Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida

906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske
Felcsút
Felcsút vasútállomás
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 5)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Bicske

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida
906 Bicske-Székesfehérvár

2005.10.02.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.484084° E18.61875° | N47° 29' 2.7" E18° 37' 7.49"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.



Szelvénykő 474. Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida vonal
Szelvénykő 0 A Bicske-Székesfehérvár vonal kezdőpontja.
Megnyitás dátuma 1884.07.15.




Régi képek - Bicske

Bicske pályaudvar 1908-ban. (küldő: Ophoven Jenő)
 
A vasútállomás 1910 körül. (küldő: Ophoven Jenő)
 
Bicske egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1901.09.28.

Bicske vasúti híd. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bicske indóház. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bicske vasútállomás. Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/4/3/2/8/IMG_0009454328.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bicske állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb alsó képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bicske vasútállomás már a villamosítás után
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=670090
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A pályaudvar látható a képeslap alsó képén.Forrás:korabeli képeslap.

  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bicske Vasútállomás
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=608982
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bicske.Vasúti állomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://galeriasavaria.hu/termekek/konyv-irat/kepeslap/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bicske.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Bicske

Budapest felé
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.09.12.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.10.02.


Képek a netről - Bicske

Nyomvonal-korrekció Bicske és Szár között.
http://img2.tar.hu/mdmot3019/img/32237110.jpg#3
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28626
2014.09.09. 17:04.39
Igen,erre én is jól emlékszem.Mikor Győr felől mentünk fel Pestre már a kereszttartó gerendákból tudtam,hogy éppen Bicskén járunk.Nagyon modern hatása volt akkoriban ennek a felsővezeték rendszernek.Még az összes nagyállomás Tatabánya,Kelenföld is sodronyos kereszttartós volt akkoriban.Sajnos az átépítés pontos idejét én sem tudom,de kb.én is a 70-es,80-as évek fordulójára teszem.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28614
2014.09.06. 08:31.17
Ezen az állomáson alkalmaztak a vonalon elsőként tartógerendás állomási felsővezeték rendszert a hagyományos kereszttartó sodronyos rendszer helyett.Ez kb.a 70-es évek végén,80-as évek elején volt.Ekkor tartógerendás megoldás még országos szinten is kevés volt.Valaki tudja a bicskei átépítés pontos dátumát?

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24002
2012.05.17. 08:21.45
Bicske állomására csak fél napos késéssel érkezett a klessheimi találkozóról visszatérő Horthy vonata. (A németek szándékosan légiriadókkal, félreállításokkal hátráltatták a kormányzó különvonatát, hogy az hazatérve nehogy a megszálló német csapatokkal szembeni ellenállásra adhasson parancsot.) Bicskén egy hosszabb várakoztatásra került sor március 19-én a reggeli órákban. (Talán az előző napi szabotázs miatt.)

Az állomáson veszteglő vonaton két fontos találkozóra került sor. Itt tett Ernst Kaltenbrunner, a Magyarországra bevonuló Gestapo egységek parancsnoka "bemutatkozó látogatást" a kormányzónál.

Bicskén Jagow német nagykövet érkezett búcsúlátogatásra Horthyhoz. Elmondta, hogy a német kormány visszavonja nagykövetét Magyarországról, majd bemutatta utódját, Edmund Veesenmayert, aki már nem nagykövetként, hanem a Német Birodalom teljhatalmú megbízottjaként lesz jelen az országban. Veesenmayer nem habozott, a háromnegyed órás "egyeztetés" első perceiben közölte Horthyval, hogy a Kállay-kormányt el kell bocsájtani és új, nácibarát kormányt kell kinevezni. Veesenmayer saját jelöltjeként Imrédyt nevezte meg, akiről Horthy hallani sem akart, így a bicskei találkozó eredménytelenül ért véget.

(Forrás: Ránki György (1978) 1944. március 19 - Magyarország német megszállása. p 130; ISBN 963 09 1074 8)

Van még Magyarországon vasútállomás, ahol kormányalakítási tárgyalások zajlottak?

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23985
2012.05.14. 20:30.43
1944. március 18-án késő este Keresztes-Fischer Ferenc belügyminiszter nyugtalanító híreket kapott: Budapest környékén ismeretlenek több helyen is szabotázsakciókat követtek el, megrongálták a vasúti pályát. Ez történt Bicskén is, így a Hegyeshalom-Budapest vonalon mozgó 10 német katonavonat várakozni kényszerült. A miniszter az esti órákra várta a kormányzó visszaérkezését németországi tárgyalásairól, ezért úgy gondolta, hogy autót küldet Horthyért Bicskére.

Március 19-én a kora hajnali órákban újabb jelentést kapott: a Bicske állomáson veszteglő német katonavonat önkényesen kirakodott, a katonák Budapest felé indultak. Keresztes-Fischer újabb jelentéseket kért, amelyekből kiderült, hogy hasonló események zajlanak más főváros környéki állomásokon is.

Bicske vasútállomása nem tűnik jelentős történelmi objektumnak, de mindenképpen egy fontos esemény színhelye: itt kezdődött Magyarország német megszállása.

(Forrás: Ránki György (1978) 1944. március 19 - Magyarország német megszállása. p 125; ISBN 963 09 1074 8)

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 10194
2009.02.23. 11:07.58
Kommentár nélkül. (2009.02.22)

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 5463
2008.07.21. 12:25.38
Szerintem hangulatosabb volt az utazás, amikor a forgalmista még sípszóval és tárcsával illetve sötétben lámpával indította a vonatot. Nem értem ezt miért kellett megszűntetni, ha az állomáson egyébként is van személyzet, és nem is kerül pénzbe. Vagy talán a lámpába való elem miatt veszteséges a MÁV?

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5265
2008.07.15. 16:04.55
Szárliget felé menve 3 vágánnyal találkozunk: a jobb oldali kettő az 1-es vonalé, a bal oldali a megszűnt 6-osé, pontosabban annak egyik élő szakaszáé (HM iparvágány)

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5264
2008.07.15. 15:59.05
Bicske állomás végpont felőli vége

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5263
2008.07.15. 15:45.36
Bicske állomás felvételi épülete kora reggel

gh
e-mail: kispisti.kukac.ghfj.hu
elfogadott hozzászólás 3949
2008.04.25. 16:03.23
Ha a vonat Pest felől jött akkor a dolog egyértelmű. Csak meg kell nézni, hogy kik laknak a vasúttó délre.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3948
2008.04.25. 15:39.29
Hihetetlen és felháborító dolog történt itt tegnap... Nem tudom mennyire mindennapos ez, de borzalmas volt. A bejárati jelzőnél várt a vonatunk legalább 5 percan át... Egyszercsak észre vettem, hogy repül valami a vonat felé. Majd még valami, majd egyre több. Kövekkel dobálták a vonatot a sínen átívelő híd utáni első háztól. Repültek a tégladarabok, kövek, csempedarabok. Néhány el is taláta az egyébként nem túl olcsó Flirt motorvonatot. Az emberek csak néztek, meghökkenve bámulták a kb. 10 éves gyerekeket, akik nem hagyták abba. Ez nagyon veszélyes, hallottunk már ilyen halálesetről is. Mi van ha éppen nyitva van egy ablak? Vagy ha épp betörik egy? A kb. 5 perces várakozás után a vonat továbbindult. De a gyerekek ottmaradtak! És talán most is ott vannak!

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 3303
2008.03.18. 16:53.05
Aki nem látta a régi felvételiépületet az mejen el Tatára, ugyanaz a típus volt mindkettő, csak annyi különbséggel, hogy a tatait felújították a bicskeit meg lebontották. A tatai sokkal rosszabb állapotban volt amikor tatarozni kezdték, mint amikor a bicskeit végleg lebontották, pedig az félig lebontva is állt még vagy 15 évig. Nagyon szép volt benne az emeletre vezető lépcső, volt még ezenkívül dohányzó és nem dohányzó váróterem, resti, és tarfik, ahol lángost is lehetett kapni. A mostani állomáson se resti, se trafik, a telefon is csak néha működik, a váróteremről meg inkább ne beszéljünk, mert az nem nevezhető annak, pedig a forgalom alapján (a környékbeli buszok is innét indulnak) az utasok többet és Bicske is többet érdemelne. Biztos annak idején valakinek a tervét muszáj volt megépíteni, és Bicskére esett a választás. Kár volt. Egyébként a régi épület helyén néha 1,5-2 m magas gaz áll, ha valaki a sok szemetet a lábával elkotorja még a régi járólapokat is felfedezheti abban az állapotban, ahogyan kb. 100 évvel ezelőtt lehetet. Az állomási melléképületek közül nem régen (2006) bontottak el egy emeletes szolgálati lakást a felüljáró mellett, máshol a felvételi épület nincs akkora, mint ez volt. Összességében a jelenlegi állomás és a környéke kritikán aluli.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 3289
2008.03.18. 12:51.36
Elmúlt év májusi kép a VIII. vágányon "veszteglő" 1116 065-2 pályaszámú GYSEV mozdonyról, hosszú tehervonatával... A "nyolcadik" akkor még müködött.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 3288
2008.03.18. 12:47.18
Bicske állomás 2008. március 15.-én. Már "csak" az első hat vágányon és az állomásépület oldalán lévő rakodóvágányokon zajlik a forgalom. A VII, VIII és a C vágány forgalomból kizárva.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 3287
2008.03.18. 12:40.11
Bicske állomás víztornya. Ablakjai kiverve, feljáróajtó nyitva-tárva. Megépítése után szolgálati lakásokat építettek mindkét oldalához.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 2458
2008.01.24. 09:06.48
Javítom 1990-ben bontották le.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 2440
2008.01.23. 15:31.54
Csoma Bencze Lászlónak üzenem 2000-ben lebontották a maradékát is.

Lovas István
e-mail: tornyo.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 1479
2007.10.14. 12:09.46
Jó lenne az állomás épületét látni valahol,a 60-70 évekből,amikor az eleje nincs benőve növénnyel,hanem az állomás teljes karaktere látható.Jó lenne ha valaki válaszolni tudna,hogy hol lehetne esetleg megnézni Bicske állomást a jelzett időből.

Lovas István
e-mail: tornyo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1367
2007.10.01. 13:58.20
Szeretnék képet látni valahol Bicske vasutállomásról az 1960-as évekből.Hol tehetem ezt meg?Aki tud,segitsen.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 467
2007.03.03. 15:18.23
a régi állomásépület is áll még egy kicsit messzebb budapest irányába!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bicske alsó

Biatorbágy

Biharszentandrás

Biharkeresztes

Biharnagybajom