Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Ferencz József laktanya (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest (100, 150)
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Ócsai szőlők régi
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó (152)
Kecskemét (140, 146, 152)

2 Budapest-Esztergom

Budapest-Nyugati
Rákosrendező (273, 70, 71)
Vasútmúzeum
Angyalföld
Újpest
Aquincum
Óbuda
Aranyvölgy
Üröm
Solymár
Szélhegy
Vörösvárbánya
Pilisvörösvár
Szabadságliget
Őrhegy forgalmi kitérő
Pázmáneum
Klotildliget
Piliscsaba
Magdolnavölgy
Pilisjászfalu
Piliscsév
Leányvár
Dorog (905)
Esztergom-Kertváros (4)
Esztergomi tábor (4)
Esztergom (4)

273 Budapest-Nyugati - Budapest-Keleti külső körvasút

Budapest-Nyugati
Rákosrendező (2, 70, 71)
Pestújhely
Rákosszentmihály
Budapest-Sashalom
Kőbánya felső (120, 80)
Budapest-Keleti (1, 120, 150, 80)

70 Budapest-Szob-Párkánynána

Budapest-Nyugati
Rákosrendező (2, 273, 71)
Istvántelek (71)
Rákospalota-Újpest (71)
Dunakeszi alsó
Dunakeszi
Dunakeszi megálló
Dunakeszi-Gyártelep
Alsógöd
Göd
Felsőgöd
Sződ-Sződliget
Vác-Alsóváros (71)
Vác (71, 75)
Verőce
Kismaros
Nagymaros-Visegrád
Nagymaros
Dömösi átkelés
Zebegény
Szob alsó
Szob
— országhatár —
Helemba
Esztergomi csavargőzös
Garamkövesd
Párkánynána (630, 652)

71 Budapest-Vácrátót-Vác

Budapest-Nyugati
Rákosrendező (2, 273, 70)
Istvántelek (70)
Rákospalota-Újpest (70)
Rákospalota-Kertváros
Rákospalota-Iparvágány kiágazás
Alagimajor
Fót
Fótújfalu
Fótfürdő
Csomád
Ivacs
Veresegyház (972)
Erdőkertes
Vicziántelep
Őrbottyán
Rudnaykert
Váchartyán
Vácrátót (77)
Csörög
Csörögi szőlők
Máriaudvar
Vác-Alsóváros (70)
Vác (70, 75)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Budapest-Nyugati
(Budapest nyugoti p.u.)*

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét
2 Budapest-Esztergom
273 Budapest-Nyugati - Budapest-Keleti külső körvasút
70 Budapest-Szob-Párkánynána
71 Budapest-Vácrátót-Vác

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.510278° E19.056625° | N47° 30' 37" E19° 3' 23.85"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Állomásépület története


A francia tőkeérdekeltségű Osztrák-Magyar Államvasút Társaság (ÁVT) által épített Budapest, később Nyugati pályaudvarnak nevezett állomásépület a francia reneszánsz elemeit és a kortárs francia pályaudvarépítészet gyakorlatát követi.
A tervezéssel a későbbi párizsi Eiffel Torony építésével híressé vált Gustave Eiffel párizsi irodáját bízták meg, melynek alapján az épület 1874-77 között épült meg.
A csarnok fesztávolsága 40m, eredetileg nyelvperonok közé helyezett, 2+3 vágányt fedett le, Polonceau-kötőkkel épült. Jellegzetes az állomástéri felőli üvegezett fal, a francia pályaudvarok architektúrájára jellemző ötszög formával. (wikipédia)

A pályaudvaron 1881-ben szerelték fel a magyar vasúton az első olyan biztosítóberendezést, amelynél a váltók a jelzőkkel függésbe hozhatók voltak. A berendezést a bécsi Siemens&Halske cég szállította és szerelte.

Az eredeti felvételi épület


Kis-Magyarország első vasútvonala, a Pest-Vác vonal 1846-ban nyílt meg, melynek Pest állomása nagyjából a mai Nyugati pályaudvar helyén állt. Amikor 1846-ban az első magyar vasútvonal megnyílt, az antik görög-római építészet formakincsét felelevenítő klasszicista építészeti stílus volt a mértékadó. Ennek jegyében építette Paul Eduard Sprenger császári mérnök a Magyar Középponti Vasúttársaság pesti állomásépületét 1846-ban. (forrás: Mezei István: A 150 éves magyar vasút 1846-1996)
Az első pesti pályaudvarnak nagyszabású vonatfogadó csarnoka volt, mely Polonceau-tartókkal épült. Az épületet a nagy átépítés előtt, 1860-as évek elején még bővítették is.

A pályaudvar felújítása


Budapest-Nyugati pályaudvar legutóbbi felújítása 1978-1988 között zajlott, mint nagyszabású műemlékvédelmi munka, melyre országos tervpályázatot írtak ki, a rekonstrukciót Sigrai Tibor (UVATERV) és Siraki Lóránt (MÁVTI) vezették.

Műemlék


A pályaudvar épülete műemléki védettség alatt áll.

Átszállási lehetőségek


3-as (kék) metró, 4-es, 6-os villamos, valamint a 26-os, 91-es, 191-es, 206-os és 291-es autóbusz.
Éjszakai járatok: 906, 914, 923, 931, 950 és 950A.

Hogyan juthatok el a Keleti pályaudvarra?


A 4-es vagy 6-os villamossal négy megálló a Blaha Lujza térig, onnan pedig 2-es (piros) metróval egy megálló, vagy a 7-es, gyors 7-es, 73-as autóbusszal a Keleti pályaudvarig.

Hogyan juthatok el a Déli pályaudvarra?


Két lehetőség van, villamossal: először 4-es vagy 6-os villamossal a Moszkva térig, onnan 18-as, 59-es, 61-es vagy 118-as villamossal egy megálló a Déli pályaudvarig.
Másik lehetőség: 3-as (kék) metróval két megálló a Deák Ferenc térig, onnan 2-es (piros) metróval a Déli pályaudvarig.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Budapest nyugoti p.u. 1914-es menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 0 A Budapest-Nyugati pu.-Szob vonal kezdőpontja.




Régi képek - Budapest-Nyugati

A Nyugati pályaudvar régen (forrás: Domokos Mátyás Saly Noémi Környei Anikó: A régi Magyaroszág képeslapokon Osiris kiadó 2003.)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nyugati pályaudvar régi képeslapon. Ma már a felüljáró miatt ezt a képet nem láthatjuk. (forrás: Kubinszky Mihály, Régi magyar vasútállomások) (x)
 
Az előző felvétel egy képeslapon 1910 körül. (küldő: Ophoven Jenő)
 
A pályaudvar előtti Nyugati tér régen. (forrás: Kubinszky Mihály gyűjteménye)
 
A Nyugati 1907-ben. Forrás: http://retronom.hu/index.php?q=node/3784
 
A Nyugati pályaudvar csarnokában
Fotó: Takács István
  Dátum: 1970.12.31.

Nyugati pályaudvar a Teréz-körúton. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Látkép Budapest-Nyugati pályaudvarral. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Postázva: 19xx Nnovember 11. 1000 Koronás bélyeggel, Nógrádverőcze pecséttel. Beküldő: Komár Gyuri.

 
Budapest Nyugati pályaudvar. Forrás: http://www.bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nyugati pályaudvar a Teréz-körúton. Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest-Nyugati pályaudvar egy 1907-ben kiadott korabeli képeslapon. Forrás: http://www.bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nyugati pályaudvar a Teréz-körúttal. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest. Nyugoti pályaudvar. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest. Nyugoti-pályaudvar. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az Osztrák Államvasút pesti állomása az 1880-as években. Forrás: Volt egyszer egy vasút...
  Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvar 1896-ban. Forrás: http://mek.niif.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Magyar Középponti Vasút első indóháza. Az 1846. július 15-én átadott épületet Wilhelm Paul Eduard Sprenger bécsi építész tervei alapján ifj. Zitterbarth Mátyás pesti építész építette. Ez az épület állt a mai pályaudvar helyén. Forrás: korabeli metszet.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest Nyugati pályaudvar 1887
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=nyugati&lang=en&img=1...
Feltöltötte: vap vap
Dátum: 1887.

Budapest.A Nándor vasúti híd.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A pályaudvar épülete látható ezen a humoros hangvételű képeslapon.Forrás:korabeli képeslap.

  Feltöltötte: Kővári Balázs

A pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap.

  Feltöltötte: Kővári Balázs

A pályaudvar egykor.Forrás:korabeli képeslap.

  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest.Nyugati pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap.

  Feltöltötte: Kővári Balázs

A pályaudvar éjszaka.Forrás:korabeli képeslap.


  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest Nyugati pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

1910. Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

1902. Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://kepeslapmuzeum.web44.net/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nyugati pályaudvar. Forrás: a képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Nyugati pályaudvar épülő csarnoka
  Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

30-as évek
  Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Nyugati pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nyugati pályaudvar.Felvétel a léghajóból 350 m magasságból.Forrás:korabeli képeslap
Forrás: hozzászólások
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az Osztrák Államvasút Társaság kibővített pesti indóházát a Nagykörút kialakítása miatt lebontásra ítélték. Csak a Gyár (Jókai) utcai új épületrész maradhatott meg, mert a Közmunkatanács által jóváhagyott tervek szerint a Nagykörút tengelye a régi indóház épületén vezetett át. A Nagykörút építésével egyidőben, a párisi G. Eiffel et Comp. építővállalat tervei szerint 1874-ben Európa egyik legkorszerűbb pályaudvarának (a mai Nyugati Pályaudvar csarnokának) építésébe kezdtek, amely 1877-re készült el. A korabeli fotók jól szemléltetik, hogyan építették – a forgalom zavartalan lebonyolítása mellett – a rég fölé az új nagy, ma is álló 44 m széles, 6 sínpárat befogadó csarnokot. Forrás:korabeli képeslap
Forrás: hozzászólások
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Nyugati pályaudvar a Ferdinánd (Élmunkás) hídról nézve.
  Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&q=nyugati&lang=en&img=1...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1955.

Nyugati pályaudvar a Ferdinánd (Élmunkás) hídról a Dózsa György út felé nézve.
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=nyugati&lang=en&img=1...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1955.


  Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&q=nyugati&lang=en&img=1...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1964.


  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=nyugati&lang=en&img=1...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1966.

Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1926.


  http://img.index.hu/imgfrm/9/6/8/9/IMG_0012639689.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal

Fotó: http://www.huszadikszazad.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1908.


  http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=70605
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1963.

A Nyugati pályaudvar építés közben, 1877. Klösz György felvétele. BTM Kiscelli Múzeum Fényképtár ltsz: 32. 670/1
  Forrás: http://www.btm.hu/old/palyazat/ihm_anyagok/Foldalatti/...
Feltöltötte: Sándor Antal

A Nyugati pályaudvar teljes tetőrekonstrukciója 1977-1979 időszakból.
A kép a fedetlen csarnoktér felől készült.
Forrás: Budapest régi képeken facebook csoport, Tischner Krisztián
  Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1977.

Nyugati pályaudvar Váci úti oldala, fedett rakodó 1950.
  Forrás: http://nlc.p3k.hu/data/cikk/16/157847/8.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal

Felvétel a Teréz körút irányából (id. Weinwurm Antal felvétele, 1884-1885). Forrás: https://gallery.hungaricana.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Budapest-Nyugati

Budapest-Nyugati pu.
Fotó: vadál attila
Dátum: 2007.05.16.
Bp.-Nyugati pu.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.18.
Bp.-Nyugati együttállás.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.18.
Torz tükör
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.10.
Desiro a csarnokban
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.11.
A Ferdinánd hídról.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
A kormányzati negyed építésekor elbontott vágányok helye.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
A szolnoki személyvonat.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
A forgalmi épület.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
A Westend parkolóházának tetejéről.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
forgalmi épület
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2010.10.16.
az épületegyüttes
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2010.10.16.
Valamikor fénykora is volt.
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2010.11.07.
Az indulási tábla.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.12.
A csarnok alatt.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.12.

Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.06.24.
A pályaudvar főhomlokzatán lévő óra.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.11.18.
A pályaudvar fejperonjánál elhelyezett vizuális utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.11.18.
Akkutöltő (elbontva)
Fotó: Gergely János
Dátum: 2007.05.23.
Akkutöltő és lakóház (elbontva)
Fotó: Gergely János
Dátum: 2007.05.23.
BKSZE irodaépület 1942
Fotó: Gergely János
Dátum: 2007.05.22.
A műemlék forgalmi épület
Fotó: Gergely János
Dátum: 2007.05.22.
A Nyugati pályaudvar csarnoka, a poggyászmegőrző felől nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2012.09.18.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
A csarnok közepén lévő aluljáró lépcsője.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.08.
A vonatfogadó és indító csarnok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.08.
A vonatfogadó és indító csarnok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.08.
A vonatfogadó és indító csarnok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.08.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.10.27.
Budapest Nyugati pu
Dátum: 2005.06.
Nyugati pu
Dátum: 2005.06.
Nyugati pu
Dátum: 2005.06.
A Nyugati tér pezsgő belvárosi forgalma az ekkor két napja nyílt Decathlon sportáruház teraszáról, ahonnan kiváló kilátás nyílik a pályaudvar főépületére (és egyébként az egész csomópontra is).
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.08.29.


Képek a netről - Budapest-Nyugati

Korabeli fényképfelvétel az épülő pályaudvarról.
http://budapestcity.uw.hu/03-muemlekek/06/Nyugati-palyaudvar/epites6.jpg
[Tárolt változat]

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134519864&t=9115539
[Tárolt változat]

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134519864&t=9115539
[Tárolt változat]
A Nyugati pályaudvar vágányelrendezésének sematikus rajza.
https://jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketV2/jegyatveteli_pontok/jegyatveteli_allomasok.jsp?allomas=nyugati
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29310
2015.03.10. 19:49.52
Az 1962-es tolatási baleset.Forrás:
http://fototortenet.blogspot.hu/2012/11/vasuti-baleset-nyugati-palyaudvarnal.html

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28757
2014.09.20. 17:20.24
Korábbi elnevezése: MÁV Nyugati Pályaháza 1892 január 1-től.

kitoltokesirok6
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28595
2014.08.31. 16:40.37
Elnézést kérek, ugyanis a kép feltöltés nem sikerült, de különben sárgás krémszínű volt az a régi raktár, ami ott volt közvetlenül a Ferdinánd híd elejénél, a Lehel utca bekanyarodása után, a Ferdinánd hídnál balra az első leágazásnál volt régen ez az épület, ahol volt valamilyen biztosítás nevű épület is.

kitoltokesirok6
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28594
2014.08.31. 16:33.19
Tisztelt Oldal Használói!

Szeretnék segítséget kérni Önöktől abban, hogyha Önök közül bárkinek megvan ennek a volt raktár tulajdonosának, illetve bérlőjének a neve, akkor azt kérem, hogy küldje el nekem. Vagy hogyha még +-ban ezen az egy képen kívül van még bontás alatti, vagy előtti kép az épületről és azt valahogyan el tudnák küldeni nekem, akkor azt előre is megköszönném, mert már nagyon rég óta keresek még erről a raktárról képet, de sajnos eddig még nem találtam. És hogyha meglenne a név, akkor azt is nagyon szépen megköszönném.

Jakab András


Tali
e-mail: talita.hu.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28248
2014.05.23. 20:36.02
Már megint beültették virággal a virágtartókat a Nyugatiban (ez nagyon jó), de sajnos megint nem locsolják, már kezdenek hervadni (ez nagy baj). Ha így folytatódik, százezre kiadás lesz néhány napon belül hiábavaló. Tavaly még épp időben magukhoz tértek a felelősök, és a virágok egy része megmenekült. Vajon idén hogy lesz?
Virágok halála a Nyugati pályaudvaron
http://www.talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1488:viragok-halala-a-nyugati-palyaudvaron-&catid=44:oeko&Itemid=73

Jakab András
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27474
2013.12.07. 00:39.36
Jó estét kívánok!

Jakab András vagyok. Ha szabad, lenne Önökhöz egy kérdésem, bárki, aki tudna segíteni Önök közül nekem, hogy abban esetleg tudnának-e segíteni nekem, hogy itt az oldalon Dr. Hack Frigyes Úr még 2007. 07. 04. én feltöltött egy képet A Ferdinánd híd É oldalán, a Béke úti raktárak bontás alatt (2005 tavasz) címmel. Azt szeretném ezzel kapcsolatban kérdezni Önök közül bárkitől, aki tudna nekem segíteni, hogy esetleg nem tudják azt véletlenül, hogy Dr. Hack Frigyes Úrnak esetleg megváltozhatott az elérhetőségi e-mail címe a mostani helyett?: hack.frigyes.kukac.t-online.hu, mert én gondoltam, hogy érdeklődnék azzal a raktárral kapcsolatosan, amit ő feltöltött az oldalra, és próbáltam is érdeklődni már afelől a raktár felől, de sajnos nem kaptam vissza választ. Ezzel kapcsolatban esetleg abban tudnának segíteni, hogyha megváltozott esetleg Dr. Hack Frigyes Úr e-mail elérhetősége és valaki Önök közül megtudná mondani nekem, hogy mi lehet az új e-mail címe, akkor azt megköszönném Önök közül bárkinek, mert engem nagyon érdekelne, hogy arról a raktárról tudna-e nekem néhány olyan képet feltölteni az oldalra, ahol a raktár belülről látszódik. Vagy ha esetleg nem tudnák azt, hogy megváltozott-e Dr. Hack Frigyes úr e-mail címe vagy nem és ha igen, akkor most pontosan mi is az a címe, akkor elnézést kérek, ha feltartottam Önöket a kérdésemmel.
Esetleg még Önökhöz is lenne egy olyan kérdésem, hogy bárki, aki esetleg Önök közül tud valamit a 2005-ben még meglévő, a Ferdinánd híd északi oldalánál régen még meglévő raktárról, raktársorról, hogy belülről a raktár hogyan is nézett ki, vagy akár bontás alatt és ha nem baj, hogy néhány ilyen képet szeretnék kérni, hogy el tudnának nekem küldeni és ez nem lenne baj, akkor azt előre is megköszönném Önöknek.

A válaszokat, ha tudnak segíteni, kérem, inkább erre a címemre írják, mert ezt többször használom.

kitoltokesirok6
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27472
2013.12.06. 20:22.53
Tisztelt KeriPetya Úr!

Köszönöm szépen a válaszát. Azt is köszönöm, hogy javasolta, hogy majd lehet, hogy érdemes lenne megkeresni az ügyben a MÁV Levéltárat, illetve az Országos Levéltárat. Majd még lehet, hogy fogok érdeklődni akkor a MÁV Levéltárnál és az Országos Levéltárnál is. A cikkeken található képek érdekesek voltak.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27469
2013.12.06. 16:25.40
Tisztelt András!

Saját fényképeim sajnos nincsenek a kérdéses területről. Mindössze egy darab fotóm van valahol, ez a Ferdinánd híd alatt található kis szerelőcsarnok előtt készült, melyben a Desirók tanyáztak (a pályaudvarból kifelé nézve jobb oldalon elhelyezkedő épület). Nem tudom, ez megvan-e még.
Google-ba beírva a "Nyugati pályaudvar bontás" szavakat találtam néhány képet és a hozzá tartozó cikkeket:
http://iho.hu/hir/mi-lesz-veled-nyugati-1-resz-130403
Ezen a darabáru-kezelő épület is látható az 1. vágány mellett.
http://iho.hu/hir/a-csonka-palyaudvaron
Itt több raktárépület látható. Így elnézve a fotókat, talán a 8. számú épület mellett volt az általam említett/meglátogatott épület.
Nem néztem végig a találatokat, de kezdő iránynak talán jó lesz... érdemes lehet a fotók készítőit megkeresni ez ügyben. Illetve Országos Levéltár, illetve MÁV-Levéltár is szóba jöhet.

Jakab András
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27465
2013.12.05. 16:40.30
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat. De akkor esetleg belső képeket, akármilyeneket, akár tényleg bontás közben látszódó belső képeket tudnál, vagy mégsem küldeni néhányat? Mert hogyha igen, akkor még az is tényleg nagy segítség lenne nekem.

Szia!

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27458
2013.12.03. 14:35.17
Egy nagyon halvány emlékem van az említett területről: amikor még álltak ezek a raktárak, akkor a vágányok felé eső hosszú épület tetején volt egy fa oldalú kis kocka, nem tudom, milyen funkciója volt. A raktár másik oldalán volt egy hosszú rámpa, ezen sétáltam végig, semmi világítás nem volt, s innen másztam fel a tetőre egy vaslétrán ehhez a kis fa oldalú akármihez.

kitoltokesirok6
e-mail: digitalisszam6.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27452
2013.12.02. 17:28.25
Tisztelt Dr. Hack Frigyes!

Érdeklődnék, hogy ezen az oldalon, http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=buny#kulsos, ezen a címen azt Tetszett írni, ha nem baj, hogy említem, hogy van ilyen címmel, névvel ellátva, elnevezve egy feltöltött kép: A Ferdinánd híd É oldalán, a Béke úti raktárak bontás alatt (2005 tavasz). Ez van erről a raktárról írva a fentebb említett honlap oldalán a kép mellett balra.
Én erről a raktárról annyit szeretnék kérdezni, ha nem lenne esetleg baj, hogy abban tudna-e nekem segíteni, hogy erről a raktárról esetleg nincs néhány, belülről fotózott kép, fénykép, amit ha nem lenne baj, nekem is el tudna küldeni ide, az e-mai címemre? Ha esetleg az épületről hasonlóan bontás alatti néhány képet tudna nekem úgy küldeni ennek a raktárnak a belső teréről, nekem az is nagyon jó lenne, ha nincsen más jellegű, csak bontás közben készült belső kép a raktárról. Nekem bármilyen belső fotók jó lennének, megfelelnének a raktárról. És ezt azért kérdezem, hogy ilyenben tudna-e nekem segíteni, hogy néhány belső fotót el tudna-e nekem küldeni ennek a raktárnak a belső teréről, mert én még nagyon régen jártam ebbe a raktárba, de sajnos még akkor nem volt rá lehetőségem, hogy fotókat is tudjak róla készíteni akár külsőre, akár belsőre. Mindig jó élmenyeim vannak róla, voltak róla, ha így visszaemlékszem rá. Csak az a baj, hogy sajnos egy db belső fotóm sincs az épületről és ez nagyon bánt, hogy nem volt lehetőségem fényképezni róla, miközben régen nagyon szívesen jártunk ide. Ezért lenne egy, a már fentebb említett kérdésem, ha nem lenne baj, hogy néhány belső fotót nem tudna-e nekem küldeni az épületről, mert tényleg csak néhány akármilyen belső képpel, ha tudna nekem küldeni az épületről, akkor azzal nagyon sokat tudna nekem segíteni és azt előre is nagyon szépen megköszönném Önnek, akár mennyi is az összesen, mert nekem az a néhány akármilyen belső kép is nagyon nagy, szép emlék lenne és sokat jelentene nekem. De hogyha nem tud nekem segíteni, elnézést kérek, hogy zavarom, zavartam.

Tisztelettel, köszönettel előre is:

Jakab András
érdeklődő

Tali
e-mail: talita.hu.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26636
2013.05.28. 11:28.21
Sajnos pusztulnak a virágok a beültetett virágládákban... :(
Virágok halála a Nyugati pályaudvaron
http://www.talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1488:viragok-halala-a-nyugati-palyaudvaron-&catid=44:oeko&Itemid=73

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 26203
2013.03.21. 20:31.24
Április 2-tól egészen Június 14 -ig Budapest Nyugati PU-Esztergom között közlekedni fognak Pótlóbuszok Árpád hid volánbusz pályaudvaról. E Árpád híd autóbusz állomás – Flórián tér – Óbudai temető – Üröm – Pilisvörösvár, orvosi
rendelő – Pázmáneum – Piliscsaba, iskola – Piliscsaba, Magdolnavölgy – Pilisjászfalu –
Piliscsév – Leányvár – Dorog – Esztergom-Kertváros – Esztergom

S Pótlóbusz : Árpád híd autóbusz állomás – Flórián tér – Óbudai temető – Üröm – Solymár, vasútállomás –
Solymár, temető – Pázmáneum – Piliscsaba, vasútállomás ! Z Pótlóbusz : Árpád híd autóbusz állomás – Flórián tér – Pilisvörösvár, orvosi rendelő – Pázmáneum –
Piliscsaba, vasútállomás

K Pótlóbusz : Szabadságliget – Pilisvörösvár, orvosi rendelő – Pázmáneum – Klotildliget !

830 volánbusz járat : Árpád híd autóbusz állomás – Flórián tér Óbudai temető Üröm Solymár, vasútállomás –
Solymár, temető – Pilisvörösvár, orvosi rendelő – Pilisvörösvár, Nyár utca (Szabadságliget)
M3 -as metróval Nyugati PU -Árpád Hid között 3 megálló vonatpótló végállomásik.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 25775
2013.01.19. 18:38.57
Egy összefoglaló sok-sok korabeli fényképpel a pályaudvar építéséről: http://budapestcity.uw.hu/03-muemlekek/06/Nyugati-palyaudvar/nyugati-pu-hu.htm

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23015
2012.02.04. 16:03.27
A Nyugati Pályaudvar újjáépítése : http://www.youtube.com/watch?v=olCtqy7AgF4

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22799
2012.01.07. 19:48.51
1877 október 28-án nyílt meg August de Serres osztrák építész tervei alapján a párizsi Eiffel cég kivitelezésében a Nyugati pályaudvar, mely nevét hivatalosan 1891-ben kapta. Vasszerkezete a maga korában technikai bravúrnak számított.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 18590
2010.08.23. 14:59.51
50-es évek. http://www.fortepan.hu/_photo/display/3698.jpg

AndOr
e-mail: szekely.andor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18568
2010.08.20. 10:33.54
Az első Szili a Farkas Bertalan expressz elején 2010. augusztus 7-én.

AndOr
e-mail: szekely.andor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18567
2010.08.20. 10:19.08
Indulásra kész a 109 109-es 2010. március 27-én.

Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18172
2010.07.15. 09:07.49
Együttállás egy Szilivel.2010.07.10.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17650
2010.06.06. 22:03.13
Viribus Unitis

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17649
2010.06.06. 22:02.42
Díszes kapu

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17647
2010.06.06. 22:01.22
A homlokzat egy részlete

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17646
2010.06.06. 22:00.38
Mai kép az állomásépületről

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17371
2010.05.18. 18:07.59
Az a Szent Korona ott fönn legjobb tudomásom szerint!

peterson
e-mail: bigpee.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17370
2010.05.18. 15:14.21
Sziasztok!

Éppen szemben dolgozom a Nyugati-val mostanában és arra figyeltem fel, hogy a Szent Koronához hasonló díszítőelem van az épület homlokzatának tetején. Jól látom vagy az az elem csak hasonlít,de egyébként nem a koronát ábrázolja?

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17294
2010.05.11. 21:09.51
Enyedi Tamás ma délutáni felvételén pöffent egyet a Déli Vasút büszkesége a Nyugati pályaudvaron egy különvonat élén.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16539
2010.03.25. 20:12.59
Az egyes NOHAB egy különvonat élén

Fotó: Enyedi Tamás
2010. III. 25.

tatu2dtb
e-mail: tatu2dtb.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16401
2010.03.14. 14:22.36
Összesen 17 vágány.

Kis Zoltán
e-mail: zolika66.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16393
2010.03.13. 17:25.30
Hány vágány van most a pályaudvaron?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15675
2010.01.28. 01:54.59
adam_mester: tudomásom szerint Pestszentlőrincről kap táplálást.

adam_mester
e-mail: adam.mester.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 15657
2010.01.27. 16:12.10
Melyik alállomásról táplálják a felsővezetékeit?

oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15032
2009.12.27. 14:44.28
Körvasúti 1944-es menetrend:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091226_korvasut/korvasut_menetrend.jpg

Márkus László
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 12722
2009.08.02. 23:35.56
A pályaudvar rekonstrukciójakor készített másolat az eredeti tábláról...

Zsuzsanna
e-mail: zskaman.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 11429
2009.05.16. 10:16.32
Nem örülök neki, hogy mindneki csak az Eiffel iroda nevét emlegeti, ami egyrészt az épület kivitelezője volt, másrészt csak jóval később vált híressé, miután Gustav Eiffel megtervezte es megepitette a róla elnevezett tornyot. Megjegyzem, az akkori Osztrak Magyar Vasúttársaság francia kézben volt, így érthető az összefüggés.

Amit azonban kevés helyen említenek, hogy az épületet August de Serres tervezte, aki az éppen akkor készülő nagykörút szabályozási terveiben is részt vett.

Vajon ha Eiffel később nem vált volna híressé, akkor is az ő nevét emlegetnénk ma és nem a tervezőt?
Mondjatok még egy olyan épületet ahol a kivitelező iroda vált hiressé és nem a tervező.

Davidnak üzenem: a Nyugati pályaudvar valóban impozáns épület, a maga nemében egyedülálló, de ha valami igazán szépet és érdekeset szeretne látni, akkor utazzon el Antwerpenbe, vonattal. Meg fog lepődni. A főépület gyönyörű és a vonatok 4 szinten érkeznek az állomasra. Mindent összevetve szerintem az antwerpeni Európa legjobb vasútállomása.

Xray
e-mail: xray.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10738
2009.03.25. 23:03.26
Az alábbi bejegyzést a MÁV Blogon olvastam, és sajnos én is találkoztam már az illetővel, szóval bemásolom, hátha elbánnak vele.

"Szeretném, ha az általam tapasztalt jelenség nyilvánosságot kapna és eljutna az illetékesekhez is! Rendszeresen utazom a Budapest-Nyugati - Nagykőrös viszonylaton, és az elmúlt hetekben sajnos többször is találkoznom kellett egy férfival.
Ez a bizonyos férfi azzal szórakozik, hogy beül olyan fülkékbe, ahol egyedül ül az illető és pénzt kér. Amennyiben az illető nem ad pénzt, úgy alternatív javaslatokkal áll elő, kedvence a mobiltelefon. Kifejezetten szereti hangoztatni agresszív természetét: néha azt meséli, hogy éppen most szabadult ki a börtönből, vagy éppen azt emeli ki, hogy kit milyen brutális módszerekkel intézett el. Sőt, előfordult olyan is, hogy erejét szemléltetendő, a tükörbe ütött egy nagyot, ami megrepedt, majd megkérdezte: "Akarsz te is úgy járni, mint a tükör?"

Sajnos úgy tapasztaltam, hogy az utasok egy része már nagyon jól ismeri, hiszen egyik közelmúltbeli utazásom alkalmával egyik utastársam megjegyezte: "Már megint itt ez a fura arc."
Van, hogy a vonat indulása előtt le is száll a szerelvényről, majd átszáll egy másikra, ám nem ritka, hogy Budapest határán belül nem száll le - persze nem azért, mert Budapest Bérlete van... Így tehát nem csak terrorizálja az utasokat, de jogosulatlanul is utazik, ami egy újabb problémát vet fel, hogy következmények nélkül megteheti.
De most koncentráljunk a fő problémára: miért lehetséges, hogy a pályaudvaron a vonatra bárki felszállhat jegy és bérlet nélkül, és terrorizálhatja a fizető utasokat? A jelenség kétségkívül nem a napokban kezdődött, ahhoz túl sokan ismerik, és túl sok a sztori vele kapcsolatban. Egyébként a szóban forgó férfi tippem szerint 30 év körüli, néhány milliméteres barna haja van, bajuszos és viszonylag kigyúrt."

Pukkancs94
e-mail: hoffmannfamily.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 10355
2009.03.05. 19:22.36
Őrhely. A kép a reggeli ingavonat utolsó kocsijából készült.

Pukkancs94
e-mail: hoffmannfamily.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 10098
2009.02.18. 23:09.28
Ma már nem tudnának ilyen szépet építeni.

dávid
e-mail: oroszlan96.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5823
2008.08.13. 08:48.39
Ez a világ legjobb pályaudvara

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4769
2008.06.17. 03:24.26
Amilyen szép és látványos kivülről, olyan kiábránditó és barátságtalan belülről. A pénztárai (és annak elrendezései) borzalmasak, nagyon hosszúak a sorok is. Nem szeretem.

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4762
2008.06.16. 21:05.02
Szombatol Esztergomi vonatok Június 21 - töl Szept 21 -ig vonatok Szentendrei Hév vonalán Margit és Esztergom közöt alápi hév állomokon megáll Pl: Kaszásdűlő, Filatorigát,Árpát hid,Timár útca , Szépvölgyi út,Margit hid végállomás átszálható 4,6,17-es villamosra továb utazni 60,86 Buszal hével Batthyány tére . Nyugati oz 4,6 villamosal és még 6,26,91,191 -es buszal.Újpestre M3 -as metróval . Megértésüket és türelmüket köszönjük.

wpetya
e-mail: wpetya.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3932
2008.04.24. 02:01.39
Még így fekete-fehéren is nagyon tetszik az épület. Szerencsére éppen nem üzemel a szórakozóhely csúnya neonfénye.

wpetya
e-mail: wpetya.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3915
2008.04.23. 13:37.11
Köszönöm, de én a mostani épület elődjére gondoltam.

alx
e-mail: paxelf2.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 3911
2008.04.23. 09:36.16
NyuPu és Kombínó 2007 ©

wpetya
e-mail: wpetya.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3903
2008.04.23. 02:44.13
Bocsánat!
ókai u.=Jókai u.

wpetya
e-mail: wpetya.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 3902
2008.04.23. 02:42.29
Sziasztok!
Kíváncsi vagyok, hogyan nézhetett ki a Nyugati elődje, aminek a mai Jókai utcánál volt a vége. Remélem készült róla kép. (Ha igen, az valószínüleg rajz lesz.) Az akkori városvezetés városrendezés miatt el akarta bontatni, de végül megegyezett a vasúttársaság velük, hogy az akkor még tervezés fázisában levő körút vonaláig bontják csak vissza.

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1680
2007.11.10. 16:49.57
Átszálhtó a 3-as Metróra és a 4,6 -os Combinora,72,73 Trolibuszra,City-Buszra,6,26,91,191 Buszra.

Dávid
e-mail: oroszlan96.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1323
2007.09.19. 06:47.20
A Nyugati pu. a kedvenc állomásom.

Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 919
2007.07.04. 11:50.14
A csarnok utasok nélkül

Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 918
2007.07.04. 11:44.34
A Ferdinánd híd É oldalán, a Béke úti raktárak bontás UTÁN

Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 917
2007.07.04. 11:42.10
A Ferdinánd híd É oldalán, a Béke úti raktárak bontás alatt (2005 tavasz)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Budapest-Nagyvásártelep

Bulkeszi

Budaörs

Budapest-Sertésvásártér

Buság-Misztótfalu