.pepin.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24105
2012.05.29 22:58.23
|
Nem tudja valaki hol lehetne vágányalaprajzot találni?
|
|
eddiboy
e-mail: menyhart.adam.kukac.tolna.net
|
elfogadott hozzászólás 23218
2012.02.26 20:25.47
|
Azt a váltót és sorompót már gyerekkoromban, a 80-as években is a vonat személyzete kezelte, ha kezelte egyáltalán, legtöbbször csak kiállt az átjáróba és a zászlóval integetve leállította a forgalmat. A házunkból rálátni, minden nap néztem.
|
|
Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22623
2011.12.12 00:39.16
|
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
|
|
matteoA
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22606
2011.12.07 17:59.25
|
Az 1998-as menetrendi segédkönyv tanúsága szerint a Mészkőhegyi rakodóhoz vezető vonal szolgálati helyei(?):Dorog,Bécsi út,Dorogi szénrakodó,Mészkőhegyi rakodó.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 20045
2011.01.23 10:03.25
|
Egy, az állomással foglalkozó honlap: http://tar001.fw.hu/vonal_3/dorog_elveszett.htm
|
|
Mk452006
e-mail: rego.kovacs.05.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 18880
2010.09.11 15:33.31
|
Az állomás(?) aluljárójáról:
Undorral nézem nap mint nap többször is, hogy az állomási(na jó, többször nem fogom így szólítani, mert nem állomási, hanem városi) aluljáró milyen állapotban van. Tavaly meszelték le hófehérre, és festettek rá mindenféle rajzokat, ami egyébként aranyos(volt.) Ehhez képest telis-tele van megint graffityvel.. Nagyon rossz ezt nézi minen nap többször is(merthogy a gimnáziumba járók nagyjából átlag 2x naponta átmennek, sőt ez a város központja és a lakótelepek közötti legkényelmesebb átjárás a vasutat keresztezve..) hogy hogy el van csúfítva ez az amúgy sem túl barátságos aluljáró("dorogiul":"alagút"=])...
|
|
Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15929
2010.02.07 18:43.33
|
A Szergej 116,5 tonna, a Púpos 74 tonna. Tengelyterhelésük 19,4 illetve 18,5 tonna, úgyhogy a Púposé nem nagyobb a Szergejénél.
|
|
Garamvölgyi Ádám
e-mail: g-adam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15923
2010.02.07 13:28.17
|
Pontosításként írnám, hogy ugyan valóban nem mehet szergej a füzitői vonalra, de nem a tengelyterhelése miatt, hanem a háromtengelyes forgóvázak és az össztömege által keltett rezgései miatt, mivel ez még jobban tönkretenné a pályát. Az M40-es tengelyterhelése nagyobb is mint a szergejé, és az mégis járhat erre.
|
|
Garamvölgyi Ádám
e-mail: g-adam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14100
2009.10.24 22:08.33
|
Dorogon van egy ócskavastelep is, rendszeres állítanak be oda Eas teherkocsikat.
|
|
bzsoltie
e-mail: zooldike.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13980
2009.10.14 21:12.46
|
Nem mehet arra szergej a túl nagy tengelyterhelése miatt.
Dorogon 3 iparvágány működik:
-gyógyszergyári iparvágány, az állomás esztergomi felén ágazik ki, és nagy ívet téve és emelkedőt véve visszakanyarodik, itt tartálykocsik szokták jelenteni a forgalmat
-mészkőhegyi iparvágány a pesti vonallal párhuzamosan halad egy ideig, majd ez is egy nagy fordulatot vesz, mészkőport szállítanak onnan, szerintem ez most szünetel
-Preymesser nyíltvonali kiágazás Dorog és leányvár között, Dorog felől közelíthető meg. Zárt kocsiban szállítanak acélt, és elviekben az áru kamionokra áttéve folytatja az útját a Suzuki gyárba
|
|
peti
e-mail: eliasz.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13979
2009.10.14 14:40.05
|
Sziasztok.
Az Almásfüzitő Dorog szakaszon közlekednek "Szergejek"? Vagy csak M67-sel lehet bemenni. Milyen iparvágányok vannak a környéken? Van valakinek képe róla? Azokról nem nagyon láttam képeket.
Köszi.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12269
2009.07.01 16:20.54
|
Láthatod a dorogi tartalékot ( is ) Tokod topicjában, a küldött képek között...
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12215
2009.06.29 18:42.33
|
Van.
|
|
martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12206
2009.06.29 13:58.47
|
VAn itt állandó tartaléK?
|
|
Smidi
e-mail: drschmidtjanos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11401
2009.05.14 11:34.06
|
Gyerekkoromban dorogi lévén rengeteget jártam vonatot nézni az állomásra és a környékére. Ekkor, az 1980-es évek végén, a 90-es évek elején csodálattal néztem a csörgők által vontatott és tolt szerelvényeket, a mozdonyokon a "Hámán Kató" biztos sokak számára nosztalgikus. A vonatok emlékeim szerint akkor még néha 5 kocsival, később több éven át 4-el, még később 3-al közlekedtek. A nagy módszerváltás után pár évvel aztán szépen elkezdték rongálni, graffitizni a vonatokat és az állomást! Ezek után az ezredforduló táján megélt Bzmot korszak (InterPicivel együtt) mosolyogtató volt... Nosztalgiával ültem újra 2003 táján a "kék" vonatra, ámulattam hallgattm egy műszaki okból történő megállás után az elindulását a csörgővel a csabai alagútban és néztem ki a tolt szerelvény utolsó vagonjából nézve előrefele a szűk kanyarokban "kígyózó" kocsikat a vezér visszapillantójával, hátul a csörgővel... Az állomásról: egykor volt komoly rendezőpályaudvar komoly teherforgalommal, élettel, számtalan alkalmazottal, számos családot eltartva. Most csak a jövőben reménykedhetünk, hiszen az utóbbi pár évben emelkedik a személyforgalom!
|
|
Dávid
e-mail: violadavid.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11130
2009.04.27 12:59.57
|
Az állomás átjárója 2009.április 26.án készült.
|
|
|
Pepin
e-mail: pepin.mimoza.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 10853
2009.04.05 00:30.51
|
Tuti hogy a fő állomásépület már állt 1938-ban mert anyám odajárt játszani az épület emeletén lakó állomásfőnök gyerekeihez.
|
|
egy kíváncsi dorogi
e-mail: bildi730117.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2431
2008.01.22 20:36.49
|
Érdekelne,mikor épült az állomás és a felvonulási épület,esetleg van-e valakinek régebbi fényképe.
|
|
Garamvölgyi Ádám
e-mail: g-adam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 967
2007.07.22 08:33.08
|
A kép 2007.07.16-án készült.
|
|
|