Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Budaörs

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.447525° E18.964999° | N47° 26' 51.08" E18° 57' 53.99"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Budaörs felvételi épülete a MÁV 1883-ban készített tervsorozatának II. osztályú típusterve alapján épült. Egykori vakolatdíszeit, eredeti tetőszerkezetét, nyílászáróit, s ezzel együtt harmonikus külsejét az elvégzett tatarozások közben elveszítette. Mára pedig már mind külsőleg, mind belsőleg igen leromlott állapotba került.

Utasoknak


Az állomáson forgalmi szolgálat van, menetjegyváltás pedig a felvételi épület mellett működő kis büfében lehetséges. Az állomás épülete mellett aszfalttal burkolt területet használhatnak parkolóként az ide kocsival érkezők. Az épület előtt pedig autóbusz fordulót alakítottak ki.

Az állomás ismertetése


Az állomás tizenhárom vágányos, melyből tíz alkalmas vonatfogadásra, a többi kiszolgáló-, rakodó vágány. A III. és a IV., a két átmenő fővágány, ezek között emelt színtű peront találunk padokkal, szemétgyűjtőkkel és órával, de sajnos az eső elől nincs hová behúzódnia a vonatra váróknak, csak vissza az épület várótermébe. A peron megközelítése csak a vágányokon átjárva lehetséges.
A két átmenő vágányt, s a rajtuk fekvő kitérőket a kilencvenes évek elején UIC 60-as sínekkel átépítették, valamint a kitérőket is kicserélték korszerű betonaljas változatokra. A biztosítóberendezés fényjelzős és a vonalon telepítették az ETCS-t is.

További épületek, rakodók


A felvételi épületen kívül két raktárépületet oldalrakodóval és néhány lakóőrházat találunk itt. A raktárépületek közül a nagyobb rendelkezik közúti rakodórámpával is, ami az egykori jelentős áruforgalomra utal. Ma már azonban egyiket sem használják. A régen rakodásra szolgáló burkolt területeket különböző, jórészt építőanyag kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások bérlik.

Teherforgalom, iparvágányok


Az állomáshoz tartozó kiterjedt iparvágány hálózaton komoly teherforgalom bonyolódik. Ezt jelzi az is, hogy az állomáson állandóan van szolgálatot teljesítő tolatómozdony. A Lagermax-hoz (A Betonútépítő Vállalat volt telephelye.) vasúton érkezik napi egy vonat autószállítmány, majd innen már közúton kerülnek kiszállításra az autószalonokba. A végponti oldalon a volt RamoVill telephelyére a kiszolgálás már megszűnt, de az iparvágány kapcsolat még meg van. Ugyancsak az állomás végponti végéről szolgálják ki a Porsche Hungária Közép-Európai alkatrész raktárát. Az egykori Anna-hegyi HM iparvágányon pedig konténer szállítmányokat juttatnak el a depóba. Új iparvágány is épült, tolatásjelzővel, siklasztósaruval a Shark Park telephelyéhez. Az egykori HungaroFruct telepére (ma már jópár vállalkozás van itt) is vezet iparvágány. Volt az állomásnak iparvágány kapcsolata a közeli repülőtérrel is. A kerozin vasúton, tartálykocsikban érkezett, de ezt a vágányt fölszedték. Helyét a megmaradt felsővezeték is jelzi.
A XI. vágány az ún. mérlegvágány – vágányhídmérleg volt itt – ki van zárva a forgalomból. Nemrég a Pannon Vasút Kft. szeretett volna ide állomásítani egy mozdonyt, s használni a vágányt rakodásra, de a terv meghiúsult.
A kezdőponti oldalon a 6-os váltó alatt egy vízzsák található, s emiatt 60km/h-s sebességkorlátozás van érvényben meglehetősen megnehezítve a forgalmi szolgálattevők dolgát a sűrű vonatforgalomban. Az elhaladó vonatok alól sugárban fröccsen szét a víz. Sürgős felújításra volna szükség. Csakúgy, mint a felvételi épület esetében.

Tervek a jövőben


Fejlesztés lesz, a váltók fűtését tervezik kialakítani, illetve Biatorbágy állomás távvezérlése is innen történik majd.
A régi vágányhálózat rajza az allomasok.uw.hu oldalon megtalálható.
(képek és szöveg: Sándor Antal)

Átszállási lehetőség a BKV járataira


Autóbusz: 88 289 (Budaörs vasútállomás), 288 (Agip utca).
A buszmegálló az állomásépület mögött van: a busz itt egy hurokban fordul meg.
Az állomás Budapest felőli végénél további buszokra lehet felszállni: 87 87A 187 (Vasút utca)


Szelvénykő 183
Megnyitás dátuma 1884.07.15.




Régi képek - Budaörs

Az 1884-ben típustervek szerint épült eredeti felvételi épület egy régi képeslapon
 


Képtár - Budaörs

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A felvételi épület egy másik szögből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Büfé és jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Valamikor lámpakamra lehetett. Mellette az ivóvízkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Pillantás a peronról Kelenföld felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Pillantás a peronról Hegyeshalom felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kapcsolókert, háttérben a biztosítóberendezési épülettel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Lakóépület I. Egykori lakóőrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Lakóépület II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A végponti ív és kijárati jelzők.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Iparvágány kiágazás...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
...és folytatása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Siklasztósaru. Elhelyezése szöges ellentétben áll a fizikai törvényekkel, hisz lejtőnek felfelé áll. A vagonok az ellenkező irányba gurulnának.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Iparvágány (középen jobbra) a Porsche Hungária raktáraihoz. Középen balra az 1-es vonal vágányai, a kép bal szélén pedig a volt HM kiszolgáló vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A végponti ív háttérben a bejárati jelzőkkel. Jobbra 120km/h sebességkorlátozás előjelzője.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet III. Jobbra a megfutamodás elleni csonka ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet V. Jobbra az Annahegyi HM iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet VI.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Végponti váltókörzet VII. Jobbra (17/1-es kitérő) a SharkPark iparvágánya ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A volt mérlegvágány. Ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A végponti tolatásjelzők.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Az állomás kezdőpontja felé haladunk. Újabb iparvágány kiágazás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Itt fut be a volt HungaroFruct telephelyére.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Még egy iparvágány. A Lagermax telephelye felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A kép jobb szélén a Lagermax kapuja. A balra lévő vágány, hiába a nyitott vágányzáró sorompó, már nem vezet sehová.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti jelzők.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Kezdőponti váltókörzet VI. Középen a földkúp a volt repülőtéri iparvágány végét jelzi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A felszedett repülőtéri iparvágány helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A nagyobb raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Raktárépületek oldalrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A kisebbik raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Építőanyag lerakat a volt rakodóterületen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Állomási tartalék munkára várva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A negyedik vágányon tehervonat halad át.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Az ominózus vízzsák.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Ha már elnyelte a föld, nosza írjuk rá a számát a tetejére.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Vasúton behozott autók a Lagermax telephelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Az előtér a volt jegypénztárral. Szemben kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Az állomásépületből kilépve ez a látvány fogadja az ide érkezőt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
Mellékhelyiség. Bár a kulcs a forgalmi szolgálattevőnél van, állapota hagy némi kívánnivalót maga után.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.
A nullás szelvénykő. A lassan bejárandó pályarész eleje jelző is lepihent már.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.02.28.

Utcafront. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.14.
A felvételi épület állaga tovább romlott. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.14.
A Magyaricum -fémszobor
Fotó: Marczisák Viktor
Dátum: 2013.06.15.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 30707
2017.02.09. 12:43.04
Baleset Budaörsön, 1970. 01. 31.

vmarczi
e-mail: vmarczi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29155
2015.01.23. 15:27.42
A Neonfeliratot sajnos a lemálló vakolatdarabok szétzúzták, volt ígéret a javításra, de egyenlőre nem valósult meg. Egyébként a neonfelirat a Budaörsi dr. Luntz Ottokár Kertészek és Kertbarátok Egyesülete támogatásával készült, akik ezen kívül még rengeteget tettek az állomásért, lásd. az épület és a kisraktár közötti virágágyás, viacolor kövek, ívókút felújítása, amit rendszeresen gondoznak is.

A kettő kültéri szobor pedig az állomás aranykezű tolatásvezetőjének műalkotásai. A Magyaricum, illetve a kopjafa, amit a vonatdobálás áldozataként elhunyt kisfiú emlékére készített.
A régi raktárépület oldalán, -a tüzép felé vezető út felől- pedig megtalálható a Barackos Madonna-eozinmázas dombormű alkotás.

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 28512
2014.08.12. 23:21.11
Hova lett a neonos állomásnév felirat?

beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 24173
2012.06.06. 06:18.51
Az állomáson egy szobrot (Magyarikum)avattak nemrégiben, illetve korábban egy kopjafa került felállításra, egy a kilencvenes években, kődobálás miatt az állomáson elhunyt fiú emlékére!

matteo
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20004
2011.01.20. 09:46.05
Még mindig. Egyébként 2003 körül egyszer már mutatott vöröset,mindenki megállt 1-2 perc erejéig,hogy "Most mi van?".

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19998
2011.01.19. 21:37.35
Vajon ez még mindig így van? http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut/?full=

beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17101
2010.05.01. 10:56.00
Mai naptól a 88as mellett a 288-as busz jár ki az Állomásra teljesen más útvonalon. Mindkét irányban betér. A 289es nem jár erre. Megáll a busz a Franktanya nevű megállónál, a gyalogos aluljárónál.

http://www.bkv.hu/busz/288.pdf

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15540
2010.01.23. 15:23.14
Nagyon köszönöm!
Nagyon szeretem ezeket a régi neon állomásnév-feliratokat. Szerintem messzemenőkig a legesztétikusabbak, legkönnyebben olvashatóak voltak. Sajnálatos, hogy ma már csak egy-két helyen működnek. Amiket tudok: Budaörs, Jászboldogháza-Jánoshida, Kútvölgy, Murony, Portelek.
A mai fényvisszaverő táblákat, ha meg is világítják, nem olvashatók olyan könnyen éjszaka, mert tükröződnek. A legtöbb ki sincs világítva és az utasnak sötétben fogalma sincs, hogy hol van. Korábban a MÁV-nál külön műhely volt ezek javítására.

A http://lokmagazin.hu/regi/ III. évfolyam 1. szám 8-9. oldalán van egy cikk ezzel kapcsolatban.


beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15420
2010.01.20. 09:26.46
Remélem nem minősül reklámnak: Neonparádé (kft) Ez egy budaörsi cég, ha rákeresel akkor kidobja a gugli a címet , telefonszámot...

Egyébként tervben van a Budaörsi Kistérség területén található "állomási neonok felújítása", Tehát a biatotbágyi, meg a herceghalmi fel lesz valamikor újítva, törökbálinti meg jelenleg egyáltalán nincs meg.

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15415
2010.01.19. 13:09.12
Nagyon köszönöm ezt is! Ha lesz rá alkalmam elmegyek személyesen lefényképezni. Nem lehet tudni, hogy melyik cég vállalta a javítást? Tudtommal a MÁV neon állomásnév-feliratokkal foglalkozó műhelye megszűnt.

beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15247
2010.01.09. 10:22.47
Egy kép a környék csinosítgatásáról:

Egyébként tavasszal folytatódik az állomás környékének rendbetétele.
Mindenkit szívesen látunk!

Kitűzőtt feladatok:

-padok renberakása, festése
- állomásépület környezetének rendbetétele, parkosítás ,ültetés füvesítés
- az ivókút teljes felújítása

+ mindenféle egyéb apró munkák.

Majd itt szólok ,hogy mikor lesz aktuális, jöhet bárki!



beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15246
2010.01.09. 10:11.22
Nekem csak ilyen tré képem van ,de van kép az állomási munkálatokról is.

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15171
2010.01.05. 14:18.24
valaki tudna feltenni egy képet az üzembe helyezett neon állomásnév-feliratról?
(rövid záridővel, automata gépeknél erős vakura állítással és a vaku eltakarásával állvány nélkül is éles kép készíthető)

beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14204
2009.11.01. 11:53.37
Megszépül az állomás környéke, hála a Budaörsi Kertbarátok egyesületének.

Amik megvalósulnak,ill mrgvalósultak:

- A felvételiépület környékének
kipucolása
- füvesítés,virág és cserjeültetés,MÁV logó,felirat virágból
- szökőkút felújítása,térkőburkolat kialakítása
- padok felújítása,festése

Jövőhéten kedden újra üzembehelyezésre kerül a BUDAÖRS neon állomásnév felirat!!! Jól fog kinézni :) !


Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12128
2009.06.22. 14:44.00
A cementes kocsik már nincsenek itt, de a válság miatt itt is vissza eset a teher forgalom ebben az évben.

jannisz
e-mail: kugli5.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10638
2009.03.20. 15:23.59
A hurokba csak napi 2-3 busz megy be.az autópálya fele kell menni a buxmegállókhoz

Erik777
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10474
2009.03.11. 00:58.02
Még mindig ott vannak a cementszállító kocsik?

vasutas
e-mail: vcsg95.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 932
2007.07.06. 17:55.01
Sajnos nagyon le van pukkanva az egész állomás területe. Szerintem, ha felújítanák a raktár épületet,az állomás épületet, peronokat, padokat, lámpákat, járdákat akkor egy nagyon szép állomás lenne. A hajléktalanokat ki lehtne telepíteni onnan, no meg az évek óta ott álló cementes kocsikat visszajuttatni a honállomásra!


Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Budapest-Nyugati

Budapest-Nagyvásártelep

Budapest-Sertésvásártér

Buság-Misztótfalu

Soroksári út